Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

Technické parametre
Výrobca: moje ruky Rozpätie: 1200 mm Hmotnosť: 1010 g
Kategória: Lietadla - elektrické Dĺžka: 800 mm Materiál: podlahový depron, balza, laminát
Motor: 2830 cina
Popis

Starý dobrý Junior dostal nové trochu ťažšie krídlo s krídelkami. Prvý zálet bol dosť divoký, pomohlo zmenšenie uhlu nábehu krídla podložením o 3mm. Teraz to lieta poslušne, len seba musím zdokonaliť .

ID Modelu: AM7312 | Zobrazenia: 2389 | Pridané: 19. 8. 2016 o 21:49 | Autor: Jano Prsanec

Autor Správa
veka
modelár

Príspevkov: 906

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 19. 8. 2016 o 23:04 | odkaz na príspevok
....ech ale si ho vyparadil.

Pozn. ..... no, ked uz to dobre lieta ,tak aky mas teraz uhol zoradenia ( tetiva VOP voci tetive kridla) , zmeral si a poznacil?

veka
Bydlisko: Bohumileč 15, Pardubice,CZ ( 65 rokov )
Jano Prsanec
modelár

Príspevkov: 462

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 20. 8. 2016 o 12:30 | odkaz na príspevok
nemeral som to zatiaľ, ale nemal by byť problém to zmerať. Problém zmeny uhlu nábehu vznikol tým, že pri originálnom profile krídla z plánu Juniora sa stredná aerodynamická tetiva (tak sa to tuším nazýva) takmer zhodovala s jeho spodnou plochou, ľudovo povedané, spodná plocha krídla bola rovná doska od nábežky po odtokovku. Moje novšie krídla už ale mali mnou modifikovaný profil, podobajúci sa už bežným profilom a teda nábežnú hranu mali vzhľadom k zaobleniu aj spodnej časti profilu nad úrovňou spodnej plochy a tetiva sa teda vpredu podvihla. Pokiaľ som takto modifikované krídlo osadil do neupraveného uloženia Juniora, to bolo v pozícii vyžšieho uhlu nábehu, teda namiesto pôvodných +2 stupňov to bolo možno viac, ako +5 stupňov. Prejav bol nasledovný, stroj po pridaní plynu vzlietol takmer sám, no vzpínal sa ako vetroň na šnúre a horizontálny let bol veľmi nepokojný, nešlo ho dotrimovať, pretože keď sa dotrimoval na určitú rýchlosť a chceli ste zrýchliť, stroj zasa začal stúpať a musel sa krotiť výškovkou, prípadne zasa dotrimovať. Kĺzavý let bol tiež vyčerpávajúci, pretože model rýchlo strácal rýchlosť a od pádu po krídle ma zachraňovali malé winglety na koncoch krídla, vďaka ktorým sa len presadol. Zažil som s ním jeden 10minútový let v tejto konfigurácii, ale mal som dosť. Po úprave uhlu nábehu je to ale úplne iný model. Hlavne som rád, že som sa pri tom problematickom lete nedoplašil, ale zdvihol som ho vyžšie a skúšal, v čom je vlastne problém. Chyba bola samozrejme medzi topánkami a vysielačom
Bydlisko: Banska Bystrica ( 45 rokov )
veka
modelár

Príspevkov: 906

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 23. 8. 2016 o 09:21 | odkaz na príspevok
ta dobre ze tak....

Pozn.k nazvosloviu ( aby si sa dorozumel s kamaratmi) .... uhol nabehu viz:

http://www.slavetind.cz/stavba/konstrukce/kridlo/Profil_kridla.aspx

stredna aerodynamicka tetiva :

http://www.slavetind.cz/stavba/konstrukce/kridlo/Kridlo-obecnageometrie.aspx

veka
Bydlisko: Bohumileč 15, Pardubice,CZ ( 65 rokov )
Jano Prsanec
modelár

Príspevkov: 462

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 31. 8. 2016 o 10:06 | odkaz na príspevok
Tak sme trošku havarovali pri pristátí na dosť veľkú vzdialenosť a nalomil som trup, ale už je zlepený. Potreboval by som ešte nejaké chrániče na konce krídla, pri poskakovaní pri pristávaní ich občas dosť strúham.
Bydlisko: Banska Bystrica ( 45 rokov )
  • Pridať komentár
Pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť.
Úvodná stránka
  • 243 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 21 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: vmvkbr,