Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
autor správa
rktech
modelár

Príspevkov: 35

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 16. 12. 2012 o 23:41 | odkaz na príspevok
taka mozno blba otazka ako dlho trva nabitie 2200 aku ?
Bydlisko: Prešov ( 48 rokov )
benko
modelár

Príspevkov: 1259

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 17. 12. 2012 o 00:35 | odkaz na príspevok
Lipo sa nemá lietať úplne doprázdna, malo by ostať 20-30% kapacity vnútri.
Rýchlosť nabíjanie závisí od nabijacieho prúdu. Baterky majú ale hranice prúdu s akým sa môžu nabíjať, tzv. C-hodnota nabíjania, moderné lipo väčšinou 4C alebo 5C. Príklad: 4C znamená že baterka sa môže nabíjať maximálne prúdom 4-násobku jej kapacity, pri 2200mah teda s 8,8 ampér.
Ak máš 3S lipo, čiže tri Lipo-články zapojené v sérii, tak sa nabíja s 4,2 x 3 Volt. Keď to vynasobíš nabíjacím prúdom 8,8A tak ti vyjde asi 110Watt. Takú nabíjačku ti treba ak chceš tak rýchlo nabíjať.
S čím viac C nabíjaš tým rýchlejšie sa baterky kazia, preto veľa ľudí nabija len s 1C. Záleží aj od kvality bateriek, niektoré s tým majú menej problem nez iné.

Takže ak z 2200mah vylietaš 70%, je to 1540, toľko musíš dobiť. Ak nabíjaš s 1,5A bude to trvať hodinu. A s 1C, čiže 2,2A, tak niečo menej. S 3A iba pol hodinu. 6A 15 minút.

Problem je, že baterky sú v sérii, a tak sa aj nabíjajú. Keďže každý článok ma trochu iný vnútorný odpor, tak sa nabíja o trochu ináč rýchlo - napätie sa na články rôzne rozdeľuje. Pri lietaní s baterkou sa jej články tiež rôzne vybíjajú, nie je tam veľký rozdiel ale je. Rozdiel najmenšieho a najväčšieho napätia článkov sa volá drift. Pri nabíjaní to všetko musí nabíjačka vyrovnať, preto sa na nabíjačka zapája aj tzv. balancer-kábel, cez ten vie zmerať napätie jednotlivých článkov a aj ich osobitne nabíjať. Lipo je nabitá keď majú všetky články 4,2V. Väčšina nabijačiek nabíja najskôr cez hlavný kábel a to do istého napätia, povedzme 4,1V a potom začne články balancovať, nabíjať ich tak aby na konci mali všetky 4,2V. To je pomalé, a tu sa ukáže kvalita nabíjačky.

Takže skrz balancovanie sa čas nabíjania môže podstatne predľžiť. Nktore nabíjačky sa dajú nastaviť, napr max čas balancovanie na 10 minút. Niektoré balancuju na začiatku, dokonca aj pravidelne počas celého nabíjania, aby skrátili čas nabíjania.

Uff, to asi zatiaľ stačí...
Kenny McCormick
modelár

Príspevkov: 499

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 17. 12. 2012 o 01:24 | odkaz na príspevok
tiez som radil icharger 206b aj preto ze ju sam mam
ale zide sa aj nejaka lacna mala a staci aj 50W na trojclanky, sam mam jednu v zalohe.
Osobne nenabijam baterky viac ako 1,5C pokial sa neponahlam a ja sa ponahlam vynimocne s nabijanim, baterkam to nerobi dobre/5C/, nech si vravi kto chce co chce. Aj vyrobcovia. Skracuje to ich zivotnost.
No ani sa nenazdas a budes chciet vecsi stroj.
napr. 500 alebo 550 trexa, ktory sa mne pozdava najviac, lieta stale na 6-clanky a teda zasa budes investovat aj do nabijacky.
Nabijacka je investicia radovo na roky tak ako vysielac, cize cim lepsiu, tym dlhsie vydrzi. A icharger je najlepsia v pomere cena/kvalita.

Nazor ze HC3SX je do vrtulnika velkosti 450 viac-menej zbytocny som vyjadril sam.
Skor by som ho dal do vecsieho stroja, kde su tie diely uz drahsie,
ale na druhej strane nestri len cenu dielov ale aj cas potrebny na opravu heliny, co je tiez nezanedbatelne.
Preto som sa doteraz nezapajal do diskusie, aby bolo cim viac nazorov.
A tiez suhlasim, ze uplnemu zaciatocnikovi, ktory lieta sam - pri treningu visenia asi toho vela nezachrani, dokonca hrozi aj stratou modelu
kedze pri cvaknuti zachrany da HC3 plny plyn, nejaka dopredna rychlost zostane, cize niekam to poleti a kym sa zaciatocnik spameta, prepne to naspet a dostane ho pod kontrolu, moze sa stat ze uz nevnima spravnu polohu alebo sa uplne strati z dohladu...
Ja by som tu funkciu nezapinal, kym by som nevedel aspon visiet a presuvat sa po oblohe aspon chvostom k sebe..

To vlakno o 4Dstabi som davnejsie prestal sledovat, ak bude cena okolo 200 eur, bude to viac nez zaujimave..

rktech, neponahlaj sa, je zima, malokto lieta, zacni s Tx, simulator a nechaj si to vsetko prejst hlavou



benko:
Pri nabíjaní to všetko musí nabíjačka vyrovnať, preto sa na nabíjačka zapája aj tzv. balancer-kábel, cez ten vie zmerať napätie jednotlivých článkov a aj ich osobitne nabíjať. Lipo je nabitá keď majú všetky články 4,2V. Väčšina nabijačiek nabíja najskôr cez hlavný kábel a to do istého napätia, povedzme 4,1V a potom začne články balancovať, nabíjať ich tak aby na konci mali všetky 4,2V. To je pomalé, a tu sa ukáže kvalita nabíjačky.

Takže skrz balancovanie sa čas nabíjania môže podstatne predľžiť. Nktore nabíjačky sa dajú nastaviť, napr max čas balancovanie na 10 minút. Niektoré balancuju na začiatku, dokonca aj pravidelne počas celého nabíjania, aby skrátili čas nabíjania.

Uff, to asi zatiaľ stačí...

doplnim ze
...cinske lacne nabijacky balancuju pocas celej doby nabijania, dokonca aj vtedy aj ked je zapnuty charge rezim ale je pripojeny balance kabel.
icharger toto nerobi, balancuje az pri dosiahnuti hodnot priblizne ako pise Benko v citacii. Da sa ale prepnut aj aby balancoval pocas celej doby. No dobrej baterke to nepomoze a zlej poskodi, cas nabijania sa este predlzi.

O nabijani je toho popisaneho vela, napr. ze dobre baterky staci balancovat kazdy 5-ty cyklus
Cim vecsim prudom nabijacka balancuje, tym skor nabije baterku.. /myslim o Cellpro 10S som cital ze ma az 1A na balanceri/
atd, atd...
Bydlisko: Prešov ( 56 rokov )
rktech
modelár

Príspevkov: 35

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 17. 12. 2012 o 02:31 | odkaz na príspevok
Kenny ked tebe sa to povie nelietaj v zime . Mam moznost v telocvicni ale to je dost stiesnene . Tak sa mi zda ze bude tepla zima a blato lenpady stlmi haha este musim niekoho doriesit na paypal prevod a zacnem pomaly skladat teraz je na to cas januar je stale slabsi na pracu tak si ho aspon prijemne vyplnim.
Bydlisko: Prešov ( 48 rokov )
mravecm1
modelár

Príspevkov: 608

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 17. 12. 2012 o 07:29 | odkaz na príspevok
Kenny McCormick:
... dokonca hrozi aj stratou modelu, kedze pri cvaknuti zachrany da HC3 plny plyn, nejaka dopredna rychlost zostane, cize niekam to poleti a kym sa zaciatocnik spameta, prepne to naspet a dostane ho pod kontrolu, moze sa stat ze uz nevnima spravnu polohu alebo sa uplne strati z dohladu...
Ja by som tu funkciu nezapinal, kym by som nevedel aspon visiet a presuvat sa po oblohe aspon chvostom k sebe..


Sice som to nenapisal, ale presne toto je tiez jeden z dovodov, preco si myslim, ze ta zachranna funkcia nie je vhodna pre zaciatocnika. V konecnom dosledku to moze napachat viac skody ako uzitku.
kuro99
modelár

Príspevkov: 2161

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 17. 12. 2012 o 09:27 | odkaz na príspevok
Marian, ale ved velmi dobre vies ,ze horizont vies kompletne nastavit. "Plny plyn" a podobne "bajky" mi pridu len ako nepochopenie veci. (kenny bez urazky, asi si ani manual nepozrel od toho hc3)

Nuz a neda mi poznamenat. Snad sa nasi cesky bratia neurazia ale furtovsky furt sa tu "pepikovsky" riesi navratnost investicie do bezpadla. Co je toto za prd ? To je klasicka debata ,kedy sa mi vrati investicia do dizla. Damn, ale ten dizel tam v tom aute ostane a zvysi hodnotu toho auta, to auto ma ine charakterisktiky, ktore moze niekto docenit. Nie vsetko je "meratelne" penaznou "navratnostou".

Okrem usetrenych penazi je tu usetreny cas na opravy a ladenie. Vela krat sa po pade ukaze skryta chyba ktoru je riadna bolest najst a odstranit.
No a to najviac, co sa tazko vysvetluje je posun v tej psychyke. To treba skusit. Je to ako mat stale na kabli niekoho sikovneho.

Ja som tiez zaciatocnik. Som neskutocne spokojny s HC3SX a hodne lutujem ,ze som ho nekupil hned ako som zacal.
ANO HNED DO 450 HELI !!!
Je to obrovska pomoc.

EDIT: rovnako hodne lutujem cas strateny skusanim padlovych hlav, co je vyslovene prezitok a mrtva vyvojova vetva v rc heli svete.
Bydlisko: ZA
mravecm1
modelár

Príspevkov: 608

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 17. 12. 2012 o 09:35 | odkaz na príspevok
kuro99:
Marian, ale ved velmi dobre vies ,ze horizont vies kompletne nastavit.

Juro, ja to samozrejme viem, ale musis uvazovat aj s tym, ci to vie aj zaciatocnik, ktory nikdy nic take nerobil. Vlastne vobec nejde o to, ci to bude plny alebo polovicny plyn. Ide o to, ze ked to nastavi tak, ze mu to vyleti do vysky (je jedno s akym velkym plynom) a pritom s tym nedokaze ani len visiet pred sebou, tak ma este vacsi problem, ako keby to len priklincoval k zemi stiahnutim kolektivu z malej vysky
kuro99
modelár

Príspevkov: 2161

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 17. 12. 2012 o 09:37 | odkaz na príspevok
Nesuhlasim, horizont ide nastavit na balanc pre zaciatocnika. Drzi vysku a horizont.

Ak sa zaciatocnik, nechce ucit funkcie veci ktoru ovlada je nieco zle. To je ako keby si napisal, ze su vodici co sa nechcu ucit brzdit. Lebo je to uz prilis na jedneho vodica.

PS> no daj minus pan ovecka
Bydlisko: ZA
Kenny McCormick
modelár

Príspevkov: 499

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 17. 12. 2012 o 12:14 | odkaz na príspevok
kuro99:
Marian, ale ved velmi dobre vies ,ze horizont vies kompletne nastavit. "Plny plyn" a podobne "bajky" mi pridu len ako nepochopenie veci. (kenny bez urazky, asi si ani manual nepozrel od toho hc3)



Okrem usetrenych penazi je tu usetreny cas na opravy a ladenie. Vela krat sa po pade ukaze skryta chyba ktoru je riadna bolest najst a odstranit.
No a to najviac, co sa tazko vysvetluje je posun v tej psychyke. To treba skusit. Je to ako mat stale na kabli niekoho sikovneho.

Ano to je pravda, ze som manual nepozeral, nemam to bezpadlo, tak mi to nenapadlo studovat cele.
Sledoval som chvilu temu, vyhody a pod.
Len predpokladam, ze nieje vyhodne nastavovat menej ako plny plyn, predsa len ked to zapnem nizko nad zemou a prilis s naklonenym vrtasom, nemusi to pomoct, ak si skrtne o zem tak skor skody este zhorsi ako keby som radsej cvakol throtle hold...

Ze sa da nastavit nejaka pomoc aj na ucenie visu, som tiez nevedel, no zasa je otazne ci si to zaciatocnik nastavi sam. A ci bude vediet, ze to ma nastavene dobre. No a ci je aj dobre, ked mu do toho bude stale sahat elektronika, ked to potom vypne, zase sa bude ucit...

Ze to setri nielen peniaze ale hlavne cas a to iste nemalo, to som pisal...
Nieje to zbytocna vecicka, len pre mna je ten pomer cena/prinos v minuse, ale keby to stalo polovicu.. Neodolam.
Kazdy podla svojej penazenky..
Bydlisko: Prešov ( 56 rokov )
kuro99
modelár

Príspevkov: 2161

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 17. 12. 2012 o 12:27 | odkaz na príspevok
Kenny mozes kolektiv uplne vypnut, nechat to na normal krivke a stabilizovat len horizont (bud permanentne alebo na tlacidlo), miera stabilizacie je definovatelna. Pozri ten bailout vies prisposobit takmer akemukolvek vyvojovemu stadiu rc heli pilota. Az na to posledne, heli master. Ale vlastne aj tam. Vypnes to

Add cena/prinos. Skusme hypotezu. Nasumuj vsetky tvoje pady a skus mi napisat ci neprestrelis cenu hc3.
Bydlisko: ZA
papaya
modelár

Príspevkov: 1235

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 17. 12. 2012 o 12:36 | odkaz na príspevok
hosi vy raz na to elektro skaredo doplatite, nie len ze si myslim, ze je to blbost, ale dokonca odporucam zaciatocnikovi vypustit bezpadlo uplne. Nielenze sa nauci ako sa ma spravne mechanicky vrtulnik nastavit, ale si aj vyskusa ako sa lieta bez toho aby Ti nieco sahalo do riadenia... Bezpadla ucia novacikov zlozvikom, pretoze ustoja spatne mechanicke nastavenia a sahaju mu do riadenia, vyhladzuju jeho chyby, ktore vdaka elektronike nevnima a zbudzuju dojem ze ako mu to super ide. Co z toho mate?

1, neviete si ani poriadne nastavit mechaniku vrtulnika
2, stale sa hrabete v nastaveniach bezpadla, pretoze ani neviete ako chcete mat bezpadlo nastavene(nemate ho s cim porovnat)
3, neustale sa spoliehate na elektroniku, ze vam v pripade potreby zachrani prdel.

chalani co lietat vedia ziadne rescue sracky nepotrebuju, pretoze sa spoliehaju sami na seba... !!!

hovorim sam za seba, nechcem ziadny flame...
Kenny McCormick
modelár

Príspevkov: 499

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 17. 12. 2012 o 12:40 | odkaz na príspevok
Kuro
nemam zratane pocet padov, ale je to okolo 10
z elektronickych veci mi neodislo vlastne nic. Raz potom pocas letu zhorelo servo, co mohol/nemusel byt nasledok padu. /12usd/ Sposobilo dalsi pad ale bez akychkolvek skod, autorotoval som do 1,5m repky a vrtas sa ani nedotkol zeme.
Polamal som par listov, fakt nie vela, mozno 5 parov, z toho 3 dreva a dva laminaty, jedny karbony? /ani tym si niesom isty/ poohynal osky, zo dve-tri trubky, nejake plastove prevody, jeden ci dva podvozoky, kopec lozisk...
Myslim ze som nepresiahol zatial 100 eur
Ved som to pisal, lietam nic moc a ani padat poriadne neviem


papaya
v pohode
sam som radil "rktech"-ovi zacat s kalsikou, padlom, rok s tym polietat, naucit sa nastavit si to, je to jednoduchsie nastavit len mechaniku a potom pripadne prejst na bezpadlo. Rovno s bezpadlom zacat si to neviem celkom predstavit bez cudzuj pomoci, bez zalietania stroja, pretoze sice da tovarne hodnoty ale nebude vediet, ci vrtulnik lieta dobre alebo treba nieco doladit, tu pridat zisk.. tu ubrat.. zvysit/znizit rychlost rotacie, vychylky.. a pod.
Vidi sa mi to lahsie, mozno preto ze som sam siel takouto cestou..
Bydlisko: Prešov ( 56 rokov )
kuro99
modelár

Príspevkov: 2161

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 17. 12. 2012 o 12:58 | odkaz na príspevok
papaya:
hosi vy raz na to elektro skaredo doplatite, nie len ze si myslim, ze je to blbost, ale dokonca odporucam zaciatocnikovi vypustit bezpadlo uplne. Nielenze sa nauci ako sa ma spravne mechanicky vrtulnik nastavit, ale si aj vyskusa ako sa lieta bez toho aby Ti nieco sahalo do riadenia... Bezpadla ucia novacikov zlozvikom, pretoze ustoja spatne mechanicke nastavenia a sahaju mu do riadenia, vyhladzuju jeho chyby, ktore vdaka elektronike nevnima a zbudzuju dojem ze ako mu to super ide. Co z toho mate?

1, neviete si ani poriadne nastavit mechaniku vrtulnika
2, stale sa hrabete v nastaveniach bezpadla, pretoze ani neviete ako chcete mat bezpadlo nastavene(nemate ho s cim porovnat)
3, neustale sa spoliehate na elektroniku, ze vam v pripade potreby zachrani prdel.

chalani co lietat vedia ziadne rescue sracky nepotrebuju, pretoze sa spoliehaju sami na seba... !!!

hovorim sam za seba, nechcem ziadny flame...


SI HUSTY
Jan Erlebach, Pavel Bozzdech, Petr Kotatko. Nikto z nich nevie lietat ? Ci ?

Kenny McCormick:
Kuro
nemam zratane pocet padov, ale je to okolo 10
z elektronickych veci mi neodislo vlastne nic. Raz potom pocas letu zhorelo servo, co mohol/nemusel byt nasledok padu. /12usd/ Sposobilo dalsi pad ale bez akychkolvek skod, autorotoval som do 1,5m repky a vrtas sa ani nedotkol zeme.
Polamal som par listov, fakt nie vela, mozno 5 parov, z toho 3 dreva a dva laminaty, jedny karbony? /ani tym si niesom isty/ poohynal osky, zo dve-tri trubky, nejake plastove prevody, jeden ci dva podvozoky, kopec lozisk...
Myslim ze som nepresiahol zatial 100 eur
Ved som to pisal, lietam nic moc a ani padat poriadne neviem


ak sa odpichnem od ceny dobreho bezpadla 200E + 100E tvoje skody som voci 360E minus 60E. Co je cca 5 padov od vyrovnania pepikovskej formule, kedy sa to vrati.



Kenny McCormick:
papaya
v pohode
sam som radil "rktech"-ovi zacat s kalsikou, padlom, rok s tym polietat, naucit sa nastavit si to, je to jednoduchsie nastavit len mechaniku a potom pripadne prejst na bezpadlo. Rovno s bezpadlom zacat si to neviem celkom predstavit bez cudzuj pomoci, bez zalietania stroja, pretoze sice da tovarne hodnoty ale nebude vediet, ci vrtulnik lieta dobre alebo treba nieco doladit, tu pridat zisk.. tu ubrat.. zvysit/znizit rychlost rotacie, vychylky.. a pod.
Vidi sa mi to lahsie, mozno preto ze som sam siel takouto cestou..


Keny sam som si postavil, nastavil zlozil, 450 padlo, 550 padlo, prerobil a nastavil na bezpadlo 450 aj 550. Som zaciatocnik a absolutne si nemyslim, ze nejako "nadany". Skratka to nie je raketova veda. Rovnako ale priamo bezpadlo som nastavil 700.

Ano nelietam 3D, bezpadla neboli doladene na 100% ale na moje lietanie to vyhovovalo.
Bydlisko: ZA
Kenny McCormick
modelár

Príspevkov: 499

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 17. 12. 2012 o 13:01 | odkaz na príspevok
ja nevravim ze nemas pravdu
Na ceskom fore som cital, ze poriadne pady /takmer totalky/ prichadzaju s obtiaznostou letu. Cim tazsie prvky sa clovek uci, tym tazsie alebo teda tvrdsie pady.
Tak asi ma to este len caka...

INak moje bezpadlo som kupil za 150 /beastX/, a druhe take iste od ruky za 100 euri..
Cize este trosku viac som v pluse, nie v minuse zatial.
Ale to sa takto ratat neda, ja som ratal aj pady prvym rokom, ked som este bezpadlo nemal a ani HC3SX sa nevyrabalo, vlastne aj beastX sa zacal az potom co som zacal lietat.
S beastom som mal zatial zo 3 /slovom TRI/ pady a ver mi, ze take posahane, ze ani HC3 by mi nepomohol, ked som dal opacny plyn a pribil to podvozkom k zemi /robil som male lopingy nizko a pri siedmom osmom som sa zamotal/, alebo zavadil o packu cykliky na zemi po vypnuti motora , chcel som to zachranit plnym plynom aby sa neprevrhol /mam jedno HC3SX v hlave /, aj som, vrtulnik vzlietol ale stratil otacky a tresol na zem podvozkom

Pises ze si zacal v podstate ako ja. Sam. A najprv s padlom.
Vedel by si zacat sam z bezpoadlom? Ja myslim ze by to bolo ovela, ovela tazsie..
Bydlisko: Prešov ( 56 rokov )
Ludo_ZA
modelár

Príspevkov: 567

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 17. 12. 2012 o 13:05 | odkaz na príspevok
Na čo je to pádlo vlastne dobré? Nekazia sa s tým ruky ako s nano cpx?
Bydlisko: ČR ( 36 rokov )
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 236 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 11 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: