Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

autor správa
nicor7
modelár

Príspevkov: 152

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 25. 2. 2021 o 11:32 | odkaz na príspevok
Mám jednu otázku na batériu. Mám celkovo dosť starú batériu má už asi cez 2 roky a keď ju nabijem a dám do modelu vydrží tak 20 sec znamená to že už je ponej že už si svoje odslúžila ?? Ďakujem

Ps: iná batéria mi tam vydrží aj 30min
jetylo
modelár

Príspevkov: 1069

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 25. 2. 2021 o 15:29 | odkaz na príspevok
Nepises aka je to bateria - technologia, ako bola , resp nebola pouzivana, u niektorych typov barerii moze hrat ulohu aj pocet nabijacich/vybijacich cyklov a podobne. skus to upresnit...
Bydlisko: Reca ( 59 rokov )
maxim
modelár

Príspevkov: 335

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 25. 2. 2021 o 18:35 | odkaz na príspevok
Ano je ponej...koniec.
Bydlisko: Pezinsko ( 56 rokov )
nicor7
modelár

Príspevkov: 152

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 25. 2. 2021 o 21:07 | odkaz na príspevok
Typ je li-hv nabijacích cyklov/vybíjacích dokopy tak 80 ale je to odhad
Peter
team RCPortál

Príspevkov: 2167

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 27. 2. 2021 o 00:00 | odkaz na príspevok
s veľkou pravdepodobnosťou koniec..... ono..... z mojich skúseností..... HV aku sú citlivejšie na zaobchádzanie a majú kratšiu životnosť... podľa mňa majú opodstatnenie na súťažné jazdenie........ ale na hobby jazdenie som sa vrátil k normálnym.....
Bydlisko: Nové Zámky ( 60 rokov )
Janko-O
modelár

Príspevkov: 106

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 27. 2. 2021 o 09:37 | odkaz na príspevok
Mám niekoľko HV LiPoliek.
Sú to asi najlepšie LiPolky aké mám, myslené z pohľadu vnútorného odporu.

Zatiaľ, po niekoľkých rokoch, ich parametre nedegradovali - možno je to aj tým, že sa o všetky svoje LiPolky primerane starám.
Pojmom primerane rozumiem:
- skladujem v chlade v STORE režime, čiže napätie jednotlivých článkov cca 3,80V
- nabíjam tesne pred lietaním, tak aby v plne nabitom stave boli skôr zlomky hodín, ako dlhé hodiny
- zabraňujem podvybitiu, telemetriu mám nastavenú tak, že keď dolietam, nemusím robiť nič, články majú 3,80V/čl.
- batérie nepreťažujem
- dbám, aby boli batérie v modeli dobre chladené, v niektorých väčších modeloch aj za cenu ofukovania malým ventilátorom ( http://rcmodely.cevaro.sk/index.php?id=975&n=aktivne-chladenie-lipol-baterie-v-modeli )

Ale pozor!
Cez to všetko som zistil, že nie vo všetkých modeloch môžem Li HV batérie použiť.
O tom v konečnom dôsledku rozhodne regulátor.

Už sa mi stalo, že ak som do modelu, kde bol regulátor na max. 4S LiPol (nie HV) a ja som pripojil 4-článkovú HV, tak regulátor nesúhlasne pípal a nerozbehol sa. Až keď som pohybmi serv po určitú dobu napätie batérie znížil, tak sa regulátor rozbehol.

Druhá alternatíva je, že som do modelu s regulátorom, ktorý zvláda aj 6S LiPol (nie HV) pripojil plne nabitú 4S Li HV. Urobil som motorvú skúšku: zo začiatku všetko OK, ale po chvíli začal ťah motora vädnúť.

Nebudem to naťahovať, princíp je takýto: regulátor si vďaka mierne vyššiemu napätiu, než aké by mala 4S normálna LiPolka, myslel že je pripojená čiastočne vybitá 5S normálna LiPolka. Ale po chvíli behu motora napätie pripojenej 4S Li HV kleslo, čo regulátor vyhodnotil tak, že ním uvažovaná 5S je už dosť vybitá a tak začal obmedzovať výkon pohonnej jednotky.
Bydlisko: Banská Bystrica
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 174 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 7 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: ondrkov,