Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

1 2 3 4 5 6 7 8 25 26 27 28 29 30 31 32
autor správa
skylark
modelár

Príspevkov: 1473

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 10. 7. 2018 o 12:23 | odkaz na príspevok
Nemusia to riešiť, len spomenúť, či to, čo robil, bolo vôbec legálne, lebo potom by to vrhlo na túto záležitosť úplne iné svetlo.

S drnonmi sa kvôli bezpečnosti nesmie lietať bližšie ako 50 m od budov atď, ale s ozajstným vrtuľníkom to dovolené je?

Ja len mám pocit, že tam ani nemal čo robiť...
Bydlisko: Prešov ( 48 rokov )
JurajD
modelár

Príspevkov: 805

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 10. 7. 2018 o 14:55 | odkaz na príspevok
1. toto vlakno nieje len o dronoch, ale vseobecne o vsetkom co lieta a je ovladane zo zeme. Dron je take nepekne pomenovanie pre vsetko co ma viac ako dve vrtule a je schopne kolmeho startu....
2. nie nemal tam co robit, ak na to nemal zvlast povolenie.

Ak si spomenies, nie tak davno pri Piestanoch havaroval vrtulnik do Vahu kde zahynul maly chlapec (10r.) pilot tiez letel nizsie ako je predpisane a zachytil nejake vedenie.
Bydlisko: Bratislava ( 41 rokov )
skylark
modelár

Príspevkov: 1473

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 11. 7. 2018 o 15:03 | odkaz na príspevok
1. ok
2. ten pan si s povoleniami asi tazku hlavu nerobil...
Bydlisko: Prešov ( 48 rokov )
RedByron
modelár

Príspevkov: 147

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 23. 7. 2018 o 11:50 | odkaz na príspevok
Celú diskusiu som nečítal - veľa stránok a nadávok. Moja skúsenosť: Vyšiel som si vetroňom na kopec s modelom a lietal, po chvíli sa pustili lietať PG - uhol som im na opačnú stranu kopca. Keď, že mám pomocný motor a vedel som si občas model potiahnuť tak obidvaja asi nadobudli dojem, že u mňa "ťahá" lepšie a prešli na "moju". Musel som zosadnúť a došliapnuť po model a ísť na opačnú stranu, samozrejme chlapci boli o chvíľu pri mne - takto sa to opakovalo asi trikrát. Vzdal som hranu kopca a šiel lietať do jeho polovice aby som bol o kus pod nimi. Hádajte kde sa rozhodli o chvíľu pristávať.... Podotýkam, že vo väčšine prípadov som sadol a PG tiež dlho vo vzduchu nevydržali. I keď im to chvíľu trvalo než sa vrátili tak vždy sa rozhodli ísť do vzduchu až po tom ako som tam bol ja. Chápem, že ak sa niekto vytrepe s padákom na kopec tak si chce rovnako zalietať ako ja. No toto sa mi zdalo trochu "na drzáka" z ich strany. Neviem aký zákon by som porušil v prípade kolízie - som ďaleko od ľudí, v neobývanom priestore, vo vzduchu som bol prvý, PG o mne vedeli, oni nalietavali do môjho priestoru.... Alebo platí tá minimálna vzdialenosť od človeka i pre tento prípad? Keď to trochu preženiem to nebudem môcť lietať ani vo vlastnej záhrade preto, že si nejaký PG uzmyslí, že tam sa mu nad ňou páči viac? To keď sa chodec rozhodne hodiť o moje auto tak budem na vine ja lebo som včas nezaradil spiatočku? Upravovali sa s nástupom dronov nejako zákony i pre PG a podobné prípady?

P.S. Zákon som čítal pred viac než rokom záver je, že čo je a nie je UAV asi netreba u nás riešiť. Tento hovorí o tom, že skúšky musí mať každý kto lieta s čímkoľvek (je jedno či je to heli, multikoptéra, motorové lietadlo alebo vetroň) komerčne alebo mu to umožňuje snímať akékoľvek zábery alebo to má viac ako 20kg. Zakázané je lietať "bezobslužne" (to je prípad autonómnych...) , lietať v noci a nesmie stratiť model z dohľadu.... Tu by sa dalo diskutovať asi len o tom či možno FPV započítať ako "model v dohľade" alebo nie (osobne myslím že nie preto, že ak to prenáša obraz z kamery tak je ho možné nahrávať a bez povolenia...). Ak sa niečo zmenilo tak dajte vedieť.
Bydlisko: Dolný Kubín
adam85
modelár

Príspevkov: 28

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 23. 7. 2018 o 13:20 | odkaz na príspevok
Lietadlo s pilotom na palube /v tomto prípade PG/ má vždy prednosť pred modelom.
Možno najlepším riešením by bolo osloviť pilotov PG a skúsiť sa dohodnúť, kto bude kde lietať.
lv
modelár

Príspevkov: 2621

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 24. 7. 2018 o 11:40 | odkaz na príspevok
RedByron:
Celú diskusiu som nečítal - veľa stránok a nadávok. Moja skúsenosť: Vyšiel som si vetroňom na kopec s modelom a lietal, po chvíli sa pustili lietať PG - uhol som im na opačnú stranu kopca. Keď, že mám pomocný motor a vedel som si občas model potiahnuť tak obidvaja asi nadobudli dojem, že u mňa "ťahá" lepšie a prešli na "moju". Musel som zosadnúť a došliapnuť po model a ísť na opačnú stranu, samozrejme chlapci boli o chvíľu pri mne - takto sa to opakovalo asi trikrát. Vzdal som hranu kopca a šiel lietať do jeho polovice aby som bol o kus pod nimi. Hádajte kde sa rozhodli o chvíľu pristávať.... Podotýkam, že vo väčšine prípadov som sadol a PG tiež dlho vo vzduchu nevydržali. I keď im to chvíľu trvalo než sa vrátili tak vždy sa rozhodli ísť do vzduchu až po tom ako som tam bol ja. Chápem, že ak sa niekto vytrepe s padákom na kopec tak si chce rovnako zalietať ako ja. No toto sa mi zdalo trochu "na drzáka" z ich strany. Neviem aký zákon by som porušil v prípade kolízie - som ďaleko od ľudí, v neobývanom priestore, vo vzduchu som bol prvý, PG o mne vedeli, oni nalietavali do môjho priestoru.... Alebo platí tá minimálna vzdialenosť od človeka i pre tento prípad? Keď to trochu preženiem to nebudem môcť lietať ani vo vlastnej záhrade preto, že si nejaký PG uzmyslí, že tam sa mu nad ňou páči viac? To keď sa chodec rozhodne hodiť o moje auto tak budem na vine ja lebo som včas nezaradil spiatočku? Upravovali sa s nástupom dronov nejako zákony i pre PG a podobné prípady?

P.S. Zákon som čítal pred viac než rokom záver je, že čo je a nie je UAV asi netreba u nás riešiť. Tento hovorí o tom, že skúšky musí mať každý kto lieta s čímkoľvek (je jedno či je to heli, multikoptéra, motorové lietadlo alebo vetroň) komerčne alebo mu to umožňuje snímať akékoľvek zábery alebo to má viac ako 20kg. Zakázané je lietať "bezobslužne" (to je prípad autonómnych...) , lietať v noci a nesmie stratiť model z dohľadu.... Tu by sa dalo diskutovať asi len o tom či možno FPV započítať ako "model v dohľade" alebo nie (osobne myslím že nie preto, že ak to prenáša obraz z kamery tak je ho možné nahrávať a bez povolenia...). Ak sa niečo zmenilo tak dajte vedieť.


Treba si zistit co je to za kopec, ci nie je v sprave paraglajdistov. Ak je, potrebujes suhlas spravcu.
Co sa Fpv tyka, musis lietat na vizualny kontakt, to znamena ak das bryle dolu, musis model bezpecne ovladat.
Co sa tyka pilotaku zatial iba nad 20kg. Pri snimkovani treba vzdy povolenie.
V pripade kolizie s paraglajdistom by si porusil hned niekolko zakonov.
Bydlisko: Trenčianska Turná ( 52 rokov )
RedByron
modelár

Príspevkov: 147

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 24. 7. 2018 o 13:57 | odkaz na príspevok
No myslím, že tu im to pod správu nepatrí: https://goo.gl/maps/RxfEEsWzwLn
Myslíš, že ak lietaš s "brýlami" dá sa to považovať za vizuálny kontakt? Dá sa to považovať za rovnaký stav vzhľadom na obmedzenia dané kamerou (periférne videnie - výskyt osôb, predvídanie rizika...) ?
Bydlisko: Dolný Kubín
lv
modelár

Príspevkov: 2621

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 24. 7. 2018 o 21:21 | odkaz na príspevok
V ENR 5.5.2.2. to nie je, teda je potreba sa s nimi dohodnúť na pravidlách lietania.
Lietanie s "brýlami" nie je na vizuálny kontakt,lebo sa dívaš cez kameru a nemáš poňatia o okolí.
Bydlisko: Trenčianska Turná ( 52 rokov )
1 2 3 4 5 6 7 8 25 26 27 28 29 30 31 32
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 50 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 16 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 7 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 13 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: mincco, majsterko, Peter, macil, AggressiveSlash,