Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

autor správa
ujovko
modelár

Príspevkov: 119

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 23. 7. 2016 o 23:06 | odkaz na príspevok
Ahoj všetkým,
Mal som postavených niekoľko vrtuľníkov 450. Hovorme o zadnom rotore ako celku. Najhorší bol Griffin, HK je lepší, ale vyžaduje úpravy. Najlepší je zatiaľ Tarot.
A práve kombinácia Tarot dlhších gripov (s radiálnymi ložiskami) a dlhších listov 68-69 mm ma inšpirovali k úprave listov pre stroj s gripmi HK.
Teda ako zväčšiť priemer zadného rotora: vyrezal som menšie predlžovacie kusy z originálneho listu. Vlepil som to a poistil kevlarovou niťou.
Celkový priemer je teraz 176 mm.
Bydlisko: Košice
Erich001
modelár

Príspevkov: 809

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 24. 7. 2016 o 09:29 | odkaz na príspevok
O chvíľu založíte novú tému s názvom ( hrozné vibrácie celého vrtuľníka). Takéto riešenie je na prd.
Bydlisko: Bernolakovo ( 53 rokov )
copilotek
modelár

Príspevkov: 384

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 24. 7. 2016 o 11:59 | odkaz na príspevok
jj, pravá modelarina, ale nie na vrtuľku rc heli!!! veď v dnešnej dobe je taká široká ponuka dobrých plastových vrtuľkových listov v rôznych dĺžkach...
Bydlisko: Plavnica ( 55 rokov )
700align
modelár

Príspevkov: 137

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 24. 7. 2016 o 13:11 | odkaz na príspevok
chalani ked na to niesu peniaze tak sa tomu nevenujte , raz to niekoha vyfacka skoncis s niekolkymi stehmi na tele a to pri najlepsom
stanikg
modelár

Príspevkov: 236

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 24. 7. 2016 o 17:38 | odkaz na príspevok
tak toto je fakt dementne riesenie
FeriGGGG
modelár

Príspevkov: 50

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 24. 7. 2016 o 18:36 | odkaz na príspevok
pan Viktor spravil iba 1 chybu
zabudol ukoncit svoj prispevok takto:
p.s. recesia

...skoda, bolo by tu viac usmevnych smajlikov
Bydlisko: Kosice-okolie ( 36 rokov )
ujovko
modelár

Príspevkov: 119

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 24. 7. 2016 o 23:10 | odkaz na príspevok
Vážení, nikoho nenútim, aby to robil.
Erich001: lietam s tým mesiac. Listy sú predĺžené kusmi iného listu s rovnakým tvarom, sú zarovnané na dĺžku a vyvážené. A najprv som to odskúšal.
copilotek: zatiaľ som našiel najdlhšie 69 mm, pošli, prosím, link na dlhšie. Ale pre triedu 450-500. Ak by som ich mal, radšej by som lietal, ako vyrábal diely za pár centov.
700align: to nie je o peniazoch, možno je to o hre starších chlapcov, ktorí dokážu niečo navrhnúť, premyslieť a overiť
je to poistené dvoma dvojicami slučiek kevlarovou niťou 0,25mm s nosnosťou 12,9kg. Teda každá strana prenesie takmer 26 kg, obe spolu 52 kg. Tá červená časť váži cca 0,3g, hlavný rotor má 3200 ot/min naprázdno, zadný teda 13046 ot/min. Priemer na konci je 176 mm. Spočítaj obvodovú rýchlosť a odstredivú silu.... (47,5 N). Mimochodom, nedávno mi odstrelilo vo výške 10m pri poruche pohonu naraz oba hlavné listy, odlomilo ich v polovici diery, leteli cca 15m so svojou hmotnosťou 25g. Za prípadné škody som tiež zodpovedný ja.
stanikg: vyprosím si, aby si zo mňa nepriamo robil dementa. Občiansky preukaz mám, a moje vzdelanie mi umožňuje zvážiť riešenie a riziko.

K zväčšovaniu priemeru zadného rotora ma viedla snaha o zrýchlenie reakcie na RUD. Dnes som lietal so silnejším chvostovým servom a rýchlosť piruety sa zvýšila. Zdá sa, že predlžovanie listov má kontraproduktívny účinok: vyžaduje(?) silné servo.
Bydlisko: Košice
TomiXL
modelár

Príspevkov: 635

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 25. 7. 2016 o 09:28 | odkaz na príspevok
Pekna praca.

Fotku som videl uz cez vikend len som nemal kedy odpisat. Musim ta pochvalit za tu snahu, podla fotky si sa stym musel pekne pohrat. Vidno, ze si zrucny.

Chcem sa ale opytat. Preco si tie listy predlžoval? Mas problemy s ucinnostou vrtulky? Napr. ze mas dlhsie listy hl.rotora ako su obvykle? Lebo u beznej 450 ak je nejaky problem s vrtulkou tak byva to skor v nastaveni mechaniky ci stab. jednotky, alebo v pomalom ci slabom serve (preto sa u 450tok s dlhsimi listami uz dava miniservo namiesto stvrteho mikroserva).

Aj podla tvojej stranky vidno, ze ta toto majstrovanie bavi (je to celkom zaujmave), len podobne ako pani vyssie ,v tom vidim tiez viac minusov ako plusov.
Aj ked si to pekne vyvazil, tak tie vibracie tam byt mozu nakolko samotny povrch listov uz asi nebude idealne rovny ci hladky.
Tiez ono to ma mozno aj nejaky dovod, ze sa nedaju zohnat take dlhe plastove listy. Pouzity druh plastu asi nema take vlastnosti, ze by sa uz pri takej dlzke nekrutili.
Na zlepsenie vlastnosti vrtulky by som skor skusil zmenit prevodovy pomer pohonu vrtulky (neviem ci aj k tej heline co mas sa daju zohnat nejake ine ozubene kolieska), pripadne by som dal karbonove listy (70mm ma viacero vyrobcov). Na mojom gobline 380 sa mi zda, ze s karbonovymi listami ide vrtulka o cosi lepsie. V neposlednom rade dnes sa uz da vela dosiahnut vyladenim stabilizacnej jednotky (FBL).
Bydlisko: Poprad, Košice ( 39 rokov )
copilotek
modelár

Príspevkov: 384

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 25. 7. 2016 o 15:47 | odkaz na príspevok
produkcia ALZRC, made in China a dajú sa parádne skrátiť! ak treba...
ale súhlasím s Tomixl, že problém vrtuľky može byť aj všade inde
Bydlisko: Plavnica ( 55 rokov )
ujovko
modelár

Príspevkov: 119

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 25. 7. 2016 o 19:45 | odkaz na príspevok
Ahoj, začnem "od Adama". Mali sme postavených niekoľko vrtuľníkov (všetko 450). Od pádloviek, teraz mám všade 3GX. Jeden z nich sa točil v piruete tak rýchlo, že sme mali problém ho sledovať. Žiaľ, neviem už zodpovedne povedať, či to bola pádlovka, alebo už 3GX (Matúš tvrdí, že to už bolo FBL).
Posledný rok mám všade DFC hlavy, na jednom komplet Tarot, na druhom skladačka Align+Tarot+HK. Používam hlavné listy 325 mm.
TomiXL: neboj sa vibrácií, tie červené časti sú vyrezané z originál zadných listov, profil pasuje. Najlepšia skúška je v ruke, beží to OK.
A teraz k podstate: jednu otáčku piruety urobím za 1-1,5 sek. a neviem to vyladiť na rýchlejšie.
Na predlžovanie ma inšpirovalo zloženie zadného rotora Tarot + 68 listy = 165 mm (dĺžku listu meriam celkovú, tak to udávajú aj v údajoch, teda nie od stredu diery).

Keďže zloženie zadných gripov HK je trochu kratšie, tak som predlžoval... Nezlepšilo sa to. Preto som dal silnejšie servo (Corona DS939) na skúšku. Zdá sa mi, že to trochu pomohlo. Takže sa vrátim k normálnym listom so silnejším servom a uvidíme.
Čo sa týka prevodu, stiahol som originálne koleso a dal som pastorok, má rovnaký modul a môžem meniť prevod na zadný rotor.
Je tam pastorok, axiálne ložisko a skrutky to zaisťujú. Axiálne sily sú minimálne, skrutky držia polohu zostavy.

Predbežne: 1. som truľo, že si nepamätám, ako to bolo dobre. 2. chce to asi silnejšie servo. 3. vyskúšam karbónové listy, tie sú kratšie, ale širšie. 4. Mal by som sa pohrať s nastavením 3GX.
Ďakujem za reakcie.
Bydlisko: Košice
stanikg
modelár

Príspevkov: 236

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 25. 7. 2016 o 20:54 | odkaz na príspevok
Po prvé výhod riadiacu jednotku 3gx do koša A tak začni ladiť .skus radšej niečo insie aj keď len čínsky kbar.
kuro99
modelár

Príspevkov: 2161

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 26. 7. 2016 o 20:40 | odkaz na príspevok
v cicmanoch by s teba mali radost
Bydlisko: ZA
700align
modelár

Príspevkov: 137

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 26. 7. 2016 o 21:30 | odkaz na príspevok
vzdelanie je jedna vec a zodpovednost druha
ja by som sa ti mohol vykaslat na tvoju zodpovednost ked mi zmrzacis tvar, takze o tom co rabis tu ani nepis lebo toho dementa robis zo seba sam bez urazky
mnohy z nas poznaju jednoho otca co ma syna pilota su z ciech a vieme co mu zanechala 450-tka na tvari .
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 120 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 11 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: