Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

1 2
autor správa
pepe206
modelár

Príspevkov: 497

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 17. 4. 2019 o 17:59 | odkaz na príspevok
na odmastenie pouzivam lieh, pre pla nieje potrebne ???????? tlacim PLA a platna je na 60stupnov
Bydlisko: Bratislava ( 33 rokov )
newPOPE
modelár

Príspevkov: 323

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 17. 4. 2019 o 18:09 | odkaz na príspevok
@pepe ano pla nevyzaduje vyhrievanu podlozku ale urcite je lepsie ked vyhrievana je. Ono tazko hovorit aj podla tych videi co sa tam vlastne deje ked filament drzi na kraji ale v strede ani tuk?. Chcelo by to vidiet riesit priamo, vies, ze je tam X veci co mozu byt uletene, krivo,... a uz to nie je okej.
Bydlisko: SC
destelant
modelár

Príspevkov: 892

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 17. 4. 2019 o 20:14 | odkaz na príspevok
Podla mna ma v strede "jamku", cize hotbed je krivy. Skus zmenit umiestnenie objektu aby to netlacilo v strede plochy ale pri niektorom kraji. Ak sa to teda da tak tlacit... Alebo skus dat este blizsie podlozku k hotend-u. Mozno to bude stacit aby sa v strede ta tlac "chytila".
A aj mne sa zda ze ten papier tam mas moc na volno. A na kalibraciu urcite pouzit kancelarsky papier, nie papier na kreslenie alebo iny hruby papier.
Ja tlacim na zrkadlo z Ikei ale treba k tomu "lepidlo"... Je to taky sprej, velmi dobre sa s tym robi, aj Mrazek to pouziva. Na PLA je to idealne. Teraz neviem ako sa to vola, nie som doma, ale zajtra vecer mozem pozriet. Ako nudzove riezenie pri tlaci na sklo sa da pouzit aj obycajne biele kanc.lepidlo v tube, co sa vytaca ako ruz a tym potriet sklo.
Bydlisko: Hurbanovo ( 53 rokov )
newPOPE
modelár

Príspevkov: 323

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 17. 4. 2019 o 20:40 | odkaz na príspevok
Volá sa to 3dlac a áno je to paráda s tým. To že je podložka krivá zistíš aj pravitkom. Polozis to od rohu k rohu a vidis či je krivá.
Bydlisko: SC
ujovko
modelár

Príspevkov: 103

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 17. 4. 2019 o 21:01 | odkaz na príspevok
Lepidlo: https://www.banggood.com/cs/Creality-3D-21g-2498mm-Special-Non-toxic-Washable-Glue-Stick-For-3D-Printer-Hotbed-p-1192666.html?cur_warehouse=CN, ale myslím si, že aj lepidlo Kores (Mrázek), alebo iné tyčinkové lepidlo je OK. Používajú aj lak na vlasy. Pre ABS http://reprap4u.cz/priprava-podlozky-tisk-abs/. Alebo sprej 3DLAC ....
Veď prilož ku stolu pravítko, najlepšie kovové a uvidíš, či je krivý.
Bydlisko: Košice
UjoTato
modelár

Príspevkov: 8

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 17. 4. 2019 o 23:08 | odkaz na príspevok
Chlapci, Chlapi ak náhodou Dievčatá, Ženy problém je vyriešený po 6 hodinách sme s kamarátom:
1. Kúpili sklo vyrezali ho a použili sme ho ako HotBed
2. HotBed(Sklo) sme poriadne umyli a očistili
3. Zvýšili sme teploty trisky aj HotBedu (Triska 210 HotBed 60)
4. 12krát za sebou sme to kalibrovali
5. Sme už iba spustili tlač a nechcem to zakriknúť aj som si zaklepkal ide to perfektne Filament sa priliepa krásne už to tlačí 1:15h
Ďakujem všetkým za rady typy a návrhy Ďakujem každému za ochotu bez vás by to stále nešlo <3.
destelant
modelár

Príspevkov: 892

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 18. 4. 2019 o 10:12 | odkaz na príspevok
Super, tak veľa zdaru pri tlačení ...
Bydlisko: Hurbanovo ( 53 rokov )
RedByron
modelár

Príspevkov: 258

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 18. 4. 2019 o 14:08 | odkaz na príspevok
Ja doplním moje poznatky s GEETECH. Tam výšku prvej vrstvy nastavujem "Slicerom". Radšej menej ako viac, je to hladšie. Ak aj nie je presne nastavená výška tak prvú vrstvu niekedy len kreslí do lepidla. Ako lepidlo pre PLA používam červený tekutý "pritt" (lepidlo na papier) zriedený ca 1:5 -1:10, Pri PETG mám opačný problém - dostať materiál zo skla. Ak je to ešte ako tak teplé tak sa trápim s odtrhnutím, ak to nechám ochladúť tak odskočí samo no často i s kúskom skla. Sklo mám už štvrté. Jedno náhradné objednávané z Číny, dvakrát som nechal rezať a kaliť v sklenárstve (i tak to objednávali niekde z Poľska). Cena približne rovnaká. Prvé bolo krivé - rozdiel ca 2mm, po reklamácii už OK. Skúšal som i sklo z varnej dosky - odskákalo i to.
Bydlisko: Dolný Kubín
Mizu-B
modelár

Príspevkov: 2

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 18. 4. 2019 o 15:11 | odkaz na príspevok
Ja používam ako podložku oceľový plát s PEI (Prusa i3 MK3). Pri tlači PETG ako separator používam čistič na okná v spreji (Clin - nie číry, ale modrý) a nemám žiadny problém s oddelením po tlači. Ešte je možné použiť ako separátor lepidlo na papier Pritt Stick (lepiaca tyčinka). Po vychladnutí sa oddelí od podložky a ostane na výtlačku. Na spodku výtlačku je ale vidieť biele stopy po lepidle.
Pre PLA a ABS nepoužívam ako separátor nič, iba vyčistím plochu so 70% 2-propanolom. Keď mám problém s prichytávaním, zregenerujem ju acetónom.
Bydlisko: Matúškovo ( 37 rokov )
sosko1
modelár

Príspevkov: 1

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 29. 11. 2019 o 17:43 | odkaz na príspevok
ahojte vedeli by ste mi poradit kde by som nasiel modely vianoc mikulasa pre 3d tlac dakujem
didikk
modelár

Príspevkov: 173

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 29. 11. 2019 o 17:46 | odkaz na príspevok
Thingiverse
Bydlisko: Kežmarok
1 2
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 102 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 6 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 8 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 15 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: hrozno,