Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

Technické parametre
Výrobca: stavba Rozpätie: 1600 mm Hmotnosť: 0 g
Kategória: Lietadla - benzinové Dĺžka: 0 mm Materiál: drevo
Motor: RCGF 15cc
Popis

Rozhodol som sa pre svoju prvú stavbu. Na inzerat som zohnal rozostavanú katanu 1,6m. Nakolko ide o moju prvú stavbu, budem vdačný za všetky rady, aby som sa vyvaroval pripadným problémom. Neviem aky motor tam dať. Najradšej by som bol za benzín ale neviem aký.

ID Modelu: AM2321 | Zobrazenia: 13170 | Pridané: 3. 12. 2012 o 13:53 | Autor: tteplan


Otvory na serva sa mi zdaju…


babatko uz je…

1 2 3 4 5
Autor Správa
tomas
modelár

Príspevkov: 89

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 4. 12. 2012 o 14:09 | odkaz na príspevok
..ono to zalezi aky vykonny stroj chces mat, ja napriklad preferujem kludny realisticky let- to co dokaze skutocne lietadlo v tej triede.
Bydlisko: KOSICE
japro
modelár

Príspevkov: 341

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 5. 12. 2012 o 08:58 | odkaz na príspevok
Pri intenzivnom lietaní Ti baterky vypovedajú po dvoch rokoch (tzn. kúpiť nové), spalovák máš minimálne na desať rokov (kým s tým nepráskneš o zem). Ja niesom zastáncom elektriky, dal by som tam nejaký 26 ccm motor. Mám kamaráta, ktorý prevádzkoval Katanu 2m na elektriku. Kolko ecek dal za baterky to sa ani neodvazujem povedat. V súčasnosti ju má prerobenú na benzím a je na výsost spokojený (náklady len na palivo).
Tak len tolko z mojho súdka.
Bydlisko: LM ( 67 rokov )
ludicek
modelár

Príspevkov: 592

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 5. 12. 2012 o 09:11 | odkaz na príspevok
A zase kopec ľudí lieta na baterkách z číny za pár šupov a keď baterky dôjdu tak si zase za pár šupov kúpia nové. Ja osobne tiež baterky beriem ako spotrebný materiál a nie vec na dlhé roky, preto ani kvalitnejšie aku ako napr. čínu nekupujem. Ale to určite aj preto že modely skladujem v dome v obytných izbách, kde by spaľováky dosť vadili.
Bydlisko: Prešov, Ľubotice ( 44 rokov )
lv
modelár

Príspevkov: 2802

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 5. 12. 2012 o 10:02 | odkaz na príspevok
japro:
Pri intenzivnom lietaní Ti baterky vypovedajú po dvoch rokoch (tzn. kúpiť nové), spalovák máš minimálne na desať rokov (kým s tým nepráskneš o zem). Ja niesom zastáncom elektriky, dal by som tam nejaký 26 ccm motor. Mám kamaráta, ktorý prevádzkoval Katanu 2m na elektriku. Kolko ecek dal za baterky to sa ani neodvazujem povedat. V súčasnosti ju má prerobenú na benzím a je na výsost spokojený (náklady len na palivo).
Tak len tolko z mojho súdka.

Baterky do takéhoto éra stoja 40€. 3 Sady 120€. Za dva roky urobí dajme tomu 300 štartov.
Palivo do metyláku na jeden let cca 150ml. Na 300 štartov 45litrov = 5€/lx45=225€
Asi tak...
Ak za 2 roky urobí 500 štartov tak je to stále 120€/elektro, ale 375€ za metyl...
Ja som lietal aj katanu 2x2 na elektriku aj Jaka 2x2 a jedna sada 10S stojí 200€, Čína stojí 100€
A lietal som aj Nieuporta 11- 6,5kW na elektriku (aj u vás) Tam už je cena benzínu lepšia. Sada 12S10000 stojí 400€
Bydlisko: Trenčianska Turná ( 58 rokov )
jetylo
modelár

Príspevkov: 1069

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 5. 12. 2012 o 10:16 | odkaz na príspevok
K tomu treba este pripocitat cenu nabijacky, zdroja a centraly je to sice investicia na furt (alebo do pokazania), ale je to tiez nezanedbatelna ciastka pri pociatocnom nakupe, co mnohych (a aj mna) odradza od elektrickeho pohonu.
Bydlisko: Reca ( 59 rokov )
lv
modelár

Príspevkov: 2802

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 5. 12. 2012 o 10:23 | odkaz na príspevok
jetylo:
K tomu treba este pripocitat cenu nabijacky, zdroja a centraly je to sice investicia na furt (alebo do pokazania), ale je to tiez nezanedbatelna ciastka pri pociatocnom nakupe, co mnohych (a aj mna) odradza od elektrickeho pohonu.

Nabíjadlo má každý modelár a zdroj a centrálu ak má auto nepotrebuje. Ak auto nemá tak to tiež nepotrebuje, lebo by to nemal ako voziť...
Mnohých odrádza nevedomosť a pocit že ak mu to jačí a smrdí, že je v inom leveli... omyl
Bydlisko: Trenčianska Turná ( 58 rokov )
macil
modelár

Príspevkov: 1092

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 5. 12. 2012 o 10:39 | odkaz na príspevok
Tteplan, samozrejme, že tam môžeš dať aj spalovák ak chceš. Na tie reči o tom, čo je lacné a čo drahé sa vykašli. To je typicky zvrhnutá debata, na fórach normálny jav. Nepoznám nikoho, komu by modelárčina, ako koníček, vynášala. Keby to bolo len o peniazoch, tak tu nie je ani tento portál, alebo všetci lietajú s huboletmi.
Bydlisko: KE - Furča
mac
modelár

Príspevkov: 940

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 5. 12. 2012 o 10:41 | odkaz na príspevok
lv:
jedna sada 10S stojí 200€, Čína stojí 100€


Stoji 150-160, ako kedy. Uz ti to nebudem opakovat
http://shop.lindinger.at/product_info.php?cPath=1726&products_id=79327
jetylo
modelár

Príspevkov: 1069

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 5. 12. 2012 o 10:42 | odkaz na príspevok
Lv nie je nabijadlo ako nabijadlo, na niektore veci staci jednoduche a male nabijadlo a na velke packy treba ine nabijadlo a to nestoji 30 euro. Nabijanie vekych packov z autobaterky pri nastartovanom motore je urcite ekologicke aj ekonomicke. Nabijanie pri vypnutom motore je zase o startovacich kabloch a nejakom dobrakovi co ti poskytne svoju baterku na nastartovanie. Vsetko na svoje uskalia. Riesenie ma viacej ciest ale ani jedno riesenie nie je zadarmo a v konecnom dosledku stoji peniaze. Otazkou ostava, co je pre koho vyhodnejsie a ktore riesenie vyzera "lacnejsie" , ci jednorazovy nakup techniky (sprdunk od rozhorcenej manzelky) alebo postupne rozpustanie prevadzkovych nakladov za nakup paliva postupne ako sa lieta (manzelka si to relativne nevsimne).
Bydlisko: Reca ( 59 rokov )
tteplan
modelár

Príspevkov: 16

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 5. 12. 2012 o 10:50 | odkaz na príspevok
Auto samozrejme mam aj nabijacku. Cenovy rozdiel baterky - benzin je pre mna zanedbatelny. Ide mi hlavne o to aby som mal z toho lietadla radost. Som sofer z povolania, kedysi som jazdil motocross, preto mam k benzinu blizko.

A stale som sa nedozvedel ako by to asi lietalo s tym spalovakom. Je mi jasne ze elektro by mal lepsie vlastnosti, ale netuzim po nejakych 3D letoch. Ale zas tam nechcem dat taky motor s ktorym budem mat problem udrzat lietadlo vo vzduchu.
Bydlisko: Lednické Rovne ( 43 rokov )
macil
modelár

Príspevkov: 1092

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 5. 12. 2012 o 11:21 | odkaz na príspevok
So spalovákom to bude lietať tak isto dobre, ako s elektrikou. Rozdiel bude v odozve na plyn. Ale dobre vyladený spaľovák za elektrikou v ničom nezaostane. Elektrika je viac blbuvzdorná, spaľovákom treba trochu aj rozumieť a vedieť, čo si kedy pýta.
Bydlisko: KE - Furča
lv
modelár

Príspevkov: 2802

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 5. 12. 2012 o 12:06 | odkaz na príspevok
macil:
So spalovákom to bude lietať tak isto dobre, ako s elektrikou. Rozdiel bude v odozve na plyn. Ale dobre vyladený spaľovák za elektrikou v ničom nezaostane.

To máš z vlastných skúseností, alebo si to čítal na asociálnej sieti


tteplan:
A stale som sa nedozvedel ako by to asi lietalo s tym spalovakom. Je mi jasne ze elektro by mal lepsie vlastnosti, ale netuzim po nejakych 3D letoch. Ale zas tam nechcem dat taky motor s ktorym budem mat problem udrzat lietadlo vo vzduchu.

Na metyl to bude mať katastrofálnu odozvu na páku plynu, pri zmene tlaku budeš ladiť, teda ak si nekúpiš OS. Bude to stále zasrané od oleja a bude to smrdieť aj po roku odloženia v regále...
Na benzín to bude hrozne ťažké, ale to všetko som písal už v prvom príspevku... Ťažké = väčšia pádová rýchlosť, teda horšie letové vlastnosti.


mac:
Stoji 150-160, ako kedy. Uz ti to nebudem opakovat.
http://shop.lindinger.at/product_info.php?cPath=1726&products_id=79327

Spýtaj sa Ščepka aká bola cena pred dva a pol rokmi
Momentálne : HYPERION G3 VX 4200mAh/18,5V 35C - 118,75€
Bydlisko: Trenčianska Turná ( 58 rokov )
tomas
modelár

Príspevkov: 89

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 5. 12. 2012 o 12:53 | odkaz na príspevok
ked zacinas nakup si cely pohon aj baterie v hobbykingu komplet ta to vynde do 100eu. a mas na dva az tri sezony pokoj. ked si budes isty tak si potom kup poriadny spalovak a 2m akro a hotovo. na zaciatok urcite nezacinaj benzinom....
Bydlisko: KOSICE
Othello
modelár

Príspevkov: 2217

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 5. 12. 2012 o 14:10 | odkaz na príspevok
Iba taka poznamka ten spalovak nepotrebuje bateriu na serva ?????????????????????????????????
Bydlisko: Senec ( 43 rokov )
jetylo
modelár

Príspevkov: 1069

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 5. 12. 2012 o 15:03 | odkaz na príspevok
Othello , potrebuje, ale rozhodne mensiu ako je pohonny akumulator motoru pre elektricku. Bud si tam vystacis s 4xNiCD alebo ak mas HV servra tak 2S life alebo 2S lipo, popripade mozes pouzit 2S lipo a BEC. Moznosti je viacero, ale treba to adekvatne prisposobit velkosti a poctu pouzitych serv ako i rezimu v akom bude model lietat(3D epilepticky zachvat paciek da asi viac zabrat ako ladny F3A )
Bydlisko: Reca ( 59 rokov )
1 2 3 4 5
  • Pridať komentár
Pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť.
Úvodná stránka
  • 302 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 2 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 5 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 5 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: