Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

autor správa
Ferri545
modelár

Príspevkov: 253

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 6. 8. 2009 o 14:40 | odkaz na príspevok
zdravim chcel by som sa opytat aky je rozdiel (resp. vyhody/nevyhody) medzi motormi 2-taktnymi a 4-taktnymi ako su chladene (len vzduchom?). Vsimol som si ze 2 takty su lahsie maju lepsi pomer obsah/vykon. palivo ide do oboch typov rovnake ?
Bydlisko: Bratislava
cibalko
modelár

Príspevkov: 362

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 6. 8. 2009 o 22:42 | odkaz na príspevok
Rozdiel je taky, ze pri rovnakom obsahu dvojtaktu a stvortaktu, ma lepsi vykon dvojtakt. Keby chces dvojtakt asi 15ccm, pre rovnaky vykon by si potreboval stvortakt okolo 20ccm. A dalsi rozdiel je v tom, ze stvortakt je zvycajne drahsi. Stvortakt sa pouziva väcsinou do makiet, pretoze ma ovela krajsi zvuk ako dvojtakt. Palivo mozes teoreticky pouzit to iste, avsak z mojich skusenosti sa do stvortaktu hodi palivo s väcsim percentom nitra ako by si dal do dvojtaktu. Kamos ma na Su-26 stvortakt myslim s obsahom okolo 20ccm a viac, a lieta na vrtulnikove palivo s vysokym percentom nitra
Bydlisko: Žilina
Brano
team RCPortál

Príspevkov: 3266

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 6. 8. 2009 o 23:24 | odkaz na príspevok
A podla mna ma stvortakt prijemnejsi a hladsi chod a ide spolahlivejsie.. Mozno len moj pocit...
Bydlisko: Brno ( 33 rokov )
DaggyMAC
team RCPortál

Príspevkov: 1733

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 7. 8. 2009 o 08:05 | odkaz na príspevok
Je treba poznamenať, že benzínové motory sú neskutočne drahé. Najmenšia kubatúra je myslím 15ccm benzín, no tie sú drahé. Potom idú od 26ccm a vyššie, ale vždy sú oveľa drahšie ako žhavíkové. K tomu benzín potrebuje zdroj pre zapaľovanie a riadiacu jednotku, pričom žhavík potrebuje iba nahriať odporový drôt v sviečke pri štarte a potom je zohrievaný chodom motora. Mám pocit, že si myslel žhavíky namiesto benzína, že?

EDIT: rozdiel je samozrejme v palive a jeho cenách.

EDIT2: nevidel som 4-taktny benzinovy motor v RC modeli, ale to budú iné pálky. Väčšinou sa používajú 2-taktné motory a ak chceš čo-to ušetriť, tak sa dajú konvertovať motory z kosačiek a motorových píl. Tie majú motor od 26ccm po 50ccm (v normálnych cenách).
Bydlisko: PB ( 38 rokov )
Ferri545
modelár

Príspevkov: 253

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 7. 8. 2009 o 08:37 | odkaz na príspevok
Vdaka za informacie zatial zacinam lietat, tak sa chcem dozvediet co najviac aby som vedel kolko mam do buducna setrit Do roka by som chcel plynule prejst na vacsie modely, rozpatie cca 2m a tam uz elektromotor urcite nepomoze. asi posetrim a pojdem do 4-taktu ked je spolahlivejsi a ma krajsi zvuk.
Kolko cca moze mat spotrebu dobre naladeny 4-taktny motor s vykonom cca 4HP a aky vykon sa odporuca pre model s hmotnostou cca 6 kg
Co sa tyka zhaviacich modelov, to mam chapat ako ze sa lieta aj na dieslovych motoroch
Aky zvuk a aky pomer hmotnost / vykon maju zhaviace motory ??
Ja viem je to asi vela otazok naraz ale ja som strasne zvedavy
Bydlisko: Bratislava
DaggyMAC
team RCPortál

Príspevkov: 1733

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 7. 8. 2009 o 08:50 | odkaz na príspevok
Žhavíky spaľujú zmes metanolu a ricinového oleja (v pomere 80/20), alebo syntetického oleja. Dáva sa do paliva aj nitro, ale to je podľa mňa zbytočné vyhadzovanie peňazí. Lietať ti to bude rovnako, akurát sa ti zvýšia max. otáčky a zjemní voľnobeh pri použití nitra.
15ccm 2T žhavík má vyšší výkon ako benzínový ekvivalent v rovnakej kubatúre.

Rozdiel medzi benzínom a žhavíkom v skratke:
žhavík: lacný motor, drahšie palivo, vyššia spotreba, bez potreby napájania, vyšší výkon
benzín: drahý motor, lacnejšie palivo, menšia spotreba, akku pre zapaľovanie, nižší výkon

Benzín ma tiež výhodu v tom, že palivo kúpiš všade, zmiešaš si NAT95 s olejom do motorových píl a máš vystarané. Methanol je jed a na skladovanie vo veľkom množstve potrebuješ povolenie pre skladovanie jedov, ak si fyzická osoba. V malom množstve, ako sa predávajú v modelárskych obchodoch ti netreba nič, ak to máš pre vlastnú spotrebu. Žhavíkové palivo sa nesmie posielať poštou, iba špeciálnymi kuriérskymi službami, ktoré sú vybavené pre posielanie jedov, no poštovné je v takom prípade drahé.

Odpovede na tvoje otázky nájdeš tu:
http://www.kolmanl.info/index.php?show=MOTORY_SPALOVACI
Bydlisko: PB ( 38 rokov )
Ferri545
modelár

Príspevkov: 253

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 7. 8. 2009 o 09:00 | odkaz na príspevok
DaggyMAC vdaka za vycerpavajuce odpovede povie mi to dost vela. Podla toho co tu vsetci pisete bude asi fakt najlepsie ist do 4-taktu aj ked sa na to pozeram tak
2T 20 ccm 3,1HP 200€ vyrobca OS hmotnost 641g a
4T 30ccm 3HP 299€ vyrobca planet hobby hmotnost 960g
4T ma asi este mensiu spotrebu ako 2-takt, co bude asi zanedbatelne pri pocte letov skor ma laka lepsi zvuk a skoro bezporuchova prevadzka. zasa by som mal radsej vyssi vykon a mensiu hmootnost. Je to tazke rozhodnutie aj ked mam na to este veeela casu. fakt sa da vlozit motor z kosacky do modelu ? mam krovinorez od Hondy len motor sa mi zda o dost vacsi ako v modeloch, aj ked tam lejem len benzin a vykon ma cca 1,5 HP ten urcite nepoleti...
Bydlisko: Bratislava
Brano
team RCPortál

Príspevkov: 3266

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 7. 8. 2009 o 12:37 | odkaz na príspevok
Kup 2T.. Je to zauzivanejsie, 4T sa moc nepouziva
Bydlisko: Brno ( 33 rokov )
Peter
team RCPortál

Príspevkov: 2167

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 7. 8. 2009 o 12:51 | odkaz na príspevok
Ja by som ešte tie vlastnosti doplnil:

2T žhavík - lacnejśí na kúpu, drahé palivo, ťažsia jeho dostupnosť, aj u jednoduchých aplikácií sa už odporúča aspoň 5% nitra kvoli bezpečnejšiemu chodu. pri potrebe vysokého výkonu sa ide až do 30% - to sa uź ale cena základného paliva násobí. Na naštartovanie potrebuješ mať nejakú formu žhavenia sviečky a odporúča sa ešte štartér.

4T žhavík - kvalitný 4T je značne drahśí na kúpu, pri rovnakom objeme je ťažší a menej výkonný, má zato krajśí zvuk. Používa sa hlavne do makiet, kde nepotrebuješ výkony, odporúča sa prižhavovanie na nízkych otáčkach pre spoľahlivý voľnobeh. palivo to isté. Nesmieś samozrejme zabudnúť na pravidelnú kontrolu a nastavovanie ventilovov - potrebná je šikovnosť a mierky

2T benzín - cena sa ťažko porovnáva so žhavíkmi, lebo sa pouźíva až od 20 ccm väčšie. palivo je dostupné všade, na každej benzínke kúpiš natural95 aj olej, palivo je jednoznačne a výrazne lacnejśie a dostupnejśie. Benzínové motory sú stabilné v chode, motor ZDZ160 v naśom Gilesovi bol naladený pred asi štyrmi rokmi, odvtedy sme neodmontovali motorový dekel. Životnosť benzínového motora sa ukazuje značne vyššia ako u žhavika

môj názor je
- bežné cvičné malé modely - elektrika alebo žhavik 2T, horná hranica je 1,8 až 2 metre rozpätia
- makety
- malé - elektrika, žhavík 2T alebo 4T (podľa peňaženky)
- väčšie - 4T žhavík alebo benzín
- modely cez 2 metre - benzín


môźe mať na to samozrejme každy iný názor, toto je môj
Bydlisko: Nové Zámky ( 60 rokov )
Ferri545
modelár

Príspevkov: 253

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 7. 8. 2009 o 13:57 | odkaz na príspevok
aha a ten bude mat tiez celkom fajn zvuk, "lacny" benzin s olejom ako u nasej starej babety a lietam. Cena je ako kukam na vacsie objemy dobra, este lepsia ako u 2T zhavik ale tie su zasa lahsie...
vdaka za vysvetlenie lebo ma to trochu plietlo. Uz v tom mam jasno.
Bydlisko: Bratislava
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 316 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 2 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 4 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 6 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: flyhawk,