Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

1 2 3
autor správa
trex
modelár

Príspevkov: 489

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 20. 4. 2016 o 11:02 | odkaz na príspevok
stale vedu kolizie litadiel spolu a nie dronov s lietadlami...naposledy Nitra 2vetrone nezabudajme na 30 parašutistov vynnik zase pilot fotil si ...hmm aka zodpovednost pilota este ze mal aj skušky - ozaj taka kačka,hus na viac kil ako dron
Bydlisko: nitra
lv
modelár

Príspevkov: 2802

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 20. 4. 2016 o 11:21 | odkaz na príspevok
Si si zrana nieco slahol?
Bydlisko: Trenčianska Turná ( 58 rokov )
veka
modelár

Príspevkov: 906

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 20. 4. 2016 o 11:38 | odkaz na príspevok
stale vedu kolizie litadiel spolu a nie dronov s lietadlami...

... hehe, pises to tak, ako by cielom prevadzkovatelov BP malo byt dorovnanie statistiky

Pytam,sa znovu... je nutne cielene vytvarat predpoklady ku zbytocnym koliznym situaciam( vieme ze ich je dost i bez pritomnosti dronov v lufte) , ked existuju moznosti bezpecneho prevadzkovania BP, akceptovatelne vsetkymi ucastnikmi leteckej prevadzky.

Zakladom by malo byt uvedomenie si, ze vo vzduchu nie som sam a plne zodpovedam za nasledky svojho konania.

veka
Bydlisko: Bohumileč 15, Pardubice,CZ ( 65 rokov )
cobbra
modelár

Príspevkov: 30

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 20. 4. 2016 o 23:08 | odkaz na príspevok
veka....taketo clanky maju za ulohu rozputat debatu ako napr.tu na portali a mocipani potichucky pritvrdia pravidla...ale ked uz tak...
pilot ani nezaregistruje nejaku malu kopteru pri pohlade voci zemi a pri pristavacej rychlisti cca 260 km/h uz vobec.
Nebude teda riesit nasledok zrazky a dalsi pristavaci postup.A ak by ta koptera alebo model lietadla mal uz niekam narazit,tak
radsej uz do toho motora ako do nejakej dolezitejsej aerodynamickej casti.Aj v aute za jazdy radsej nech roztrhne
rozvodovy remen ako keby malo odlomit cap riadenia a nasledne narazit do detskeho ihriska plneho deti a len tazko si domysliet
co by sa mohlo stat.(prevzate z TV Narkoza a Hnoj)
Ono sa fakt dobre strasi s lopatkami motorov.
Pises co vsetko si tahal a videl na tych motoroch....no vidis a predsa pristali.V mnohom mas pravdu a ja som tiez za
dodrziavanie nariadeni,ale nikto zatial nevie co to bolo ak vobec k nejakemu incidentu doslo o com pochybujem.
Sa rozhlaidni ako funguje dnesny zapadny svet,tu nejde o nieci pocit.Realita je taka,ze pre nazorove rozdelenie
a nie pobavenie sirokej verejnosti je potreba vytvarat krizove situacie akehokolvek druhu.
Spravodajstvo je informacne ale aj tendencne a tato sprava je cisto
tendencna (tendencia-snaha,zamer,usilie uplatnit urcite myslienky s nejakym cielom)
a teda zamerana na nazorovu nezhodu dvoch ci viac stran co je uz vidiet aj tu na portali kde uz jedni obvynuju
druhych a to znamena,ze kde je nezhoda treba riesenie a to isto pride a kurevsky radikalne,ze si ani papierovu lastovicku nepustime.

vaha toho modelu 5-10kg?...stroj leti dalej a hadam si ho ani nevsimol https://www.youtube.com/watch?v=hoZD9pczEVs
Bydlisko: Banovce nad Bebravou ( 55 rokov )
veka
modelár

Príspevkov: 906

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 21. 4. 2016 o 01:16 | odkaz na príspevok
veka....taketo clanky maju za ulohu rozputat debatu

....ano , preto som sa pytal co vas viac rozculuje.

Ono sa fakt dobre strasi s lopatkami motorov.

....nestrasim, len som popisal realitu... zavery si moze urobit kazdy sam. Ano tie masiny ktore som kontroloval sadli,ale nebolo to celkom v pohode, naviac sa museli riesit materialne skody( bavime sa o SU 25, L29, L39 ... do inych poletuch som sa nehrabal a Sojku nepocitam medzi lietadla) .

Poz. spocital si kolko lietadiel spadlo za vcerajsi den( u nas a u vas) i bez nasho tj. modelarskeho pricinenia ?
Teraz si predstav, ze by sme sa my modelari, na takejto statistike zacali nedomyslenym chovanim podielat.... verim ,ze chapes kam mierim.

vaha toho modelu 5-10kg?...stroj leti dalej a hadam si ho ani nevsimol...

podobnu situaciu som pred casom zazil na vlastnej kozi na modelarskej akcii na Morave.Kolega o Mustanga prisiel( potom som mu urobil nahradnika).
Mna zachranila hlaska : ja jsem ho trefil tj. mal som cas sa vyhnut.Po pristani skutocnej masiny sa muselo poriesit z ktorej poistky sa zaplati skoda ,pretoze tam nemala v dany cas poletovat. Priestor bol na dva dni oficialne vycleneny pre lietanie s modelmi, ale ....
Stastie ,ze za ziakom v masine sedel duchaplny instruktor,inak by bolo veselo( s prerazenym pravym kridelkom sa lietadlo trosku horsie ovlada) .

Realita je taka,ze pre nazorove rozdelenie a nie pobavenie sirokej verejnosti je potreba vytvarat krizove situacie akehokolvek druhu.

... uz dost dlho sa snazim, aby tomu tak nebolo. Nemusime si sami cvrkat do vlastneho hniezda, ze?

Posledna moja akcia z konca augusta minuleho roku je realne nastartovanie rozumneho doriesenia nedomysleneho nariadenia vaseho DU.

Moje upozornovania v poslednych troch rokoch, ze i na vas pride to, co prislo na nas a celu Europu ci svet, nikdo z rozhodujucich funkcionarov na slovaci nebral vazne a bezni modelari sa tvarilili ze su neviditelni.
Tak doslo k tomu, ze DU konal bez ucasti protistrany tj. modelarov. Po zisteni tohoto faktu, bolo nutne najprv telefonom z ciech zobudit zo zimneho spanku funkcionarov ZMOSu( aby som sa dozvedel ,ze vobec netusia ktora bije) potom sa pokusit osobne poriesit vzajomnu rivalitu funkcionarov ZMOSu a trucklubu ( bez vysledku... jesitnost zucastnenych nepusti ),aby vobec mal DU s kym jednat .Nakoniec som do riesenia problemu zainteresoval zopar kamaratov (na slovaci i v cechach) co su ochotni pre modelarinu na Slovensku nieco robit a vysledky su napr tu ( prispevky colonela vo vlakne):

http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=11&t=73787&start=510

Myslim, ze by ste sa mali konecne dat vsetci slovenski modelari dokopy( bez delenia na sutaznych, rekreacnych ci teoretickych a bez ohladu na prevadzkovanu kategoriu) a tahat za jeden spagat.... poda pre jednania a zmeny je pripravena.

Chybaju domaci ludia, ktori sa do toho pustia a pomozu Lubosovi Kruparovi ( colonel) dotiahnut to do stavu, ze budete vsetci spokojni a to i za cenu prekopania celej organizacie modelariny u vas .

Tak ako, date to? Alebo budeme dalej len tak plkat na df, ako to vsetko stoji za .....?? .

veka
Bydlisko: Bohumileč 15, Pardubice,CZ ( 65 rokov )
Jameson
modelár

Príspevkov: 221

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 25. 4. 2016 o 16:27 | odkaz na príspevok
Ohromne ma baví, keď vidím, koľko mudrlantov (nie len tu) rozoberá tento anglický incident. Žiaden "dron" totiž zatiaľ žiadnu nehodu nespôsobil a aj v tomto prípade už vyšetrovanie prinieslo svoje výsledky... A prekvapuje ma, že to tu nikto zatiaľ neuviedol. Išlo totiž zrejme o igelitovú tašku, vyfúknutú vetrom. Nafúknutá bublina vo svete, a v malom odraze reality aj tu na fóre, ukazuje, ako "dronofóbia" vládne svetom.



Ľudia sa zabíjajú v helikoptérach, padajú s vetroňmi, zrážajú sa lietadlá s parašutistami, ale celé Slovensko rieši "drony". Pričom tie na celom svete (okrem pár škrabancov a úrazov) nespôsobili žiadne škody. Čo je vzhľadom k ich počtu, výrazne presahujúcom počet "veľkých" lietadiel, vlastne až s podivom.

Ešte k poslednému príspevku a ku Colonelovi na RCManii: ako som písal aj tam (a nemienim to tam už viac rozmazávať), svojho času ešte asi rok dozadu som veril, že sa v danej veci dá niečo spraviť. Aj som sa snažil, zainteresovaní vedia, ostatných to moc zaujímať nemusí, ale faktom je, že DÚ dostali doslova na tácke hotové a vybrúsené pravidlá, odobrené modelárskou vrchnosťou, ktoré však oni zahodili, lebo však načo by sa trápili. A aj tak sa to bude časom meniť, lebo EÚ.

K ZMOSu sa ani nevyjadrujem, podľa informácií, ktoré odtiaľ mám (a nie je sú zo stroja "JPP" je to skutočne organizácia, ktorá aktuálne nikomu s ničím nepomôže. A vlastne môže byť rada, ak sama prežije... Aktuálne najrozumnejšie riešenie (a asi je jediné reálne) je proste kašlať na celý ZMOS aj Dopravný úrad a lietať ako predtým, za použitia zdravého rozumu. Rozhodnutie DÚ nás síce všetkých paušálne kriminalizuje, ale aktuálne s tým nič nenarobíme. Budeme proste za vzdušných pirátov. Arrrrr!!!

Bydlisko: Bratislava ( 47 rokov )
peterrc
modelár

Príspevkov: 1016

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 25. 4. 2016 o 16:49 | odkaz na príspevok
Ahoj Jameson.
Príspevok bol zameraný pre niektorých ľudí ako sú tu na portali, čo lietajú s dronom niekoľko stoviek vysoko, veď žiadny problém, aj nad dedinou či mestom a podobne......... a keď im tu niektorí poukázali na problémy, tak sa z toho vysmievajú. A potom keď niečo spôsobia, tak to pôjde paušálne proti všetkým, nie proti konkrétnemu pilotovi.

Ja sám mám doma 2 koptery s GPS a jednu menšiu - hračkársku. A lietam s nimi. Nesúhlasím s novými zákonmi ohľadom videa, že nesmiem nahrávať ani verejné dostupné objekty alebo pole či priehrady a pod........... súkromné pozemky chápem.

Ale súhlasím s tým, že pravidlá ktoré tu niektorí porušujú - lietanie nad dedinou, nad mestom, vo výške niekoľko stoviek metrov a pod. , s kopterami, že tieto pravidlá treba riešiť....

Alebo nedávna kauza, lietať s dronom premierovi okolo domu a pod.............to sa zosypáva potom na všetkých. A je aj na internete viacero videí kde sa chvália nahrávkami ponad civilné letiská (možno nie v SR, ale mimo SR áno).

Potom sa nedá čudovať, že keď sa niečo stane, bárs aj tá igelitka narazí do kokpitu, tak už sa to vzťahuje na kopteristou, na pilotov dronov. Novinári sa toho vďačne ujmú a nakoľko tá téma je teraz "in", tak to má dobrú "predajnosť", čitateľnosť.

A vysvetli potom nejakej 60-ročnej babke, že ten dron nieje nebezpečný........... a že ju to neohrozuje. Pred krátkym časom suseda ani nevedela možno čo je poriadne rc model a ako to funguje a teraz keď idem lietať a vidí ma, tak sa aj spýta či idem lietať s dronom, kopterou.........čím to asi bude. Babičky a dedkovia čo ani nevedeli že niečo také existuje, zrazu teraz presne poznajú pojmy dron, koptera, quadrocopter...... a pýtajú sa na také detaily a veci ohľadom bezpečnosti a ovládania, dosahu či podobne, že by niekedy jeden neveril.....

Pred nedávnom sem dal video vyprostovak, s lietaním vo veľkej výške........... keď mu písali o tom, že je to porušenie zákonom (výška nad 120m) a že hrozí zrážka s civilným lietadlom a pod, len si z toho robil srandy.......... ak sa mu niečo také stane, novinári nebudú písať "jeden nezodpovedný pilot lietal vysoko", ale článok bude " nebezpečné drony opäť úradujú"........... a ako hovorí Pitkin "vo tom to je".

A tí ľudia či videli tie správy, si myslíš že teraz zaregistrujú zmenu, že to nebol dron? Každý jeden zostane v tom, že nebezpečný dron spôsobil v heathrowe problémy".

Veľkú časť "anti-dron" atmosféry si spôsobujeme samy, resp. spôsobujú niektorí jedinci čo si myslia že môžu všetko, že natáčať boeing pri pristávaní je super, na YT skvelá sledovanosť. Že letieť nad davom ľudí je "in", budú skvelé zábery. Že lietať nad domami a záhradami našich politikov je super. Že lietať 500 m vysoko a mať zábery nad mrakmi je super, čo tam po tom, že dron už nevidím, nemám o ňom prehľad, vidím len niečo cez FPV. A že techniku mám len základnú setovú...........
A zaklincujú to hláškou " veď ak sa aj niečo stane, nemajú ma ako chytiť, nenajdu ma, vypnem vysielač a hotovo".
Bydlisko: Trnava
Jameson
modelár

Príspevkov: 221

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 25. 4. 2016 o 22:32 | odkaz na príspevok
Aka za "dron" považujeme multikoptéru s kamerou, o pár mesiacov to bude 10 rokov, čo lietam s "dronmi". A lietal som (hoci nie s multikoptérou) aj vysoko, aj ďaleko, aj nad ľuďmi. Lenže tomu všetkému predchádzali desiatky hodín testov a vylepšovania technológii a tréningu, študovania pravidiel atď... Si trúfnem povedať, že moje lietadlá sú ďaleko bezpečnejšie, ako väčšina ultralightov. A teraz dôjdu "autority", čo o tom vedia - s prepáčením - trt makový a začnú si vymýšľať nezmyselné obmedzenia. A chcú skúšky. Vždy som sa snažil všetko robiť presne podľa zákona, ešte aj na prenos obrazu mám licenciu. Ale keď som videl, aké sprostosti po nás chcú na Dopravnom úrade, tak sa mi mozog najskôr zastavil, potom chvíľu išiel na spiatočku a potom to vzdal a s fučaním sa vypol.

Potrebujete vedieť, koľko voltov a akú frekvenciu má palubné napätie lietadla. Potrebujete z hlavy čítať METARy. Poznať konštrukciu pneumatík pristávacieho podvozku. Rozpoznať nesprávnu činnosť olejového systému. Vedieť ako lietať pri námraze a za dažďa. A stovky ďalších totálnych nezmyslov. Ktorý chorý mozog toto vôbec mohol splodiť?! Jedine niekto, kto nikdy v živote nedržal vysielač v ruke. Ak nerátam AM rádio na spojenie s vežou. Keď už sme pri rádiu, informáciu, že to treba zapnúť ako prvé nikde v skúšobných osnovách nenájdete. Veď načo. Podstatný je tlak v hydraulike palubného systému... O tom, že nejaký zoznam konkrétnych otázok na skúšky vôbec neexistuje ani nehovorím. Proste to máte vedieť a je jedno odkiaľ. Naštudujte si hlavne Učebnicu pilota. Síce z tej vás skúšať vôbec nebudeme, ale aspoň sa nebudete nudiť. Kocúrkovo, aké hádam vo svete nemá obdobu. Možno ešte v Severnej Kórei...

Stará múdrosť hovorí, že ten, kto to vie robiť, ten to robí, kto to robiť nevie, ten to učí a kto to nevie ani učiť, ten tomu šéfuje. V prípade Dopravného úradu a jeho postoju k modelom to platí absolútne dokonale. A čo je najhoršie, hoci sú si dobre vedomí, akí sú z toho blbí a ako o tom v podstate nič nevedia, neprejavia reálne ani štipku ochoty niečo vyriešiť. Akurát tak na oko, aby sa nepovedalo. Reálny dopad nulový.

Chápem, že Roba, Strapatého a ďalších banditov nasrdilo, keď im Phantom lietal nad barákmi a dali pokyn DÚ "vyriešiť to". DÚ však nevyriešil vôbec nič, lebo Phantom si stále kúpi hocikto a totálne nebude riešiť bezpečnosť, zákony, legislatívu a povolenie nejakého úradu, o ktorého existencii nemá ani len potuchy. Ale proste pôjde a bude nakrúcať ďalej.

Na mňa osobne mal celý ten cirkus okolo DÚ jediný dopad. Z lietadiel som odstránil výrazné prvky, svetlá a stroboskopy. Lebo je PRE MŇA teraz bezpečnejšie lietať bez nich. Pre ostatných samozrejme nie, ale v tejto krajine asi treba hľadieť iba na seba a svoje požiadavky. Rovnako, ako to robí tá banda, čo zadala DÚ príkaz "vyriešiť to". Možno sa raz niečo zmení a potom sa rád vrátim k zdravému rozumu. Zatiaľ mi neostáva iné, než to vzdušné pirátstvo. Arrrr!

PS: Somárov, čo robia hlúposti s Phantomom a podobnými produktmi masovej výroby rozhodne neobhajujem a ak by ma s tou bzučiacou potvorou ohrozoval, vôbec by som sa nezdráhal stručne bakuľov vysvetliť naskôr koptére a potom aj jej majiteľovi, čo si o nich myslím. Na druhú stranu však z vlastnej skúsenosti viem, že 90% ľudí je celkom normálnych a ak ide navyše o bývalých modelárov, tak počet magorov je len zanedbateľné promile. Žiaľ, práve robenie zbytočnej paniky a hystérie okolo "dronov" spôsobuje, že ľudia považujú za nebezpečných magorov nás úplne všetkých...
Bydlisko: Bratislava ( 47 rokov )
veka
modelár

Príspevkov: 906

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 25. 4. 2016 o 23:53 | odkaz na príspevok
Jameson ....svojim prispevkom len potvrdzujes mnou popisane vztahy a situaciu v poslednych rokoch na slovaci. Viz:

Moje upozornovania v poslednych troch rokoch, ze i na vas pride to, co prislo na nas a celu Europu ci svet, nikdo z rozhodujucich funkcionarov na slovaci nebral vazne a bezni modelari sa tvarilili ze su neviditelni.
Tak doslo k tomu, ze DU konal bez ucasti protistrany tj. modelarov. Po zisteni tohoto faktu, bolo nutne najprv telefonom z ciech zobudit zo zimneho spanku funkcionarov ZMOSu( aby som sa dozvedel ,ze vobec netusia ktora bije) potom sa pokusit osobne poriesit vzajomnu rivalitu funkcionarov ZMOSu a trucklubu ( bez vysledku... jesitnost zucastnenych nepusti ),aby vobec mal DU s kym jednat .

Som zvedavy, ci to date, alebo sa budete hrat ublizenych, miesto toho, aby ste sa dali dohromady a nieco rozumneho zacali robit.Ze sa to nepodarilo na prvykrat neznamena ,ze to nemozete vylepsit , akciu zopakovat a dosiahnut obecneho konsenzu. Moznosti mate kolko chcete, je to len na vas.

Tvoja poza pirata mne osobne smrdi urazenou jesitnostou..... alebo nie? Potom ma vyved z omylu konkretnymi skutkami , myslim ze na to mas!

Moj nazor je , ze akekolvek pravidla by sa mali dohodnut tak, aby nam ( obecne) umoznovali bezproblemovo prezit, existovat a uzivat si zivota . Podmienkou vsak je ochota a snaha vsetkych zucastnenych subjektov, ze chcu dosiahnut tohoto stavu.

.... u ludi, ktori sa raz rozhodli nedodrzovat dohodnute pravidla a cielene odmietaju moznost podielat sa na ich tvorbe a upravach , akekolvek prikazy a zakazy k nicomu nevedu. Dotycny sa s nimi nikdy neztotoznia, aj ked by ich mali zabit. A je evidentne, ze len oni sami, mozu toto svoje rozhodnutie zmenit.

Ale u kazdeho z nas je realna sanca , ze casom ( interval bude u kazdeho iny,...su taki co to nestihaju ani do konca zivota) ) sa dopracuje k tomu, ze si zacne vazit sam seba i ostatnych ludi a zacne vnimat svet a zivot taky, aky v skutocnosti je a nie, ako si ho on celu dobu predstavoval, ze by mal byt.

Potom problemy zmiznu a ked to prezeniem , mozna nebudu potrebne ani restriktivne pravidla ci zakony.

veka
Bydlisko: Bohumileč 15, Pardubice,CZ ( 65 rokov )
trex
modelár

Príspevkov: 489

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 27. 4. 2016 o 09:14 | odkaz na príspevok
tak som zavolal na POLICIU ze mi lieta dron nad zahradou odpoved bola aku som cakal-oni nemaju pravomoc ani techniku .viva Slovensko zakon je ale nie je organ na vykonanie
Bydlisko: nitra
bogo
modelár

Príspevkov: 963

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 27. 4. 2016 o 09:38 | odkaz na príspevok
Tak potom je vsetko Ok!
Bydlisko: Zürich ( 56 rokov )
vyprostovak
modelár

Príspevkov: 554

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 27. 4. 2016 o 09:40 | odkaz na príspevok
peterrc:
Pred nedávnom sem dal video vyprostovak, s lietaním vo veľkej výške...........

hmm ak je velka vyška 150m budiš-prekročil som zakon o 30m takze porovnam hustotu dopravy na oblohe a teraz na cestach kde auta bezne prekracuju rychlost o 30km -vychadza mi že rizika je o 100% viac na cestach dalej lietam tam kde byvam 15rokov a za ten cas tu preletelo vo vyske asi 600m mozno 5lietadiel a 2vrtulniky takze viem co si mozem dovolit + maju aj motor co je počut už z dialky takze asi budem ostrazity a klesnem lenze takym zadubencom to je tažko vysvetlovat - hlavne ked je rano HMLA
Bydlisko: okr.Levice
veka
modelár

Príspevkov: 906

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 27. 4. 2016 o 11:25 | odkaz na príspevok
...takze viem co si mozem dovolit

vyprostovak ...co sa paprcis , ked mas ciste svedomie!!! Mas.....???Tak je vse OK.

pozn. ked chces predist podobnym reakciam, asi budes musiet k svojim videam prikladat i relevantne info o priebehu letu.

Inak sa nediv, ze ta niektori povazuju za provokatera , ktory porusuje co sa da.

Da sa povedat, ze si tie negativne ohlasy nastartoval zverejnenim svojich vykonov bez patricneho vysvetlenia.

veka
Bydlisko: Bohumileč 15, Pardubice,CZ ( 65 rokov )
Jameson
modelár

Príspevkov: 221

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 27. 4. 2016 o 15:41 | odkaz na príspevok
veka:
Tak doslo k tomu, ze DU konal bez ucasti protistrany tj. modelarov. Po zisteni tohoto faktu, bolo nutne najprv telefonom z ciech zobudit zo zimneho spanku funkcionarov ZMOSu( aby som sa dozvedel ,ze vobec netusia ktora bije) potom sa pokusit osobne poriesit vzajomnu rivalitu funkcionarov ZMOSu a trucklubu ( bez vysledku... jesitnost zucastnenych nepusti ),aby vobec mal DU s kym jednat .


DÚ konal na základe pokynu "zhora". Modelárov sa nijako neunúval kontaktovať. Overovali sme to. Trucklub nikto nerieši, proste to je trucpodnik pár indivíduí, ktoré nemajú podporu, zázemie, nič. ZMOS má vážnejšie problémy. Prezident nestíha prezidentovať, generálny tajomník sa venuje vlastným kšeftom, celý Zväz sa topí v dlhoch... Keby ZMOS nebol stavovská organizácia s väzbami na vládu a FAI, bolo by najlepšie z nej čo najskôr ujsť. Ale práve vzhľadom k tým väzbám sa moc nedá. Takže sa to pekne cyklí.

K lietaniu nad hmlou: aj ja mám také pekné video. Keď je hmla, VFR lety nie sú povolené. Dokonca aj zvláštne VFR lety sú povolené iba pri základni mrakov nad 450m. A podľa IFR sa môže lietať vo výške minimálne 300m nad najvyšším bodom v okolí 8km. Takže, paradoxne, lietanie za hmly alebo po tme je o niečo bezpečnejšie, ako lietanie za pekného dňa. Preto celkom nechápem zákaz nočných letov... Ale zasa, po pravde, tam je toho nepochopiteľného trošku viac.

Proti rozumným pravidlám vôbec nič nemám. Za rozumné pravidlo považujem také, ktoré racionálne uvažujúci a problematiky znalý človek dodržuje automaticky, bez toho, aby mu museli byť prikázané. Jednostranné rozhodnutie akejkoľvek autority však nikdy nemôže byť rozumné.

Dva príklady: podľa rozhodnutia DÚ sú FPV lety paušálne zakázané. Existujú pritom dva veľmi jednoduché spôsoby, ako by sa mohli bezpečne prevádzkovať: s použitím tzv. spottera, tj. osoby, ktorá stojí priamo vedľa pilota a neustále sleduje model, alebo ohlásením takéhoto letu ATC a jeho vykonanie s jeho povolením. V kombinácii so stroboskopmi by to bol absolútne bezpečný spôsob lietania. Súčasný stav vyžaduje presne opačný prístup: čo najmenej svedkov a čo najmenej viditeľné lietadlo... Obdobne je to s lietaním v noci: ak má byť RC model v noci viditeľný, musí byť výrazne osvetlený. Aj tak sa s ním nedá lietať ďaleko, osvetlená musí byť aj dráha. O tom, aké je hustá nočná letecká prevádzka nízko nad zemou som písal vyššie. Napriek tomu sú paušálne zakázané.

Podobných prípadov sa dá nájsť viac. Otázne je, prečo by sa Dopravný úrad vôbec snažil. Pre nich je jednoduchšie niečo paušálne zakázať a basta. A presne podľa tejto logiky aj postupujú. Modely vo vzduchu sú predsa iba obyčajný problém, ktorý by bolo najlepšie úplne zakázať. Problémov majú dosť aj s vlastnými padajúcimi lietadlami, tak čo. A presne v tomto zmysle sú aj všetky vyjadrenia a prístup ľudí na DÚ.

A ešte k pirátom: faktom však je, že každý, kto teraz lieta nad 30m v CTRku (tj. napr. hocikde v Bratislave či Žiline) porušuje rozhodnutie DÚ a je teda takisto vzdušný pirát. Dopravný úrad nás svojim rozhodnutím všetkých okamžite paušálne kriminalizoval. A teda na to reagujem svojou urazenou ješitnosťou neprávom potrestaného modelára. Arrr!!!
Bydlisko: Bratislava ( 47 rokov )
veka
modelár

Príspevkov: 906

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 27. 4. 2016 o 21:46 | odkaz na príspevok
matolowa:
Jameson mas uplnu pravdu!Dokym tu nebudu rozumne pravidla ,tak tu bude džungla.A nakolko mam radsej džunglu ako smrad velkomesta tak ma v FPV lietani nikto neobmedzi..
BORN TO FLY-BE FREE

.... ze ma pravdu..fajn. Ale kdo tie pravidla pre vas ma urobit a dohodnut , ked sa nechcete dat dohromady a nemate chut problem riesit zo zakonodarcom. Alebo cakate, ze akykolvek urad vam zpracuje dobre pravidla, ked fakticky nevie co pozadujete a vymysla si normy len tak, pripadne pocuva ci ide na ruku niekomu ,kdo fakticky s modelarinou nema nic spolocne, akurat ma ostre lakte( lobby, ucelove objednavky z vyssich miest a pod )???

Uz som tu viackrat pisal,ze pravidla nas nemaju obmedzovat, ale zabezpecit bezproblemovu existenciu a cinnost za predpokladu, ze ich budeme dodrziavat tak ako sa dohodneme pri ich tvorbe .... a vsetci , bez vynimky!
V opacnom pripade su akekolvek pravidla zbytocne tj. ked ich odmietneme a kazdy si bude robit co uzna za vhodne bez ohladu, ze to jeho okoliu niekedy nemusi byt prijemne.
Na druhej strane by urcita miera tolerancie spolocnosti voci nasim konickom mala byt, pokial nikomu a nicomu neskodime, ze.

Takze miesto plkov tu na df to vidim tak, ze by ste (modelari na slovensku) mali obnovit funkcnost ZMOsu tj. dat podnet k zvolaniu mimoriadnej konferencie,podla vsetkeho odvolat sucasne nefunkcne vedenie a najst ludi, ktori budu schopni za modelarov oficialne jednat zo zakonodarnymi a normotvornymi organmi ( parlament, vlada,ministerstva, DU... ).

Alebo ma niekto lepsi napad ako problem poriesit??

veka
Bydlisko: Bohumileč 15, Pardubice,CZ ( 65 rokov )
1 2 3
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 165 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 2 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 12 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 2 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: majsterko, vrato, buro353,