Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

Technické parametre
Výrobca: Home made Rozpätie: 280 mm Hmotnosť: 1430 g
Kategória: Lode - motorové Dĺžka: 600 mm Materiál: Polystyrén, Kapa dosky, papier, drevo
Motor: Viď. popis modelu.
Popis

Moytel - vznášadlo kanadskej pobrežnej stráže.

Technické údaje skutočného stroja:

Dĺžka 28,5m.
Max. hmotnosť 70t.
Inštalovaný výkon 3356 kW (4 preplňované dieselové 12V motory Caterpillar C32). Každá šestica válcov má jedno turbodúchadlo.
Zdvihový objem každého motora je 32.1 litra.
Max. rýchlosť 55 uzlov.
Operačný rádius 400 námorných míľ.
Vytrvalosť 24hodín.
Vyrobené firmou Griffon Hoverwork Ltd.

Model:

Pohon 2 x EDF ∅ 65 mm s motormi MIG 480 12V.
Dýzy v prednej časti 2 x axiálne ventilátory SUNON ∅ 40 mm (17000 ot/min).
Vzduchový vankúš 1x radiálny ventilátor ∅ 80 x 30 mm zo starého počítača.
Zdroj energie - 3S Li-Pol akumulátor o kapacite min 4000 mAh (kvôli dováženiu umiestnený v nákladnom priestore) - v mojom modeli mám 5300 mAh hardcase.
Riadenie otáčok EDF - 2x regulátory Hobbywing Quick Run WP - Crawler.
Dýzy a ventilátor vzduchového vankúša sú ovládané RC spínačmi (JES 06 - Opto). Zároveň sú otáčané okolo zvislej osi dvojicou serv. Dýzy sa podobne ako u vzoru zúčastňujú na korigovaní smeru letu pri manévrovaní a zároveň mierne zvyšujú ťah pri pohybe vznášadla vpred, alebo po natočení dopredu pomáhajú pri brzdení a pri cúvaní.
Pozn: Uvedená hmotnosť vznášadla je bez akumulátora.

Podrobnejšie o zrode tohto modelu viď. RC Revue číslo 3/2022.

Videá tu: https://www.youtube.com/channel/UCLE7BQp66DBDAzfhNysKSow

ID Modelu: AM10263 | Zobrazenia: 1151 | Pridané: 21. 10. 2021 o 08:56 | Autor: BOravec


Začiatok stavby…


Konštrukcia spodnej časti…


Zástavba dýz do…


Skúška rozmiestnenia…


Rezanie vonk. plášťa…


Upravené EDF pred…


Pred…


Súrodenci (tú bielu CC2…


Batéria bude umiestnená v…


Tie štyri V12 motory…


Pohľad zospodu. Vznášadlo…


Pohľad…


Testy vonku dopadli dobre,…


Bez sukne, vo výrobe je…


Nová sukňa je z textilu,…


Po jazde na vode a snehu som…


Ventilátor je uchytený na…


Dopadlo to dobre, nikde ani…


Inak ventilátor som použil…


Laboratórne skúšky na…

Autor Správa
BOravec
modelár

Príspevkov: 610

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 15. 6. 2022 o 20:31 | odkaz na príspevok
Nedalo mi, a tak som sa pustil do experimentovania s ťahom EDF jednotiek na mojom vznášadle. Ide o to, že EDF – ká na vznášadle pracujú v iných podmienkach ako u lietadla. Vznášadlo sa pohybuje pomalšie a často krát blízko oblasti statického ťahu pri manévrovaní v stiesnených priestoroch. Preto som sa rozhodol zmerať ťah zopár dúchadiel, ktoré som si pripravil skrátením listov na vrtuliach určených pre drony a porovnať ich s originálom, v mojom prípade 6 listá. Do geometrie lopatiek statora som zasahovať nechcel.

Pre môj experiment som použil nasledovné vrtule:
3 list, DAL Prop 5 x 4,8“
3 list E-MAX AVAN 5 x 4,8“
8 list HQ Prop 4 x 3“

Vrtule som upravil na priemer 65 mm, na špeciálnom prípravku aby sa vošli dovnútra EDF –ka.



Ťah som meral cez digitálnu váhu tak, že som ju oprel o stenu a vznášadlo ju pritláčalo predkom trupu.
No a tu sú výsledky, keďže boli merané dve EDF naraz, ťah jednej je ½ z nameraných hodnôt:
Originál................290 g
DAL Prop..............180 g
E-MAX AVAN.........340 g
HQ Prop................260g (tu musím poznamenať, že sa jedná o veľmi tichú vrtuľu a to aj pri použití na drone).

Takže, ak to zhrniem, jasný víťaz z môjho výberu je v tomto prípade použitia E-MAX. V porovnaní s originálom má statický ťah o 17% viac, a to nie je pri takejto jednoduchej úprave na zahodenie.
Bydlisko: Bratislava
  • Pridať komentár
Pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť.
Úvodná stránka
  • 173 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 4 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 6 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: