autor | správa | |
kuro99 modelár Príspevkov: 2161 Moje modely Poslať správu |
Alfa vies ukazat~dokazat ,ze to servo nema ten odber ako benko pise ,ze nameral ten jeho znamy ? No daj, velmi rad si pozriem. Velmi rad. |
|
Alfa modelár Príspevkov: 1825 Moje modely Poslať správu |
Tebe už vôbec nemusím nič dokazovat. Treba čítat,čítať.......
To je fakt smutné keď si Slovák a nevieš to napísať po Slovensky ! |
|
Ludo_ZA modelár Príspevkov: 567 Moje modely Poslať správu |
Alfa, ty si troll, +100 bodov. |
|
pkotatko modelár Príspevkov: 254 Moje modely Poslať správu |
Ten proud se mi nezda. 30A je fakt hodne. Ono i 10 A u BLS451 je hodne nadsazene. V grafu je spotreba 3x BLS255HV a 256HV + bezpadlo a prijimac. Jede to z JIVE BECu nastaveneho na 6V. Realna spotreba je cca. 4A, pak tam jsou spicky 8A. S temi si ale BEC hrave poradi. Napeti kolisa +- 0,1V. Kdyby tam bylo 30A, tzn. nejakych dejme tomu 7A pro servo, tak se ti roztece servokonektor. |
|
benko modelár Príspevkov: 1259 Moje modely Poslať správu |
Tých 30A sú samozrejme max. špičky. |
|
Ludo_ZA modelár Príspevkov: 567 Moje modely Poslať správu |
A nezdvojujú sa tam konektory? |
|
benko modelár Príspevkov: 1259 Moje modely Poslať správu |
pkotatko: díki za komentár k téme a za graf. Mne sa to zdá byť tiež priveľa, ale ja tomu verím, hlavne keď viem ako ten pilot lieta - pri poletovaní asi nebude až taká záťaž ako pri tvrdom 3D. Tvoje servá nie sú pri 6V naplno využité, a ako som sa časom dozvedel, servá pri vyššom napätí ťahajú aj väčšie prúdy - sú totiž pri väčšom napätí rýchlejšie a silnejšie. Na grafe vidím jeden skok na 9A, viac na 8A, ak ich dáš na 8,4V ako patria tak tipujem že špičky budú o polovicu väčšie. 157 je trojnásobne silnejšie než 255, prúdy budú teda ešte väčšie a ak niekto lieta tvrdo tak začne byť tých 30A v špičke uveriteľná hodnota. Servo kábel a konektor zvláda trvale 4A, takže nevidím dôvod prečo by sa mal pri krátkodobom 2 násobnom prúde roztopiť. Ako viete ja som v tomto hobby necelého pol roka, veľa toho neviem, možno som aj trochu naivný, ale nemám dôvod neveriť niekomu čo pre rôzne firmy testuje komponenty a z jeho online prezentácie by si mohli viacerí skúsení rc-čkari brať príklad. helicobacter: tie servá sa používajú veľa aj v heli, 700 a 800kách. Deadband by nemal byť problém, keď zapnem baterku tak to dosť cvrliká. Neviem čo myslíš o rozdvojených konektoroch, servo kábel a konektor vyzerajú byť klasické. Od BEC do dvoch konektorov prijímača idú dva káble, tie sú aj o niečo hrubšie než servové. |
|
swalko modelár Príspevkov: 601 Moje modely Poslať správu |
Netreba to hlboko riesit. Tie serva maju taku spotrebu. Mam BLS352, viem ako mi pada napatie na Jive BEC-u so 4*NiCd. Nedovolil by som si pouzivat tie serva bez zalozneho paku a to maju polovicnu silu oproti benkovim. Benko, to "cvrlikanie" ma na svedomi AC-3X, pripoj jedno servo ku VStabi a uvidis ze bude ticho. |
|
benko modelár Príspevkov: 1259 Moje modely Poslať správu |
Mne to cvrlikanie nevadí, ja len myslím, že cvrlikanie môže byť dôkazom toho, že deadband nie je veľký. ---------------------------------- Dnes som prvý krát načítal log z IISI a prezrel si ho v Logview. Mal som trochu problém používať logview, má to svojské ovládanie, ale nakoniec som to zvládol. Ten dlhý 10min let bol zrejme keď som mal na Voodoo kameru, ten krátky 4:20 bol môj zatiaľ najkratší, to som mal počas celého letu vyššie otáčky a dával mu v mojich možnostiach čo najviac zabrať. Ostatné lety robím medzi 6-9 minút, čo je pre mňa jasné znamenie, že bez telemetrie už nechcem lietať. ---------------------------------- Trochu som googlil a našiel som info o možnosti pripojiť HV2BEC na JLog, čo umožňuje monitorovať aj jeho napätie a prúd. Ale nemám JLog, a nechce sa mi s tým teraz hrať. Ale znie to ako dobrý projekt do budúcna |
|
swalko modelár Príspevkov: 601 Moje modely Poslať správu |
To cvrlikanie neznamena maly deadband, za tym cvrlikanim je v tvojom pripade ako som uz napisal AC-3X pretoze nema implementovany filter (je o tom napisane aj v manualy) a tak sa snazi korigovat kazdu drobnost. BLS352 maju minimalny deadband pretoze sa pouzivaju aj na brzdy v modeloch auticok. VStabi + BLS352 = ziadne cvrlikanie, G-T5 + BLS352 = vela cvrlikania a viditelny pohyb serv, AC-3X + BLS352 = niekde medzi. |
|
benko modelár Príspevkov: 1259 Moje modely Poslať správu |
Aha, a ako funguje ten filter ? To akože vStabi zistí, že model je na zemi tak nekoriguje ? |
|
swalko modelár Príspevkov: 601 Moje modely Poslať správu |
Predpokladam ze funguje podobne ako deadband, takze sa urci velkost zmeny hodnoty zo senzoru na ktoru jednotka nereaguje. VStabi aj AC-3X vedia rozoznat ked vrtulnik vysi. |
|
benko modelár Príspevkov: 1259 Moje modely Poslať správu |
Dnes som vymenil ac3x za vstabi. Odkedy lietam s Goblinom pripadá mi Voodoo strašne nepresné, kamoš s ním pred týždňom letel a potvrdil mi to. Spravili sme na novo trim-let, trochu to pomohlo ale ideálne to nebolo. Kedže som mal doma ešte jeden nový vstabi, rozhodol som sa to s ním vyskúšať. Prvý štart s vstabi - katastrofa, Voodoo nevedelo stáť na mieste, stále ho kdesi ťahalo. Tak som pristál a následne spravil trim-let. Potom to bolo zhruba na úrovni ac3x. Zapol som optimizer, najskôr vrtulky, potom hlavný rotor, na to zase trim let, a teraz to lieta o niečo lepšie než ac3x ale stále nie ideálne. Mám taký pocit že tam bude mechanická chyba, spravím analýzu vibrácií, uvidíme či to niečo prinesie. vstabi lieta už teraz lepšie, a mám pocit, že vďaka jeho funkciám v porovnani s ac3x to budem vedieť ešte vylepšiť. |
|
swalko modelár Príspevkov: 601 Moje modely Poslať správu |
Na mojom TDR potrebuje AC-3X omnoho kratsie paky nez VStabi (AC-3X 15mm vs odporucanych 18.5mm u VStabi). VStabi lieta aj s 20mm pakami, AC-3X zvladne ako tak 17mm ale rozsah drah serv je na spodnej akceptovatelnej hranici (700). Predpokladam ze na AC-3X mas drahy serv nastavene na 1000 pri 6 stupnoch na cyklike, kolko ti vychadza draha serv cykliky v setupe na VStabi aby si mal 8 stupnov na cyklike? Mozno ti bude treba dlhsie paky. Okrem ineho na VStabi sa nemusis bat vyhnat zisky poriadne vysoko. Odkedy som si poriadne nastavil VStabi tak sa mi AC-3X vala v sufliku aj napriek tomu ze mi Christian vzdy tvrdi ake ultimatne je AC-3X oproti VStabi. AC-3X mi pripada oproti VStabi nepresne. Ciastocne som to daval za vinu prilis dlhym pakam, uz som ale nemal chut menit ich za kratsie lebo nepresnost nebola jedina vec co sa mi na AC-3X nepozdavala. Nemyslim si ze budes mat problem s vibraciami vo Voodoo lebo AC-3X je na vibracie velmi citlive a hned by zacalo driftovat. Naopak VStabi je proti vibraciam velmi imunne. |
|
benko modelár Príspevkov: 1259 Moje modely Poslať správu |
Ono mi to dlho nevadilo, pokým som len tak poletoval, ale teraz sa idem pri niektorých figúrach zblázniť, pričom s goblinom ten problém nemám. Už obyčajné pekné rainbows sa nedajú zaletieť lebo pri druhom-treťom je heli už niekde úplne inde. Na Voodoo mám 17mm Mikado Hochlast páky, tie som lietal aj s AC3X, lebo keď som tam mal ešte BLS157 tak sa roztrhal závit na Futaba plastoch, tak som dal niečo pevnejšie - Plöchinger mi vtedy napísal že to s nimi pôjde tiež dobre. Neviem posúdiť či môže tak veľký rozdiel robiť VStabi Mini a Silverline (ktorý je v Gobline). |