Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

Technické parametre
Výrobca: Ja Rozpätie: 1330 mm Hmotnosť: 2370 g
Kategória: Lietadla - elektrické Dĺžka: 1150 mm Materiál: balza, smrek, preglejka, dural
Motor: NTM 35-48/900
Popis

Dobre známy model MAX zveščený na 130%. Stavba viacmenej podľa plánu, ale pri zachovaní pôvodných tvarov a rozmerov.

ID Modelu: AM5240 | Zobrazenia: 18080 | Pridané: 17. 1. 2015 o 17:09 | Autor: Štefko


kýlovka z líšt: 5x8, 5x5 a…


židne CNC, ale ručná…


nosníky…


stojina…


bočnice b4, vpredu preglejka…


ohýbanie bočníc na čo…


polovice delenej výškovky a…


nábežné lišty odrezané…


uhlíkové trubky 4x2…


poťah b4 + mechanizmus…


spodné…


tri preglejkové závesy…


-30mm


+30mm


horné krídlo, takmer 100…


preglejka 3, v nej otvory pre…


medzi balzovou výplňou je…

1 2 3 4 5 6
Autor Správa
Štefko
modelár

Príspevkov: 103

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 2. 3. 2015 o 20:30 | odkaz na príspevok
Spojky sú zo 4 preglejky - 7 vrstiev. Trocha som váhal, či ich tam nechať. Pôvodne boli iba na skúšku, pre celkové zostavenie. Ale sú to dosť pevné. Robil som aj pevnostný test. Na spojku horného krídla som zavesil 4,5 kg, chytil som krídlo za konce a potriasol tým a je to v pohode. Spodné rovnako ale "iba" so 4kg. Spodné malo trocha večší priehyb ako horné - spojka je tam dlhšia, prechádza trupom.
Keby mal niekto nejaký dobrý argument, alebo skúsenosť, prečo ich vymeniť, nechám si poradiť.
Bydlisko: Medzilaborce / LMK Humenné ( 38 rokov )
Fasciman
modelár

Príspevkov: 916

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 3. 3. 2015 o 16:54 | odkaz na príspevok
Pozeral som nejakú teóriu k dimenzovaniu spojok krídla. Niečo k tomu nájdeš aj na www.vekamodel.cz.

Skús sa na to mrknúť. V podstate ani ja neviem, či to vydrží ale niečo mi hovorí, že by som mal troška obavy. Možno je to ale len môj zbytočný poplach.

Na tej stránke je to v sekcii "dílna".
Bydlisko: Banská Bystrica ( 53 rokov )
Kamil
modelár

Príspevkov: 708

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 11. 3. 2015 o 17:26 | odkaz na príspevok
Tak co, maxik uz letel?
Bydlisko: Sereď ( 63 rokov )
tiborecko
modelár

Príspevkov: 30

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 11. 3. 2015 o 18:14 | odkaz na príspevok
Aj ja mam niečo.
Bydlisko: ILIJA ( 64 rokov )
babratenko
modelár

Príspevkov: 335

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 11. 3. 2015 o 19:26 | odkaz na príspevok
Pozerám, že sa nám to tu nejako "zMAXilo" . Ak sa nemýlim, je to poslednou dobou najbežnejšie lietadlo na portály . Ten môj čaká na upevnenie vrchného krídla a vyrezanie priestoru pre baterku.
Bydlisko: Očová ( 49 rokov )
Kamil
modelár

Príspevkov: 708

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 11. 3. 2015 o 19:53 | odkaz na príspevok
Držím palce všetkým Maxom a maxipilotom.
Bydlisko: Sereď ( 63 rokov )
Štefko
modelár

Príspevkov: 103

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 22. 3. 2015 o 19:04 | odkaz na príspevok
Ahojte Maxipiloti

Prepáčte že som Vás informačne trocha zanedbal. Keďže sa nám tu tak pekne zmaxilo, musím aj ja pridať pár fotiek. Zálet prebehol úspešne, lietať som chodil podvečer, takže bolo málo svetla na fotenie, preto som nič nepridával. Ale dnes mi už nedalo tak aspoň tri:



Povrchovku som zvolil takto jednouchú. Inšpiroval som sa fotkami MAXA v modelári, kde sú jednoduché prúžky.



