Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

Technické parametre
Výrobca: Rozpätie: 0 mm Hmotnosť: 0 g
Kategória: Lietadla - vetrone Dĺžka: 0 mm Materiál:
Motor:
Popis

Celo-kompozit Blaník L-13 od Airworld-du....http://www.airworld.de/Deutsch/Index.htm
Rozpätie 3,30m potom pridám ďalšie foto.

ID Modelu: AM775 | Zobrazenia: 13428 | Pridané: 12. 6. 2011 o 13:08 | Autor: Miloš.K.

Autor Správa
DaggyMAC
team RCPortál

Príspevkov: 1733

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 13. 6. 2011 o 16:15 | odkaz na príspevok
Je to krásny model, teším sa na ďalšie fotky. Budeš dávať imatrikulačky reálneho Blaníka?
Bydlisko: PB ( 38 rokov )
Miloš.K.
modelár

Príspevkov: 159

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 13. 6. 2011 o 18:32 | odkaz na príspevok
Dakujem, jasne budem sa snažiť to spraviť co naj maketovejšie. Smerovku som urobil ovládanie z vnútra na lanka, serva som dal do výškovky, háčik som uložil na to iste miesto ako má skutočný a podvozok som urobil podla fotky originálu a aj výrez kabíny medzi krídlom som spravil podla originálu...ešte stále rozmýšľam nad farbou-čierna, červená alebo modrá. Nemci , čo mi dali CD s fotkami ako to oni spravili, tak to bol hotový grc, ja na ich mieste určite by som sa tým nechválil !!! Ináč kvalita je dobrá...škoda že to plátovanie nedali aj na trup.
Bydlisko: Piešťany, vek 50
DaggyMAC
team RCPortál

Príspevkov: 1733

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 13. 6. 2011 o 19:25 | odkaz na príspevok
Škoda, že ho nenaklapkovali. Blaník je typický svojími obrovskými klapkami pri pristáti, čo aj pekne vidieť na tej prvej fotke, čo si tu dal. Som naozaj zvedavý, ako ho osadíš, nezabudni si všetko fotiť.
Bydlisko: PB ( 38 rokov )
Miloš.K.
modelár

Príspevkov: 159

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 13. 6. 2011 o 20:37 | odkaz na príspevok
OK, klapky boli by dobre to hej a keby bola ešte 6-metrovka.
Bydlisko: Piešťany, vek 50
profi-pilot
modelár

Príspevkov: 269

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 3. 9. 2012 o 16:01 | odkaz na príspevok
Ahoj.
Toho Blaníka si kúpil v nejakom kamennom obchode alebo si priamo objednával od toho výrobcu? Koľko ťa stál?
Ďakujem, Lubo
Bydlisko: Trnava ( 25 rokov )
flyman
modelár

Príspevkov: 195

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 3. 9. 2012 o 19:43 | odkaz na príspevok
aj mna by zaujmalo
( 27 rokov )
Miloš.K.
modelár

Príspevkov: 159

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 3. 9. 2012 o 20:10 | odkaz na príspevok
Kúpil som ho priamo u výrobcu cez internet a cena je tu http://www.airworld.de/Deutsch/Index.htm
S postovnym okolo 800€
Bydlisko: Piešťany, vek 50
M. Boose
modelár

Príspevkov: 144

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 4. 9. 2012 o 10:29 | odkaz na príspevok
DaggyMAC:
Škoda, že ho nenaklapkovali. Blaník je typický svojími obrovskými klapkami pri pristáti, čo aj pekne vidieť na tej prvej fotke, čo si tu dal. Som naozaj zvedavý, ako ho osadíš, nezabudni si všetko fotiť.


Dovolím si trochu doplniť:

@Z pohľadu histórie: Keď sa hlavný konštruktér Karel Dlouhý a aerodynamik Jindřich Veselý rozhodli použiť laminárny profil po vzore Dicka Johnsona a jeho RJ-5, bolo jasné, že školný vetroň s laminárnym profilom nebude môcť dosahovať nízku pristávaciu rýchlosť požadovanú pre elementárny výcvik. Túto situáciu bolo potrebné vyriešiť vhodným vztlakovým zariadením. Vznikli tak známe blaníkovské, konštrukčne náročné, vztlakové klapky a vôbec blaník bol prvý vetroň testovaný v aerodynamickom tuneli. Nie je pravda, že to bol prvý vetroň s laminárnym profilom ako sa niekedy mylne uvádza.

@Z pohľadu pilota: Ked sa povedia vztlakové klapky na blaníku, každý, kto mal tú skúsenosť si predstaví rozseknutú kožu na ľavej ruke keď ako žiak vo vhodnom momente nezadržal páku klapiek a páka mu prirazila dlaň na hliníkový roh. Druhý krát sa to už neopakovalo, ale každý si tým raz prešiel. Práve vysunuté vztlakové klapky umožňovali blaníku točiť termiku "skoro ma mieste" na 60 km/h. Z pohľadu dnešného spôsobu lietania na moderných brusoch je to pekná nostalgia. Aj dnes moderné vetrone používajú klapky, ale to je už o niečom inom.

Ak nemáte tento skvelý dokument, tak hľadajte:

Legenda L-13 Blaník

odkaz na Youtube
Bydlisko: Preßburg, Karldorf ( 46 rokov )
Tomi
modelár

Príspevkov: 300

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 4. 11. 2012 o 18:41 | odkaz na príspevok
Mohol by som poprosiť o nejké detailnejšie foto vyškovky. Potreboval by som vidieť bočný pohľad vyškovky.Ešte by ma zaujímalo ako je vyriešené ovládanie vyškovky. Ďakujem!
Bydlisko: Tento nick je neplatný! Aktuálny je: tomasbaranovsky
Miloš.K.
modelár

Príspevkov: 159

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 4. 11. 2012 o 19:29 | odkaz na príspevok
vyškovka je z jedného kusu a mali tam byť tiahla ale ja som to prerobil na servá. Aj na smerovku malo byť tiahlo.

Už ho musím dokončiť ale najprv dokončím Pegasa...
Bydlisko: Piešťany, vek 50
japro
modelár

Príspevkov: 341

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 9. 2. 2013 o 22:25 | odkaz na príspevok
Prvý vetroň s laminárnym profilom, aspoň v ČSR, bol XLF-207 Laminar
Bydlisko: LM ( 67 rokov )
Peposan
modelár

Príspevkov: 238

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 21. 8. 2013 o 13:50 | odkaz na príspevok
Dobrou spravou je, ze tato legenda ma zazit slavny navrat a byrokrati z EU asi utru hu.. so svojimi hadraplanmi. Bratom cechom konecne docvaklo, ze nikto nebude chciet dat strasne prachy na zosilenenie kridla na skoro dolietanych strojoch ale ze si radsej kupia novy za rozumnu cenu, ktory by mal byt na zaklade L-13AC a s resursom 4500 hodin v tej najtvrdsej prevadzke ako je zakladany vycvik nebude problem. Ked si spomeniem ako som si dal dogfight s mysiakom tak to bola velmi krasna rozlucka s tymto strojom.
( 46 rokov )
  • Pridať komentár
Pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť.
Úvodná stránka
  • 185 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 7 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: