Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

autor správa
mior
modelár

Príspevkov: 165

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 30. 3. 2020 o 12:23 | odkaz na príspevok
Zdravím,

zakúpil som si 3D tlačiareň Prusa Mini.
Po zmontovaní a kalibrácii som vytlačil niekoľko pokusných objektov (píšťalka, logo a pod.)
Všetko bolo v poriadku.

Ale na druhý deň som chcel znova vytlačiť píšťalku a nastal problém.
Počas tlače, zvlášť keď ťahá rýchlo linky na vyplnenie spodnej alebo hornej plochy zrazu ako keby extruder preskakoval. Nie vždy, nie stále, a vtedy ani nevytláča filament.

Snažil som sa ponastavovať všetko možné, od prítlaku kolieska v extruderi, vyčistil som ho, vyčistil som trubičky, pretlačil filament cez trysku, nepomohlo.

Skúšal som aj tú techniku ťahania za studena, nešlo mi to .

Neviete mi poradiť?
Bydlisko: NovéMesto nad Váhom
newPOPE
modelár

Príspevkov: 383

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 30. 3. 2020 o 14:41 | odkaz na príspevok
Ahoj,

hned prve co mozes urobit a nic nemenit (ak uz si nieco nerozsteloval) je spomalit. Neviem akou rychlostou tlacis ale z toho co pises mi pride, ze dost rychlo a extruder to proste nepretlaci (je tam bowden ktory ma svoje pre a proti).

Zrejme pouzivas origo prusa tlacove profily, tak schvalne spomal tlac na nejakych 40mm/s (kludne aj rucne hned na zaciatku tlace).
Pretlacit filament rucne ide? Ak ano tak pamataj, ze to tlacit podstatne pomalsie ako extuder pri tlaci a to este bez chladenia

Nieco k tym veciacm co si skusal:
- za studena zrejme myslis "cold pull" to je na cistenie trysky ak si pouzval jeden filament tak ti to nepomoze
- pritlak kolecka toto treba opatrne lebo ta to casom dobehne kedy na to zabudnes a das tam napr. flexi filament a nebudes vediet preco to nejde
Bydlisko: SC
mior
modelár

Príspevkov: 165

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 30. 3. 2020 o 16:51 | odkaz na príspevok
Už asi viem príčinu, mám kúsok filamentu v hotende po obvode
, ale neviem to vyčistiť
Bydlisko: NovéMesto nad Váhom