Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

1 2 3 4
autor správa
Guardian78
modelár

Príspevkov: 167

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 4. 9. 2011 o 16:08 | odkaz na príspevok
čaute chlopy.

Neviem, možno je to somarina, ale niekde som videl ako sa na EPP model nanášala vrstva (pravdepodobne) laminátu, no a výsledok bol taký že model vyzeral úplne ako laminátový, no s tým že vnútry bol polystirénový . Dá sa to tak nejako urobiť?? Diki
( 34 rokov )
redix
modelár

Príspevkov: 1947

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 4. 9. 2011 o 16:17 | odkaz na príspevok
da, ale naco pridavat hmotnost?
Bydlisko: Senec
Guardian78
modelár

Príspevkov: 167

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 4. 9. 2011 o 16:20 | odkaz na príspevok
chcel by som tak urobit jeden vetron 2-metrovy, teraz s bez elektro vazi nieco cez 410 gramov. Kolko cca to prida na vahe pri takomto rozmere vies? No ale jasne ze ked tak by som tam dal silnejsi motor... sa mi to pacilo ked som to videl, o dost lepsie to vyzeralo ako čisto EPP
( 34 rokov )
Bumpy_SK
modelár

Príspevkov: 1301

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 4. 9. 2011 o 19:06 | odkaz na príspevok
povedal by som ze nejaky minimalny zmysel to ma pri zaciatocnickych lietadlach s motorom vzadu (floater, beta, es)
Bydlisko: Hronske Klacany - Levice
lv
modelár

Príspevkov: 2802

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 4. 9. 2011 o 19:24 | odkaz na príspevok
BraniRK:
chcel by som tak urobit jeden vetron 2-metrovy, teraz s bez elektro vazi nieco cez 410 gramov. Kolko cca to prida na vahe pri takomto rozmere vies? No ale jasne ze ked tak by som tam dal silnejsi motor... sa mi to pacilo ked som to videl, o dost lepsie to vyzeralo ako čisto EPP

Laminuje sa na Polystyrén a nie na EPP.
EPP je ťažké
Bydlisko: Trenčianska Turná ( 58 rokov )
Joba
modelár

Príspevkov: 1408

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 4. 9. 2011 o 19:30 | odkaz na príspevok
Je to nezmysel len pre to aby to lepšie vyzeralo je to pracné a povrch nie je stopercentný .Jednoduchšie to potiahnuť lepiacou páskou alebo fóliou ,tú treba pred na žehlovaním postriekať lepidlom .
Bydlisko: Bratislava -Karlova Ves ( 58 rokov )
redix
modelár

Príspevkov: 1947

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 4. 9. 2011 o 20:28 | odkaz na príspevok
Pred rokom asi som takuto podobnu vec riesil s trupom F4U, po par totalkach mal od lepidla asi dvojnasobnu hmotnost oproti novemu, mozno aj viac
Tak som z neho spravil mumiu z 2x 80g/m2 sklotextilu a polyester 109 epoxidu a nechal asi 3dni vytvrdnut. Polystyren som odtial potom dostal acetonom, a vyplachol takze ostal len skelet. Hmotnost sa zmensila asi o 150g , takze lepsie ako predtym, samozrejme bolo to viac ako original polystyren bez lepidla. Ale odvtedy sa uz viac nezlomil, myslim ze by zniesol aj gulku mensieho kalibru
Mozno ak vies cim sa likviduje EPP okrem ohna by si to mohol skusit potiahnut a potom dat prec vnutro. Ale na kridlo by som si moc netrufal, predsa len trup je tak trochu valcovy takze statika to podrzi, kridlo moc neviem, na taketo modelarstvo som este nedorastol.
Bydlisko: Senec
Guardian78
modelár

Príspevkov: 167

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 5. 9. 2011 o 06:05 | odkaz na príspevok
to s tym trupom a rozpustenim polystyrenu ma zaujalo...
Diki moc za radu budem nad tym rozmyslat
( 34 rokov )
veka
modelár

Príspevkov: 906

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 5. 9. 2011 o 17:05 | odkaz na príspevok
BraniRK:
to s tym trupom a rozpustenim polystyrenu ma zaujalo...
Diki moc za radu budem nad tym rozmyslat


..dobrý nápad to přemýšlení. K tomu přidej trochu studia z oblasti pružnosti a pevnosti , neco málo z konstrukce letadel ,technolgie výroby skořepinových a sendvičových konstrukcí, včetně obeznámení se je jejich výhodami a nevýhodami. Pak realizace tvého projektu půjde celkem snadno.

PS. kombinace materiálů se značně rozdílným procentem průtažnosti , ( EPP a laminát,... obzvášt tkanina v jedné vrstvě) ) nevede k dosažení kýženého cíle. Pevnost vzroste jen minimálně, zato hmotnost člověka nepříjemně překvapí.

veka
Bydlisko: Bohumileč 15, Pardubice,CZ ( 65 rokov )
Guardian78
modelár

Príspevkov: 167

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 5. 9. 2011 o 17:30 | odkaz na príspevok
okey ostanem ja radsej len pri polystyréne
( 34 rokov )
veka
modelár

Príspevkov: 906

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 5. 9. 2011 o 20:35 | odkaz na príspevok
BraniRK:
okey ostanem ja radsej len pri polystyréne

...pochopil, šikovný chlapec .

PS. len pre úplnosť..., pre niektoré aplikácie je EPP , Elapor a podobné "gumy" nenahraditelné. Podmienkou je , aby z nich vyrobené lietadlo bolo navrhnuté ako smonosné a nepotrebovalo žiadnu, alebo minimálnu výztuž z cudzích materiálov. Potom je ten gumo materiál využitý na 100%.

veka
Bydlisko: Bohumileč 15, Pardubice,CZ ( 65 rokov )
jaroEDF
modelár

Príspevkov: 427

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 11. 9. 2011 o 16:41 | odkaz na príspevok
Pri použití klasického polystyrénu EPS (hrubé steny trupu), alebo extradurovaného XPS (tenké steny trupu) sa mi osvedčil jednovrstvový poťah papierom (do 21g/m2, zriedený duvilax). Zvýši sa pevnosť povrchu (hlavne pri EPS), ale čiastočne aj konštrukcie. Nárast hmotnosti závisí hlavne od riedenia lepidla, odhadujem do 100g/m2 pri vytmelenom nenasiakavom materiále.
Bydlisko: Pezinok ( 38 rokov )
veka
modelár

Príspevkov: 906

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 12. 9. 2011 o 01:19 | odkaz na príspevok
jaroEDF:
Pri použití klasického polystyrénu EPS (hrubé steny trupu), alebo extradurovaného XPS (tenké steny trupu) sa mi osvedčil jednovrstvový poťah papierom (do 21g/m2, zriedený duvilax). Zvýši sa pevnosť povrchu (hlavne pri EPS), ale čiastočne aj konštrukcie. Nárast hmotnosti závisí hlavne od riedenia lepidla, odhadujem do 100g/m2 pri vytmelenom nenasiakavom materiále.


..papier na polystyréne ( expandovaom, alebo extrudovanon ) je v poriadku. Vysvetlenie je jednoduché.Papier funguje ako pevnostný prvok( prenáša zataženie). Polystyrén je iba podperou ,ktorá stabilizuje papier v požadovanom tvare, inak by to zataženie( ohyb , krut) nepreniesol. Do určitého rozmeru krídla nemusí mat jadro žiadne iné výzuhy a papier si poradí jak z ohybom ,tak i s krútením. Príkladom "papierového " modelu može byt tento akrobat ( F3A) , Ema Dzvoníka z Michaloviec.

Akákolvek guma ( Epp,Elapor ... ) skombinovaná s papierom ,alebo laminátovou škrupinou je zcestné riešenie. To už lepšiu službu urobí obyčajná , ale hlavne pružná Izolepa ( riešenie hojne využívané pre svahové combatové samokrídla) .
Bud je potreba dost výztuh z iného materiálu ( rastie pevnost ale i hmotnost) , alebo potah musí byt tak hrubý ,aby sa uniesol sám, pretože gumový materiál pod ním ho nedokáže tvarovo stabilizovat.
Ak je Epp použité samostatne ( bez potahu) , tvar a rozmery lietadla sú navrhnuté tak ,aby pružné deformácie od aerodynamického zataženia moc neovplyvňovali letové vlastnosti, potom z hladiska prevádzky máme v rukách prakticky večný model s celkom príjemným letovým prejavom a dobrou opravitelnostou.

veka
Bydlisko: Bohumileč 15, Pardubice,CZ ( 65 rokov )
petertn
modelár

Príspevkov: 299

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 12. 9. 2011 o 01:26 | odkaz na príspevok
Peto (Veka) teba sa vzdy oplati precitat ... dik
Bydlisko: Trenčín ( 46 rokov )
redix
modelár

Príspevkov: 1947

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 12. 9. 2011 o 08:56 | odkaz na príspevok
veka, prosim ta , aky mas nazor na potiahnute EPS easycoatom ? Pripadne nejakym inym potahom na tejto baze pre nizsie teploty ?
Bydlisko: Senec
1 2 3 4
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 196 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 10 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: