Výrobca: | Multiplex | Rozpätie: | 920 mm | Hmotnosť: | 980 g |
Kategória: | Lietadla - elektrické | Dĺžka: | 885 mm | Materiál: | ELAPOR |
Motor: | Roxxy BL C35-42-1160kv |
ID Modelu: AM9825 | Zobrazenia: 4321 | Pridané: 1. 4. 2020 o 07:47 | Autor: Zdeno36
Autor | Správa | |||
pajlotmato modelár Príspevkov: 1482 Moje modely Poslať správu |
Možno to tak vyznelo z tej mojej prvej správy ale ja som si nenastavil brzdu na to aby mi brzdila vrtula model ale aby sa netočila pri dosadaní a aby som ju nezlomil pri pristátí...Ale s tým, že brzdí model pri pomalom pretáčaní nesúhlasím, aj na skutočnom lietadle sa praporuje vrtula (ak je staviteľná samozrejme) po vysadení motora kvôli tomu aby nebrzdila lietadlo a aby sa znížil odpor pretože plocha listov v uhle v zábere má veľký odpor a tým aj brzdí... |
|||
macil modelár Príspevkov: 1093 Moje modely Poslať správu |
A keby sa k tomu ešte náporom vzduchu aj otáčala, brzdila by ešte viac. |
|||
palci72 modelár Príspevkov: 1056 Moje modely Poslať správu |
Ja osobne si myslím že nastavenie aktívnej brzdy v regulátore na motore ti vôbec nevyrieši spomalenie modelu...je to presne tak ako to písal Peter..."PeePo"....vrtuľa viac brzdí keď sa pretáča....vytvára tak večší odpor proti vzduchu...Nastavenie aktívnej brzdy nerieši brzdenie modelu ale je dobré akurát tak na....... pre vetrone kde sa používa sklopka vrtuľa.....aktívna brzda zastaví motor v hociktorej polohe /na vetroni a pri sklopke to nevadí/...nápor vzduchu sklopí listy sklopnej vrtule a vetroň môže spokojne plachtiť bez toho aby ho niečo pri lietaní rušilo /brzdilo/....Aktívna brzda na motorových lietadlách sa nemá používať.....nemá to význam pretože.....zapríčiňuje poškodenie vrtule v zle pozastavenej polohe... Pri nastavení aktívnej brzdy /v kombinácií s pevnou vrtuľou/ nemáš nikdy istotu že vrtuľa zastane práve vo vodorovnej polohe /tak ako by si ju potreboval práve ty pri pristávaní/..... Ako na potvoru....vždy ju regler zabrzdí vo zvislej polohe....v šikmej polohe.....hmmmm....málokedy zastane aj vo vodorovnej polohe ale....nie je to až také bežné.....A ak je vrtuľa v nesprávnej šikmej polohe tak sa neuhne...brzda ju drží v polohe kde pilot vypne motor......po dosadnutí na zem je zakaždým po vrtuli...... aspoň večšinou to tak býva..... preto si myslím že z bezpečnostných dôvodov by bola vhodnejšia na tento model bez podvozku sklopka vrtuľa....a či s aktívnou brzdou alebo bez......hmmm....to musíš vyskúšať sám..... Modely podobného typu lietajú dobre aj so sklopkou..... https://www.youtube.com/watch?v=KrG5nCAgooI Na večšie spomalenie modelu si urob brzdiace klapky.....
Ano určité percento brzdí aj zastavená vrtuľa ale musíte chlapci brať do úvahy aj to že točiaca sa vrtuľa musí za sebou prekonávať nejaký odpor.....to je tá brzda pri točiacej sa vrtuli o ktorej sa bavíme...../je to niečo z hodiny elektrotechniky/...v motore sú magnety a cievky medených vodičov......tým ako sa vrtuľa pretáča tak vytvára rotorom /cievkamy a magnetmy/ nejaké napetie.... a elektromagnetické pole ktoré vytvára nejaký brzdný odpor pri pretáčaní kladného a záporného poľa......alebo tak nejako...../ja sa elektrike už dlhšiu dobu //cca 30 rokov// nevenujem/....V skratke....elektromotor sa pri pretáčaní brzdí.....a tak isto to nejako funguje aj u spaľovákov.... Čo ste ešte nikdy nepočuli /pri jazde dolu kopcom/ o brzdení motorom so zaradeným rýchlostným stupňom????...... Samozrejme bez pridaného plynu..... Odmena za to je....zníženie spotreby paliva.....šetrenie brzdových platničiek.....atď.... https://www.youtube.com/watch?v=r7vzux7l9y8 |
|||
robertbulko modelár Príspevkov: 200 Moje modely Poslať správu |
Nemám vôbec záujem sa dohadovať a veľmi rád by som uvítal, keby ste to páni vyskúšali a potom sem napísali svoje poznatky. Garantujem, že sa vrtuľa zlomí skôr pri režime bez brzdy ako s brzdou. Keď to budete mať odskúšané dajte mi vedieť. Ďakujem Len na okraj. Aj pri aktivovanej brzde na regulátore sa vrtuľa sem-tam pretočí, keď je proti vietor dosť silný. Bez brzdy sa vrtuľa točíííí... Pri tej všetkej super teórií ste asi zabudli na to, že zabrzdená vrtuľa tam stále je a tiež kladie odpor a väčší ako nezabrzdená. Teória by fungovala v praxy za predpokladu, že by voľne točiaca sa vrtuľa mala znateľne menšiu rýchlosť ako je rýchlosť lietadla v danom čase. V praxy to ale nefunguje, voľná vrtuľa má veľmi podobnú rýchlosť ako model a brzdenie je veľmi mizivé. Spalovací motor má na voľnobehu otáčky cca 2000rpm. Elektromotor má min. otáčky cca 5000rpm. Bez brzdy na nulovom plyne to môže byť ešte viac. |
|||
macil modelár Príspevkov: 1093 Moje modely Poslať správu |
Odporúčam nevyčerpateľnú studnicu vedomostí pána Lněničku. http://www.airspace.cz/akademie/rocnik/2009/06/tah.php |
|||
PeePo modelár Príspevkov: 1037 Moje modely Poslať správu |
Vidím, že to nemá zmysel tu dačo vysvetlovať, tak radšej poradme Zdenovi náhradu za ten silnejší Roxxy motor |
|||
Zdeno36 modelár Príspevkov: 970 Moje modely Poslať správu |
No konečne rozumná reč. Páni ešte raz vás všetkých prosim o radu aký motor by som tam mohol dať aby to letelo rýchlejšie s tou vrtulou 9x9 APC lebo ten origoš motor je stavaný na vrtulu 10x7 APC tak potrebujem vymenit motor. Tak vás prosim o radu o konkrétny motor aby bol aj dostupný alebo ak niekto ma tak kúpim od neho. Dakujem za pomoc. Dnes som bol ráno lietat a tá rýchlost mi je už málo tak to potrebujem trochu oživit. Hlavne sa bojim že odpálim ten motor čo tam teraz je. |
|||
robertbulko modelár Príspevkov: 200 Moje modely Poslať správu |
Ja by som na tvojom mieste tam nechal ten terajší motor a dal by som tam 4S baterku a vymenil vrtuľu na 9x7,5. |
|||
Joba modelár Príspevkov: 1407 Moje modely Poslať správu |
Daj tam vrtuľu 8/8 a 4 článok a motor tam môžeš nechať . |
|||
Zdeno36 modelár Príspevkov: 970 Moje modely Poslať správu |
OK odskúšam dúfam že to bude rýchlejšie a tu vrtulu 9x9 nemôžem použiť na 4s lipo ? Bude ta 8x8 rýchlejšia ako teraz tá 9x9 ? |
|||
robertbulko modelár Príspevkov: 200 Moje modely Poslať správu |
s 9x9 ten motor pravdepodobne zabiješ. Pozri si toto: https://www.multiplex-rc.de/Downloads/Multiplex/Bedienungsanleitungen/314964-bedienungsanleitung-roxxy-motprop-finder--de-en-fr.pdf S 3S a vrtuľou 9x9 má ten motor účinnosť 80% S 4S a vrtuľou 8x8, alebo 9x7,5 má účinnosť 81% Čisto teoreticky by ten motor moho zvládnuť a väčšiu vrtuľu, ale asi nie na plný plyn kontinuálne. |
|||
Zdeno36 modelár Príspevkov: 970 Moje modely Poslať správu |
No ved preto sa radšej pýtam lebo sa mi zdá ako by už strácal výkon pri plnom plyne. Tak ak dám 4s lipo a 8x8 APC bude to dobre pre motor ale zároven rýchlešie ako teraz ?
podla toho čo si napísal si moc teda nepomôžem iba 1% |
|||
robertbulko modelár Príspevkov: 200 Moje modely Poslať správu |
Ano, je to papierovo len 1%, ale účinnosť nemusí mať priamo vplyv na rýchlosť. Pomohol by ti motor s väčším KV a zároveň taký čo utiahne bezpečne vrtuľu 9x9 so 4S baterkou, aby si dosiahol vyššiu rýchlosť. Bude to samozrejme na úkor letového času. |
|||
Zdeno36 modelár Príspevkov: 970 Moje modely Poslať správu |
|
|||
Joba modelár Príspevkov: 1407 Moje modely Poslať správu |
Nepotrebuješ meniť motor !! .Účinnosť je daná použitým materiálom (železného jadra) a počte závitov ,to nijak nezmeníš vrtula je na tom ďaleko horšie. Máš tam motor z ktorého sa dá žmýkať pri dobrej konštalácii 450W 30% je teplo. Zmeraj si prúdy aké sú pri rozličných vrtuliach.Nemal by si prekračovať 40-45A pri 3S Ak použiješ pohon s 3S s 9/9 približná rýchlosť je 170km/h keďe že pri dossiahnutí vyššej rýchlosti nepotrebuješ stat. ťah bolo by lepšie zmenšiť priemer na 8/9 tzn.rýchlosť zostáva ale odber klesne.Koľko? treba zmerať. Ak použiješ 4S 8/8 rýchlosť približne 200km/h s dodržaním odberu (vždy treba dodržať watáž U*I) Treba vyskúšať 4S 9/8 skrátenou na 8/8 tam by to mohlo byť okolo 230km/h ak by si bol dobre s odberom tak 9/9 skrátenou na 8/9 ak sa chceš vyblázniť. |