Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

1 2
autor správa
luksus
modelár

Príspevkov: 154

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 18. 8. 2010 o 21:32 | odkaz na príspevok
Ahojte
Dnes som dostal svoju prvú výplatu tak som začal trošku obzerať e-shopy. A chcel by som sa na Vás obrátiť s takouto prosbou. Potreboval by som pomôcť vybrať nejaký pokračovací model. V minulosti som lietal s focusom od pelikánu tarez lietam s cesnnou.S tou cesnnou ma už nie vždy baví lietať normálne tak skúšam nejaké blbosti. Otec mi však na vianoce, narodeniny, meniny a ešte raz vianoce, narodeniny, meniny kúpil velkého pajpra na 26 ccm benzín. A keďže som ešte nelietal s ničím motorovým tak mám strach sa vybrať s tým lietadlom do vzduchu. Preto som myslel že by sa mi hodil dáky ten žhavík v spolupráci s trainerom napr. : http://www.tatramodel.com/index.php?toPol=D20101022&lang=svk neviem ani aké lietadlo (týchto trainerov som našiel hoooodne ). Preto Vás chcem poprosiť či máte s lietadlom tohto typu nejaké skúsenosti a či je to vôbec vhodné lietadlo do mojej situácie alebo sa mám poobzerať po niečom inom ? Pridajte Váš návrh ak mi viete pomôcť. Veľmi pekne ďakujem.

Luksus
Bydlisko: Ružomberok
GothaR
modelár

Príspevkov: 238

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 18. 8. 2010 o 21:44 | odkaz na príspevok
Podla mna je blbost kupovat takehoto trainera, vyzera uplne zle a lietanie bude rovnake ako s tvojou cessnou. Rovno zacni lietat s tym Piperom, je to nezaludne lietadlo a podla mna na zvladnutie este jednoduchsie ako Cessna. Na benzine je najhorsie poriadne nastavenie motora, aby bezal spolahlivo, lietanie je potom normalne
Ja som mal hned ako prvy model 1.8m Pipera a bola to lahoda, no tiez ma to prestalo bavit kvoli tomu, ze sa dalo lietat iba do kruhu
Ale ak chces silou mocou zacinat so zhavikom, tak zober tiez nejakeho Pipera, pripadne Bellancu. Podla mna s tym nehavarujes, tak nech aj nejako vyzeraju a nie su to iba krabice s kridlami
Bydlisko: Ke-okolie ( 38 rokov )
luksus
modelár

Príspevkov: 154

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 18. 8. 2010 o 21:54 | odkaz na príspevok
No k tomu motoru ten je nastavený výborne chýta na prvý šup.... Vyladil ho totižto jeden pán na akcii v Gôtovanoch kde som pajpra vzal na výstavu . No a k tomu trainerovi keď mne sa to zdá moc veľký skok z 1,12 metrovej elektro cesnny na 2,3 metrového pajpra. A o ten výzor mi pri tomto lietadle absolútne nejde keďže chcem aby naučilo mňa aj otca lietť som spalovacím motorom a hlavne s lietadlom ktoré má pri rozpetí 1,5 metra váhu okolo 2,5 kila. Predsa len je to rozdiel ísť z malej lahkej cesny do niečo síce nie o moc väčšieho ale o dosť tažšieho čo sa myslím dosť prejaví na letových podmienkach ale do toho sa ja už moc nerozumiem.
Bydlisko: Ružomberok
GothaR
modelár

Príspevkov: 238

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 18. 8. 2010 o 22:08 | odkaz na príspevok
No vyssia hmotnost sa ti prejavi na vyssej minimalnej rychlosti, ale Piper ma vacsie rozpatie v pomere k trupu (niekedy mi pripada ako vetron ) cize to mu minimalku zas znizuje. No ale chcel som to, ze tento trainer nie je uplne vhodny, pretoze ma iny typ podvozku ako piper a pristava sa s nim teda inak, aj preto som ti uz radil Bellancu alebo ineho Pipera, co su v podstate tiez treningove modely, kedze su to nezaludne hornoplosniky. Ja som kedysi pokukoval po tomto: http://rcm-pelikan.cz/index.php?sec=product&id=4721
Inak aku hmotnost ma ten tvoj Piper? Bolo by vhodne vybrat nejaky model s podobnym plosnym zatazenim a neviem, ci si to pri tom trainerovi pocital alebo nie. (a mozno ti vyjde, ze je rovnake ako na tvojej Cessne ) Ale vo vseobecnosti plati ze vacsi model je stabilnejsi, odolnejsi voci bocnemu vetru a menej odskakuje pri pristati.
Bydlisko: Ke-okolie ( 38 rokov )
AdamW
team RCPortál

Príspevkov: 968

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 18. 8. 2010 o 22:29 | odkaz na príspevok
Chod pohode s tym piperom... cim vacsie tym kludnejsie
Bydlisko: Bratislava ( 30 rokov )
Brano
team RCPortál

Príspevkov: 3266

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 19. 8. 2010 o 02:10 | odkaz na príspevok
Co znamena "velky Piper" ??

Pretoze cim vacsi, tym lepsie.. Tie male metrove poletuchy su nestabilne svine, oproti tomu trojmetrovka lieta tak, ze by si pri nej kavu vedel pit..

Kludne lietaj s Piperom, opatrne a ako sa hovori: "pomaly a nizko"
Bydlisko: Brno ( 33 rokov )
luksus
modelár

Príspevkov: 154

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 19. 8. 2010 o 06:36 | odkaz na príspevok
No ten piper je od firmy CMpro teda má asi tých 7kíl. A trainerov som si vybral preto že na ne sa dajú kúpiť aj náhradné krídla a trupy pre istotu. A aby som nezabudol tan piper je to tento model :

http://www.tatramodel.com/index.php?toPol=D20101117&lang=svk
Bydlisko: Ružomberok
TERAZKY
modelár

Príspevkov: 17

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 19. 8. 2010 o 07:00 | odkaz na príspevok
Daj si hlavne pozor a pred prvým štartom ho daj skontrolovať niekomu skúsenému. Ono ťažisku skontroluje i laik, no problémom môže byť nesprávny uhol nábehu krídla, ev. poloha VOP. Problém býva i u nových stavebníc!!! I inak veľmi poslušný model dokáže byť s nesprávnym uhlom nábehu totálna sviňa...
Potom ho daj zalietnuť niekomu, kto má skúsenosti s ťažšími spalovákmi. Ev. niekoho popros aby ťa zobral na prvých pár štartov na kábel.
Ak toto dodržíš tak by nemal byť problém a hlavne maximálne eliminuješ vznik možných problémov...

Ešte ma napadá na zálet si vyčleň dostatok času a na letisko príď v čase keď tam nie je plno, hlavne nepočúvaj okolostojacich čumilov a kriklúňov a nepreceňuj sa takéto éro už dokáže napáchať veľké škody na zdravý a na majetku!!!
Bydlisko: Hlohovec, Kľačany
RaikoAl
modelár

Príspevkov: 606

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 19. 8. 2010 o 09:44 | odkaz na príspevok
A čo je to : uhol nábehu krídla, ev. poloha VOP?
Aj ja som začiatoční a len sa učím, preto táto otázka.
Bydlisko: Banská Štiavnica ( 51 rokov )
mAto424
modelár

Príspevkov: 3231

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 19. 8. 2010 o 10:43 | odkaz na príspevok
pod akym uhlom je ulozene kridlo na trupe,ak je v predu vyosene dohora,tak model lieta pomaly a vlastne ma ako keby vzopatie,brzdi ho to....ked je optimalne (rovnobezne) s trupom tak vzduch prudi ako ma,model ma dobru klzavost a lieta tak ako ma......poloha Vodorovnej (Ocasnej) Chvostovej Plochy,teda v akej polohe je vyskovka,ci jie je vyosena nejakym sposobom a tym nenarusa prudenie vzduchu.....teda ak je krivo,sikmo alebo nejkako nerovno,moze to model tahat do jednej strany a pod....
Bydlisko: Liptovský Mikuláš ( 32 rokov )
RaikoAl
modelár

Príspevkov: 606

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 19. 8. 2010 o 10:51 | odkaz na príspevok
Rozumiem, dík, za vysvetlenie!!
Bydlisko: Banská Štiavnica ( 51 rokov )
Next
modelár

Príspevkov: 116

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 19. 8. 2010 o 10:55 | odkaz na príspevok
Uhol nábehu krídla je uhol ktorý zviera krídlo voči výškovke. Preto sú najlepšie na vetroňoch plávajúce výškovky.
Bydlisko: BA ( 43 rokov )
TERAZKY
modelár

Príspevkov: 17

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 19. 8. 2010 o 11:17 | odkaz na príspevok
Daj si to skontrolovať, je to za pár minút hotové. Môžeš sa vyhnúť mnohým problémom. Ten Piper by mal mať uhol nábehu cca 1,5 až 2 st.
Bydlisko: Hlohovec, Kľačany
Brano
team RCPortál

Príspevkov: 3266

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 19. 8. 2010 o 13:21 | odkaz na príspevok
Jj, skontrolovat si to daj.. Nie preto, ze ty by si to nevedel, ale preto, lebo cim viac ludi to bude pozerat, tym skor sa natrafi na zavadu..

Ako pozeram, 2.3 metra je uz celkom pekny Pipericek Bude krasny a uvidis, ze sa ti s nim bude super lietat !

Pridaj ho aj do databazy.. Ak tam das benzinak tak sem:
http://rcmodely-forum.sk/benzinove-f5.html
Ak zhaviaci, tak sem:
http://rcmodely-forum.sk/zhaviace-f4.html
Bydlisko: Brno ( 33 rokov )
TERAZKY
modelár

Príspevkov: 17

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 19. 8. 2010 o 14:52 | odkaz na príspevok
A daj vedieť ako dopadol zálet, dúfam, že nič nepodceníš.
Držím palce.
Bydlisko: Hlohovec, Kľačany
1 2
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 115 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 12 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: