Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

  • Facebook
  • Reklama

BETA 1400 (prvé dojmy po vybalení)

Pridané: 11. 11. 2010 o 09:56 | ID článku: CLA44 | Zobrazenia: 79313x | Komentárov: 175 | Autor: Y@N

BETA 1400 – EPP model od RCM Pelikan


Vlastním EasyStar-a (ES) od Multiplexu a ako asi väčšina majiteľov ES, uvažoval som o jeho tuningu = krídelká + striedavý motor. Keďže však môj ES už toho dosť „preskákal“ (moje prvé lietadlo), rozhodol som sa, že si kúpim nového a toho takto „vylepším. Keďže rád staviam, rozhodol som sa, že si zaobstarám len nový KIT a postavím ho od základu s novým vybavením aj s tuningom. Práve v čase návštevy modelárskeho obchodu som sa dozvedel o novinke:

13.10.2010 sa objavil v ponuke RCM PELIKÁN model BETA 1400.

Rovnako ako ES aj BETA je vyrobená z EPP a už na prvý pohľad bolo jasné, že tvorcovia tohto modelu vychádzali z koncepcie EasyStar-a, no ponúkli hneď aj krídelká + striedavý motor. Rozhodol som sa teda, že moje ďalšie lietadlo nebude nový ES, ale skúsim BETU.

Keďže zrejme patrím medzi prvých, ktorí sa k nemu už dostali (v ruke som ho mal už 22.10.2010), prispejem svojou „troškou do mlyna“ s prvými dojmami a poznatkami (na Youtube sa už objavujú aj prvé videá z lietania).

Upresňujem, že model ešte nemám zložený, takže bude to skutočne článok len o jednotlivých dieloch, nie o stavbe a lietaní. Priložím aj fotky a porovnania s ES. Diely na fotkách sú síce spolu, no sú nelepené.

Úvod:

Model BETA 1400 sa predáva v 3 základných verziách:

RC set – kompletne osadený model + 2,4 GHz súprava
o model
o striedavý motor CD 2622 (outrunner)
o vrtuľa 5x4“ (pevná)
o regulátor 20A
o 4x 9g mikroservo
o Y-kábel pre servá (to, že ho balenie obsahuje, je uvedené v návode)
o AKU LiPol 3S1P 1300mAh (20C)
o RC súprava 2.4GHz 4CH (CADET 4 FHSS)

ARF (PNP bez Tx, Rx, AKU)
o model
o striedavý motor CD 2622 (outrunner)
o vrtuľa 5x4“ (pevná)
o regulátor 20A
o 4x 9g mikroservo
o Y-kábel pre servá (to, že ho balenie obsahuje, je uvedené v návode)

KIT (v Návode je používané označenie Rychlostavebnice)
o model
o striedavý motor CD 2622 (outrunner)
o vrtuľa 5x4“ (pevná)

Túto ponuku považujem za dosť širokú na to, aby si dokázal každý vybrať. Ako som spomenul vyššie, ja som si vybral KIT.

Krabica

Ako prvé som si všimol, že na krabici sú uvedené iné rozmery, ako sú na web stránke RCM Pelikán i v Návode na obsluhu:


Údaje na krabici



Údaje v Návode

Ja som rozmery zmeral ručne a sedia s oficiálnymi údajmi výrobcu (1420 mm resp. 940 mm).

POZN: Rozmery na krabici sú totožné s rozmermi EasyStar-a. Žeby ktosi zabudol opraviť údaje pri prepisovaní ... ?

V krabici sa nachádza aj "Návod na obsluhu" (ja by som ho skôr nazval Návod na stavbu a zalietanie). Je veľmi dobre napísaný, podrobný – pre mňa uspokojivý (aj keď chybičky sa nájdu - už na prvej strane je RC Set označený ako "BETA 1500").

Diely



Povrch dielov je veľmi hladký (na prvý omak hladší, ako u ES). Všetky diely boli v poriadku, nič nebolo poškodené, ani deformované.

Diely sú už olepené samolepkami. Chýbajú len na spodnej strane krídel (pretože tam sa ešte budú umiestňovať servá pre krídelká). Čo sa týka prednej časti trupu (nos) tak tam to olepenie nie je veľmi kvalitné. Vyplýva to zo zakrivení nosa a z toho, že samolepky sú vyhotovené z dosť tvrdej fólie – tá má tendenciu narovnávať sa resp. vlniť. Osobne to však nepovažujem za tragédiu a dokážem si s tým poradiť (a isto aj niekto iný, komu to olepenie bude vadiť).


1. Trup

Skladá sa z 2 polovíc, ktoré do seba dobre zapadajú (majú pár výstupkov + dier). V trupe sú už vlepené 2 bowdeny (pre VOP + SOP) v zložení: oceľová struna (drôt) + plastová trubka. Oproti bowdenom v ES je to „jednoduchšie“ prevedenie – ES má zloženie: oceľová struna (drôt) + plastová trubka vnútorná 1,5 mm + plastová trubka vonkajšia 3 mm.

Oproti ES sa mi zdá trup „menej vystužený“ – je proste dutý. Toto považujem za nedostatok. ES má trup vystužený priečkami (zvislými) a v zadnej časti šikmými.



BETA 1400



EasyStar

Ten kto pozná ES, tak vie, že servá sa do trupu vlepujú zvonku.
Tvorca BETY sa rozhodol pre umiestnenie serv zvnútra. Podľa môjho názoru je toto riešenie elegantnejšie, no „menej vhodné“. Tí, ktorí už museli po nejakej poruche meniť servo, vedia, o čom hovorím. Vyňatie serva (nech už je vlepené lepidlom, alebo obojstrannou páskou) vnútri v kabíne z EPP považujem za problém. Ak už bude trup zlepený, tak bežnému modelárovi (s bežnou veľkosťou ruky) do kabíny ruka nevojde. A ešte je potrebná nejaká sila na „vyňatie“.

Ja osobne plánujem dať servá zvonku a naviac chcem použiť pre montáž serv plastové krabičky s krytmi (servo mount), ktoré sa síce väčšinou používajú do krídel, ale nič nebráni tomu, aby som ich použil aj do trupu (láka ma hlavne to, že servá sú v nich na skrutky).

POZN.: Výrobca odporúča servá HS 55, no otvory pre servá vyhovujú servám HXT 900 (môj prípad).

Na obrázku prednej časti otvoreného trupu je vidieť pár kovových krúžkov, ktoré sú do nosa vlepené tavným lepidlom ako závažie. A ja zaboha neviem prísť na to, že načo. Je jasné, že to má byť dováženie nosa, ale ako výrobca môže dopredu predpokladať hmotnosť elektrovýzbroje, hlavne batérie u každého z nás?
Výrobca odporúča použiť „pohonný akumulátor Li-poly 11.1 V 1300-2200 mAh“ a to je sakra široký rozptyl hmotností.
Mám za to, že neskúsený modelár, ktorý by sa dal na stavbu tohto modelu (bez rozmyslu) a takto zlepil trup, by sa dostal do prekérnej situácie. Ak by neskôr zistil, že mu to závažie nesedí, mal by čo robiť, aby tie krúžky zo zlepeného trupu vybral (takže ako 1. krok pri začatí stavby trupu odporúčam tieto opatrne vybrať).

Na spodnej strane trupu (v oboch poloviciach) je žliabok pre vlepenie Ø 3 mm plastovej trubky, do ktorej 40 a 35 MHz-oví modelári umiestňujú anténu. Ja nemusím (ja som 2,4 GHz-ový), no viem presne, na čo tento žliabok využijem.
Už pri ES ma mrzelo, že som „nebol pri jeho stavbe“ (nemohol som byť – kúpil som ho z druhej ruky), pretože na RC fórach som stále nachádzal fotografie, na ktorých prvým krokom pri stavbe bolo vlepenie nejakého uhlíkového profilu po celej dĺžke do trupu. Ja to v ES nemám a zo začiatku (keď moje pristátia neboli ako „do perín“) som tým dosť trpel. Podarilo sa mi ES postupne 3x priečne zlomiť (hlavne v časti kabíny), ale zlepil som to celkom úspešne (podľa môjho skromného názoru).
Teraz už moje pristátia nie sú také „dramatické“, ale prečo to neurobiť pri BETE, keď môžem.
Kúpil som si laminátovú trubku Ø 3 mm a tú plánujem vlepiť pod celý trup. Od nosa (budem musieť žliabok potiahnuť až tam) až po chvost. Následne spodok trupu prelepím lepiacou páskou a verím, že po rokoch nebude BETA vyzerať tak „zmačkaná“ ako teraz môj ES.

POZN.: Trubku treba použiť laminátovú (nie uhlíkovú – tá sa nedá ohnúť), pretože spodok BETY (rovnako aj ES) nie je rovný. Trubku treba lepiť trochu do oblúka.




2. Kabína

Mne osobne je veľmi sympatické, že v prednej časti kabíny je „nos“, ktorý pridŕža kabínu spredu. Na ES pri tvrdších pristátiach kabína často odpadávala. Na RC fórach odporúčajú modelári dolepiť kus plastu na jej pridŕžanie. Ja som to na ES dorobil. Tu už nemusím.



Kabína je na magnety. Pre tých, ktorí tvrdšie pristávajú (aj mne sa stáva) toto nebude dlho fungovať. O lietadlách z EPP sa tvrdí, že sú „takmer nezničiteľné“ – to však celkom nezodpovedá skutočnosti. Pri páde lietadla na nos tento trpí deformáciami (stláča sa ako harmonika). Tie deformácie majú za následok, že otvor kabíny sa začne „zmenšovať“ a kabína po čase neprilieha (a magnety kabínu nedotiahnu).


3. Krídla

Už som spomenul, že v krídlach sú pripravené krídelká. Sú kratšie, ako sa odporúča na RC fórach pre ES, zato sú umiestnené ďalej od trupu.



POZOR: Ku krídlam dodáva výrobca výstuhu = trubku Ø 6 mm. Aj keď je to UHLÍK, je to extrémne krehká trubka (tenkostenná) !!! Pre použitie ako výstuha absolútne nevhodná !!! Ani neskúšať !!! Odporúčam hneď kúpiť hrubostennú uhlíkovú trubku 6x4x1000 mm a osadiť tú.

POZN.: Ja som to vyskúšal s tou dodanou a hneď pri 2. lete (žiadna akrobacia, iba kľudný len na zalietanie a dotrimovanie) sa mi krídla zdvihli do "V-čka". Našťastie to bolo vo výške len cca 10 m a dokázal som s tým pristáť bez škrabanca. Trubka bola v strede prelomená = "rozstrapkaná na vlákna".

Zámok pre spojenie 2 polovíc krídel je podľa mňa lepší ako u ES. Toto je však len prvý dojem, keď som zasunul krídla do seba „na stole“. Kvalita zámku sa prejaví až keď sa budú krídla zasúvať do zlepeného trupu (priliehanie) a u mňa ešte viac pri viacnásobnom rozoberaní lietadla (kvôli transportu).



Zo spodnej strany sú otvory pre servá (veľkosť otvorov je rovnaká, ako v trupe – tzn., že ja opäť použijem HXT 900), ktorých prívodné káble budú ťahané pod krytkami výstuhy.



Vec, ktorá mi tu vadí je to, že výstuž krídel končí pri otvore pre servo. Síce len časťou priemeru, ale predsa. Toto zväčšuje riziko lomu práve v tomto mieste. Pôvodne som chcel výstuž vymeniť za dlhšiu (predĺžiť aj otvor v krídlach), no asi od toho upustím – predĺžený otvor by zasahoval do uchytenia serva.



POZN.: Káble od serv nebudú postačovať až k Rx. Bude treba dokúpiť predlžovačky. Výrobca odporúča celkovú dĺžku káblov 50 – 60 cm. A taktiež odporúča pri vsúvaní krídel do trupu pripraviť si háčik z drôtu – treba najprv vtiahnuť kábliky od serv až do kabíny (v mieste spájania krídel je pripravený otvor pre kábliky - na obrázku v strede otvoru krídel).



Pár fotiek pre porovnanie krídel a trupu BETY a ES (ešte raz pripomínam, že BETA má rozpätie 1420 mm a ES 1370 mm – z fotiek to klamlivo vychádza v neprospech BETY).










Ťažisko: Výrobca udáva 62 – 68 mm od nábežnej hrany krídla.


4. Výškovka (VOP) + smerovka (SOP)






5. Motor + vrtuľa

Oficiálny údaj výrobcu o použitom striedavom motore je len jeho označenie CD2622 a informácia, že sa jedná o motor s rotačným plášťom (outrunner). Nech som sa snažil akokoľvek (aj s ujom Google-om) o tomto motore som viac údajov nezistil. Takže neviem nič o kV, W, prosto nič.





Po vybalení som zistil len to, že má Ø 22 mm. Upevňuje sa zadnou montážou (9 drevených preglejkových podložiek priskrutkovaných k zadnej časti motora 2 skrutkami). Montáž sa zasunie a fixuje (lepidlom?) do otvoru nad krídlami. V otvore sú vylisované rebrá, ktoré po zasunutí montáže určujú uhol osi motora + vrtule.


Uhol som nameral 8,5° (±)

Stále mám nutkanie nenamontovať tento „neidentifikovateľný“ motor do BETY.
Pohrávam sa s myšlienkou dať tam iný striedavý motor, o ktorom budem vedieť, čo je zač. Určite by to bol outrunner, pretože tie majú lepšie chladenie a nepotrebujú taký veľký regulátor (ja predpokladám tiež 20A – taký odporúča aj výrobca pre tento CD2622), ako inrunnery. Problémom však je, že pre výber motora mám obmedzené možnosti, keďže sa jedná o model s tlačnou vrtuľou. Original vrtuľa je 5x4“. Je možné ju zmeniť na max. 6x4“. Ale to je všetko. No a pre toto obmedzenie z titulu veľkosti vrtule musím hľadať motory, ktoré majú min. 1500 kV. Ale tie už majú dosť veľké hmotnosti a ako isto nemusím pripomínať, každý gram navyše skracuje čas motorového lietania (hovorím o motorovom lietaní, nie o plachtení bez motora, ktoré ES aj BETA umožňujú).

Rovnako výrobcom navrhnutá zadná montáž motora mi príde ako „jednorázová“. V prípade, že by som chcel motor v budúcnosti vymeniť, určite to nepôjde „bezbolestne“. K zadným skrutkám sa nedostanem (vidieť ich síce spredu cez chladiaci otvor, ale nedajú sa odskrutkovať – uhol skrutiek to neumožňuje). Tzn., že ak montáž fixovať do otvoru pre motor, tak len „zľahka a s rozumom“.


6. Príslušenstvo serv

Ako som už spomenul, trup obsahuje už osadené bowdeny pre servá VOP a SOP. V krabici som našiel aj drobnú bižutériu k servám (páky, drobné skrutky pre fixovanie oceľového drôtu k pákam VOP a SOP, krátke tiahla + vidličky pre krídelkové servá).



V balení sú aj suché zipsy, niektoré sú už nalepené v kabíne. Ja osobne suché zipsy nepoužívam – neverím im. Keďže AKU na suchom zipse musí byť neustále odlepovaný a prilepovaný (buď kvôli nabíjaniu resp. kvôli výmene – ak používam viaceré AKU), po čase zips nedrží „na fest“. No a pohyb AKU v letiacom modeli (hlavne pri loopingu) je nežiadúci (zmena ťažiska).
Rovnako neumiestňujem v kabíne „niečo“ na ľavú stranu a „niečo“ na pravú – mám rád všetko „v osi“ (vyvážene).


7. Hmotnosti

Trup (2 polovice aj so závažím v nose) ................ 144 g
Kabína .................................................................................... 9 g
Krídla (vrátane krytov výstuhy) ................................ 162 g
Výstuha (uhlíková trubka) ............................................ 10 g
VOP ....................................................................................... 22 g
SOP ....................................................................................... 10 g
Motor (holý len s káblikmi) ......................................... 59 g
Montáž (9 preglejok + 2 skrutky s podložkami) ... 8 g
Vrtuľa ..................................................................................... 2 g
Bižutéria (príslušenstvo serv + suché zipsy) ........... 9 g
Nenalepené samolepky ............................................... 12 g

SPOLU ........................................................................ 447 g

POZN.: Len pre porovnanie: môj plne osadený EasyStar (vrátane LI-Pol 11,1V/2200 mAh) váži 766 g.

Záver:

Model sa mi „nezhnusil“ ani po vybalení. Odkladám si jeho stavbu na „dlhé zimné večery“. Teraz sa ešte dá lietať, tak prečo sedieť v dielni. Po jeho stavbe a prvých letoch sem určite doplním svoje skúsenosti.

Prílohy:
Návod na obsluhu.

LETU ZDAR

Y@N

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Autor Správa
mirec46
modelár

Príspevkov: 137

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 9. 6. 2015 o 15:59 | odkaz na príspevok
Zdravim,
kupil som si Bixler, co je materialovo asi podobne ako Beta.. chcem sa spytat ake lepidlo pouzit na montaz?
Dakujem.
M.
Bydlisko: Žilina
VladoVrancik
modelár

Príspevkov: 1757

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 9. 6. 2015 o 16:54 | odkaz na príspevok
Purex alebo purex rapid po zaschnuti ale ostane zlty tak to dost vidno osobne som zacal pouzivat styrolep ale ten schne 24 hodin
Bydlisko: Nove Zamky ( 53 rokov )
Y@N
modelár

Príspevkov: 14

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 21. 7. 2015 o 07:46 | odkaz na príspevok
Zdar "mirec46",

ja lepím týmto:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__70388__Foam_Cure_EPP_and_EPO_Foam_Glue_4_oz_EU_Warehouse_.html?strSearch=foam glue

LETU ZDAR

Y@N
Bydlisko: Gemer
bogo
modelár

Príspevkov: 963

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 21. 8. 2015 o 20:29 | odkaz na príspevok
Asi sa to tu uz riesilo ale nenasiel som to.Aky motor by sre dali do bety miesto toho setoveho? Dakujem.
Bydlisko: Zürich ( 56 rokov )
VladoVrancik
modelár

Príspevkov: 1757

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 21. 8. 2015 o 22:35 | odkaz na príspevok
Uz sa to riesilo ja som to pochopil tak ze je to zbytocne menit motor do pilonu nedostanes o moc silnejsi a pokial ju chces na fpv staci dat vecsiu vrtulu a z vlastnej skusenosti poviem aj ze je to asi zbytocne
Bydlisko: Nove Zamky ( 53 rokov )
EcoOne
modelár

Príspevkov: 511

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 21. 8. 2015 o 23:00 | odkaz na príspevok
Zdravim Boga, najlepsi a najvhodnejsi je do Bety 1400 tento motor Turnigy D2826/6 2200KV
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__12919__D2826_6_2200kv_Outrunner_Motor.html
http://www.rc-foto.cz/produkt/motor-turnigy-2826-6-346/

mam ho aj odskusany, s APC vrtulou taha neskutocne super, je este potrebne vymenit aj regulator za silnejsi
Bydlisko: Bratislava ( 48 rokov )
VladoVrancik
modelár

Príspevkov: 1757

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 21. 8. 2015 o 23:10 | odkaz na príspevok
Dostane viac o 300Kv oplati sa to robit?
Musi menit regulator,unasac a ak by chcel pouzit vrtulu 6x4 aj motorove loze a rezat s pilonu neviem ci sa s tym oplati hrat ked narast vykonu nebude neaky extremne badatelny alebo sa mylim?
Bydlisko: Nove Zamky ( 53 rokov )
bogo
modelár

Príspevkov: 963

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 21. 8. 2015 o 23:29 | odkaz na príspevok
Zdravim EcoOne.Takto, beta mi lieta pekne aj s tou mensou vrtulou.Jedna sa mi iba o to, ze trn setovy motor strasne piska.
Bydlisko: Zürich ( 56 rokov )
EcoOne
modelár

Príspevkov: 511

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 21. 8. 2015 o 23:38 | odkaz na príspevok
no niekomu vyhovuje ako lieta beta v zakladnej vybave, a niekomu nie

nejde len o KV ale ide o to ze sa toci vecsia vrtula a motor ma vyssi vykon a vrtula doda vyssi tah
mozem na letisku urobit meranie tahu bety s poovodnym a novym motorom
ak sa niekto zastavy s betami na letisku

original povodny motor nestoji naozaj za nic, v prvom rade neskutocne vibruje a pisti-huci lebo ma vole
a hadze vyrtulou, tym padom ma vysiu spotrebu prudu a ziadny vykon, tym padom slaby tah a energia z batrie sa minie rychlo

novy motor ide ticho, iba si tenko pisti vo vysokych otackach, unasac je sucastou motora pri kupe

netreba absolutne nic rezat,z pilonu staci naskrutkovat motor a 6x4 tlacnu vrtulu,
zistit o kolko mm treba dat vysie prepazku,
prepazka niekedy ide von uplne lachko,
niekedy ju treba vytrhnut,
niekedy jej treba trosku pomoct orezavacom
potom ju len zelepit o par mm vyssie napriklad bielym purexom aby nebolo vydiet stopy po lepeni
pripadne niecim podlozit prepazku aby sa nezosunula na povodne miesto
pametam sa ze som pouzil prepazku na upravu mojej bety o 8mm dlhsiu
a vtula bola asi 6mm od trupu, je to u kazdej Bety 1400 inak
niekedy naozaj netreba ani posuvat prpezku smerom nahor,
niekedy staci urobit drobny zarez do trupu pre vrtulu

jedine co treba trosku upravit je horny kryt motora, ale to je parsekundova zalezitost, ved je to len EPP

foto z mojej upravy Bety 1400 najdete tu https://www.rcportal.sk/lt-beta-1400-gt-club-ft5667-72

neni nutne po vymene motora menit vrtulu a regler, ale vzdy sa oplati kupit kvalitnu APC a skontrolovat vyvazenie vrtule, skontrolovat odber prudu a az potom vymenit regler

a preco sa to oplati?
beta hned je zivsia,
daju sa s nou zalietat aj pekne lopingy a vykruty
skor sa dostane beta do vyssej vysky a potom lietat termiku
konecne nebudete počut ten otrasny zvuk povodneho motora bety

ak niekto bude potrebovat v Ba pomoct upravit betu tak mu rad pomozem z montazou
Bydlisko: Bratislava ( 48 rokov )
Lukas1111
modelár

Príspevkov: 14

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 3. 10. 2016 o 11:22 | odkaz na príspevok
marekrbk:
Najvecsia chyba aka moze byt je kupa takehoto lietadla ,mily zaciatocnici nevyhadzujte peniaze za nieco co vam bude stacit tyzden a zistite nevyhody takychto smiesnych detskych hraciek .Lietat vas nauci len lietadlo ktore ma aj aerodynamicke vlohy .Polystyren sa vznasa ale nelieta ....Ked vydim toto vo vzduchu a kazdy nevedomy povie vetu "ved mi to odporucili ze ma to nauci " Nenauci a vobec sa to nesprava ako pokrocily model a ani tak nelieta ,Patri tak do dracika a nie na ucenie lietat


milý pane, nemá každý 100 eurovkami oblepené steny a plafóny, nie každý si môže dovoliť stroj za 400-600€ . A máte o tom nejaký dôkaz nejaký materiál že polystyrén sa vznáša a nelieta? Nejaký laminát alebo iná látka makety mimo EPP sa nevznáša nedá sa na jech plachtiť? Teda sám si protirečíte ak tvrdíte že EPP nelieta, ako nelieta keď lietadla majú po morfologickej stránke dodržanú technologickú koncipáciu skurát pevnosť, pružnosť, hustota materiálu je v inom technologickom rozpoložení, napr. Akrobaty z EPP nie sú akrobaty a nedajú sa s nimi robiť akrobatické čísla? Skôr je to o kvalite elektroniky ako o EPP či materiál iného charakteru... Chcete povedať že trabant len za to že nebol z plechu ale z bakelitu nebol auto ale hračka? Viete čo tvrdíte vôbec?
Bydlisko: Poprad ( 37 rokov )
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
  • Pridať komentár
Pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť.
Úvodná stránka
  • 133 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 3 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 5 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 7 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: bzuk3,