Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

1 2 3 4
autor správa
Tomisky
modelár

Príspevkov: 77

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 15. 2. 2011 o 17:43 | odkaz na príspevok
Ahojte,

mam taky problem s mojim Thunder Tiger Trainerom 40. Kupil som ho nedavno a som len zaciatocnik. Este som s nim nelietal. Motor mi zle ide a tecie z neho (zrejme olej) na tlmici a aj na valci. Zadusa ho a zdochina. Viete mi niekto poradit co s tym?? Ako nastavit hlavnu ihlu???
Bydlisko: Lučenec
DeltaForce
modelár

Príspevkov: 199

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 15. 2. 2011 o 20:20 | odkaz na príspevok
Tomisky, a návod k lietadlu si čítal ? To by mala byť prvá vec, čo urobíš pred štartovaním.
"Hlavná" ihla nastavuje bohatosť zmesi. Čím bohatšia zmes, tým horšie horí, nižšie otáčky motora, viac oleja z výfuku - ale lepšie chladí a lepšie maže, zvyšuješ
životnosť motora. Naopak chudobná zmes lepšie horí, vyššie otáčky, vyšší výkon - ale horšie chladenie a mazanie, klesá životnosť motora.
Motor musíš najskôr zabehnúť, je normálne, že pri zábehu horšie ide, "zadúša ho" a "zdochýna". Piest motora nemá piestne krúžky
a je vyfrézovaný presne na valec, s malým presahom v hornej úvrati.
Ak otáčaš ihlou v smere hodinových ručičiek, tak uberáš na bohatosti, ak otáčaš proti smeru hodinových ručičiek, pridávaš na bohatosti.
Otáčaj len asi o 1/12 otáčky a sleduj nejakú zmenu. Ak sa motor veľmi hreje, pridaj bohatosť, ak sa nevie zohriať a zdochýna, či zadúša ho, skús
trošku ubrať z bohatosti.

Hlavne si preštuduj návod.
Tomisky
modelár

Príspevkov: 77

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 15. 2. 2011 o 22:12 | odkaz na príspevok
Navod som cital a pisu v nom ze od oplneho zavretia to mam pri startovani otvorit hlavnu ihlu o 1.5 otacky. A to tecenie je normalne??
Bydlisko: Lučenec
DeltaForce
modelár

Príspevkov: 199

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 16. 2. 2011 o 09:23 | odkaz na príspevok
Tomisky:
Navod som cital a pisu v nom ze od oplneho zavretia to mam pri startovani otvorit hlavnu ihlu o 1.5 otacky. A to tecenie je normalne??


Ak myslíš tečenie nespáleného oleja z výfuku, tak určité množstvo oleja fŕka z výfuku.
Žhavík je taká lietajúca olejnička.
Nerozumiem, že Ti tečie "na valci". To ako myslíš ?
Tomisky
modelár

Príspevkov: 77

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 16. 2. 2011 o 14:40 | odkaz na príspevok
no myslim ze mi tecie bud z tesnenia medzi valcom a tlmicom alebo este vzadu na motore je taky blok tak mozno z jeho spojov alebo z karburatora(vsimol som si ze mam trosku zamastenu vrtulu...). Tak je to pri zabehu normalne??
Bydlisko: Lučenec
DeltaForce
modelár

Príspevkov: 199

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 16. 2. 2011 o 18:32 | odkaz na príspevok
Ak Ti tečie "niekde" z tesnenia, tak to určite nie je normálne.
Fŕkať olej môže iba spolu s dymom z výfuku. Ak tečie niekde z tesnenia, tak
to treba podoťahovať. Vibrácie motora môžu spôsobovať uvolnenie skrutiek a treba to vždy starostlivo
kontrolovať. Ak stratí tesnosť príruba výfuku k telu motora, môže to spôsobiť
aj zhasnutie motora vo vzduchu a to bude problém.
pepepe11
modelár

Príspevkov: 185

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 16. 2. 2011 o 19:27 | odkaz na príspevok
Ak máš valec, hlavu od paliva, pri zábehu je to normálne, dokonca v nižšej miere sa to deje aj pri prevádzke už zabehnutého motora-vždy čosi z paliva vykašliava cez karburátor von a vrtuľa ti to tlačí na motor. Ak budeš doťahovať hlavu, výfuk, tak len opatrne-neprežeň to zo silou
Bydlisko: Ráztočno
ods
modelár

Príspevkov: 437

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 16. 2. 2011 o 22:18 | odkaz na príspevok
Tomisky:
no myslim ze mi tecie bud z tesnenia medzi valcom a tlmicom alebo este vzadu na motore je taky blok tak mozno z jeho spojov alebo z karburatora(vsimol som si ze mam trosku zamastenu vrtulu...). Tak je to pri zabehu normalne??


Najskôr si myslím že to bude ako ti radí pepepe ..Najlepšie bude ak vyhladáš nejakého človeka ktorý žhavíkom rozumie .....lebo začiatočník má s týmto vždy problémy..... v okolí Lučenca je profíkov na motory určite dosť.
Bydlisko: ods
DeltaForce
modelár

Príspevkov: 199

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 16. 2. 2011 o 23:04 | odkaz na príspevok
Každopádne daj vedieť, ako pokračuješ .
Tomisky
modelár

Príspevkov: 77

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 17. 2. 2011 o 17:38 | odkaz na príspevok
Takze, dnes som sa pokusal najst chybu. Zacal som hladanim priciny tecenia a zistil som ze to zrejme tecie zo spoja valca a tlmica(3. obrazok). Potom sa mi ho podarilo nakopnut a zistil som ze to prestalo tiect. No ale zacalo to znacne sprchovat karton ,na ktorom som mal polozeny model, z vyfuku(4. obrazok). Tak som to ignoroval a skusal vyladit hlavnu ihlu ale nepodarilo sa mi to ani na asi 3. nastartovanie pretoze my to stale po niekolkych plnych plynoch zdochlo. Preto som to pofotil a dal sem. Takze, moja 1. otazka je - Ako mam zastavit to tecienie s pod toho tesnenia medzi tlmicom a valcom? 2. otazka - Je normalne to frkanie z vyfuku? 3. otazka - Ako to mam vyladit(na kolko otacok mam otvorit tu ihlu)?

A este je normalne to tecenie na tlmici(5. obrazok)? Ako mam ten tlmic pritiahnut(otoci sa ked viac pridam...)??

1. 2. 3.
4. 5.
Bydlisko: Lučenec
pepepe11
modelár

Príspevkov: 185

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 17. 2. 2011 o 18:40 | odkaz na príspevok
Takto: 1.Riadne si očisti motor
2.Podoťahuj s CITOM všetky skrutky na tlmiči, a motore.
3.RIADNE skontroluj pripojenie všetkých hadičiek-tlakovanie, prívod paliva a ich celistvosť.
4.Zatvor hlavnú ihlu úplne a potom ju povoľ o 1-1,5 otáčky.
5.Párkrát motor pretoč, aby si natiahol palivo (dúfam, že používaš palivo 80:20 )
6.Založ na sviečku žhavítko a naštartuj ( Daj asi 1/4 plynu )
7.Keď chytí, nechaj ho klepkať a po asi 5-10sekundách odpoj žhavenie
8.Nepridávaj plyn, nechaj motor zohriať.
9.keď je zohriaty, skús pomaly pridávať na vyššie otáčky..asi 3/4 plynu
10.skús plný plyn. Pri plnom plyne opatrne zatváraj hlavnú ihlu po malých kúskoch. Ak otáčky stúpajú, tak prestaň ihlu zatvárať, ale začni ju pomaličky otvárať.
11.Otváraj ihlu dovtedy, dokedy začne mať motor trošku nepravidelný chod ( značné množstvo oleja z výfuku je normálne pri zábehu ) A klesnú mu otáčky (lebo si mu dal bohatú zmes, ktorú síce ťažšie spáli, ale je dostatočne mazaný ) ale tak, aby nezdochol. Ak by chcel zdochnúť, trošku opäť privri hlavnú ihlu.
12.Úplne najlepšie by bolo prečítať si manuál k motoru a úplne najsamlepšie by bolo nájsť modelára, ktorý ja skúsený a ktorý ti motor zabehne
Bydlisko: Ráztočno
zoom
modelár

Príspevkov: 498

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 17. 2. 2011 o 18:52 | odkaz na príspevok
takze vyfuk dotiadnes tak ze na donci das dolu moistnu maticu a v predu dotiahnes srobik nafest,potom das naspät poistnu matku. ladenie hl. ihly zatvor uplne hlavnu ihlu a potom ju pootvor asi tak o 4 - 5 otacok.skus nastartovat ak nepôjde trochu zatvor a skus znovu nastatovat.pokial mas nastartovane pomaly pridaj na plny plyn.ak budes mat plny zacni hlavnu ihlu pomalicky po zubkoch zatvarat otacky by sa mali zvysovat.pomali dalej zatvaraj az motor bude vyspickovany.az do bodu kedy otacky klesnu ale vtedy pootvor ihlu aby si mal co najvyssie otacky.musis sa s tym pohrat a hlavne skontroluj vsetky srobiky hadicky aby si zamädzil falosnemu nasavaniu vzduchu.vela stastia a pevnych nervov.
Bydlisko: NITRA ( 46 rokov )
pepepe11
modelár

Príspevkov: 185

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 17. 2. 2011 o 18:56 | odkaz na príspevok
http://www.kolmanl.info/index.php?show=sm_zabeh#sm_zabeh_uv

Tu to máš úplne presne
ZOOM: Pokiaľ to má nezabehnutý ASP tak moc ho žíhať na max otáčky vyladením hl. ihly nemá zmysel. Motor musí mať bohatšiu zmes, ale 4-5 otáčok je jednoducho veľa.
Bydlisko: Ráztočno
zoom
modelár

Príspevkov: 498

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 17. 2. 2011 o 20:03 | odkaz na príspevok
sorry asi som preskocil ze to chce zabehnut ja som opysal postup naladenia hlav. ihly po ,ZABEHU .
Bydlisko: NITRA ( 46 rokov )
Tomisky
modelár

Príspevkov: 77

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 17. 2. 2011 o 20:11 | odkaz na príspevok
pepepe11:
Takto: 1.Riadne si očisti motor
2.Podoťahuj s CITOM všetky skrutky na tlmiči, a motore.
3.RIADNE skontroluj pripojenie všetkých hadičiek-tlakovanie, prívod paliva a ich celistvosť.
4.Zatvor hlavnú ihlu úplne a potom ju povoľ o 1-1,5 otáčky.
5.Párkrát motor pretoč, aby si natiahol palivo (dúfam, že používaš palivo 80:20 )
6.Založ na sviečku žhavítko a naštartuj ( Daj asi 1/4 plynu )
7.Keď chytí, nechaj ho klepkať a po asi 5-10sekundách odpoj žhavenie
8.Nepridávaj plyn, nechaj motor zohriať.
9.keď je zohriaty, skús pomaly pridávať na vyššie otáčky..asi 3/4 plynu
10.skús plný plyn. Pri plnom plyne opatrne zatváraj hlavnú ihlu po malých kúskoch. Ak otáčky stúpajú, tak prestaň ihlu zatvárať, ale začni ju pomaličky otvárať.
11.Otváraj ihlu dovtedy, dokedy začne mať motor trošku nepravidelný chod ( značné množstvo oleja z výfuku je normálne pri zábehu ) A klesnú mu otáčky (lebo si mu dal bohatú zmes, ktorú síce ťažšie spáli, ale je dostatočne mazaný ) ale tak, aby nezdochol. Ak by chcel zdochnúť, trošku opäť privri hlavnú ihlu.
12.Úplne najlepšie by bolo prečítať si manuál k motoru a úplne najsamlepšie by bolo nájsť modelára, ktorý ja skúsený a ktorý ti motor zabehne


Manual som cital a pisali v nom presne to co pises. Skusal som to s hlavnou ihlou na plnom plyne ale je to strasne tazke ked sa mi trasie cely model a fuka do mna vietor z vrtule. Dnes som to skusal sam, no bolo to tazke takze to skusim zajtra s otcom a dam vediet.

Diky za info kazdopadne.
Bydlisko: Lučenec
1 2 3 4
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 305 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 6 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 10 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: