Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

autor správa
walkera
modelár

Príspevkov: 1140

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 25. 12. 2013 o 22:14 | odkaz na príspevok
Ahojte modelári, ako som už dávnejšie spomínal tak pod stromček som dostal tento motor. Pán Kapuscinský mi už niečo vysvetľoval......ale aj tak som bol presvedčený že dnes na prvý krát motor nenaštartujem. Teraz sa budem snažiť postupovať po bodoch čo som a ako robil a čo mi nejde...:
1. Začali sme s "krstným" motor postupne dávať motor do kopy (priskrutkovali sme výfuk+dali medzi výfuk a motorovú hlavu červený silikón odolávajúci teplotám do 360°C)
2. následne sme motor upevnili na zabiehací stojan a dobre sa uistili že tam drží pevne aby náhodou nevyletel a nespôsobil nejaké zranenie.
3. všetko som nachystal
4. do nádrže som dal palivo (asi 2/3 nádrže tvorilo palivo)
5. Hlavnú trisku otvoril podľa manuálu o 1,5 obrátky
6. Dal (plný plyn) a "ucpal" prstom karburátor.
7. Keď som videl že do motora nateká palivo tak som ešte 2x pretočil vrtuľou (všetko podľa manuálu) a následne nechal stále plyn na plno ale prst som na karburátore už nedržal a pretočil som 10x vrtuľou
8.nasunul žhavítko a nechal krstného štartovať motor
9. s motorom pretočil asi 10x a nič.
10. na žhavítku je merák ktorý predpokladám meria na ***** ale ukazoval že je bat. vybitá
11. dal som nabíjať batériu prúdom 1A pomocou mojej nabíjačky v režime Ni-Cd
12.za chvíľku (15 min.) nabíjačka zavreštala že je to dobité.
13. pokračoval som tak ako pred tým ale tento raz keď sme to pretočili asi 4x a motor sa tváril ako keby som len vrtel s vrtuľou (jednoducho nič)
14. vytiahli sme sviečku a mimo motora sa pozreli že či to žhaví.
15.Vlákno sa rozžeravilo na svetločervenú farbu (ale nie celé!!! len skrytá časť (tá v pružinkovitom tvare) a tá rovná trčiaca časť vôbec nebola červená (ani trošku)
16. myslel som že je to ok tak sme dali sviečku späť
17. pretočili sme s vrtuľou (ale ja som cítil že niečo nieje ok)
18. motor sa ťažšie pretáčal cez hornú úvrať ako pred tým ako som naposledy vytiahol sviečku tak sme dali sviečku znovu dolu a motor aj so stojanom otočili hore nohami a odtiaľ vytieklo palivo (motor bol totálne preplavený)
19. potom sme to skúsili ešte raz ale nič (jeden krát (keď to bolo preplavené) sa zasekol pri hornej úvrati a odseknúť sa dal len malým pootočením vrtule PO SMERE hodinových ručičiek)
20. Išiel som skúsiť ostatné sviečky (mám 4) či sa budú chovať inak no žhavítko bolo totálne kaput (vybitá bat.)
21. zbalili sme to.....z nádrže a motora som vycucol palivo a všetko odložil do pivnice na suché miesto a prikryl suchou handrou.

Toto by som sem teraz nepísal ak by som mal možnosť sa spýtať pána Kapuscinského no od nedele som ho nevidel na skype.
PS: Krstný je vyučený automechanik s 20 ročnou praxou a poradil mi skvelú vec: Medená podložka (napr. na sviečke) je tvrdšia ako hliník a preto niekedy nevhodná. Túto vlastnosť je ale možné zrušiť rozžeravením medenej podložky (napr. nad zapaľovačom) a následne ho ponoriť do vody (nie veľmi studenej aby náhodou nepraskla). Povedal mi že ich to učili v škole.
Prosím poraďte mi prečo to neišlo naštartovať. Inak teraz nabíjam akumulátor do žhavítka prúdom 0,1A a ešte pred nabíjaním som ho dal vybíjať.
EDIT: chcem len podotknúť že ak mi ten motor nepôjde tak nemienim kvôli tomu so žhavíkmi skončiť!!!
S pozdravom
Marek.
Bydlisko: Senica ( 23 rokov )
jetylo
modelár

Príspevkov: 1069

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 25. 12. 2013 o 23:26 | odkaz na príspevok
Prechlastany motor nenastartujes a este mas sancu aj motor poskodit, pokial ho riadne prechalasces. Podla popisu sa ti to skoro podarilo...Precitaj si pozorne http://www.kolmanl.info/index.php?show=MOTORY_SPALOVACI a ked ti to nepomoze, tak si najdi v okoli niekoho ,kto to so zhavikmi aspon trochu vie.
Bydlisko: Reca ( 59 rokov )
Joba
modelár

Príspevkov: 1408

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 26. 12. 2013 o 08:56 | odkaz na príspevok
walkera:
1. Začali sme s "krstným" motor postupne dávať motor do kopy (priskrutkovali sme výfuk+dali medzi výfuk a motorovú hlavu červený silikón odolávajúci teplotám do 36°C)

Skontroluj či ste toho silikonu nedali viac mohol ucpať výfuk, čo ja viem tak OS-ky tam nemajú ani papierovú podložku tie plochy by mali sedieť .
Sviečky OS-A3 vlákno nesmie byť porušené ,vytiahnuté ani zdeformované. Aby si motor neprechľastával odpoj hadičky od nádrže a s injekciou strekni 1/2 kubika do karbeca , motor by mal zavrčať. Potom pripoj hadičky a opakuj
Bydlisko: Bratislava -Karlova Ves ( 58 rokov )
maxim
modelár

Príspevkov: 335

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 26. 12. 2013 o 10:44 | odkaz na príspevok
--- a následne nechal stále plyn na plno ale prst som na karburátore už nedržal a pretočil som 10x vrtuľou--

Plyn si stiahni pred startom s nasadenim zhavitkom na minimum-potom sa ti motor ozve-ale ak mas slabo nabite zhavitko a momentalne je na zhavik chladno+vysoka vlhkost vzduchu-pojde to trocha horsie.
Bydlisko: Pezinsko ( 56 rokov )
walkera
modelár

Príspevkov: 1140

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 26. 12. 2013 o 11:17 | odkaz na príspevok
Joba:
walkera:
1. Začali sme s "krstným" motor postupne dávať motor do kopy (priskrutkovali sme výfuk+dali medzi výfuk a motorovú hlavu červený silikón odolávajúci teplotám do 36°C)

Skontroluj či ste toho silikonu nedali viac mohol ucpať výfuk, čo ja viem tak OS-ky tam nemajú ani papierovú podložku tie plochy by mali sedieť .
Sviečky OS-A3 vlákno nesmie byť porušené ,vytiahnuté ani zdeformované. Aby si motor neprechľastával odpoj hadičky od nádrže a s injekciou strekni 1/2 kubika do karbeca , motor by mal zavrčať. Potom pripoj hadičky a opakuj

Výfuk sme určite neucpali dali sme tam toho len minimálnu vrstvu aby to vyrovnalo prípadné nerovnosti. Nepleskli sme to tam "priamo s pištole" ako somári. Silikón sme si dali na papier a zo skrutkovačom sme opatrne naniesli tenkú vrstvu silikónu (aj v manuáli bolo písané že by sa tam mal dať silikón pre dosiahnutie vyššej tesnosti). Včera som to ale preberal s 2 modelármi (sú aj tu na Portáli no asi ich nechám v anonimite) a dospeli sme k názoru že batériu v žhavítku treba dať nabíjať cez noc prúdom 0,2A. Tak som aj spravil a som zvedavý ako to dopadne. Dám vedieť čo a ako.
jetylo:
Prechlastany motor nenastartujes a este mas sancu aj motor poskodit, pokial ho riadne prechalasces. Podla popisu sa ti to skoro podarilo...Precitaj si pozorne http://www.kolmanl.info/index.php?show=MOTORY_SPALOVACI a ked ti to nepomoze, tak si najdi v okoli niekoho ,kto to so zhavikmi aspon trochu vie.

Vy ste určite mysleli že som mohol ohnúť ojnicu však? Na to som si dával veľký pozor a rozprával som sa o tom aj s pánom Kapuscinským.

PS: Krstný mi povedal že prechod medzi motorovou hlavou a výfukom je z vnútornej strany príliš ostrý. Mal by byť mierne zbrúsený aby mal priechod vzduchu od hlavy lepšiu možnosť vliezť do výfuku. To preto lebo ak je to ostré tak sa môže stať to že nebude prechod z vnútra rovný ale bude tam nejaká prekážka a tým pádom sa vzduch otočí a ja stratím určitú časť výkonu. Mal by som s tým niečo spraviť? Alebo to môžem tak nechať?

S pozdravom

Marek.
Bydlisko: Senica ( 23 rokov )
Joba
modelár

Príspevkov: 1408

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 26. 12. 2013 o 12:02 | odkaz na príspevok
S expanzným výfukom môžeš robiť čokoľvek vždy to bude dusítko čo uberá výkon ale môžeš zväčšiť výfukovú dieru alebo vyvrtať ešte jednu aby sa zlepšil odvod spalín. Hranu môžeš zraziť ale či to spozoruješ pochybujem. No a žhavítko musí byť samozrejme nabité
Bydlisko: Bratislava -Karlova Ves ( 58 rokov )
Marian
modelár

Príspevkov: 117

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 26. 12. 2013 o 19:23 | odkaz na príspevok
Co chces zbrusovat na motore ? Neblazni.
Povol ihlu na max 1,5 otacky ,daj plny plyn a pretoc motorom . Akonahle zbadas ze do karbeca cez hadicku voslo palivo tak pretoc motorom este zodva krat ,stiahni plyn aby tam ostala skulinka tak 1 mm medzi supatkom a telom karburatora , nasad zhavitko a razantne pretoc motor . Neboj nastartuje . Jak mile nastartuje tak par sekund ho nechaj bezat zo zhavenim a potom ho odpoj . Zacni mu opatrne pridavat na plno a zaroven otvaraj palivovu ihlu kludne aj o dve otacky . Motor musi doslova chrchlat z vyfuku a ako by si mal pocit ze ho chces utopit a takto ho nechaj bezat aj dve nadrzky .
Bydlisko: Nova Dubnica ( 45 rokov )
walkera
modelár

Príspevkov: 1140

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 26. 12. 2013 o 21:23 | odkaz na príspevok
Tak motor vybehol cca 100mll paliva....asi pol hodinku išiel takým typom že pretočil sa zo štyri krát a dosť. Na tom som dosť vyšťavil žhavítko. Keď sa to konečne rozbehlo tak som nechal žhavítko asi 5-7 sekúnd a následne skapal. Potom to išlo typom: ide na vysoké obrátky....trošku som mu ubral a zasa skapal. Nakoniec keď som nevedel čo a ako tak som otočil ihlu o 2,5 obrátky asi 3 krát pretočil vrtuľou a chytil. Následne som postupoval podľa manuálu, pridal plyn a pomaly ho začínal "uškrcovať" až kym nezačal motor meniť zvuky (trvalo to asi 10 sekúnd) následne ubral na voľnobeh odpojil žhavítko a motor spoľahlivo šlapal asi 5 minút a došlo palivo. Tak som doplnil do nádržky napojil žhavítko a merák ukazovla niekde medzi červenou a a zelenou časťou. To už ale bolo málo. Motor už nechytil.....teraz dobíjam batériu do žhavítka a teším sa na zajtra

S pozdravom

Marek.
Bydlisko: Senica ( 23 rokov )
walkera
modelár

Príspevkov: 1140

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 27. 12. 2013 o 19:15 | odkaz na príspevok
Tak dnes som od 15:00 vybehol 6-7x 150ml nádrž. Chcel som ešte 2 ale to už nebolo v silách žhavítka. Zajtra štýlom zabiehania vybehnem ešte 2-3 nádržky a potom by som to chcel skúsiť vyladiť. Ale motor chytá nádherne....ak je teplý tak na prvé pretočenie vrtuľou už beží. PS: motor ide momentálne na bohatú zmes a je trošku "bordelár". Mne to nevadí ale jeden rodinný príslušník mu dal názov ,,ropná katastrofa" .

S pozdravom

Marek.
Bydlisko: Senica ( 23 rokov )
Joba
modelár

Príspevkov: 1408

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 28. 12. 2013 o 07:27 | odkaz na príspevok
Aké tam leješ palivo ?
Bydlisko: Bratislava -Karlova Ves ( 58 rokov )
walkera
modelár

Príspevkov: 1140

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 28. 12. 2013 o 10:02 | odkaz na príspevok
O tom sme s pánom Kapuscinským debatovali asi pol hodinu. Dospeli sme k záveru že som mal kúpiť 5l paliva FAI 80/20 na zábeh a prvé lety aby som sa zo žhavíkmi učil na "mastnom" palive (aby som motor náhodou nepoškodil). Na 5l paliva by sa ževraj nemal vytvoriť karbón v motory. Ak by sa predsa len vytvoril tak by som dal dole hlavu a niečím (už si nepamätám ako sa to volá) vytriem piest. Ja ale radšej nepoužijem všetkých 5l ale iba okolo 4l. Potom prejdem na 5% Nitra v palive....

S pozdravom

Marek.
Bydlisko: Senica ( 23 rokov )
Joba
modelár

Príspevkov: 1408

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 28. 12. 2013 o 10:17 | odkaz na príspevok
Klľudne môžeš používať ricín FAI palivo , potom je to špinavšie ale motor je dobre mazaný a donitrovať sa dá vždy .Karbon sa tvorí pri vyšších teplotách a s ladeným výfukom skôr MVVS s muflerom ale s tým tvojim možno ani za sezonu.
Bydlisko: Bratislava -Karlova Ves ( 58 rokov )
walkera
modelár

Príspevkov: 1140

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 29. 12. 2013 o 16:26 | odkaz na príspevok
Ok, teda . Motor som dnes kompletne zabehol (bolo by to už dávno hotové ale vždy došla šťava v žhavítku). Minul som cca 2,5l. Motor nádherne štartuje a keď je teplý tak na prvé pretočenie vrtuľou. Keď som k nemu prišiel ráno a bol studený (bol v pivnici ale na suchom mieste) tak chytil asi na 6. pretočenie vrtuľou. Už sa preň chystá miestočko v lietadle .

S pozdravom

Marek.
Bydlisko: Senica ( 23 rokov )
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 261 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 5 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 12 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: martin-,