Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

Technické parametre
Výrobca: Krill Aircraft Rozpätie: 2600 mm Hmotnosť: 14050 g
Kategória: Lietadla - elektrické Dĺžka: 2580 mm Materiál: Kompozit
Motor: Hacker A150-8
Popis

Ahojte,
Pridám svoj model Extra 330SC s rozpätím 2,6m od fy. KRILL Aircraft.
Model som doviezol od Krilla asi týždeň pred Vianocami.
Zatiaľ je model vo fáze, kedy je drak postavený a postupne začnem s osádzaním.
Motor už je doma - Hacker A150-8.
Na úvod by som rád spomenul nejaké postrehy zo stavby, nakoľko tu nikto také nič nepíše, sotva sa človek dočíta o osadení modelu a to je asi tak všetko.
Model sám o sebe a škrupiny sú naozaj pekne spravené, wow efekt je určite zaručený. Ten ale rýchlo opadol keď som potreboval vybrať skrutky z lože podvozku, aby som mohol namontovať podvozkové nohy. V lože sú vložky so závitom zakončené na vnútornej strane akoby oblou podložkou. Zo 6 skrutiek sa 3 nedali vybrať, nakoľko ich tam niekto buď zaskrutkoval tak silno, že pretočil závitovú vložku vloženú v lože podvozku a tým pádom sa so skrutkou pretáčala aj vložka, v ktorej bola skrutka namontovaná. Na rad prišlo zdĺhavé vyberanie náradia, aby sa dala vložka uchytiť a vykrútiť skrutky von. Nakoniec sa to podarilo, ale kedže to bolo zakončené veľmi oblou podložkou, nedalo sa to poriadne zachytiť. Bola to teda robota navyše a zbytočné problémy. Navyše som u 2 vybraných skrutiek videl, že závit bol od lepidla a tak to pri lepení asi poriadne nenatreli olejom alebo vazelínou a skrutka sa defakto zalepila do závitovej vložky.
Ďalšou kapitolou sú sklotextitové páky kormidiel. Páka nemá os otáčania s osou závesu kormidla a tak bude potrebné prispôsobiť páku serva. Na tomto lietadle už režú otvory na kormidlá priamo z výroby. Vyrobené otvory však boli zbytočne široké, a tak trebalo aj tak umiestnenie pák poriadne vymerávať, takže vlastne tie prevŕtané otvory nemali veľký prínos. Taktiež na smerovke je páka, ktorá pri zalepení na smerovku a nasadení na trup sa oškiera o koniec trupu, takže do trupu je treba vyrobiť drážku, aby smerovka mohla ísť až do svojich mechanických krajných hodnôt. Taktiež je to podľa mňa úplne zbytočná komplikácia, pričom by sa iným tvarom páky dali tieto veci eliminovať bez toho, aby sa zmenilo uloženie páky alebo by bolo potrebné vŕtať diery inde atď.

Toľko počiatočné zážitky a skúsenosti so stavbou.
Fotky budem samozrejme aktualizovať a pridám aj popis.

Setup je zatiaľ vybraný nasledovne:
Hacker A150-8
Jeti SPIN 200 OPTO
12s 8000mAh 50C
HS7950TH ( ešte váham či neísť do 7954SH, ale mám obavu či nebudú slabé)
Duplex R14EPC
2x 2s 1800mAh Lipol napriamo na prijímač v paralelnom zapojení
PT model 27x12TH

V závere ešte teda musím určite napísať, že veci ktoré som spomenul vôbec nie sú za účelom niekoho poškodiť. Ide hlavne o to že za cenu modelu 1600€ by som osobne očakával TOP produkt. A to samozrejme platí. problém sú ale podľa mňa detaily a malé drobnosti, ktoré by celkovo uľahčili prácu a podobne.
Napríklad ešte dodám, že k modelu na webe nie je dodnes žiaden návod ku stavbe. Samozrejme, že model nie je problém postaviť. Ale sú to práve takéto detaily, ktoré vrhajú na model celkovo zlé svetlo.

Lietam už dlho a vždy som chcel veľký model, a som rád že mám tú možnosť takýto model vlastniť. Takže je to pre mňa splneným snom.
A verím že je mnoho ľudí, ktorí by tento model radi vlastnili. A aspoň touto cestou by som rád predal nejaké skúsenosti a poznatky.
Takže ak má niekto nejaké otázky, veľmi rád ich zodpoviem.

ID Modelu: AM6568 | Zobrazenia: 16675 | Pridané: 31. 12. 2015 o 17:00 | Autor: flyingislife


Vnútorný…


Vnútorný…


Zadná časť trupu…


Podvozkové skrutky sú…


Vyfrézované otvory na…


Grafická…


Hacker A150-8 + 120mm CF…


Jeti DS-14 / Hacker A150-8 /…

1 2 3 4 5
Autor Správa
marekh
modelár

Príspevkov: 151

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 8. 8. 2017 o 13:45 | odkaz na príspevok
Tie serva ktoré zhoreli sú z jedného krídla ?
Ja to riešim 2 prijímače
Vlastná rozvodná doska len kvôli prúdom cez prijímače.
Žiadne programovanie serv programátorom.
Klasika nastavenie stredov a koncových polôh vo vysielači.
Vždy sledujem serva keď viac bzučia ale ešte nikdy som ich nemusel dolaďovať, ťuknem do knipla a už je ticho.
Alebo aby som mal pocit že sa rozlaďujú.
Pozrel by som sa na osadenie serv či nie sú osadené na tvrdo aby silentblok serva si plnil svoju funkciu.
Ale aj tak vôľa prevodov ktorá je vždy by mala robiť tú necitlivosť ak serva neladiš do seba čo v tvojom elektro prípade netreba až do doby keď sa ti nezačnú krídielka rozkmitávať.
Bydlisko: Spiš ( 50 rokov )
flyingislife
team RCPortál

Príspevkov: 1121

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 8. 8. 2017 o 18:24 | odkaz na príspevok
Som na mobile tak len v skratke. V Casteji zhorelo vonkajsie servo laveho kridla. Vymenil som ho za nove a po tyzdni uhorelo na tom istom kridle vnutorne, kuslo sa v krajnej polohe a kym som to dostal na zem, vzalo so sebou aj to tyzden stare vonkajsie. Na pravom mi za rok a pol okrem toho 1zubu na prevodoch neodislo nic.
Bydlisko: Bratislava-Ivanka pri Dunaji / Košice ( 33 rokov )
macil
modelár

Príspevkov: 1091

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 8. 8. 2017 o 23:17 | odkaz na príspevok
Ak som dobre pochopil, servo sa kuslo mechanicky. Či? Videl by som to na problém s prevodmi.
Bydlisko: KE - Furča
flyingislife
team RCPortál

Príspevkov: 1121

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 8. 8. 2017 o 23:22 | odkaz na príspevok
Áno, letel som kopáč na chrbte do stúpavého letu a tak som dal krídelká naplno a keď som ho chcel dotočiť model sa stále točil, sekundu dve mi trvalo vyhodnotiť čo sa deje a asi do 20sec som bol dolu, to bolo asi dosť na to aby to so sebou vzalo aj druhé servo. Servo sa zakuslo strašnou silou a kedže tá Secraft páka ktorá je na serve má imbus ktorým sa páka fixuje na tisíchran na boku, musel som to v krídle brúsiť a topiť krabičku trafopájkou aby som nejak povolil tie prevody a dokázal ju vyhnúť tak aby som ju vymontoval. Druhá možnosť by bola odrezať páku pílkou, ale takto som zachránil páku.
Bydlisko: Bratislava-Ivanka pri Dunaji / Košice ( 33 rokov )
MATHIAS
modelár

Príspevkov: 329

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 22. 8. 2017 o 13:58 | odkaz na príspevok
Vidím že si už model predal hlavné a pomocné si pochopil správne. Hodnotu si presne nepamatám ale nastavoval som ju tak že to pomocné servo si vedel rukou pohnúť cca 2-3 milimetre.

práve pre to som vždy používal len hitec servá pretože iný výrobcovia nemajú programovatelnosť. (u drevenného lietadla sa dá spolahnúť na pružnosť krídelka ) pásmo necitlivosti je vo všetkých polohách serva napr aj u krajnej.

Na servách naprogramuješ stredové aj krajné polohy a prakticky ich zapojíš ako jeden kanál (napr v powerboxe bolo možné programovať kanál č. 1 ide na výstup servá napr B a C )

Táto vec je dobrá pri nastavovaní modelu aby si sa náhodou nesekol a nepohol napr subtrim len na jednom serve v tom momente sa začnú biť a už ide niektoré do dymu





flyingislife:
Vďaka za pomoc,
hovoríš o parametri "šírka pásma necitlivosti" ?
Ak áno, vieš mi povedať nejaké overené hodnoty, ktoré používaš? Predpokladám že hlavné servo bude to bližšie k trupu a vonkajšie bude pomocné.
Tomu poslednému som neporozumel, používaš teda viacero serv krídle tak, že na výstupe ich zapojíš len na jeden kanál ? Napr "ľavé krídelko" máš označené ako 1 kanál a k nemu priradíš obe servá v ľavom krídle?

Ako sa to rieši potom u serv, ktoré nemajú možnosť nastavovania tej šírky pásma necitlivosti?

Plus ešte mám takú otázku, ak ja nastavím pásmo necitlivosti napríklad 4uS a stred serva je niekde na 1,5mS. Tak to to servo vlastne urobí pohyb, až keď ja prekonám tú hranicu toho necitlivého pásma. Ale platí táto úvaha len pre neutrálne polohy? Čo ak posuniem krídelko napríklad na 5° výchylku, prekročím pásmo stredovej necitlivosti, nebudú sa zasa medzi sebou servá biť?
teda zjednodušene, či tá zóna necitlivosti platí len pre neutrálnu polohu serva, alebo "cestuje" v celom rozsahu serva.
Díkes




macil:
Ak som dobre pochopil, servo sa kuslo mechanicky. Či? Videl by som to na problém s prevodmi.


na serve sa v tomto prípade motor spiekol a roztopil vnútornosti tak že s ním nebolo možné pohnúť
Bydlisko: Nove Zamky / Bratislava ( 37 rokov )
flyingislife
team RCPortál

Príspevkov: 1121

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 22. 8. 2017 o 22:34 | odkaz na príspevok
Díky pekne za info,
Krillovku ešte mám doma, trošku ju potuningujem lebo niektoré Krill riešenia sa mi nepáčia hlavne a to človek chce opakovane rozoberať ( napr. motorový kryt a tie nitovacie matice zalaminované do trupu - 3 sa mi pretočili voči skrutke takže to vymením za normálne preglejkové podložky so zapichovacími maticami ako to mal napr Yak, objednal som nové papuče a tak ju nachystám na predaj.
Uvidíme ako sa bude dariť tým servám v drevenom krídle.
Bydlisko: Bratislava-Ivanka pri Dunaji / Košice ( 33 rokov )
1 2 3 4 5
  • Pridať komentár
Pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť.
Úvodná stránka
  • 125 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 10 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: vrato, loanoptions,