Výrobca: | Vlastná výroba | Rozpätie: | 2000 mm | Hmotnosť: | 2000 g |
Kategória: | Lietadla - elektrické | Dĺžka: | 1200 mm | Materiál: | Laminát, preglejka, balza |
Motor: | Mabuchi 500 s prevodom 3,5:1 |
ID Modelu: AM7052 | Zobrazenia: 2564 | Pridané: 10. 5. 2016 o 19:47 | Autor: BOravec
Autor | Správa | |
BOravec modelár ![]() Príspevkov: 539 Moje modely Poslať správu |
||
macil modelár ![]() Príspevkov: 1073 Moje modely Poslať správu |
Zaujímavé. Kedy to vzniklo? Bolo to aj niekde publikované? |
|
Fasciman modelár ![]() Príspevkov: 932 Moje modely Poslať správu |
Čumím na toto neobvyklé technické riešenie pohonu a veľmi sa mi to páči. Existuje ešte tento model ? Nebolo by viac fotiek ? |
|
macil modelár ![]() Príspevkov: 1073 Moje modely Poslať správu |
Modela? To mám ešte niekde pod posteľou. ![]() |
|
macil modelár ![]() Príspevkov: 1073 Moje modely Poslať správu |
Je len 4. ![]() |
|
macil modelár ![]() Príspevkov: 1073 Moje modely Poslať správu |
Veď ja to netvrdím. Ja som mal len Té štvorku. T6 bola pre mňa drahá. Ale zato som si ju neskôr nechal v CETO Praha prerobiť na T4 FM35. ![]() |
|
BOravec modelár ![]() Príspevkov: 539 Moje modely Poslať správu |
Dnes by sa to dalo vyriešiť ešte jednoduchšie. Namiesto prevodu použiť BLDC motor s dutou oskou, cez ktorú by sa prevliekli káble na servo smerovky a výškovky. |
|
lucik modelár ![]() Príspevkov: 488 Moje modely Poslať správu |
Aka hruba by musela byt ta oska na motore aby ste tam napchal dva servokable a este aj chvostovu trubku.A asi aj loziska |
|
vladosu27 modelár ![]() Príspevkov: 203 Moje modely Poslať správu |
Videl som už dávnejšie takéto riešenie, servá smerovky a výškovky sú v trupe do chvosta idú bowdeny. |
|
BOravec modelár ![]() Príspevkov: 539 Moje modely Poslať správu |
Na dve servá stačia 4 vodiče. V mieste náboja vrtule bola oceľová trubka a až na ňu bola nalepená chvostová trubka z laminátu. Treba si to nakresliť. Ložiská dnes nie sú problém a vhodný motor by sa tiež našiel. |
|
lucik modelár ![]() Príspevkov: 488 Moje modely Poslať správu |
Ako je to zaujimavé riešenie ,tymi vodičmi to viem,že stačia štyri.Len neviem aký motor by mohol byť vhodný,ked počitam že oskou motora by išla ocelová trubka vnutorneho pr. asoň 5mm,aby to bolo aj pevné lebo to drži chvost.Stena trubky 1mm už je 7mm vonkajšok a plus ložiska asi 10mm vonkajšok ložísk.Neviem najst taky motor,možno mate lepší zdroj. ![]() Ak to teda dobre chápem... |
|
Atto modelár ![]() Príspevkov: 177 Moje modely Poslať správu |
V úvode - v popise modelu píšeš toto:
S tým absolútne súhlasím. Ale niekedy musíš byť s takými výrokmi opatrný ![]() Pred pár mesiacmi som na inom modelárskom fóre [ http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=126&t=88715 a http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=119&t=88684 ] začal tvrdiť v podstate to isté, teda že roztočená vrtuľa umiestnená (dokonca aj) za odtokovou hranou krídla priaznivo vplýva na obtekanie krídla (ktoré je pred ňou) a tým teda priaznivo vplýva aj na letové vlastnosti celého modelu. Veľa nechýbalo a nás pár, čo tento názor zastávalo, chceli odporcovia tohto názoru verejne popraviť na námestí a naše hlavy pre výstrahu napichnúť na koly. A čuduj sa svete, našimi odporcami boli aj renomovaní "veľkí" modelári, vlastniaci modelárske firmy. ......................................................................................................... A teraz o tvojom modeli: Pekné, nápadité riešenie. Povedal by som - také neokukané. Veľmi to moje "oko" potešilo. Držím palce. |
|
BOravec modelár ![]() Príspevkov: 539 Moje modely Poslať správu |
Sranda ako sa pohádali, ale teraz vážne. Pri takomto riešení je nutné voliť naozaj pevný materiál, tenký chvost sa môže rozkmitať. Ďaľšou nevýhodou je štart modelu z ruky, skrátka to so spusteným motorom bez zranenia nejde. Ale keďže to bol vetroň, tak som ho najprv hodil a až potom zapínal motor. Ďalšia zvláštnosť je to, že vrtula nemôže byť vyosená, tak som to mal vyriešené tak, že pri zapnutí motoru sa mierne vychýlilo smerové kormidlo, aby model nezatáčal vplyvom momentu od vrtule. A samozrejme aj uhol nastavenia výškovky voči krídlu a osi otáčania vrtule musí tiež zodpovedať zvyklostiam. Proste sa s tým treba pohrať. A ešte jedna pikoška: Plány môjho modelu som vtedy predal do firmy Graupner. PS: Lucik, myslím, že bez úpravy motora sa to nezaobíde, takže zrejme zväčšiť otvor pre ložiská na sústruhu a osadiť ložisko s väčším priemerom. Vhodné by mohli byť ložiská používané v RC autách. Alebo je možné použiť konštrukciu ako má toto lietadlo: ![]() Videl som ho kedysi nad Bratislavou, je to fakt elegantný stroj. A tu je príklad, prečo tú vrtuľu dať dozadu a aké výhody to má: ![]() Tá podobnosť trupu s mojim modelom je čisto náhodná ![]() |
|
BOravec modelár ![]() Príspevkov: 539 Moje modely Poslať správu |
Lucik, myslím, že firma Modelmotors z ČR kedysi vyrábala motor s dutým hriadeľom, takže ak by si do toho chcel vážne ísť, skús im napísať. Inak určite sú na trhu vhodné motory, veď sa predávajú aj jednotky s protibežnými vrtuľami a tam je tiež na jednom z motorov dutý hriadeľ. |
|
lucik modelár ![]() Príspevkov: 488 Moje modely Poslať správu |
Asi ani moc nie,ja skor model zo štandardným usporiadaním.Ani nemam na to vybavenie na zostavenie daného pohonu.Pýtal som sa len zo zaujímavosti.Ale myslim ze to riesenie cez ozubene kola bolo asi jednoduchšie,ako cez hriadel motora. |