Na krýdlach môj obľúbený "pernatý" motív, ktorý som si vymyslel ešte na svojho Admirála http://www.rcalbum.cz/model/4288-admiral-2.html. Čierne 12mm prúžky, zaoblené, nažehlené. Doplnený pilotný štítok. Pilot možno bude časom.

Model lieta nádherne, pomaly. Na krídelka reaguje výborne. Motor mám potlačený a vyosený ~3°. Spodné krídlo má nábeh 1,5° a horné 1°. Ešte sa musím pohrať s ťažiskom. Prvý let bol ťažký na chvost, teraz som spravil držiak na baterku až celkom k motoru, kvôli posúvaniu. Pri štarte ho poriadne točí doľava, ale na to si asi treba zvyknúť a korigovať, či? Pristáva úplne sám stačí trocha ubrať plyn. Na jednu baterku som lietal ca. 20min s medzipristatiami. Na plný plyn som to ešte neskúšal, tak max. na 3/4.

Skúšal som viacero vrtúľ. Toť moje výsledky:
vrtuľa - hmotnosť vrtule - napetie - prúd - príkon - statický ťah - otáčky
APC 13×6,5 plast ------------------ 27,7g - 11,6V - 42,4A - 459W - 1565g - 7920min-1
APC 13×4 plast --------------------- 27,9g - 11,6V - 34,6A - 378W - 1605g - 9600min-1
XOAR 13×6 drevo ------------------ 19,9g - 11,6V - 40,9A - 443W - 1740g - 8010min-1
TGY Light electric 13×6 drevo - 21,1g - 11,6V - 42,3A - 455W - 1790g - 7800min-1

Prvé 4 sprava na obrázku. Tá s hranatými listami má relatívne tenké listy a iba 25g, ale neskúšal som ju, možno nabudúce. Ďalšie dve sú na spaľovák. Tá naľavo je lipová na gumu, plán na gumáka pod vrtuľami.



Meral som to priamo na modely/modele? - súc na lietadle , 3 krát. Výsledky sú priemerné hodnoty. Ťah je meraný závesnou digitálnou váhou 40kg/10g. Ostatné Megametrom 7in1 z Hobbykingu.


MAX parametre:
Hmotnosť: 2370g - predsavzatých 2500g som podliezol
Rozpetie: 1330mm
Dĺžka: 1150mm
Plocha krídla: ca. 58,5dm2
Motor: NTM 3548/900kv
Regulátor: Hobbyking 70A - zbytočne veľa, ja viem, nevedel som či nebude treba silnejší motor, prípadne 4článok, tak nech mám rezervu.
Vrtuľa: Xoar 13/6 drevená
Baterka: Zippy compact 3700mAh 35C - 350g
Servá: Corona CS238MG - 4kg

Nabudúce doplním viac fotiek, možno aj video a iné

Letu zdar

Števo
Bydlisko: Medzilaborce / LMK Humenné ( 38 rokov )
milosv
modelár

Príspevkov: 248

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 22. 3. 2015 o 21:01 | odkaz na príspevok
Gratulujem k záletu. Nech Ti Maxík robí dlho radosť. A perfektné že si pridal aj rozsiahly popis osadenia a skúšok vrtúl.Na tom sa už dá stavať. Na hobikáči toho k niektorým motorom Ntm, ktoré aj ja používam veľa nieje, iba v diskusiach.
Bydlisko: Tekovská Breznica
babratenko
modelár

Príspevkov: 335

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 22. 3. 2015 o 21:12 | odkaz na príspevok
Gratulujem k záletu. Povrchovku si spravil decentne a vkusne. Dúfam, ze max sa dožije úctihodného veku. Hoď potom fotky z terénu, aby sme videli ako mu to svedčí vonku.
Bydlisko: Očová ( 49 rokov )
bobek
modelár

Príspevkov: 29

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 22. 3. 2015 o 21:34 | odkaz na príspevok
Krasna stavba. Radost pozerat.
Štefko
modelár

Príspevkov: 103

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 24. 3. 2015 o 21:57 | odkaz na príspevok
Ďakujem. Čo sa týka tých informácii, tak pridávam hlavne to, o čom si myslím, že pomôže ostatným. Ešte než som začal stavať nevedel som aký výkon bude potrebný, len som prechádzal kto má aký motor na približne rovnakom modely.
Dávnejšie som niekde natrafil aj na tabuľku, kde boli pomerné výkony na jednotku hmotnosti pre ten ktorý typ modelu a štýlu lietania, alebo niečo také, už si to presne nepametám. Žiaľ neviem kde to bolo.

Keby niekoho zaujímalo mám aj video, síce slabšej kvality, ale ako dôkazový materiál stačí:
http://youtu.be/EXaPuSLfV7M

Števo
Bydlisko: Medzilaborce / LMK Humenné ( 38 rokov )
babratenko
modelár

Príspevkov: 335

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 24. 3. 2015 o 22:13 | odkaz na príspevok
Som rad, ze si sa podelil s videom. Chcel som vidieť ako lieta. Ak budeš natáčať cez deň kľudne sa pochváľ
Bydlisko: Očová ( 49 rokov )
Fasciman
modelár

Príspevkov: 916

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 25. 3. 2015 o 17:18 | odkaz na príspevok
Perfiš, gratulujem !!! Perfektný model, super "kamufláž". Tá spojka spodného krídla sa zrejme zdá OK, nemenil si ju, však ? (to sa pýtam len tak pre spätnú väzbu, pre lepší odhad dimenzovania svojich modelov).

Inak pred rokmi som ti aj toho nádherného Admirála II hodnotil. Samozrejme najlepšie ako sa dalo, tak som sa aj zasmial, ako som sa tam objavil (ako hodnotiteľ). Veľa pekných letov prajem aj s Maxíkom.

P.S. Nemáš ten motor málo stupňov vyosený doprava, ak pri vzlete (veľký výkon + malá rýchlosť) "výrazne chce točiť doľava" ? Neviem ale asi správnosť vyosenia by sa mala posudzovať z nejakej priemernej rýchlosti v "obálke dostupných rýchlostí", pri následných prudkých pridaniach plynu (môj subjektívny názor ale). Ako iní diskutéri vlastne posudzujú otázku, či majú správne vyosenú (dolu a do strany) os motora ?
Bydlisko: Banská Bystrica ( 53 rokov )
Štefko
modelár

Príspevkov: 103

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 25. 3. 2015 o 19:17 | odkaz na príspevok
Spojky zostali preglejkové, ani ich nebudem meniť. Akrobaciu s ním lietať nebudem, na to mám inú rozbíjačku. Len plánujem dať na trup kameru, tak aby brala krídla a vidieť ohyb krídel pri lete a preťaženiach - to jsem zvědav.

Motor ešte trocha vyosím a uvidím čo to robí, dúfam že to neovplyvní priamy let. Podľa mňa je to veľká lopata na taký ľahký model, takže predpokladám že tomu efektu sa asi nevyhnem.

Čo sa týka toho videa, ja sám som ho pretáčal. Je strašne dlhé a nezáživne, a skoro prd tam vidno, keď som ho strihal, nezdalo sa mi byť. Ale už ho mazať nebudem.
Bydlisko: Medzilaborce / LMK Humenné ( 38 rokov )
Štefko
modelár

Príspevkov: 103

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 6. 1. 2018 o 20:59 | odkaz na príspevok
MAX na snehu

Bude zima, bude mráz. Pustil som sa do výroby lyží. Veľkosť som len tak odhadol od oka. Rozmer sklznice je 55×300, ostrohová lyža má 28×100. Po namočení sú predky ohýbané. Predná hrana je zdvihnutá o 20mm.


Výstuha lyže je z dvch bočníc a ohýbaného horného pásu. Výsledok je tuhý až až. Všetko je urobené z 3mm topoľovej preglejky, aj ostroha, ale tá je zhobľovaná obojstranne na 2mm. Jedna lyža má zatiaľ 30g.
Pokračovanie bude po Troch káľoch, dnes je veľký sviatok, pracovať sa nesmie, ani kutiť.
Bydlisko: Medzilaborce / LMK Humenné ( 38 rokov )
1 2 3 4 5 6
  • Pridať komentár
Pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť.
Úvodná stránka
  • 412 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 2 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 5 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 5 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: