Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
autor správa
komodor
modelár

Príspevkov: 118

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 8. 1. 2016 o 10:50 | odkaz na príspevok
Myslím si, že na tomto fóre je JUROK k problematike Bismarcka tou najfundovanejšou osobou. Jeho loď je čistý scratch-build a žiadna stavebnica či omotorovaný kit.
Čo sa týka monografie, doporučil by som publikáciu "Anathomy of the battle ship Bismarck". Podla podobnej publikácie som upravoval/prestavoval Yamato v mierke 1:200. Obsahuje vela obrázkov na detailné spracovanie modelu.
Maj by som malú pripomienku k Jurovmu názoru ohladne lodných skrutiek:

jurok:
Šrouby .... Pravý a stredný pravotoč. na jeden motor, a ľavý ľavotoč na druhý motor..... Regle dva.


Pravý a lavý pravotočivý, stredný lavotočivý - týmto usporiadaním sa čiastočne vyrušia reakcie od skrutiek. Kombináciu ako spomína Juraj som mal použitú na Schnellboate a pri rýchlej jazde sa mi loď výrazne nakláňala na jednu stranu.
Regulátory by som použil 3 ks. Stredný motor ovládaný na priamo, bočné motory by som mixoval s kormidlom. Touto kombináciou loď výrazne zlepší svoju ovládatelnosť pri nízkej rýchlosti.
Bydlisko: Bratislava ( 60 rokov )
peterzak37
modelár

Príspevkov: 2591

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 8. 1. 2016 o 12:57 | odkaz na príspevok
Juraj, vsimol si si toho smajlika? Ja sa nerozculujem

Ohladom PET flasi. Ked beriem do uvahy otvor v palube po vsetkych nastavbach, akosi nemozem najst vhodny sposob, ako manipulovat s 2 litrovou PET flasou a dostat ju pod palubu, hlavne ked je naplnena vodou. Prazdnu OK. Ako som pisal, treba brat do uvahy vysku rebra, kde bude podlaha, vsetka vaha nad DNOM, znamena tazisto vyssie ako ma byt. Mozes mi napisat, ako si myslel plnenie tych flasi pod palubou?? Pokial cerpadlm OK. z VLASTNYCH SKUSENOSTI Z VODNYM BALASTOM, HLADINA VODY MUSI BYT MINIMALNE 2 CM POD UROVNOU VODY V JAZERE, ABY BOLA NADRZ SUSTAVNE ZAPLAVOVANA., SAMOZREJME NEBERIEM DO UVAHY PET FLASU. V tom pripade je nadrz sustavne plna, neprelieva sa v nej voda a plni svoj ucel. Poznam cloveka, ktory vybural vodne nadrze, lebo bez nich to bolo lepsie, ako s nimi. A vyvazil lod olovom. Nie na kazdu lod to je vhodne.V mojom remorkeri to plni ucel s spokojnosti, nadrz je laminovana na bluky a ldno lode priamo, je sucastou trupu. V dne su zaplavovacie diery so sitom, v hornej prednej casti je odvzdusnovacia hadicka. Ziadne cerpadlo...

Bydlisko: Zalesie
jurok
modelár

Príspevkov: 14

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 8. 1. 2016 o 13:02 | odkaz na príspevok
Tak toto riešenie je najlepšie, no najdrahšie. Nevieme, koľko chce kolega pustiť žilkou. Klopného momentu by som sa nebál, kvôli dostatočnej šírke a relatívne malej rýchlosti. Predsa, ono to bol bitevník. Ja by som mixoval krajné motory delta-mixom, ako to mám na všetkýck dvojšroubých lodiach a konieckoncov aj na tankoch.

Už sa vykašlite na pet flašky. Nech s nich robia činania topánky. Do modelov nepatria. Hovg.
Bydlisko: bratislava ( 60 rokov )
peterzak37
modelár

Príspevkov: 2591

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 8. 1. 2016 o 13:24 | odkaz na príspevok
Iba ze TOTO riesenie s vôbec nedokazem predstavit v drevenom trupe. V laminátovom bez problemov
Bydlisko: Zalesie
IK33
modelár

Príspevkov: 64

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 8. 1. 2016 o 15:00 | odkaz na príspevok
[quote=peterzak37]
Ohladom PET flasi. Ked beriem do uvahy otvor v palube po vsetkych nastavbach, akosi nemozem najst vhodny sposob, ako manipulovat s 2 litrovou PET flasou a dostat ju pod palubu, hlavne ked je naplnena vodou. Prazdnu OK.

Tak to sme sa nepochopili. Ja som nemyslel fľaše do trupu vkladať a vyberať - to už radšej to olovo. Mal som na mysli použiť ich na pevno, tak ako máš Ty na remorkéry tie zapalvovacie priestory. Akurát načo vylaminovávať ak môžem použiť PET fľašu. Od spodu hadičkou napúšťanie a na vrchu odvzdušnenie vyvedené niekde do nadstavby. Položíš na hladinu a za 2-3 min podľa priemeru spodnej hadičky sa nádrže napustia a ponor sa zväčší. Viem že to poznáš - toto píšem pre neznalých čo to budú čítať ak sem zablúdi niekto nový. BL má široký trup a ploché dno, takže ak sa staviteľ nepreženie s nadstavbou tak by stabilita mala byť OK. Inak neviem si pomôcť, ale vnútro Tvojich komôr je tiež dáka plastová habaďúra, nie? Zaistiť fľašu proti pohybu predsa nie je problém v akomkoľvek trupe, nie?

Viem že cez stavbu ste tu iní machri čo ste už v živote čosi dokázali a rozhodne sa nechcem s nikým hádať a čosi presadzovať. Akurát ma mrzí ak dáky návrh niekto okamžite zavrhne bez zdôvodnenia alebo ho nazve ohavnosť a podobne. Možno by niekomu nevadilo mať 2cm pod trupom zavesenú trebárs oceľovú guľatinu priemeru 40mm a dlhú 50cm so zaoblenými čelami a mať tak pri manipulácii mimo vody o 5 kg ľahší model. Pre niekoho ohavnosť, pre iného vhodné riešenie ako nepchať do modelu kopu olova.
Bydlisko: Lučenec ( 52 rokov )
Nio91
modelár

Príspevkov: 36

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 8. 1. 2016 o 15:13 | odkaz na príspevok
Tak som tu.....
Chlapi toľko rád čo ste mi sem napísali som sa nedocital nikde na nete ani v žiadnom rc časáku ( a to som ich už prečítal tony našich aj zahranicnych) . Za to vám veľmi ďakujem a verim že mi sem este ešte nejednu radu napíšete ..... s tým trupom to budem mať asi uz jasné asi ....
Bola tu zmienka o zaplavovacich nádržiach, mna k tomu napadlo .....je potrebné vodné chladenie na motory na tie 600 boat?? ???

Určite mi chlapi budete musieť poradiť ohľadom elektroniky zapojenia motorov ( budú iba 2 ks - 600 12 V BOAT) pretože sa mi zdá použitie 3motorov alebo gumkovych prevodov zložité ( ta tretia vrtula bude voľne osadená,bude sa otáčať ale bez motora- môže byť??? ) a tie rôzne prepojenia ako reverz,mix čo mi píšete ,pocul som tie slova no netusim ako ich zrealizovať a co konkretne na to potrebujem za súčiastky - to mi musíte prosim popísať a vysvetlit po lopate Ako aj zapojenia veží a radaru, tiež osvetlenia.

K srdcu si beriem aj radu s plátmi olova (odliatky) a samozrejme použitie preglejky 3-4mm na dno lode to mi pride rozumné.....samozrejme olaminovanie dnu a von tiež,tu som uvazoval 200 tkaninu. Ako aj použitie viac kanalovej vysielacky (pakovej) som pozeral 9ch.

Samozrejme že priebežné foto stavby budem pridávať sem.
A veľmi rad by som tiež raz chcel prísť so svojim Bismarkom na nejaké stretnutie modelarov....robia sa aj na východe SR?

Každopádne sa kazdej ďalšej rade potesim .
Bydlisko: Pozdišovce ( 42 rokov )
marianr
modelár

Príspevkov: 1460

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 8. 1. 2016 o 15:36 | odkaz na príspevok
4 strany príspevkov a v lodenici ešte ani kýl nepoložili... 8-)))
Bydlisko: Ba ( 66 rokov )
IK33
modelár

Príspevkov: 64

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 8. 1. 2016 o 15:50 | odkaz na príspevok
[quote=Nio91]
je potrebné vodné chladenie na motory na tie 600 boat?? ???

Vodné chladenie treba - poriešiš ho hliníkovou trubkou okolo motora a prívod spoza vrtuľky a vývod do boku alebo pred vrtuľku. So skrutkou priemeru cca. 40-45mm motor na štvrť plynu ani nezbadá že ide, ale čo ak sa Ti to tak zapáči, že stráviš pri vode pol dňa? Ak by čas jazdy nepresahoval hodinu tak chladiť nemusíš.
Neboj, kým postavíš trup, budeš macher na modelársku elektroniku.
Bydlisko: Lučenec ( 52 rokov )
Nio91
modelár

Príspevkov: 36

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 8. 1. 2016 o 16:05 | odkaz na príspevok
marianr:
4 strany príspevkov a v lodenici ešte ani kýl nepoložili... 8-)))


Položil len nie pri rc lodi na vodu.....zatial som mal iba statické :-P

Ale začať treba nejako predsa


IK33:
[quote=Nio91]
je potrebné vodné chladenie na motory na tie 600 boat?? ???

Vodné chladenie treba - poriešiš ho hliníkovou trubkou okolo motora a prívod spoza vrtuľky a vývod do boku alebo pred vrtuľku. So skrutkou priemeru cca. 40-45mm motor na štvrť plynu ani nezbadá že ide, ale čo ak sa Ti to tak zapáči, že stráviš pri vode pol dňa? Ak by čas jazdy nepresahoval hodinu tak chladiť nemusíš.
Neboj, kým postavíš trup, budeš macher na modelársku elektroniku.



Ahaaaaaaaa takže ako preventivu to chlade dám........A k tomu machrovi cez elektroniku...to by som sa veľmi potešil
Bydlisko: Pozdišovce ( 42 rokov )
peterzak37
modelár

Príspevkov: 2591

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 8. 1. 2016 o 16:42 | odkaz na príspevok
Ako som ti uz pred tym pisal, neries motory a elektroniku, ten problem povazuj za vyrieseny, lebo je mnozstvo lacnych a dobrych motorov vsade. Tvoju pistolovu supravu na auta, vopred zabudni, budes potrebovat serioznu supravu, co dnes tiez nieje problem, Cinan ba HK ti preda 9 kanal supravu do 100 euri. Na laminovanie trupu rozhodne nepocitaj s 200kou tkaninou, to je prilis hrube, urobi ti to raster, ktory budes musiet prilis tmelit. Radsej 3x 100ku handru.
Este k tym nestastnym PET flasiam. Ano, daju sa upevnit, daju sa prepojit hadickouu na odvzdusnenie a podobne, ale nieje to vhodne riesenie, kedze flasa by bola nad dnom Na dreveny trup to vôbec nieje vhodne. Zacni seriozne uvazovat, kde zozenies nejakých 10 kil olova, lebo to je problem. Ako balast mozes pouzit ocelovu gulatinu, betonove odliatky, cokolvek, len si topremysli pred tym, ako zavries palubu na trupe. To uz musuis mat vnutri vyriesene vsetko. V prvom rade zacni stavat a nezatazuj sa nezmyselnymi problémami ako motory a elektronika. To ma cas, kym to pride na radu budes riesit milion iných veci

Stredny motor na volno??? Je to super brzda. Vodne chladenie?? Ano, pri pouziti 600motorov nutne, pri tom priemere vrtuli. Pri motore s prevodom nepotrebujes chladenie ani pri striedaku. Inak pozri si pozorne ceny motorov jednosmerných a striedavých, aby si nebol prekvapeny. Rovnako aj pri regulátoroch. JA uz niekolko rokov pouzivam zasadne striedaky, su vykonovo lepsie, nepotrebuju odrusenie, vacsinou su vodotesne, pri malom rozmere velky vykon a pri rozumnom nadimenzovani nepotrebujes chladit. Striedave obezky sa dnes predavaju radovo medzi 10-15 euro, na tvoje pouzitie.
Bydlisko: Zalesie
IK33
modelár

Príspevkov: 64

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 8. 1. 2016 o 17:01 | odkaz na príspevok
peterzak37 - píšeš Este k tym nestastnym PET flasiam. Ano, daju sa upevnit, daju sa prepojit hadickouu na odvzdusnenie a podobne, ale nie je to vhodne riesenie, kedze flasa by bola nad dnom Na dreveny trup to vôbec nie je vhodne.

Prepáč, neber to ako rýpanie, ale takéto vysvetlenie mi rozhodne nestačí. Kde má byť zaplavovacia komora - pod dnom?? - to hádam nie. Asi si myslel nad čiarou ponoru. Uznávam že tento trup bude dosť malý na moje riešenie - ponor len okolo 7 cm - ale sú aj placaté fľaše Dobre neriešme PET pre tento model, ale objasni mi a aj ostatným, prečo to nie je vhodné na drevený olaminovaný trup - to že ho bude laminovať je jasné od začiatku.

