autor | správa | ||
marianmacek modelár Príspevkov: 1334 Moje modely Poslať správu |
Dobrý večer priatelia,
mám otázku, ak chcem zmeniť 4-článok LiPo na 5-článok LiPo, čo ešte potrebujem v lietadle zmeniť? prajem pekný večer Marián Macek |
||
jetylo modelár Príspevkov: 1069 Moje modely Poslať správu |
Zeby preverit ci regulator a motor su stavane na 5 clanok ? Preverit rozmer a stupanie vrtule, zo zmenou velkosti napatia sa zmenia sa otacky motora, to tej istej vrtule sa bude motor snazit odovzdat vecsi vykon... |
||
redix modelár Príspevkov: 1947 Moje modely Poslať správu |
Zalezi na tom preco ho chces menit. zvysit vykon motora, alebo zachovat vykon a zvacsit vydrz ? |
||
marianmacek modelár Príspevkov: 1334 Moje modely Poslať správu |
Jedná sa o lietadlo EDF, zvýšiť výkon a predĺžiť dobu letu.
prajem pekný deň Marián Macek |
||
lv modelár Príspevkov: 2802 Moje modely Poslať správu |
Musel by si zmenšiť priemer dmychadla, lebo zvýšením napätia sa zvýši prúd a doba letu sa skráti Pokial by si použil motor s menším kV, tak sa pri rovnakom príkone doba letu skráti |
||
redix modelár Príspevkov: 1947 Moje modely Poslať správu |
Mozem ti dat priklad z mojho motora. Ak pouzijem vrtulu 11x5,5 a bateriu 3S , odber mam 30A , tah je 1660g , odber 0.5A za minutu takze 2200mAh bateria vydrzi nieco cez 4 minuty. Ked vymenim bateriu za 4S, odber sa mi zvysi na 43A a tah na 2430g , rychlost z 47kmph na 56kmph ale odber mam 0.71A za minutu takze bateria vydrzi nieco cez 3 minuty. Ak ale zmenim z bateriou zaroven vrtulu, napriklad na 10x4 , odber mi klesne na 26A , tah stupne na 1800g, rychlost mierne hore na 48 kmph a pri odbere 0.43A za minutu mi bateria vydrzi 5 minut. Dufam ze ti to pomoze, keby si mal datasheet od vyrobcu pre tvoj motor tak by sme sa mohli pozriet presne ako sa bude spravat pri vacsej baterii. |
||
jaroEDF modelár Príspevkov: 427 Moje modely Poslať správu |
Ak myslíš konkrétne na tvoju novú F-16, tak tam je 45A ESC, daná zostava ťahá na 4S 40A+, produkuje ťah 1200g (mimo trupu, v trupe len 800-850g, je tam 30% strata kvôli saniu a kvôli výduchu). Motor je na svojom maximálnom výkone - viac ako 600W nezvládne. Musel by si zmeniť motor, alebo aj ESC v závislosti od konkrétnych parametrov. Ak ale chceš maximálny výkon na 70mm, riešením je 70mm SAPAC EDF. Pri 60A+ a cca 900W produkuje ťah 1500g na 4S s 3200KV motorom. Dokonca je možné použiť 5S, potom pri 80A+ produkuje ťah 2000g. Efektívnejšie je ale na 4S. To je reálne maximum pre také EDF v danej veľkosti. Investícia do komplet motora s EDF a s regulátorom 70A výde na 50-55 Eur aj s poštovným, ale stojí to za to.
V EDF reálne nezvýšiš oboje. Na dlhšiu dobu letu musíš dosť výrazne zvýšiť hmotnosť batérie, čo zase zníži reálny výkon lietadla vo vzduchu. Pri maketových vojenských stíhačkách je to o to ťažšie, že sanie a výtok nie sú celkom optimálne, dochádza k strate (napr. pre Freewing F-16 s VT mám nameraných vyše 30% čistej straty, dajú sa spraviť úpravy a zredukovať to o pár percent ale nie o veľa). Pre to pre EDF v tejto kategórii sú štandardné letové časy cca medzi 3-6 minút pri zachovaní primeraného výkonu lietadla. Dokonca ani pre pravé turbínové modely nie sú letové časy extra dlhé, tiež väčšinou cca do 10min. |
||
marianmacek modelár Príspevkov: 1334 Moje modely Poslať správu |
Správa zaslaná: 8. 11. 2011 o 00:28
| odkaz na príspevok
Ďakujem všetkým za vaše odpovede. Po dlhšom uvážení som sa rozhodol, že tie 4 minúty pri lete " na plný knedlík" mi postačujú. Rýchlosť je asi tiež primeraná k modelu, takže to nechám na ten 4-článok. prajem pekný večer Marián Macek |