autor | správa | ||
VladoVrancik modelár Príspevkov: 1757 Moje modely Poslať správu |
Tak zopar LiPo baterik som uz prerobil ci uz som vyberal vadny clanok alebo prerabal Ska a este som nenasiel ani v jednej nejaku ochranu LiPo su poskladane presne ako NiMh akurat ma kazdy clanok ine V a po kazdom clanku je vyvedeny kablik na balancny konektor.
pokial ani tester nereaguje na baterku pravdepodobne sa odtavil niektory kabel z balancneho konektora,pokial s tym nemas skusenosti a naradie radim nerozoberat a najst niekoho kto s tym uz neake skusenosti ma. |
||
Banjo modelár Príspevkov: 299 Moje modely Poslať správu |
To ze si tam podla teba nenasiel ani v jednom Li-po akumulatore nejaku ochranu neznamena ze tam nieje. |
||
rogi modelár Príspevkov: 476 Moje modely Poslať správu |
Banjo lipol batérie čo sa používajú v modelárstve nemajú žiadnu ochranu tiež som prerábal troj článok na dvoj článok, píš podla vlastných skuseností a nie čo je na webe písané! Beny123 píšeš o skrate o napätý ale si nenapísal koľko článková batéria to je! Informácie ako od babky dzedziny . Ak to je 2 článok tak je OK, ale skôr by som tipoval že to je 3 článok a ten je KO |
||
Banjo modelár Príspevkov: 299 Moje modely Poslať správu |
Rogi ved prave ze pisem z vlastnych skusenosti a zo skusenosti z mojej prace, nemam dovod si nieco vymislat. Podla mna ma preruseny spoj medzi clankami, prerusenie sposobene skratom. Ochrana nemusi byt viditelna okom, staci nieco vediet o ohmovom zakone a ako sa sprava elektricky vodic ked je zatazeny prudom na ktory nieje dimenzovany, alebo je dimenzovany prave tak aby sa prerusil ak vznikne skrat akumulatora. Nechajme to tak, ved on si s tym uz nejako poradi, staci ak sa pozrie na web ako radi Rogi |
||
rogi modelár Príspevkov: 476 Moje modely Poslať správu |
keď u teba je prepálení štandartní spoj ochrana, dobre teda. Že to ten výrobca nepíše na batériu, že je tam poistka T alebo FF ved niektori žmykaju pri štarte viac ako je dovolene a neprepáli sa nič. Elektronickú čast som videl u li-ion baterii, kde to ma ta lipolka som ani za svet nenašiel asi mam slabé okuliare |
||
B2studio modelár Príspevkov: 57 Moje modely Poslať správu |
tak teda slaný roztok ... nedokázal som to diagnostikovať ináč ako KO ( áno bol to 3 článok) |
||
RedByron modelár Príspevkov: 263 Moje modely Poslať správu |
K tým ochranám v lipolkách: Obidvaja máte pravdu, akurát ste asi každý v inej triede modelov. Z mojej skúsenosti vyplýva, že malé spravidla setové modely z "obchodov na všetko" majú lipolky osadené elektroniku, podobne ako je tomu v rôznych Bluetoth zariadeniach, MPR prehrávačoch atď. Umožní im to používať bežnú USB nabíjačku a naviac chrániť akku pred prebitím/podbitím. Na to pozor pri opravách a objednávaní napríklad z ebay. Tiež som sa pokúšal v začiatkoch zachraňovať "väčšie" LiPo skladaním článkov z viacerých vadných. Kvôli rozdielnym vnútorným odporom to bola zbytočná robota. Maximálne tak napríklad zo 4S ešte spraviť 3S a podobne, inak nie. Nikdy tam však nebola vstavaná ochrana či už tam plošák bol alebo nebol. Samozrejme, že ak tam ten plošák bol tak len pre prepojenie jednotlivých článkov. Akku má chrániť regulátor pri vybíjaní a nabíjačka (balancér) pri nabíjaní inak by sa to zbytočne predražovalo. Ani neviem odhadnúť ako by tá elektronika mala reagovať - odpojiť pri deklarovaných C, krátkodobých maximálnych C, prepáliť poistku a riskovať zničenie modelu? |
||
Banjo modelár Príspevkov: 299 Moje modely Poslať správu |
Elektronicka ochrana Li-on akumulatora sa pouziva pre nizke prudove odbery cca 1,5-15A , ak je to potrebne tento obvod reguluje a chrani aj nabijanie a podbitie akumulatora. Pre Li-po akumulator sa to moze pouzit tiez, ale ak potrebujete 150A, tak je to samozrejme problem, takze ako som napisal vyssie, ide o ochranny prvok ktory nemaju vsetky li-po akumulatory dokonale vyriesene, ale funguje asi takto: Oprava potom vyzera asi takto: Uvedomte si ze je markantny rozdiel medzi odberom pri prevadzke , aj ked teda modelar naklada akumulatoru plny vykon, ani zdaleka nedosahuje hranicu skratovych prudov ktore tecu cez prepoje jednotlivych clankov akumulatora pri skrate, a tam je ten pes zakopany Ja len dufam ze sa nikomu nestane obdobna nehoda pri letovani konektora na akumulator, alebo z ineho dovodu , ako sa to stalo modelarovi od ktoreho su tie obrazky, treba si davat na to pozor lebo sa moze odpalit aj cely prepoj priamo z clanku a potom sa to opravit uz neda. https://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?f=14&t=35162 |
||
RedByron modelár Príspevkov: 263 Moje modely Poslať správu |
Neviem či by som schopnosť plošného spoja prepáliť sa skratovým prúdom nazýval ochranou ako uvádzaš niekde vyššie. To čo je na tvojich foto je takýto prípad, žiadna vstavaná ochrana. TVoj príspevok príspevok je pravda, ale tiež nie úplná. Ja osobne som si prerábal akumulátorové vŕtačky na staré Lipo s ochranou na 20A, na ebay nájdeš i silnejšie. V Prahe mám partnereskú firmu, ktorá vozí LifePo a robili pokusy, myslím, že ich i na želanie skladajú, so štartovacími akumulátormi do áut. Tam sa už s prúdmi pohybuješ najmenej o rád vyššie ako uvádzaš. Myslím, že používajú bistabilné mechanické relé ako nadstavbu BMS. Ďalšou z možností je použiť ako nadstavbu SS relé... Keďže pri modelárčine, hlavne leteckej, bojujeme s váhou zostaňme pri ochrane v regulátore. |
||
RedByron modelár Príspevkov: 263 Moje modely Poslať správu |
Správa zaslaná: 29. 12. 2017 o 07:27
| odkaz na príspevok
P.S. Ak sa niekto rozhodnete dorábať ochranu k LiPo pozor na typ ochranného obvodu (BMS). Väčšina je, napríklad z ebay, vhodná pre modelárske LiPo preto, že Lion a LiPo používajú približne rovnaké hodnoty limitných napätí. Ak sa vám však podarí trafiť BMS pre LiFePo môže sa stať, že akku budú podbíjné a nedobíjné. https://www.rcportal.sk/ako-este-vyuzit-stare-lipo-c396 |