Ešte k Tvojmu dodatku - stredný motor bude len voľne otáčaná oska bez motora - brzda to bude ale zanedbateľná. Motor 600 12V bude mať so skrutkou 40-45mm pri pol plyne (bohate prevyšujúcej reálnu rýchlosť lode) odber cca. 1-1,5A takže uchladiť aj pri pomerne malej účinnosti motora dákych 5W nebude problém aj bez chladenia - motor váži 220g. Takú hmotu len tak ľahko neprehreješ. Inak pchať do modelu prevodovku ??? pri dnešných možnostiach?
Bydlisko: Lučenec ( 52 rokov )
addo7
modelár

Príspevkov: 201

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 8. 1. 2016 o 17:47 | odkaz na príspevok
ja tiez nemozem odolat nieco napisat spominate stale vrtule priemeru 40 az 45mm. skutocna lod mala vrtule priemeru 4,7m, takze ak to chce maketove, tak v mierke 1:150 bude mat vrtulka 31mm. flase na zaplavenie je tiez trochu blbost, lebo uz tu tiez niekto napisal, ze v tej mierke bude ponor lode 6,6cm, co sedi presne, takze na to aby sa flase naozaj zatopili a neprelievala sa v nich voda, by museli mat velmi maly priemer, aby boli aspon tie 2cm pod hladinou, ak to ma fungovat. a tu je screen s tabulkou motora MIG 600 12V BOAT, tie odbery su naozaj smiesne, to sa s 31mm vrtulkou ani nezohreje a chladit by nebolo co
Bydlisko: Trencin ( 48 rokov )
IK33
modelár

Príspevkov: 64

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 8. 1. 2016 o 18:26 | odkaz na príspevok
addo7 to mal len také vrtuľky Vidíš konečne údaj z ktorého sa dá vychádzať. Vďaka. Neviem kto spomenul 45mm priemer, myslel som že to má prepočítané - ja som len pokračoval v tomto údaji. Otázne je, či by naozaj nebolo lepšie dať vrtule väčšie, aby to malo silu pri manévrovaní a s priemerom 45mm počítať už pri osádzaní hriadelí. Pravdepodobne budú 31mm stačiť. ale nechával by som si priestor aj na väčšie - čo ak?
Bydlisko: Lučenec ( 52 rokov )
peterzak37
modelár

Príspevkov: 2591

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 8. 1. 2016 o 19:24 | odkaz na príspevok
Vrtule 31 mm priemer by museli byt vyrabane doma na kolene a pochybujem, ze ich niekto bude vyrabat. Kupene maju priemer 30, 35, 40, 45... milimetrov... Tridsiatky su male na tuto velkost lode, 35, OK. Pokial pouzije Graupnerove alebo Robbe vrtule, lacne, tak lod sice pojde, ale cuvat nebude. Vdaka disajnu vrtule. Pokial z tych vrtuli bude chciet nieco dostat, a aj cuvat, tak bude musiet uvazovat o mosadzných vrtuliach. No a s mosadznou vrtulou ze by mala 600ka motor odber iba 1,5A??? Havne ked naprázdno bez zataze berie 1,8 A???? Ze by s pridanou zatazou klesal odber?? Snad nie.. Ale mal si spravny postreh, ze by bolo vhodne dat vrtule s vacsim priemerom, koli manevrovaniu. Presne. Tu 15 kilovu lod treba aj nejak zastavit a vacsinou sa to robi reverzom motorov... Idealne je troch, pokial ma lod tri. Hlavne ked naozaj treba, ze hrozi naraz a podobne. To clovek nareverzuje vsetko, co je po ruke a este taha na seba aj vysielac, aby brzdil..... 170 cm a 15 kil to uz je ine pojazdenie a iny rozpocet na manevrovanie, hlavne ked na bojovych lodiach niesu prilis ucinne tie male kormidla.

Speed 600 8,4V

Nominal voltage 8,4 V
Operating voltage range 4,8 ... 9,6 V
No-load rpm 15500 min–1
No-load current drain 1,8 A
Current drain at max. efficiency 11 A
Current drain when stalled 70 A
Max. efficiency without gearbox 75 %
Length of case, excl. shaft 57 mm
Diameter 37 mm
Free shaft length 8,7 mm
Shaft diameter 3,17 mm
Weight 220 g
Bydlisko: Zalesie
IK33
modelár

Príspevkov: 64

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 8. 1. 2016 o 19:42 | odkaz na príspevok
peterzak37 Prečítaj si prosím ešte raz príspevky. Okrem Teba tu motory Mig 600 8,4V nikto nespomína. To je letecký motor alebo motor do rýchlika, kde už samozrejme radšej strieďák. Píšeme Mig 600 12V boat. Inak na brzdenie by som navrhoval vysúvacie spoilery z trupu - zopár dolu a zopár do bokov - účinnejšie ako ťahať vysielač na seba
Bydlisko: Lučenec ( 52 rokov )
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 190 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 2 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 11 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 2 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: 5ers,