Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

  • Facebook
  • Reklama

BETA 1400 - stavba

Pridané: 2. 2. 2011 o 20:18 | ID článku: CLA34 | Zobrazenia: 31898x | Komentárov: 49 | Autor: Y@N

BETA 1400 – stavba


Tak som sa dostal k stavbe BETY, ktorú som rozbalil tu:

http://rcmodely-forum.sk/beta-1400-epp-model-od-rcm-pelikan-t2628.html

V tomto článku popíšem ako som BETU postavil. Skúseným borcom, ktorí už majú za sebou stavbu konštrukčného modelu odporúčam tento článok nečítať, pretože tu popisujem úplne najzákladnejšie veci a postupy pri stavbe modelu z EPP. Treba si však uvedomiť, kto si kupuje model z EPP (či už EasyStar alebo BETU 1400). Sú to väčšinou začiatočníci, pre ktorých je stavba takéhoto modelu začiatkom leteckého modelárstva. Preto sa držím hesla „každá rada dobrá“ a preto niektoré veci popisujem podrobnejšie.
Ak sa pomocou tohto môjho článku podarí postaviť EPP model aspoň 1 modelárovi, splnil svoj účel.

VŠEOBECNE

V podstate budem postupovať podľa Návodu od Pelikána. Môj komentár teda bude len dopĺňať Návod, podľa ktorého som staval.

Ako som písal, kúpil som BETU 1400 v prevedení KIT:
• model
• striedavý motor CD 2622 (outrunner)
• vrtuľa 5x4“ (pevná)

K nemu som dokúpil:
• regulátor Hobbyking SS Series 25-30A ESC
• prijímač HK-8X 2.4Ghz 8Ch
• LiPol akumulátor 2200mAh 3S1P Turnigy NANO TECH (25-50C)
• 4 servá HXT 900
• predlžovacie káble na servá
• konektory na akumulátor a regulátor
• výmena vrtule za APC 6x4“ EP Eletro tlačná

Celá stavba mi trvala cca 12 hodín (veľa?, málo?). Neponáhľal som sa, užíval som si to. S každým dielom som si pohral aj niekoľkokrát, kým som ho definitívne vlepil.

Použité lepidlá:
• UHU plus 5 min. epoxy
• STYROLEP RCM na polystyren + aktivátor

Rád používam epoxy lepidlá, pretože sú „milosrdné“ = dávajú šancu na korektúry. Ich nedostatkom je však vysoká hustota – netečú. Preto používam aj sekundové lepidlo na miesta, kde potrebujem, aby lepidlo niekam zatieklo. Podrobne v článku.

Poďme na to.

STAVBA TRUPU

Prvý krok:
ako som písal, najprv odstrániť závažia z pravej polovice trupu. Tavné lepidlo drží menej na kove, viac na EPP. Ale dá sa (po malých kúskoch – menej guličiek vytrhne). Je možné, že po vyzbrojení postavenej BETY budem musieť dovažovať. Uvidíme. Možno pôjde železo späť.



1. Inštalácia serv smerovky a výškovky

Písal som, že chcem použiť plastové krabičky – montáž serv. Použil som.





Servá HXT 900 pasujú – trochu som len prepilníkoval drážky vo valčekoch. POZOR: ešte nelepiť !!!

Mal som trochu obavy z umiestnenia pomerne veľkých otvorov (Ø 50 mm) do bokov trupu. Uvedomujem si, že som tým dosť oslabil boky a možno si zarábam na „väčší výskyt lomov“ v týchto miestach. Uvidíme.









Pred zalepením krabičky do boku je potrebné vložiť (nemusí sa priskrutkovať) vonkajší kryt. Má 3 výstupky, ktoré zapadajú do krabičky a tým sa dá táto pootočiť. To je potrebné urobiť na to, aby pretiahnutý kryt páky serva smeroval vodorovne dozadu - presne nad bowdenom.



Krabičky som lepil len zvnútra. Zvonku by som lepidlom zanešváril aj okolie.



POZOR: Pred zalepením serva do valčekov je potrebné najprv skúsiť „na sucho“ to, ako hlboko bude servo v krabičke. Musí byť hlbšie do vnútra – preto krabička nemá zadnú stenu. Zistil som to tak, že som do páky serva zasunul Z-ohyb tiahla (drôtu). Servo som potom zatláčal vo valčekoch tak hlboko, aby tiahlo (drôt) nebolo do páky serva „v oblúku“ (smerom von). Až potom som servo vo valčekoch zakvapol sekundovým lepidlom.



POZN.: Modelári takéto krabičky na servá často nepoužívajú. Mne sa zase montáž serv takýmto spôsobom páči. Umožňuje mi to mnohé zásahy do serva, ktoré by som po vlepení klasickým spôsobom musel robiť s „väčším násilím“.




2. Montáž motora

Nezohnal som iný striedavý motor, tak som sa rozhodol použiť tento pribalený.
Lože (9 preglejok) sa priskrutkujú podľa návodu k motoru dvoma skrutkami zozadu. Do šachty pre motor v pylóne sa vlepujú len lože (v podstate bez problémov, keďže v šachte sú vylisované drážky). Neodporúčam lepiť sekundovým lepidlom – nedrží to. Najprv som to urobil aj ja, no našťastie som to nechal tak cez noc „zaschnúť“. Na druhý deň som motor skúsil „opáčiť“ a jednoduchým potiahnutím sa lepenie uvoľnilo. Musel som lepiť ešte raz epoxidovým lepidlom.
Čo sa týka káblikov od motora, tak všeobecne platí, že sú krátke (vždy a pri každom motore). Na priložených fotkách je vidieť, kde končia kábliky v original prevedení a ako som si ich upravil (predĺžil) ja.





POZN.: úpravu dĺžky káblov treba urobiť samozrejme ešte pred vlepením motora do šachty.

Ako som písal, rozhodol som sa pre pozdĺžnu výstuž trupu. Použil som na to laminátovú trubku Ø 3 mm. Drážka pre ňu je po spodnej strane trupu original od chvosta po kabínu, pod kabínou až ku nosu som ju vyrezal v oboch poloviaciach sám. Pôvodne som si predstavoval, že sa v prednej časti (pod kabínou) bude laminát dať ohnúť, ale prepočítal som sa – dal sa, ale spätné pnutie bolo také, že by som ho ani lepidlom neprinútil ostať tam.
Rozhodol som sa, že ju priečne narežem (narežem, nie prerežem) po každých 2 cm.



Lepenie od špičky nosa smerom dozadu.








3. Zlepenie trupu



Tu som najviac trpel „netečením“ epoxidového lepidla.
Lepidlo je dvojzložkové, takže ho treba narábať. Keďže trup má značne veľa styčných plôch, musel som narábať 2x. No a roztieranie lepidla mi tiež trvalo. Do 5 minút som to však stihol (LTT) a tak sa mi polovice zlepiť podarilo.

POZOR:
• netreba zabudnúť dať lepidlo aj na preglejkové lože motora – aby boli prilepené aj o druhú polovicu trupu. (Ja som zabudol a potom som sa tam musel dostať tenkou tyčkou s kvapkou epoxidového lepidla.)
• lepidlo nesmie „chytiť“ rotor motora
• netreba nechať ani pár mm bez lepidla – natiahnuť všade
• množstvo lepidla, ktoré treba dávať na užsiu resp. širšiu styčnú plochu si treba strážiť. Lepidlo, ktoré po stlačení polovíc k sebe „vytečie“ sa síce dá zotrieť, ale už sa na tom mieste chytá všetok prach a špina (a na bielom EPP je to dosť vidieť). Na druhej strane, je to len estetika (aj so špinavým modelom sa dá pekne polietať). Ale keď už niečo robiť, tak poriadne.
• návod hovorí, že sa najviac treba sústrediť na lícovanie polovíc v otvoroch krídel. S tým maximálne súhlasím a ja som sa sústredil práve na to. Treba rozlišovať, čo je lícovanie „len pre oko“ a čo „funkčné lícovanie“.

V tomto bode by som radil nechať takto trup 24 hodín schnúť (nepokračovať v montáži). Pre istotu – toto je skutočne to najdôležitejšie. Ja som zafixoval zlepené polovice k sebe ešte elektrikárskou izolačnou páskou. Má jednu veľmi dobrú vlastnosť – je naťahovacia a potom sa sťahuje do pôvodného tvaru – to som potreboval (POZOR: necháva za sebou trochu „stopu“ – po 24 hodinách je vidieť, kde bola nalepená).






Krídla

Aj na krídelká som použil servá HXT 900. Musel som však vyriešiť predĺženie káblov až do kabíny.



Výrobca odporúča zakúpiť predlžovačky takej dĺžky, aby celková dĺžka bola 50 – 60 cm. V trupe v mieste spojenia krídel je otvor, ktorým sa káble majú vtiahnuť až k prijímaču (pomocou nejakého drôtu s háčikom). V kabíne potom obidva káble zapojiť do Y-kábla a ten do prijímača.

Mne takéto riešenie nevyhovuje. Rozoberám totiž lietadlo pri transporte (mám prepravný box) a vťahovanie káblov zakaždým nejakým drôtom sa mi nepáči.

Rozhodol som sa preto, že koncovky Y-kábla vlepím do trupu pod krídla a káble od serv urobím len také dlhé, ako sú krídla. Naviac, aby som minimalizoval množstvo spojok vo vetve od serva po prijímač (servo/predlžovačka + predlžovačka/Y-kábel + Y-kábel/prijímač), odstrihol som original káble od serv a priletoval som k servám také dlhé káble s koncovkou, že som sa dostal až von z krídla. Tak mám v jednej vetve len 2 spoje = servo/Y-kábel + Y-kábel/prijímač.



V Návode by som chcel upozorniť na jednu „komplikáciu“, ak by som mal postupovať podľa neho. Postup hovorí, že treba servo nastaviť pripojením na regulátor a vysielačku do „0“ polohy a hneď v ďalšom kroku vlepiť do krídla.

Osobne nelepím bezhlavo všetko hneď do modelu.
Osvedčilo sa mi to aj tu. Všimol som si totiž, že páky od serv majú predvŕtané dierky veľmi malé. A drôt, z ktorého sú vyrobené tiahla ku krídelkám je zase veľmi hrubý (v bowdenoch VOP a SOP sú omnoho tenšie drôty). Ak by bolo servo už vlepené do krídla, bolo by priam nemožné zaviesť do páky Z-ohyb (samozrejme, veľkou silou áno). Našťastie som mal servo ešte von, takže mi nič nebránilo v tom, aby som tenkým vrtáčikom zväčšil dierky v páke a potom (ešte stále dosť nasilu) strčil drôt Z-ohybu do dierok.



POZN.: Tu na fotke je Z-ohyb vtiahnutý z vonkajšej strany. Keď som však upínal plastovú vidličku do pák krídelka, zistil som, že sú tiahlá trochu „došikma“. Rozobral som to a zaviedol Z-ohyb z vnútornej strany páky serva.

Po konečnom vlepení serv do otvorov v krídlach a uložení káblov do drážky som zalepil sekundovým lepidlom aj kryty výstuhy. Tu treba dávať pozor na to, aby lepidlo „nechytilo“ káble od serv. Človek nikdy nevie, či ich nebude treba kvôli nejakej poruche vyťahovať.
Ja som si z káblov v šachte pri serve narobil trochu „vlny“, aby som (ak budem potrebovať) mohol kábel povytiahnuť (nejaké 2 cm).


Výškovka + Smerovka

Ďalšia veľmi dôležitá vec.
Jednoznačne najprv skúsiť na sucho. Hlavne skontrolovať pohľadom zozadu, či je výškovka (VOP) rovnobežná s krídlami (nesmie padať na jednu, či druhú stranu). Malo by to vyzerať asi takto: (všímať si treba tú „vodorovnosť“ VOP oproti krídlam)



POZN.: Tie kombinačky a kliešte mi poslúžili ako závažie. Fotka je urobená krátko po zalepení VOP a aby som to nemusel držať v rukách, takto som to zaťažil (biele plastové lišty, na ktorých sú tie kliešte nastrčené veľmi nevidieť).

Návod hovorí, že najprv treba prilepiť výškovku a až následne smerovku. Ja som to urobil opačne. Výškovka sa tak len jednoducho zasunula do drážky, ktorá vznikla medzi trupom a smerovkou.

Upevnenie tiahiel do pák VOP a SOP pomocou variabilných koncoviek (valčekov) je to posledné, čo treba urobiť. Návod hovorí, že matice na variabilných koncovkách treba zakvapnúť lepidlom. Ja som to ešte neurobil. Treba model aspoň zalietať a keď už je nastavenie serv + tiahiel + pák definitívne, tak zalepiť (hádam sa dovtedy neuvolnia).


