Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

1 2
autor správa
Mafko
modelár

Príspevkov: 11

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 3. 9. 2013 o 17:39 | odkaz na príspevok
Zdravím vštkých, potreboval by som poradiť s nastavením vrtulnáku. Mal som nehodu a musel som vymeniť chvostovku a celú rotorovú hlavu aj s ložiskami. Mám nastavené listy aj cykliku. Keď zdvihnem vrtulník do vzduchu jemne mi tahá chvostovku do ľavej strany. Skúsil som trim ale keď dam o 1 nie je žiadna zmena k lepšiemu a keď dam 2 už je to moc a tahá to zasa do prava. Problém som mal aj keď som prudko pohol chvostovkou tak sa vrtulnik roztriasol. Gyro som nastavil na delay 0 limit 50 a DS mam na ON. Na diaľkovom mám gyro nastavene na IDL + 50 a normal + 60. Gyro je typu KDS AVCS 820. Neviete mi niekto poradiť čo by s tým mohlo byť? Neviem či je problém v nastaveniach alebo može byť aj v cyklike.
Bydlisko: Martin ( 36 rokov )
charon
modelár

Príspevkov: 140

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 4. 9. 2013 o 18:17 | odkaz na príspevok
Trim vrtulky MUSÍ byť v nule,inak to nejako mýli gyro. Keď sa ti pri trime v nule vrtulník pootáča tak to nastav na tiahle poprípade posunom serva po trubke. Povedal sam to asi dosť "nevedecky" za čo sa ospravedlňujem. Čakal som,že sú tu väčší odborníci a ozvú sa skôr.
Bydlisko: Horné Lefantovce ( 62 rokov )
poison
modelár

Príspevkov: 3389

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 4. 9. 2013 o 22:29 | odkaz na príspevok
Chcel som reagovat hned na prvy prispevok ale nepoznam to gyro KDS a asi by som ho vymenil za nejake ine take ktore funguje na 100% kopu ludi ma doma po suflikoch pozostatky z padlovych casov. Ja mam tiez doma min. 2ks Futaba.
Bydlisko: Madunice ( 46 rokov )
Alfa
modelár

Príspevkov: 1825

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 4. 9. 2013 o 22:34 | odkaz na príspevok
Chcel som reagovat hned na prvy prispevok ale nepoznam to gyro KDS a asi by som ho vymenil za nejake ine take ktore funguje na 100% kopu ludi ma doma po suflikoch pozostatky z padlovych casov. Ja mam tiez doma min. 2ks Futaba.
poison...ale funguje to gyro úplne normálne,len robil chybu pri nastavovaní.
.
Bydlisko: Trnava, vek-46
poison
modelár

Príspevkov: 3389

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 4. 9. 2013 o 22:41 | odkaz na príspevok
Alfa:
Chcel som reagovat hned na prvy prispevok ale nepoznam to gyro KDS a asi by som ho vymenil za nejake ine take ktore funguje na 100% kopu ludi ma doma po suflikoch pozostatky z padlovych casov. Ja mam tiez doma min. 2ks Futaba.

poison...ale funguje to gyro úplne normálne,len robil chybu pri nastavovaní.



Bydlisko: Madunice ( 46 rokov )
Mafko
modelár

Príspevkov: 11

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 5. 9. 2013 o 14:03 | odkaz na príspevok
Ďakujem všetkým za ochotu mi pomôcť. Zároveň musím pochváliť toto fórum, lebo som ešte nezažil aby malo niektoré fórum hot-line linku Týmto sa chcem poďakovať modelárovi Alfa za ochotu pomôcť, vysvetliť a poradiť mi. Dozvedel som sa pár vecí ktoré by mi mali pomôcť odstrániť problém ktorý s vrtuľníkom mám. Hneď ako sa mi to podarí napíšem čím to presne bolo.
Bydlisko: Martin ( 36 rokov )
Mafko
modelár

Príspevkov: 11

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 7. 9. 2013 o 22:07 | odkaz na príspevok
Ták som skúsil všetko čo mi Alfa poradil.... Príznam sa že hneď z počiatku bolo vidieť že rotorové listy držia lepšie stopu. Zmenšilo to aj vybrácie a s vrtulníkom sa už dalo vzlietnuť. Problém s chvostovkou ale stále pretrváva. Keď použijem defaultné nastavenia čo je citlivosť IDL +50 normal +60 chvostovku hádže s prava do ľava veľmi rýchlo. Keď zmenším citlivosť zo 60 na 54 chvostovku už neklepe ale zároven ju ani nedrží priamo. Nedá sa povedať do ktorej strany ju unáša lebo raz ide tam a raz tam. Skúsil som vymeniť gyro ale jednalo sa o úplne rovnaké gyro len s iného KDS 450 QS innova. Nepomohlo robilo presne to isté. Čital som si članok o gyrách kde bolo písane že gyra typu AVCS head lock sú s tých novších a fungujú na princípe:
Ve chvíli, kdy je model něčím vychýlen ze svého kurzu (a není to pokyn z vysílače), gyro se pokusí otáčení zastavit. Přitom si „zapamatuje“ o kolik stupňů se model pootočil a po jeho zastavení se jej pokusí vrátit o stejný úhel zpět
Tak teraz zasa neviem kďe môže byť chyba... neviete čo by som mohol spraviť pre správne správanie sa vrtulníku ?
Bydlisko: Martin ( 36 rokov )
Robo1
modelár

Príspevkov: 476

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 7. 9. 2013 o 23:05 | odkaz na príspevok
Mechanika ti ide ľahučko? Popr. by si mohol ešte vyskúšať iné servo. Keď odpojiš tiahlo od serva, tak mechnika musí ísť uplne hladko, bez akýchkoľvek známok zadŕhania, alebo ešte môže byť problém aj v grypoch, vadné axiálne ložísko, ktoré sa normalne môže chovať OK, no pri záťaži môže zadŕhať. Je tam toho hodne, čo môže spôsobiť oscilácie na vrtulke alebo utekanie do strán Musíš ísť vylučovacou metódou a ver tomu že to bude spôsobovať tá posledná vec čo vyskúšaš, ako to už býva zvykom a vyskúšaj sa pohrať ešte s tými ziskami na gyre, môže pomôcť hodnota, ktorú si ešte neskúšal.
Bydlisko: Bernolákovo ( 49 rokov )
Shake
modelár

Príspevkov: 452

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 8. 9. 2013 o 00:06 | odkaz na príspevok
Napis sem ake mas krivky plynu na Normal, Idle1 a Idle2. A este, ak mas zmerane otacky na rotore, pri jednotlivych predvolbach, aj to mozes sem napisat. A este ma napada - ci pouzivas governor mod v regulatore - v pripade ak mas rovne krivky plynu. Hod sem vsetky tieto informacie a mozno sa priciny dopatrame.
Bydlisko: Partizánske ( 60 rokov )
Mafko
modelár

Príspevkov: 11

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 8. 9. 2013 o 17:48 | odkaz na príspevok
Neviem ako presne mám zmerať otáčky rotoru. Nemám na to žiadny RPM meter, ale našiel som na play-store app ktorá tvrdí, že to vie zmerať na základe zaznamenanej frekvencie cez mikrofón. viď. odkaz:
https://play.google.com/store/apps/details?id=at.idsoftware.headspeedtach&hl=sk
Čo si myslíte o tom programe mohlo by to fungovať správne? Ak áno kúpil by som si ho a doplnil údaje o otáčkach.

Ak ide o nastavenia kriviek používam hodnoty ktoré boli od výroby. Všetky sú uvedene v PDF ktoré som nahral tu:
http://ulozto.sk/xZGYNJjS/kds-transmitter-defaults-pdf
Všetky nastavenia mám zhodné okrem PIT ( Collective pitch curve setting )
Bydlisko: Martin ( 36 rokov )
Shake
modelár

Príspevkov: 452

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 8. 9. 2013 o 19:12 | odkaz na príspevok
Mafko:
Keď zmenším citlivosť zo 60 na 54 chvostovku už neklepe ale zároven ju ani nedrží priamo. Nedá sa povedať do ktorej strany ju unáša lebo raz ide tam a raz tam. Skúsil som vymeniť gyro ale jednalo sa o úplne rovnaké gyro len s iného KDS 450 QS innova. Nepomohlo robilo presne to isté.

Podla tohoto sa zda ze mas nizke otacky na rotore a tym padom aj na vrtulke. Preto ma potom vrtulka nizku ucinnost. Dalsia vec je ze Limit na gyre musis nastavit tak, aby smykatko vrtulky chodilo v co najvacsom rozsahu na hriadeli, ale aby zas nechodilo na doraz na jednu aj druhu stranu. Dalej - ma ten vysielac prepinanie Gyra z normal modu na Headlock mod?



Mafko:
Všetky nastavenia mám zhodné okrem PIT ( Collective pitch curve setting )

Ako si zmenil PIT hodnoty pre Normal a Idle?
Bydlisko: Partizánske ( 60 rokov )
Mafko
modelár

Príspevkov: 11

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 8. 9. 2013 o 21:34 | odkaz na príspevok
V zhľadom na to že som úplný začiatočník musel som pozrieť papiere od vysielačky. Našiel som tam:

Podľa toho čo sa tam píše by som mal mať možnosť voľby medzi head-lock módom a normal módom. Píšu tam že v head lock mode je keď je hodnota väčšia ako 0 čo myslím že mám. No nechápem aký je rozdiel medzi head lock módom a normal. Vedel by mi to niekto nie moc komplikovane vysvetliť prosím ?

Shake:
Ako si zmenil PIT hodnoty pre Normal a Idle?
Mám ich nastavené takto:
N/1=42
N/2=46
N/3=60
N/4=72
N/5=82
................
I/1=23
I/2=30
I/3=50
I/4=70
I/5=82
...............
N/1=0
N/2=25
N/3=50
N/4=75
N/5=100
Bydlisko: Martin ( 36 rokov )
Matt
modelár

Príspevkov: 281

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 8. 9. 2013 o 22:16 | odkaz na príspevok
vysvetlim ti to jednoducho...headlock je mod pri ktorom si gyro pamata svoju polohu. Je to to co si skopcil z clanku o gyrach, normal sa uz ani nepouziva (mozno len na makety) tak to neries.

co to mas za hodnoty? nech pozeram ako pozeram su zle... N ako normal mod a I ako idle? a tie cisla su co? mas 5 bodovu krivku?

Edit:
pozrel som ten manual...takze najprv si nastav linearnu PIT krivku aj na idle aj na normal. Potom odmeraj uhly s vyp motorom. Daj kolektiv na max a min mal by si mat cca +-12 stupnov a ked das knipel do stredu tak nulu.

Na normal zabudni, ked na nom budes lietat naucis sa zle navyky.

Ak mas dvojpolohove prepinace, normal by som zmenil na kvazi idle1 a idle1 budes mat idle2. Na 1 budes mat mensie otacky rotora, a na dvojke vyssie ktore vyuzijes ked budes chcet lietat agresivne
Bydlisko: Bernolakovo/Bratislava ( 31 rokov )
Shake
modelár

Príspevkov: 452

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 9. 9. 2013 o 00:37 | odkaz na príspevok
Hodnoty PIT nastav takto:
N/1=30
N/2=40
N/3=50
N/4=75
N/5=100
................
I/1=0
I/2=25
I/3=50
I/4=75
I/5=100
...............
H/1=0
H/2=25
H/3=50
H/4=75
H/5=100

a hodnoty THR nastav takto:
N/1=0
N/2=70
N/3=75
N/4=80
N/5=100
...............
I/1=100
I/2=80
I/3=75
I/4=80
I/5=100
Vyskusaj a daj vediet ci sa nieco zmenilo. Nastavenie hodnoty Limit na gyre tiez uprav podla toho ako som pisal vyssie.
Bydlisko: Partizánske ( 60 rokov )
Mafko
modelár

Príspevkov: 11

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 13. 9. 2013 o 19:49 | odkaz na príspevok
Konečne som si našiel čas na nastavovanie vrtuľníka. Snažím sa spraviť všetko čo ste mi poradili. Hodnoty na diaľkovom som nastavil podľa Shakeho. Keď teraz prepnem na ILDE tak na 50% plynu mám uhol listov 0.02. No rozsah listov mi ide od -14 do +14. Čím by som mal ubrať na rozsahu aby som sa dostal medzi -12 a +12 bez toho aby som tým neobmedzil otáčky alebo iné vlastnosti vrtuľníku?
Proste čím by to bolo najvhodnejšie docieliť ?
Dá sa to aj mechanicky alebo to treba na diaľkovom ?
Bydlisko: Martin ( 36 rokov )
1 2
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 319 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 2 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 23 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: