Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

1 2
autor správa
BacilBA
modelár

Príspevkov: 166

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 12. 6. 2009 o 13:07 | odkaz na príspevok
Otázka, môžem aj krídelká na hornoplošníku zaberajúce vonkajšiu polovicu krídla po prepnutí režimu využiť ako klapky pri pristátí? Technicky mi to funguje, ale má to zmysel aj aerodynamicky?
Bydlisko: BA
Brano
team RCPortál

Príspevkov: 3266

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 12. 6. 2009 o 13:34 | odkaz na príspevok
Velmi zalezi od typu lietadla.. Ved vyskusaj a zistis Ale urcite to nejaku ucinnost bude mat.
Bydlisko: Brno ( 33 rokov )
Ro.bo
modelár

Príspevkov: 1143

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 12. 6. 2009 o 14:52 | odkaz na príspevok
Zmysel to určite mať bude je to ako píše Blackshadow treba to vyskúšať aká bude reakcia. Ak to budeš skúšať tak v dostatočnej výške aby si stihol prepnúť režim na vysielači a zrovnať model ak sa to bude chovať divoko. Každopádne ak to budeš používať budeš musieť dorovnávať výškovkou pri skúšaní ručne a ak to bude dobre fungovať môžeš si to nastaviť vo vysielači ak máš na to mix.
Bydlisko: Turčianske Teplice
igel
modelár

Príspevkov: 961

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 31. 12. 2009 o 19:44 | odkaz na príspevok
Predavac, ktory sa pokusa predat tento model zaciatocnikovi by si zasluzil dat do drzky. 3 kg vahy, balzovy, dolnoplosnik s dost vysokym plosnam zatazenim. Treba na to vela penazi za prislusenstvo, motor a hlavne pokial clovek nema naucene zaklady, skonci po 20 sekundach. Je to proste prilis rychle a narocne na pilotaz.
Bydlisko: Bratislava ( 60 rokov )
rogi
modelár

Príspevkov: 475

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 1. 1. 2010 o 16:40 | odkaz na príspevok
"RE-Wolwer":
Co sa tyka toho mustangu je lepsie (aspom premna ) vypocut si objektyny nazor skusenejsieho modelara ako sa vzdy spolahnut len na odporucania obchodnika ktory chce predat svoj tovar. Ale to uz je trochu ina tema ...




doporučoval by som na začiatok hornoplošníka, a nie vždy je pravda, že lietadlo určene pre začiatočnika aj dobre lieta, vid ja a môj easystar, skus simulator, a potom uvidíš ako ti pôjde
Bydlisko: Ružindol ( 60 rokov )
pilot205
modelár

Príspevkov: 153

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 27. 9. 2010 o 22:09 | odkaz na príspevok
ked už tu frči takato debata, obe kridelka vysunutim do hora funguju ako brzdy, a ktomu klapky zvlast na dalsie serva vysunute dole, praktizuje sa to tak na pristati s vetronom? či tam asi klapky zaroven funguju ako brzdy že
Bydlisko: Dubnica nad Váhom
DaggyMAC
team RCPortál

Príspevkov: 1733

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 28. 9. 2010 o 07:55 | odkaz na príspevok
pilot205 - máš pravdu. Obe varianty brzdenia sú vhodné, ale pri každej z nich sa model správa inak. Záleží na tom, či máš na svojom krídle aj klapky. Vo všeobecnosti sa používa brzdenie krídelkami hore (model bez klapiek) pri svahových vetroňoch, pretože pri pristávacom manévri je model stále podfukovaný prúdením, preto sa zdá, že sa mu nechce pristáť. Mixom s oboma krídelkami dohora sa podstatne zvýši klesanie, je ale potrebné korigovať klesanie výškovkou, resp. použiť mix.

Ak máš klapkový model, používa sa mix CROW (butterfry) - čo najväčšie výchylky klapiek dole, a krídelká dohora. Viď obrázok:


Ak chceš pristáť zaujímavým spôsobom, tak vyskúšaj sklz. U malých modelov je to takmer nemožné spraviť, lebo stále niekam vybehnú, ale podstatou tohto manévru je to, že sa smerovkou dostaneš akoby do driftu, pričom brzdíš bokom lietadla. Je potrebné korigovať krídelkami smer a výškovkou klesanie. Robia to len machri, pretože na to nie je mix.
Bydlisko: PB ( 38 rokov )
pilot205
modelár

Príspevkov: 153

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 28. 9. 2010 o 09:49 | odkaz na príspevok
viem čo je sklz pri blaníkoch som pobehoval na letisku od 15 rokov takže viem presne, zažil som aj vývrtku v blaníku..ale teraz k veci, skúšal som sklz na easygliderovi,
a neni to tak jednoduché akosi sa mu do toho nechcelo, ale tak bolo vidiet že klesá viac, takže aspon náznak bol je to jediná možnost co mám teraz, lebo mám len štvorkanal radio, postupom času namixujem aj tie brzdy
Bydlisko: Dubnica nad Váhom
DaggyMAC
team RCPortál

Príspevkov: 1733

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 28. 9. 2010 o 10:56 | odkaz na príspevok
Sklz s Blaníkom som zažil aj ja (ale vývrtku nie), ten pocit pri tom je nepopísateľný. Výhodou Blaníka je veľká bočná plocha trupu, preto je u neho sklz efektnejší ako napr. pri VSO10. S modelmi sa veľmi ťažko robí sklz, preto sa radšej používajú rôzne mixy. Napr. s ASW15 bol sklz takmer nemožný. Neviem či to bolo mojími šmatlavými rukami, ale vždy mi niekam utiekol. Nebol to taký ladný manéver, skôr to bol boj o udržanie smeru. Na druhej strane, keď som mal v EasyCubovi gyrá, sklz bol úplne v pohode ako z učebnice, bez gyroskopickej stabilizácie to už nebolo ono. Ale všetko sa dá natrénovať.
Bydlisko: PB ( 38 rokov )
pilot205
modelár

Príspevkov: 153

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 28. 9. 2010 o 11:21 | odkaz na príspevok
mne to tiež zatial moc nejde, asi to nebude ani tvojimi ani mojimi rukami, tiež ked idem na finále mi to vybočí zo smeru tak na to radšej kašlem a predlžim sa
inak dík za obrázok, je to na nom parádne znázornene
Bydlisko: Dubnica nad Váhom
KajoHudak
modelár

Príspevkov: 4

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 30. 9. 2010 o 21:00 | odkaz na príspevok
Klapky viacej zakrivujú profil, čiže vytvárajú väčší vztlak. Takže lietadlu sa posunie minimálka o niečo nižšie. Používajú sa pri vzlete (polovičné) a pristávaní (plné), alebo pri vzdušných súbojoch sa mierne pootvorili do "combat" polohy, aby sa predišlo odtrhnutiu prúdnic (po čom zvyčajne nasleduje vývrtka) v prudkých zatáčkach. Používajú sa aj záporne klapky (do hora) pre zvýšenie rýchlosti, logicky aj zväčšeniu klesania (najčastejšie u vetroňov).

A čo sa týka krídielok na konci krídla majú väčšiu účinnosť (dlhšia páka).
Bydlisko: Svit
Sutura
modelár

Príspevkov: 34

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 7. 10. 2010 o 20:00 | odkaz na príspevok
RE-Wolwer,
Klapky, hovoríme o vztlakových klapkách, pri vysunutí zvyšujú vztlak krídla, znamená, že môžeš vzlietnuť a pristáť pri menšej rýchlosti. Vztlakové klapky
pri modeloch môžu byť samostatné, ako pri spomínanom modeli od Hangar 9 P-51 Sport 40 ARF , alebo keď máš 6 a viac kanálovú rc súpravu, tak môžeš "namixovať" krídelká ako klapky, to znamená, že vybranému prepínaču priradíš funkciu , a po zapnutí prepínača sa krídelká sklopia o zvolený uhol a fungujú ako klapky, pritom si stále zachovávajú aj funkciu krídielok. Pri viac polohových prepínačoch môžeš v každej polohe namixovať viac funkcií, napr, že sa spolu budú vychylovať klapky a výškovka a jednoduchšie dosiahneš požadované figúry vo vzduchu.


Čiže ak máš dobrú rc súpravu, tak vztlakové klapky "vyrobíš" jednoduchým naprogramovaním vo vysielači pri každom lietadle, ktoré má každé krídelko ovládané samostatným servom... Potom môžeš predvádzať efektné nízke prelety pre divákov .
ALE
Ak chceš lietať dolnoplošník, mal by si mať zvládnutú pilotáž nejakého hornoplocha. Dolnoplochy sú "nestabilné" vo vzduchu, čo znamená, že sú veľmi obratné a sú
predurčené na rýchle lietanie a na akrobaciu, čiže nebudeš mať veľa času na rozmýšľanie. Určité pohyby a reakcie by si mal mať zautomatizované.
Bydlisko: Čierne Kľačany
1 2
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 199 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 9 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: