Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

1 2
autor správa
Ivanhoe
modelár

Príspevkov: 672

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 21. 1. 2014 o 14:01 | odkaz na príspevok
Nazdar Rudolf, tiež sa zaujímam o S-Bus a tak som si niečo o ňom pozisťoval. V prvom rade nepíšeš kolko serv budeš napájať v modeli a či všetky budeš ovládať cez S-Bus.

rudolf:
mozem k prevodniku SBD-1 pripojit priamo podvozkove serva, alebo mam zabezpecit vlastne napajanie podvozku. Odber je cca 0.150A, na prevodniku nepisu zatazitelnost, ta je vseobecna, ako maju standardne serva.

Môžeš ich pripojiť priamo a napájať zo zbernice SBus. Aj tak pracujú len pri vysunutí a zasunutí podvozku. Zdroj je zbytočná záťaž.

stanco1:
jetylo:
Pre Stanca: Ano zbernica ako taka je sice paralelna v tom zmysle, ze su serva elektricky zapojene paralelne, ale fyzicky su poprepajane seriovo od jedneho serva k druhemu, resp ako to vetvis V-kablami. Inak by ten SBUS nemal zmysel, aby mi z prijimaca islo 8x SBUS konetorov. Vo vysledku posledne servo je na to elektricky najhorsie, pretoze k nemu vedu najdlhsie vodice a je medzi prijimacom a servom najvacsi pocet konektorov...

Hej ale vetvíš len signál a ten nemá prúdovú záťaž takže úbytok napatia na odpore vodiča bude minimálny. Silové ostávajú stále paralelne, s tými nič nenarobíš a musiš ich proste vžtdy či už máš S-bus, alebo klasiku tahať vodičom s dostatočným prierezom aby nevznikali problémi s úbytkom napätia

Futaba píše že prierez vodičov na zbernici SBus je 1 mm2 a keďže lietadlo má rozpätie do 1600mm tak by som si vôbec nerobil starosti s úbytkom napätia.
Bydlisko: Bratislava ( 68 rokov )
stanco1
modelár

Príspevkov: 341

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 21. 1. 2014 o 14:24 | odkaz na príspevok
lv:
stanco1:
Hej ale vetvíš len signál a ten nemá prúdovú záťaž takže úbytok napatia na odpore vodiča bude minimálny.

By si sa čudoval ako na veľkých modeloch kde dĺžka kábla bola 2m a viac museli zdvojovať aj signálny vodič, alebo použiť zosilňovače.

Toľko vody? Neverím 2m je úplne smiešna dĺžka, skôr si myslím, že to chceli iba zichrovať. Ak im to nefungovalo tak by som to skor vydel na rušenie ktore sa na väčšej dlžke vodiča viac naindukuje.
No však uvidíme, veď poreferujem ti onedlho ked budem ťahať štvormetrové signály do krídel
Bydlisko: rajecke teplice-konská
rudolf
modelár

Príspevkov: 100

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 21. 1. 2014 o 16:51 | odkaz na príspevok
Ivanhoe:
Nazdar Rudolf, tiež sa zaujímam o S-Bus a tak som si niečo o ňom pozisťoval. V prvom rade nepíšeš kolko serv budeš napájať v modeli a či všetky budeš ovládať cez S-Bus.

rudolf:
mozem k prevodniku SBD-1 pripojit priamo podvozkove serva, alebo mam zabezpecit vlastne napajanie podvozku. Odber je cca 0.150A, na prevodniku nepisu zatazitelnost, ta je vseobecna, ako maju standardne serva.

Môžeš ich pripojiť priamo a napájať zo zbernice SBus. Aj tak pracujú len pri vysunutí a zasunutí podvozku. Zdroj je zbytočná záťaž.

stanco1:
jetylo:
Pre Stanca: Ano zbernica ako taka je sice paralelna v tom zmysle, ze su serva elektricky zapojene paralelne, ale fyzicky su poprepajane seriovo od jedneho serva k druhemu, resp ako to vetvis V-kablami. Inak by ten SBUS nemal zmysel, aby mi z prijimaca islo 8x SBUS konetorov. Vo vysledku posledne servo je na to elektricky najhorsie, pretoze k nemu vedu najdlhsie vodice a je medzi prijimacom a servom najvacsi pocet konektorov...

Hej ale vetvíš len signál a ten nemá prúdovú záťaž takže úbytok napatia na odpore vodiča bude minimálny. Silové ostávajú stále paralelne, s tými nič nenarobíš a musiš ich proste vžtdy či už máš S-bus, alebo klasiku tahať vodičom s dostatočným prierezom aby nevznikali problémi s úbytkom napätia

Futaba píše že prierez vodičov na zbernici SBus je 1 mm2 a keďže lietadlo má rozpätie do 1600mm tak by som si vôbec nerobil starosti s úbytkom napätia.

Nazdar Stanco, u toho podvozku som sa nevyjadril uplne presne, nie serva, ale servopohon priamy v podvozku, to je nejaky cinsky motorcek cez prevodovku, uz nikdy nedam elektricky podvozok, len pneumaticky. Preto budem radsej napajat, pretoze pri testoch mi spicka vyleze aj na 1 ampik u zatahovani.

Zatial v polomakete 1600 mm, 8 serv plus 2 motorceky podvozku. 2 serva PWM ostatne S.BUS. Dlzka vodica nie je v tomto pripade kriticka, ako som uz pisal, bojim sa tych motorcekov v podvozku. S.Busovy rozvod je skutocne kvalitny kabel, mam v systeme 3 huby a 1 decoder na pwm prave pre ten podvozok a kridielka. Keby bol podvozok ovladany klasicky servom, tak bude taktiez S.Bus, celu tu saskarnu s prevodnikom za 50eur som robil len kvoli podvozku.
Do noveho stroja co staviam, uz pneumatika a len s.bus.
Bydlisko: Bratislava ( 60 rokov )
marianr
modelár

Príspevkov: 1456

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 22. 1. 2014 o 09:53 | odkaz na príspevok
stanco1:
Ak im to nefungovalo tak by som to skor vydel na rušenie ktore sa na väčšej dlžke vodiča viac naindukuje.


Neviem ako SBUS, ale twistované predlžováky nie sú náchylné na rušenie ani nerušia.

Takisto silové vodiče do sa twistujú ak musia byť dlhšie a funguje to.
Bydlisko: Ba ( 66 rokov )
rudolf
modelár

Príspevkov: 100

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 22. 1. 2014 o 10:20 | odkaz na príspevok
Ono to s tym rusenim nebude az take zle, dlzka vodica cca 1.5m s prierezom 1mm2 a este twistovany predlzovak, nebude nachylny na rusenie, indukovane na vodici. Skor je tu problem v pripade S.Bus prud tecuci po jednom drate pre viac serv, toto uz treba zohladnit. Privody k prvym hubom na ceste k poslednemu servu by mali zohladnit spickovy odber vsetkych serv. Ak mame celkovu dlzku serioveho kabla 1.5m, na ceste 2 huby, standardne S.Bus serva 6 ks, 2PWM serva a 2motorceky na podvozok tesne za primacom s vlastnym vedenim do PWM dekodera, nenameral som ziadne delty U ani pokles napatia pri funkcii vsetkych serv, ale to este nie je samozrejme zaruka, ze vo vzduchu bude vsetko klapat. Treba to otestovat s motorom na zemi pri teste dosahu, snad to bude v poriadku, nerad by som svoj prvy pokus o S.Bus hned rozbil lebo nieco vypadne.
Bydlisko: Bratislava ( 60 rokov )
stanco1
modelár

Príspevkov: 341

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 22. 1. 2014 o 16:19 | odkaz na príspevok
marianr:
stanco1:
Ak im to nefungovalo tak by som to skor vydel na rušenie ktore sa na väčšej dlžke vodiča viac naindukuje.


Neviem ako SBUS, ale twistované predlžováky nie sú náchylné na rušenie ani nerušia.

Takisto silové vodiče do sa twistujú ak musia byť dlhšie a funguje to.

Ale o krútených predlžovákoch tu nikto nepísal samozrejme máš pravdu
Bydlisko: rajecke teplice-konská
rudolf
modelár

Príspevkov: 100

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 23. 1. 2014 o 13:39 | odkaz na príspevok
Krutene predlzovaky neriesia vsetko, ak maju maly prierez tak ostava problem kmitania serv v dosledku poklesu napatia a rusenie nemusi byt ziadne.
Bydlisko: Bratislava ( 60 rokov )
PedroM
modelár

Príspevkov: 6

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 25. 2. 2014 o 17:11 | odkaz na príspevok
Zdravím,
Tiež poprosím o radu. Som čerstvým majiteľom súpravy umožňujúcej využitie S-bus systému (Futaba FX 22) a chcem „spojazdniť“ vetroň Discus 2c (parametre popisujem nižšie). Prijímač (R 7008 SB FAASTest) je 8 kanál.
Pýtam sa, čo je lepšie v mojom prípade (9x analog servo+1x regulátor) použiť - 2x príjímač, alebo dať do s-bus 3x servo cez dekodér na pwm ?
Ako riešiť napájanie v jednotlivých prípadoch?
Ako je to s využitím MaxBec v tomto prípade, je to potrebné? Keď áno, ako ho do toho cirkusu začleniť?

Parametre modelu:
Rozpätie: 4,5 m. Osadenie: smerovka-HS 645 MG, výškovka- HS 85, podvozok-HS 645 MG, delené krídelká- 4x HS 225 MG, brzdné štíty-2x HS 125 MG. Kabeláž – všetko krútené káble, prepojenie servokáblov z krídla do trupu cez 9 pinový multikonektor.
Vetroň prerobený na elektropohon motorom Turnigy_L5055A_400_Brushless_Outrunner_400kv s predĺženou hriadeľou,
Vrtuľa: sklopka aeronaut camcarbon 16x8,
Pohon aku.: 2xTurnigy_4000mAh_3S_30C_Lipo,
Regulátor: TURNIGY_Plush_80A_w_UBEC 80A w/ UBEC
Napájanie prijímača: 4x Sanyo 2400 mAh

Vďaka za každú radu.
rudolf
modelár

Príspevkov: 100

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 26. 2. 2014 o 18:11 | odkaz na príspevok
Ahoj Pedro,

v kazdom pripade bude lepsie riesenie zapojit dekoder do s.bus, ziskaz navyse 3 kanaly, co v Tvojom pripade staci. Dalej ked vhodne umiestnis dekoder, mozes mat kratsie kable, ale neviem ako mas serva, kde su, takze toto ostava na Tebe.

Ja som s s.bus velmi spokojny, usetrilo mi to vela kablov z kridiel do trupu (2xkrid, klap, podvozok) a nemusel som kupovat dalsi primac. Podla toho aky dekoder kupis (3, 10 kanal) mas dimenzovane napajanie, povodne som uvazoval urobit zvlast napajanie pre kridlove serva a podvozok, ale nebolo to potrebne, pwm dekoder utiahne spolahlivo vsetko. Jedina rada, nepredlzuj s.bus kabel z dekodera, objednaj si taky dekoder s tak dlhym kablom, aby Ti vystacil, ked uz budes musiet predlzovat, tak dodrz prierez a hlavne kruteny kabel.

vela zdaru
rudi
Bydlisko: Bratislava ( 60 rokov )
PedroM
modelár

Príspevkov: 6

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 26. 2. 2014 o 22:08 | odkaz na príspevok
Ahoj,
vďaka za rady, mám ale zmiešané pocity - na inom fóre zase radia 2x RX a zdvojené RX zdroje. Som z toho zatiaľ totálne vedľa. Dozvedel som sa aj to, že mi treba meniť kabeláž z povodných krútených JR 0,25 mm2 na minimálne 0,5 mm2. A to tam tie káble nastrkal už výrobca (Topmodelcz.cz). Servá mám pod vaničkou pilota aj zdroj RX. Pred nimi je regulátor a somozrejme motor. Káble zo serv v krídle sú do trupu zvedené cez 9 pin konektor(asi Canon).
RX som plánoval dať dozadu za zat. podvozok - čo najďalej od regulátora. Na S-bus som plánoval dať smerovku, výškovku a podvozok.
Neviem to zatiaľ všetko posúdiť, nakoľko s elektrikou nemám skoro žiadne skúsenosti. P"vodne mal byť model vlekaný klubovým kolegom, ale ten sa dal na paragliding. Už som si zbastlil aj štartovací vozík
Čo vravíš na tie zdroje a káble?
Peter
1 2
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 366 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 11 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: