Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

1 2
autor správa
Hoodlum
modelár

Príspevkov: 29

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 19. 11. 2016 o 23:27 | odkaz na príspevok
Ahoj, rozhodol som sa pre stavbu svojho prveho RC modelu. Malo by ist o multiplatformu (tank) s pasovym podvozkom a vahou do 2-2,5 kg. Pre pohon a zatacanie som zvolil sustavu 2 diferencialov, kde jeden motor pohana obe hnacie kolesa sucastne a druhy motor v zavislosti na polarite spomaluje jednu stranu podvozku cim tank zataca.

Ako motory som zvolil:

https://hobbyking.com/en_us/turnigy-d3536-9-910kv-brushless-outrunner-motor.html
a
https://hobbyking.com/en_us/turnigy-d3530-14-1100kv-brushless-outrunner-motor.html

ESC 2x:

https://hobbyking.com/en_us/hobby-king-30a-esc-3a-ubec.html

Transmitter/Receiver:

https://hobbyking.com/en_us/fs-i4x-4ch-radio-mode-2.html

Batéria:

https://hobbyking.com/en_us/turnigy-heavy-duty-4000mah-3s-60c-lipo-pack.html

Chcem vas poprosit o kontrolu, ci niektory komponent neni poddimenzovany a ci treba nieco este dokupit, som zaciatocnik moc do toho nevidim.

Dakujem za rady
Zemo
modelár

Príspevkov: 65

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 20. 11. 2016 o 09:27 | odkaz na príspevok
A nehladal si aj ESC ktore by zvladalo regulovat dva motory naraz? Pripadne pozret vysielacky na auta - niektore maju spraveny rezim pre tank, kde vedia mixovat kanaly tak ze ked tocis volantom ti to rozdeluju na dva pohonne kanaly. Pride mi lepsie riesenie koordinovat dva motory na oboch stranach ako mat jeden na brzdenie. A tie motory aj ESC co si tu dal su vsetko letecke, ci to bude vediet pohnut 2,5 kilovym tankom je otazne. Skus si stiahnut nejaky manual k existujucemu RC tanku a pozret ako to maju vyriesene.
Bydlisko: Bratislava ( 44 rokov )
didikk
modelár

Príspevkov: 175

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 20. 11. 2016 o 10:06 | odkaz na príspevok
Kúp tento tank a máš aspoň nejaký základ
https://www.rcportal.sk/rc-tank-116-inz26677
A ako písal Zemo, máš tam komponenty pre lietadlo a ten ESC tuším nemá reverz, tak s tým nebudeš ani cúvať
Bydlisko: Kežmarok
Hoodlum
modelár

Príspevkov: 29

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 20. 11. 2016 o 11:02 | odkaz na príspevok
Dakujem za odpovede, zabudol som na zaciatku este dodat, ze tancik si robim pre zabavu nejde mi o to stlacit cenu co najviac a zacinat od polky na nejakej hracke. Chcem si spravit vsetko sam skrutku po skrutke. A diferencialnom sposobe riadenia som rozhodnuty, robim to z casti aj ako skolnu pomocku, motory budu dva jeden s vacsim krutakom na pohon a druhy mensi na zatacanie.

ESC pre dva motory sa mi na hobbykingu nepodarilo najst, neviem ake je klucove slovo pri vyhladavani ale bohuzial sa mi to nepodarilo. Tie motory som vyberal podla KV charakteristiky, logicky mi vyslo ze pri mensich otackach by mohol byt krutak dostatocne vysoky aby mi to tankom pohlo.

Motory som prehodnotil a vybral ine :

https://hobbyking.com/en_us/turnigy-trackstar-1-10-17-0t-2400kv-brushless.html
https://hobbyking.com/en_us/hobbyking-x-car-17-5-turn-sensored-brushless-motor-1760kv.html

ESC:

Pre sensor:
https://hobbyking.com/en_us/hobbykingr-tm-35a-sensored-sensorless-car-esc-1-10-1-12.html
Pre sensor less:
https://hobbyking.com/en_us/hobbykingr-tm-brushless-car-esc-30a-w-reverse.html

Bateria a vysielacka zostava. Co sa tyka vysielacky verim ze bude mat nejake programovatelne mody aj na pravu (zatacaciu packu) a je mozne snou riadit aj plynulo motor nie len servo.

Prosim o nazor. Dakujem
Pancer
modelár

Príspevkov: 621

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 20. 11. 2016 o 12:43 | odkaz na príspevok
Skús si niečo prečítať tu :
http://www.mujtank.tym.cz/index.php
Regulátory by si mal použiť s funkciami vpred-vzad bez brzdy.
Bydlisko: Banská Bystrica ( 59 rokov )
Hoodlum
modelár

Príspevkov: 29

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 20. 11. 2016 o 16:20 | odkaz na príspevok
Pozeral som si aj ine forka, vacsinou pisu, ze to maju pohanane motormi 2x 17,5T 1800-2200KV. Pokial je ten motor sensored tak dokaze zvladat nizke otacky a produkovat vysoky krutak co potrebujem.

Este som sa chcel spytat jednu vec - ake mate skusenosti dat takyto ozubene koleso s kruhovou dierou a snekom:

https://hobbyking.com/en_us/12t-3-175mm-m1-hardened-steel-pinion-gear-1pc.html

Na motor s hriadelom o rovnakeho menoviteho priemeru ale so stvorcovym prierezom:

https://hobbyking.com/en_us/turnigy-trackstar-17-5t-sensored-brushless-motor-2270kv-roar-approved.html

Je mozne to osadit bez toho aby to preklzovalo? Dakujem za nazor.
Zemo
modelár

Príspevkov: 65

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 20. 11. 2016 o 16:28 | odkaz na príspevok
Na to si kde prisiel, ze ma ten motor hriadel so stvorcovym prierezom? To je normalna oska, akurat ma jednu stranu zbrusenu, kam sa dotiahne ten srob presne preto aby to nepreklzovalo. Akurat ten pastorok co si dal ma extra divny modul (vzdialenost zubov) tak aby si nasiel aj protikus k tomu.
Bydlisko: Bratislava ( 44 rokov )
Hoodlum
modelár

Príspevkov: 29

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 20. 11. 2016 o 17:11 | odkaz na príspevok
Z obrazku mi to tak prislo su motory ktore maju stvorcovy prierez, na ktory sa nasadzovalo ozubene kolo, ktore bolo axialne zaistene skrutkou. Ozubenie ma metricky modul m=1, vybral som ho specialne pre moju potrebu, pretoze vsetky prevody, ktore budem pouzivat budu z lega technic, ktore ma presne takyto modul
PupiDupi
modelár

Príspevkov: 440

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 20. 11. 2016 o 23:18 | odkaz na príspevok
Na ESC ktore ovlada dva motory som este nenarazil. resp. take ESC co ich dokaze ovladat po jednom, nie len oba naraz. Kazdopadne riesenie s dvoma ESC je OK len nerozumiem tej obsesii s ovladanim cez diferak. V reale to bude sposobovat rozne neduhy modelu (ak sa ti to vobec podari zrealizovat),jazda rovno bude skoro nemozna, pri jazde na nerovnom povrchu bude mat tank tendenciu zatacat este viac, nehovoriac o tom, ked sa pod jeden pas dostane nejaky predmet. Ovladanie v terene bude uplny chaos, pokial nepouzijes aspon gyro. Ked chces mat iba jeden pohonny motor a chces to riadit cez diferak, tak aspon pouzi ovladanie cez brzdu.
Ohladom vyberu motora a elektroniky... ked chces riesenie s diferakom tak : http://www.banggood.com/12V-DC-Metal-Gear-Reducer-Motor-High-Torque-DC-Gear-Box-Motor-p-925500.html?rmmds=search pri tomto rieseni nepotrebujes riesit ziadne ozubenia, das tam len hriadelovu spojku.
Pri rieseni s dvoma motormi na pohon: http://www.banggood.com/Heng-Long-69-081-Metal-Drive-Gearbox-3869-1-Jagpanther-German-Tank-Parts-p-1097491.html?rmmds=search
Celkovo by som pri motoroch ostal v oblasti jednosmerakov

E; este jedna vec. Nechcem ti brat iluzie, ale pri 2,5kg modely na pasoch ti ozubenia z lega moc nopomozu
Bydlisko: Bratislava ( 40 rokov )
Hoodlum
modelár

Príspevkov: 29

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 21. 11. 2016 o 20:16 | odkaz na príspevok
Zvladla by tato konstelacia elektroniky:

https://hobbyking.com/en_us/turnigy-trackstar-17-5t-sensored-brushless-motor-2270kv-roar-approved.html
https://hobbyking.com/en_us/hobbykingr-tm-35a-sensored-sensorless-car-esc-1-10-1-12.html
https://hobbyking.com/en_us/fs-i4x-4ch-radio-mode-2.html

v pripade nudze aj prenastavenie, kedy by boli motory 2 kazdy na jeden pas a zatacanie by bolo riesene cez spomalovanie-zrychlovanie jedneho z motorov a v pripade ze by tank stal by jeden motor tocil do jednej strany a druhy motor do strany druhej?

Dakujem za odpoved
Turnigy
modelár

Príspevkov: 400

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 22. 11. 2016 o 14:50 | odkaz na príspevok
Daj tam 2 obyčajné jednosmerné motory s prevodovkami a regulátormi. Chcel by som vidieť čo by povedali tie lego prevody na 200w striedavý motor po sprevodovaní tam bude poriadny krútiaci moment
Bydlisko: Liptovský Mikuláš ( 26 rokov )
RECstudio
modelár

Príspevkov: 1

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 19. 12. 2016 o 15:46 | odkaz na príspevok
Dobry den. Prosim Vas potreboval by som velku radu.. Vlastni niekto alebo ma skusenosti s RTR BAJA 5B FLUX?? Velmi by mi to pomohlo .
Peter
team RCPortál

Príspevkov: 2167

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 20. 12. 2016 o 23:05 | odkaz na príspevok
možno ma ukameňujete... ale stále mám problém pochopiť.... prečo je do tanku... trialu... expedičky.... - proste kde sa nevyžaduje dlhodobe vysoká rýchlosť a kde sa k motoru a k regulátoru dostane bordel a voda vo veľkom množstve a často... prečo je dobré si tam komplikovať život strieďákom a nepouźiť jednosmerný motor? nie vźdy je totiž to modernejšie a drahšie aj účelnejšie na dané použitie....
Bydlisko: Nové Zámky ( 60 rokov )
PupiDupi
modelár

Príspevkov: 440

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 25. 12. 2016 o 01:37 | odkaz na príspevok
Peter nikto ta kamenovat nebude. Myslim ze tento nazor tu uz niekolko krat padol, minimalne 1x odomna
Bydlisko: Bratislava ( 40 rokov )
coro
modelár

Príspevkov: 886

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 25. 12. 2016 o 10:13 | odkaz na príspevok
Peter:
možno ma ukameňujete... ale stále mám problém pochopiť.... prečo je do tanku... trialu... expedičky.... - proste kde sa nevyžaduje dlhodobe vysoká rýchlosť a kde sa k motoru a k regulátoru dostane bordel a voda vo veľkom množstve a často... prečo je dobré si tam komplikovať život strieďákom a nepouźiť jednosmerný motor? nie vźdy je totiž to modernejšie a drahšie aj účelnejšie na dané použitie....

Nie som autíčkar ale dovolm si povedať, že:
- strieďáku motoru by mal vadiť bordel aj voda len mechanicky, elektricky by mal byť komplet izolovaný a schopný behu aj úplne zatopený (až na to že mi zhrdzaveli plechy statoru - to ale má aj jednosmerný=komutátorový motor rovnaké). Takže mechanický komutátor tam je podľa mňa na škodu.
- regl z číny obojsmerný autíčkový, sa mi zdá že stojí rovnako ak nie menej než obojsmerný (auto/loď) regl pre komutátorové motory.
- ceny motorov mi pripadajú byť podobné?
- obojsmerný regl auto/loď vyhorí ak sa doň dostane voda presne rovnako ako strieďák, má síce len 2 H-mostíky a strieďák 3, ale inak sú rovnaké, žiaden rozdiel v ochrane pred vodou tam nevidím.
- ochrana pred vyhorením po zablokovaní je vec reglu, toto už neviem konkrétne z praxe ak je robené ale strieďák by mal vypadnúť zo synchronizácie aj v prípade že to regl nerieši zámerne, a je otázne ako to rieši ktorý typ reglo pre komutátorové motory..
- kde je to komplikovanie si života strieďákom?
1 2
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 183 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 13 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: