Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

1 2 3 4 5 6 7 8 9 33 34 35 36 37 38 39 40
autor správa
mravecm1
modelár

Príspevkov: 608

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 5. 1. 2012 o 06:11 | odkaz na príspevok
myjavak:
Chlapi, budem trapny ale nedalo mi to už len zo zvedavosti, akou odstredivou silou posobi list osovo na priečnu hriadel.
Dajme si trochu matiky

vstup:
- hmotnosť listu je 160g
- dĺžka je 690mm
- otáčky sú 2000 ot/min
- vonkajšia kružnica, ktorú nám tvoria listy je 1,5m


takze uvažujme, že ťažisko listu bude v strede listu (aj ked v skutocnosti nieje). Za jednu otáčku vykoná ťažisko dráhu 2,35m. Za 1 minútu to bude 4700m. Obvodová rýchlosť ťažiska je 78,3 m/s.
Odstredivá rýchlosť je podla vztahu Fo = m . v2 / r dosadíme hodnoty, teda
Fo=0,16kg x 78,3^2 /0,375=2615N = 261,5kg.

kua to unese aj svatu trojicu hahahaha

Si blizko, ale predsa len ta trochu poupravim. Tento tvoj vypocet je totiz velmi nepresny. Ak chces vediet, akou silou zatazuje samotny list, musis pouzit intergral od polomeru na bode uchytenia listu po polomer na konci listu.
Nedavno som si to pocital pre otacky 2000/min a listy ALIGN 690mm, pretoze ma to tiez celkom zaujimalo.

Pri otackach 2000/min mi to zatazenie vyslo takmer presne 200kg na jeden list (uplne presne cislo si uz nepametam).
Audino
modelár

Príspevkov: 2521

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 5. 1. 2012 o 07:51 | odkaz na príspevok
http://helidaily.com/wp-content/gallery/goblin-exploded-views-6-12-11/goblin-ex-head-6-12-11.jpg

http://helidaily.com/align-new-700-dfc-head-price-revealed/

Pitche,gugel vie vsetko a vy sa tu hadate jak cechuni!panelova guma u SABu nepresla,tak ju zobrali na Taiwan.
myjavak
modelár

Príspevkov: 438

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 5. 1. 2012 o 07:53 | odkaz na príspevok
mravec nechci odomna ratat o polnoci integraly ak si neuvazoval nerovnomerné rozloženie hmotnosti po dĺžke listu tvoj vypocet je velmi nepresny.
Je pravda ze pri vypocte som uz posunul polomer taziska blizsie ku stredu cim som sa priblizil realite, presnejsi vysledok by sme dostali aj tak zistením presného ťažiska listu a jeho polohy od stredu otacania. a výsledny vzťah, ktorý by si dostal potom po integrácii na jednej A4-ke je ten ktory som uviedol na konci vypoctov.
Bydlisko: Bratislava DNV ( 44 rokov )
mravecm1
modelár

Príspevkov: 608

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 5. 1. 2012 o 08:02 | odkaz na príspevok
myjavak:
mravec nechci odomna ratat o polnoci integraly ak si neuvazoval nerovnomerné rozloženie hmotnosti po dĺžke listu tvoj vypocet je velmi nepresny.

samozrejme nerovnomerne rozlozenie hmotnosti som neuvazoval, pretoze to nemam ako zistit, ale kazdopadne vypocet len podla taziska je ovela nepresnejsi.

Inac videl som, ako vyzeraju tie listy z vnutra (asi ako kazdy, kto niekedy prastil helinou o zem ) a je jasne ze rozlozenie hmotnosti je viacmenej rovnomerne teda az na ten koren listu, ale vzhladom na to, ze ten ma maly polomer otacania, jeho vplyv na celkove zatazenie je zanedbatelny.
kuro99
modelár

Príspevkov: 2161

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 5. 1. 2012 o 09:33 | odkaz na príspevok
Marian, myjavak kaslite na to, je sice fajn vediet aka sila tam posobi ale je asi jedno aka presne.
Mna osobne by skor zaujimalo aka sila posobi na pruzenie na gripe pri max kolektive.
Tj kolko z odsrtedivej sa prenesie na ten grip.

Gugel som si, mohol som si
Audino, no tie nakresy som videl hned ako to tam dali SAB-aci a na co si teda prisiel ohladom toho mechanickeho fungovania pruzenia ? Lebo mne ten nakres nepomohol moc, len tie DFC gumy davaju cosi tusit.

Mne osobne sa goblin dizajn hodne paci. A ta hlava dtto. Cele to je asi o tom ,ze ten dizajn bol naporudzi ale nikto do toho nesiel.
Zajonz si to lajsol aby zviditelnil compass 2 roky dozadu a nech citam ako citam, neviem najst katastroficke scenare ako spomina Alfa a Cimak, ze to zodere gumy po par letoch a mechanicky sa to rozpadne koli pnutiu.

Nasledne na to si to lajsli aj spagetaci zo SAB a ostatne aj Krause v Align.

Ja skratka neverim, ze je to modny vystrelok alebo len nejaka "na oko pekna" haluzka pre par slaboduchych o mechanike a lietani nic netusiacich "zilincanov" ako to podsuva Alfa.

PRECITAJTE SI tie posty co som dal vyssie.
Bydlisko: ZA
mravecm1
modelár

Príspevkov: 608

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 5. 1. 2012 o 09:42 | odkaz na príspevok
kuro99:
Marian, myjavak kaslite na to, je sice fajn vediet aka sila tam posobi ale je asi jedno aka presne....


Klidek, ved uz sme asi skoncili ... teda ja urcite
Audino
modelár

Príspevkov: 2521

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 5. 1. 2012 o 09:44 | odkaz na príspevok
guglol som to preto,ze ste sa hadali,co tam je,ci loziska,ci gumy.
kuro99
modelár

Príspevkov: 2161

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 5. 1. 2012 o 09:47 | odkaz na príspevok
Audino:
guglol som to preto,ze ste sa hadali,co tam je,ci loziska,ci gumy.


SAB part 33 ?
Bydlisko: ZA
Alfa
modelár

Príspevkov: 1825

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 5. 1. 2012 o 10:07 | odkaz na príspevok
Ja skratka neverim, ze je to modny vystrelok alebo len nejaka "na oko pekna" haluzka pre par slaboduchych o mechanike a lietani nic netusiacich "zilincanov" ako to podsuva Alfa.

Neviem že by som spomínal nejaké katastrofické scenáre ! A nikdy som nenapísal že si slaboduchý alebo že nevieš lietať a pod. Napísal som že len nevieš pochopiť ako to funguje ! To je všetko.
Bydlisko: Trnava, vek-46
Timo
modelár

Príspevkov: 1248

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 5. 1. 2012 o 10:42 | odkaz na príspevok
juky99:
cimak:
Naopak pri použití tiahel na pevno sa to chová takto: (ospravedlnujem sa za obrázok, nič iné som na rychlo nestihol)



Samozrejme za letu to kmitá pri zaťažený cyklikou dva krát za otáčku, ak točíš 2000 tak si môžeš predstaviť čo sa tam deje.



Cavte som strojar a kontrukter.
myslim ze na 90% to musi byt hlava natvrdo pretoze keby bola makka dochadzalo by k namahaniu skrutky horneho ulozenia tiahla,
a ulomila by sa, tie skrutky z klasickej legovanej ocele ktora vydrzi vela na tlak ale na ohyb a strih je to horsie.
pri tej kontrukcii je to jediny kiriticky bod
ak by bola hlava v gumach musel by tam byt gul.cap inac by to vibrovalo ako sproste,
pri liste cca 360g a dlzke cca 690mm je konci listu pri cca 2000 ot, odstrediva hmotnost okolo 8-10kg /list, a stym ked tacne mavat cyklika?? tak ulozenie tej hlavy musi byt bud guma/gul.cap,,alebo hlava lozisko/lozisko cap tiahla...

Je to presne tak ako píšeš. je vidieť že si strojár a vieš o čo ide.
( 49 rokov )
juky99
modelár

Príspevkov: 258

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 5. 1. 2012 o 11:13 | odkaz na príspevok
hmotnosti som mozno zle vyratal ale podstatu sme pochopili,uvidime co napise alfa ked to otestuje,
Bydlisko: Samorin ( 49 rokov )
Timo
modelár

Príspevkov: 1248

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 5. 1. 2012 o 11:13 | odkaz na príspevok
myjavak:
Chlapi, budem trapny ale nedalo mi to už len zo zvedavosti, akou odstredivou silou posobi list osovo na priečnu hriadel.
Dajme si trochu matiky

Chlapci odstredivú silu tu počítate úplne zbytočne, to čo sa tu rieši neovplivnuje. Odstredivá sila pôsobí na pruženie listov, čím menšie otáčky tým menšia odstredivá sila a tým viac sa budú prehýbať listy.
( 49 rokov )
Timo
modelár

Príspevkov: 1248

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 5. 1. 2012 o 11:16 | odkaz na príspevok
juky99:
hmotnosti som mozno zle vyratal ale podstatu sme pochopili,uvidime co napise alfa ked to otestuje,

Ale tu nejde o to či to otestuje a niečo povie alebo nie, tu šlo hlavne o technické riešenie ktoré nerieši určité pruženie.
( 49 rokov )
juky99
modelár

Príspevkov: 258

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 5. 1. 2012 o 11:18 | odkaz na príspevok
o
cimak:
myjavak:
Chlapi, budem trapny ale nedalo mi to už len zo zvedavosti, akou odstredivou silou posobi list osovo na priečnu hriadel.
Dajme si trochu matiky

Chlapci odstredivú silu tu počítate úplne zbytočne, to čo sa tu rieši neovplivnuje. Odstredivá sila pôsobí na pruženie listov, čím menšie otáčky tým menšia odstredivá sila a tým viac sa budú prehýbať listy.


odsterivku sme ratali len informativne aby bola predstava s akymi gyroskopickymi silami pracuje cyklika,cet to tialho gripov ,ale v konecnom dosledku odstredivka namaha najviac priecnu osku na tah,
Bydlisko: Samorin ( 49 rokov )
juky99
modelár

Príspevkov: 258

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 5. 1. 2012 o 11:20 | odkaz na príspevok
cimak:
juky99:
hmotnosti som mozno zle vyratal ale podstatu sme pochopili,uvidime co napise alfa ked to otestuje,

Ale tu nejde o to či to otestuje a niečo povie alebo nie, tu šlo hlavne o technické riešenie ktoré nerieši určité pruženie.


jasne ale vzdy teoriu vyvrati alebo potvrdi prax a testy,
Bydlisko: Samorin ( 49 rokov )
1 2 3 4 5 6 7 8 9 33 34 35 36 37 38 39 40
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 281 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 3 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 4 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 4 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: vever440, PILOT-J,