Výzbroj

Do kabíny som umiestnil regulátor (na suchý zips), no nepoužil som už predlepené suché zipsy po bokoch kabíny. V modeli mám rád všetko v strede a v jednej línii a preto som nalepil ďalší suchý zips hlbšie do kabíny (smerom dozadu). Je výhodnejšie použiť zips, ktorý sa nelepí tekutým lepidlom, ale má lepidlo (obojstrannú lepiacu pásku) už na sebe (napr. 3M).
Teraz je najvyšší čas regulátor pripojiť k motoru a vyskúšať smer otáčania vrtule. Regulátor má 3 kábliky a motor tiež 3 (veď sú striedavé). Zapojiť treba hociktorý hocikde a skúsiť jemne na vysielačke „zdvihnúť“ otáčky motora (pozor: skutočne jemne – pár milimetrov).

To, či sa vrtuľa točí tým smerom, alebo opačným a či to je správny smer takto nikomu veľa nepovie. Preto som na prázdnom stole „zdvihol“ otáčky trochu vyššie. Lietadlo začalo cúvať. Je jasné, že smer otáčania nie je správny. Prehodil som 2 kábliky medzi regulátorom a motorom a dosiahol som správny smer otáčania (úplne jedno, ktoré 2).



Keď už lepíme suché zipsy, tak aj pre prijímač.
Tu som dolepil do otvoru v zadnom čele kabíny malú plastovú doštičku, aby bol prijímač nalepený celou plochou.





Vložiť akumulátor, pozapájať všetky káble od serv a motora a je to.

Lenže ...
Ako upevniť akumulátor v tak prázdnom nose kabíny. Ten by mal byť počas letu „ako prilepený“ a nesmie sa ani hnúť (hýbajúci sa akumulátor dokáže pri loopingu a vývrtkách dosť „vyadrenalínovať“ let).

Rozhodol som sa zabiť 2 muchy jednou ranou: urobiť kolísku pre akumulátor + vystužiť nos BETY. Použil som na to 4 mm PVC dosku (používa sa na reklamné panely). Veľmi dobre sa s ňou pracuje = reže skalpelom + lepí sekundovým lepidlom.
Keďže som si každý diel ešte pri rozbalení krabice odfotil, nerobilo mi problém „natiahnuť“ v počítači na fotku nosa z vnútra mierku a vykresliť si diely výstuže.





Akumulátor je vnútri fixovaný „na fest“, pohodlne sa vkladá a vyberá.

A to je všetko. Ostáva len označiť si pod krídlami fixkou (ja som to urobil nálepkami) ťažisko. Teraz nastala tá chvíľa, kedy zisťujem hmotnosť kompletne osadeného modelu a hlavne to, či je model vyvážený (mal by „mierne padať na nos“).

Moja BETA váži 766 g (vrátane 2200 mAh LiPol akumulátora).

A toto je výsledok:




Záver

Mne sa takto BETA nepáčila. Je taká obyčajná – anonymná. Tak som jej „striekol“ trochu inej vizáže (farby sú RC CAR 1008 fluor + 1005 fluor).

A teraz vyzerá takto:









Ešte porovnanie s mojím starým dobrým EasyStarom:



LETU ZDAR !

Y@N

1 2 3 4
Autor Správa
bogo
modelár

Príspevkov: 963

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 8. 5. 2018 o 19:41 | odkaz na príspevok
Ok a dal by sa tam dat iny motor ? S mensim kv s inou vrtulou?
Bydlisko: Zürich ( 56 rokov )
TOMMY-PC
modelár

Príspevkov: 335

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 8. 5. 2018 o 21:14 | odkaz na príspevok
Ja som dal Turnigy C2826 - 1900KV, Vrtulu som skušal 6"4 a aj 7"x 3,8" a je to ovela lepšie na ťah ale ten zvuk nie je ažtak škriplavý ale je ho stale počuť...
Bydlisko: Veľká Mača / Nagymácséd / Big Mached ( 40 rokov )
EcoOne
modelár

Príspevkov: 511

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 8. 5. 2018 o 21:20 | odkaz na príspevok
Pozdravujem. Bogo najlepši a najviac osvedčeny pohon do Bety je motor Turnigy D2826-6 2200kv a tlacna vrtula APC 6x4. Nič ine už nemusis hladat a skušat. Tu maš overeny 100% pohon Bety 1400, viac o Bete a ako som napriklad vystužil čumak sa dočitaš tu: https://www.rcportal.sk/lt-beta-1400-gt-club-ft5667-72#post180485

Dnes som bol lietat s mojou Betou a zalietali sme EasyStara 2
Bydlisko: Bratislava ( 48 rokov )
bogo
modelár

Príspevkov: 963

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 10. 5. 2018 o 11:13 | odkaz na príspevok
Nova verzia Bety mk3 ma prekvapila servisnym otvorom pre serva a ich umiestnenim.

Dalej, konecne ma motor oznacenie


Pokusil som sa zmerat hlucnost motora aspon priblizne samozrejme

Cca mi to ukazovalo pri max otackach okolo 51db
Prekvapil ma pomerne prijemny tichy chod motora na to co som ocakaval
Motor som potom upevnil na prilozeny drziak a zmeraz opäť

Zvuk sa zvysil a zacal typicky škriekať!
Cize skusim odizolovat ten drziak .Viem si predstavit ak bude vlepeny v tom epp dutom trupe,ktory bude fungovat ako korpus
Meral som to aj s vrtulou cca podobne hodnoty nic viac


Takze uz len samotny drziak pridal 10db.
Poznamka: tu aplikaciu nemam presne nakalibrovanu su to len orientacne hodnoty a asi nebudu presne , ale ide o ten rozdiel cca 9- 10cisel
Bydlisko: Zürich ( 56 rokov )
EcoOne
modelár

Príspevkov: 511

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 11. 5. 2018 o 20:44 | odkaz na príspevok
Pozdravujem Bogo, ako pokračuješ v stavbe a v upravach Bety 1400? Ja teraz tiež trochu upravujem Betu 1400. Prave pracujem na uprave kablikov serv z kridiel podla vzoru EasyStara od Multiplexu .) Nechcelo sa mi skracovat kable tak som ich iba stiahol paskou .) Ako maš ukončenu uhlikovu trubku v kridle? js tam mam aj kovovy kružok okolo trubky. Neviem či je to origo alebo uprava predošleho majitela.


Bydlisko: Bratislava ( 48 rokov )
bogo
modelár

Príspevkov: 963

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 12. 5. 2018 o 00:43 | odkaz na príspevok
Ty servo kabele skracujes a ja napajam


Tu uhlikovu tycku mam takuto




Nieje to trubka ,ale plna tyc
Bydlisko: Zürich ( 56 rokov )
EcoOne
modelár

Príspevkov: 511

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 12. 5. 2018 o 00:55 | odkaz na príspevok
Bogo dobry napad .) ešte bužirky si zabudol dat.
Tyčku mam rovnaku .) Ale ja som pisal o trubke v kridle .) pozry si moju poslednu fotku a porovnaj s tvojim kridlom.
Bydlisko: Bratislava ( 48 rokov )
bogo
modelár

Príspevkov: 963

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 12. 5. 2018 o 09:23 | odkaz na príspevok
Buzirky tam nedam schvalne bolo by to hrube aj tak to bude v tom epp a zamaskovane cize ako v buzirke.

Alebo myslis,ze by som tam tie buzirky mal dat?
Hmm teraz neviem

Aha ja som ale.....jasne uz viem akj trubku myslis.Zajtra ti to kuknem rano uz som mimo

Kedze ai skratil tie servokable v kridle asi to mas na konektor v trupe? Ja to tak chcem spravit aby som nemusel pokazde pri nasadeni kridla este tahat kabel cez trup.Aj tak je niekedy problem trafit tie dva sroby skrz kridla do matice ))

Ja to mam takto
Bydlisko: Zürich ( 56 rokov )
EcoOne
modelár

Príspevkov: 511

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 12. 5. 2018 o 12:00 | odkaz na príspevok
Pozdravujem ta, ano bužirky tam určite daj, Neboj sa oni sa tam zmestia .) epp tolko uhne a bude to tam samo držat. Niekedy sa daju kupit aj tenkostenne bužirky. ale u tak malych bužiriek je to jedno. Bužirky tam je dobre davat nielen kvoli skratu ale aby spoj nekorodoval od vlhkosti.

Dakujem za foto, takže vidim že tvoja trubka je bez kovoveho kružku alebo kusku kovovej trubky, neviem aka je dlha trubka. Predošli majitel mojej bety takto upravil konce uhlikovej trubky aby sa nerozštiepila pri nehode.
V kamošovej Bete boli tieto konce trubiek uplne dopraskane a uhlikova tyčka tam bola uplne volna a preto zmontovane kridlo malo velke vôle - hybalo sa a myslim si že to malo velky vpliv na letove vlastnosti.
Pytal som sa na to v druhej teme.

Takže dobre je na tie trubky nasunut kusoček kovovej trubky .) radšej nech pri nehode praskne tyčka ako trubka ktora sa neda vymenit. Pokial neplanuješ padať .) tak to spevnovať nemusiš .)

Ano v trupe mam zalepeny konektor, už som to robil aj v mojej prvej bete foto. Si nepozeral fotky mojich uprav v tejto teme: Beta 1400 club ?
Stale pozeraš forum cez mobil alebo tablet? klikni na modry text a ukaže ti fotku a druhu temu.
Inšpiroval som sa EasyStarom od Richarda Mrazka klinkni na jeho Album fotiek zo stavby:
https://plus.google.com/photos/105355230469930559124/album/5711217002264669313
Bydlisko: Bratislava ( 48 rokov )
bogo
modelár

Príspevkov: 963

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 12. 5. 2018 o 16:52 | odkaz na príspevok
Dik za link
Ok tak tam dam buzirku .

Ta vystuha ako to tam ma sa mi zda uz zbytocne pracna mam iny napad
Ak sa mi to dnes na vecer podari zrealizovat dam foto

Je to zaujimave s tou trubkou ale nemam nic takeho po ruke cim by som to spevnil.
Bydlisko: Zürich ( 56 rokov )
EcoOne
modelár

Príspevkov: 511

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 17. 5. 2018 o 04:17 | odkaz na príspevok
Ako pokračuješ?Ja už ju mam hotovu .) Vlepil som konektory do trupu, a upratal kabelaž .)
Už može ist znova do vzduhu .)

Bydlisko: Bratislava ( 48 rokov )
bogo
modelár

Príspevkov: 963

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 18. 5. 2018 o 12:16 | odkaz na príspevok
Ja som teraz musel prace na bete prerusit ale v utorok sa budem moct tomu dalej venovat
Bydlisko: Zürich ( 56 rokov )
bogo
modelár

Príspevkov: 963

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 24. 5. 2018 o 22:06 | odkaz na príspevok
Tak som sa trochen pohol so stavbou.takyto ochranny navlek som si spravil z laminatu .Ako je vidiet este nalakovat ak bude cas




Samozrejme pred lakovanim este vela brusenia a pod )))



Kedze podla mojich skusenosti ,ze som musel vzdy betu dovazovat do cumaka tak som si myslel,ze bude toto aj ako vaha v predu,ale je to strasne lahke
Bydlisko: Zürich ( 56 rokov )
TOMMY-PC
modelár

Príspevkov: 335

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 26. 5. 2018 o 19:37 | odkaz na príspevok
Nazdar Bogo, neviem či ta "papuča" je zrovna najlepši napad, nakolko slabe body su pri kabinke, ja to nazyvam deformačna zona...


RiMr ma jedno video kde laminuje Bete podobný model, a na základe toho som si to ja spravil tiež,, olaminoval som koompletne čumak a spodok v takom pase ktory sa postupne zužuje až po chvost, ale mne ostala Betuška ťažka... (laminoval som vtedy cca 2-3 krat v živote), takže som Betu musel dovažovať do chvosta.
Pridalo to sice na váhu, ale neuveritelne spevnilo nos a trup na Betuške.


odkaz na Youtube
Bydlisko: Veľká Mača / Nagymácséd / Big Mached ( 40 rokov )
bogo
modelár

Príspevkov: 963

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 26. 5. 2018 o 20:45 | odkaz na príspevok
Veru
Zbytocna praca,ale som sa aspon pohral
Bydlisko: Zürich ( 56 rokov )
1 2 3 4
  • Pridať komentár
Pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť.
Úvodná stránka
  • 169 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 10 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: