Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

1 2
autor správa
Peter
team RCPortál

Príspevkov: 2167

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 16. 1. 2012 o 23:23 | odkaz na príspevok
ahoj chlapci, rozhodol som sa vymeniť svoj letiskový Pb zdroj za železo - dostal som sa k batérii Winston battery LiFepo 12V 40Ah - šikovná žltá asi 6,5kg ťaźká kocka.
žiaľ, technické parametre nejak nedorazili, tak by som sa chcel spýtať, či ju niekto používate, aké máte s ňou skúsenosti, ako ju nabíjate - na akom programe? priznám, moje skúsenosti skončili na LiPol, LiFe źiaľ bez skúseností
Predpokladám, nie je podstatná značka, ale to, že je to LiFePo

ďakujem
Bydlisko: Nové Zámky ( 60 rokov )
redix
modelár

Príspevkov: 1947

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 16. 1. 2012 o 23:36 | odkaz na príspevok
Staci na nabijaci nastavit program miesto Lipol na LiFe a spravny pocet clankov v tvojom pripade musis zistit, 12V life som nevidel este,
kedze life 3s ma 9,9V nominal, 10,8 plne nabite a 4s 13,2V nominal a 14.4 nabite.
Bydlisko: Senec
Peter
team RCPortál

Príspevkov: 2167

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 16. 1. 2012 o 23:48 | odkaz na príspevok
takže predpokladám, že je to 4-článok.

Bydlisko: Nové Zámky ( 60 rokov )
AdamW
team RCPortál

Príspevkov: 968

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 16. 1. 2012 o 23:48 | odkaz na príspevok
mohla by to byt tato http://eshop.satria.cz/satria/eshop/1-1-Akumulatory/3-2-Li-FEPO4/5/462-LiFePO4-12V-40Ah/description#anch1
a podla mojho odhadu to bude 4S...

EDIT:
Bol si prvy
Bydlisko: Bratislava ( 30 rokov )
Peter
team RCPortál

Príspevkov: 2167

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 16. 1. 2012 o 23:51 | odkaz na príspevok
predpokladám že je to niečo podobné - rozdiel je len v logu.
Chcel som to kupovať v Satrii, žiaľ, nestál som ani za odpoveď. Ale vraj možno preto, že ich nemajú.

Takže hovoríte, nastaviť 4S LiFe? a to koncové ....Po zanedbám?
Bydlisko: Nové Zámky ( 60 rokov )
redix
modelár

Príspevkov: 1947

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 16. 1. 2012 o 23:53 | odkaz na príspevok
ale ma to dost velky rozsah napatia 10-17V. zaujimavy kusok.
Bydlisko: Senec
coro
modelár

Príspevkov: 886

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 17. 1. 2012 o 10:30 | odkaz na príspevok
Nájdite si skúsenosti od ľudí čo to používajú, ak je to to isté čo predáva Satria tak to mal Bida poriadne odskúšané.
Ale ak sa pamätám dobre potrebovalo to trošku vyššie napätie pri nabíjaní.
EDIT: nie, stačí tomu 14,5V (o 0,1V viac než normálne nabíjanie 4s A123 na 3,6V)
Ako aj čínske LiFe (LiFe=LiFePo4 a aj tak tam nie sú vymenované úplne všetky zložky...).
K prvému príspevku - myslím že na trhu bolo priveľa šmejdových LiFe (=LiFePo4) bateriek, č už oválneho tvaru alebo hranatého, na konštatovanie že na výrobcovi nezáleží. Záleží, podľa mňa, a hľadá sa len kompromis medzi cenou originál A123 a výdržou tých najlacnejších.
Peter
team RCPortál

Príspevkov: 2167

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 17. 1. 2012 o 10:57 | odkaz na príspevok
coro, zle som sa asi vyjadril, myslel som tým, že na značke nezáleží - že aj keď niekto nemá skúsenosť s touto značkou, nech mi napíśe, ako nabíja tú svoju

podľa fotiek - mne to pripadá ako tá od satrie, len je iné logo - ten malý farebný krúžok. Ale mi to pripadá ako z tej istej fabriky. Ale môže byť, že si čínsky bratia kopírujú aj od seba navzájom. A to, čo je vo vnútri - to fakt nik nevie.

Je u týchto bateriak niečo, na čo si treba dať pozor, čo je iné na pouźitie ako u Pb, čo je nebezpečné alebo čo by sa nemalo?
Bydlisko: Nové Zámky ( 60 rokov )
redix
modelár

Príspevkov: 1947

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 17. 1. 2012 o 11:20 | odkaz na príspevok
life je bezpecna bateria, nehori, nevybuchuje. maximalne strati svoje paramatre po hlbokom vybiti, pod 2.5V na clanok. Hovorim o vseobecnej technologii A123 LiFePo4 , ale dost ma tam myli definovany parameter minimalneho a maximalneho napatia, pri 6 clanku to vychadza 2,5V na clanok minimalne a 4,25V na clanok maximalne, spodna hranica sedi, ale horna ide vyssie ako LiPol.
samozrejme moze spravit pekny zvaraci obluk pri skrate a 400A prude.
Bydlisko: Senec
coro
modelár

Príspevkov: 886

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 17. 1. 2012 o 12:01 | odkaz na príspevok
Ale všetci tomu Kyslíku dávame... (malé o ako Oxygen?)
Peter
team RCPortál

Príspevkov: 2167

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 17. 1. 2012 o 16:15 | odkaz na príspevok
redix:
..............samozrejme moze spravit pekny zvaraci obluk pri skrate a 400A prude.


ani nehovor

coro:
Ale všetci tomu Kyslíku dávame... (malé o ako Oxygen?)


zas som múdrejší - to Po4 mi nič nehovorilo, PO4 je uź jasné
Bydlisko: Nové Zámky ( 60 rokov )
redix
modelár

Príspevkov: 1947

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 17. 1. 2012 o 17:17 | odkaz na príspevok
jj , to je zvyk z Li(thium)Po(lymer) baterii
Bydlisko: Senec
Peter
team RCPortál

Príspevkov: 2167

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 30. 1. 2012 o 00:23 | odkaz na príspevok
chlapci, a teraz som celkom mimo. Hrabal som sa na nete, a našiel som nasledovné informácie:
- satria predávala LiFePO4 12V 40Ah - podľa fotiek - značku Thundersky - tá sa dnes už volá Winston battery
- teda baterka, ktorú mám je priamo táto:
http://en.winston-battery.com/index.php/products/power-battery/item/wb-lp12v40ah?category_id=176
- Pre LiFe je nabíjacie napätie 3,6V - teda pre štvorčlánok je to 14,4V, ale tu píšu, že je to baterka Li-ion, ktorá má nabíjacie napätie 4,1V - pre štvorčlánok teda 16,4V - to by zodpovedalo zhruba prevádzkovému napätiu z letáku vyššie (11-16V)

takźe moja dilema - je to LiFe alebo Li-ion?
alebo LiFePO4 je niečo iné ako LiFe, a je to vlastne Li-ion?

priznám, mám v tom poriadny zmätok
Bydlisko: Nové Zámky ( 60 rokov )
lv
modelár

Príspevkov: 2802

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 30. 1. 2012 o 05:28 | odkaz na príspevok
To čo predáva Satria je LiFePO4. Nabíjacie napätie 3,6V.
LiFePO4 je technológia LiIon, ale nie je identická chémia
TO že sa niečo podobá na originál, neznamená, že to má rovnaké parametre.
Bydlisko: Trenčianska Turná ( 58 rokov )
coro
modelár

Príspevkov: 886

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 30. 1. 2012 o 05:57 | odkaz na príspevok
http://en.wikipedia.org/wiki/LiFe
Všetko kde je pracovný prvok Líthium, je rodina LiIon
LiFe je kratší názov pre LiFePO4 inak povedané Líthium-Železo-Fosfát.

Označenie LiIon, ak nemá zahrnovať úplne všetko čo obsahuje Li,
by pre ten pôvodný starý typ malo byť LiCoO2 a navyše s poznámkou že ide o starý typ organického elektrolytu,
lebo LiPol je chemicky to isté akurát tam je ako elektrolyt-separátor použitý tuhý vodivý polymér.

To že niečo je na báze rovnakej chemickej reakcie, samozrejme neznamená že to je to isté aj v praxi.
U niektorých výrobcov nie sú občas rovnaké vlastnosti, ani u dvoch kusov rovnakého typu aj rovnakej série,
a to ani keď sa kúpia spojené v sade... Potom sú s tým problémy pri nabíjaní aj pri vybíjaní
1 2
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 279 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 14 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: