Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

  • Kategória

RC vybavenie (51)

  • Facebook
  • Reklama

Spektrum AR636, AR636A, AR636A SEFE atd...

Pridané: 13. 2. 2018 o 14:39 | ID článku: CLA411 | Zobrazenia: 249x | Komentárov: 3 | Autor: EcoOne




V tomto článku skúsim dať pod jednu strechu informácie pre prijímač AR636
návody, nastavenia, skúsenosti, linky na ďalšie články, návody atd...
Aby som to mal na jednom mieste a nemusel stále hľadať na nete.
(varovanie: všetko o Futabach, Frsky a iné nesúvisiace veci z témou budem bez milosti mazať!)

Moje poznámky sú v znamení chaosu .)
Majitelia AR636 prispievajte svojimi poznatkami


Vlastním:
AR636 F4U Corsair SAFE
AR636A DSM2/DSMX 6CH AS3X Sport
AR636A Blade 200 SR X
AR636A Blade 200 S
AR636A Mustang 1,2m
AR636A NIGHT VisionAire video
AR636A Brave Night Flyer

Programovací usb kábel



Rychlý start
Manuál

Linky:
Astramodel
RcGroups veľká téma



Pekný článok s popisom:
Stabilizační systém pro letadla Spektrum AS3X
Nastavení přijímače Spektrum AR636 v letadle EXTRA-300SP

Program: Spektrum Updater 1.2.4.0
http://spektrumrc.cachefly.net/apps/updater_instructions.html
http://spektrumrc.cachefly.net/apps/spektrum_updater.html

Spektrum_Programmer Verze 3.1 pro Windows 7/8/10
http://spektrumrc.cachefly.net/apps/spektrum_programmer.html
http://www.astramodel.cz/content/apps/Spektrum_Programmer-installer-3.1.0.0.exe

Subor: .srm
v súbore sú zapísané nastavenia pre lietadlo: letové mody, výchylky, expo atd...
súbor sa nahráva do prijímača Spektrum AR636

Súbor: spmrx.sax firmwar
Pri upgrade firmwaru si treba dat velky pozor!
Nesprávnym firmwarom si možte znehodnotit prijimač
neda sa spet nahrat predošli firmwar!

Použitie prijímačov AR636 v ostatných lietadlách
https://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?2135213-Eflite-SAFE-RX-in-another-plane

nezoradené info:
https://xinhaidude.com/2016/07/24/salvage-and-reprogram-ar636a-receiver-from-eflite-planes-with-safe/
https://www.facebook.com/spektrumAS3X/

http://www.modelflying.co.uk/forums/postings.asp?th=114837
preklad




Autor Správa
bogo
modelár

Príspevkov: 860

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 13. 2. 2018 o 20:40 | odkaz na príspevok

Mam ich od teba
Super clanok!
Konecne si ich vychutnam,lebo som nemal cas a ani sa mi nechcelo hladat po nete ako sa nastavuju

Pre informaciu pridavam foto kablov,ktore treba mat


Bydlisko: Zürich ( 50 rokov )
robertbulko
modelár

Príspevkov: 24

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 14. 2. 2018 o 10:30 | odkaz na príspevok
Veľa ľudí má pri konfigurácii AR636 problém s pochopením čo to vlastne sú a na čo slúžia výrazy ako: RATE GAIN, HEADING GAIN, ABSOLUTE, RELATIVE, PRIORITY.

Na úvod je dôležité vysvetliť si anglické názvy smerov osí otáčania lietadla. ROLL, PITCH a YAW. Obrázok nižšie to ukáže najlepšie:



ROLL - natáčanie krídelkami
PITCH - natáčanie výškovkou
YAW - natáčanie smerovkou

V AR636 sa každý smer otáčania pre každý letový režim (FLIGHT MODE) nastavuje zvlášť.

Poďme sa pozrieť na obrázok z apky z mobilu. Tu je zobrazené východzie nastavenie.



Najskôr si vysvetlime čo je na obrázku zobrazené. Spodná X súradnica zobrazuje pozíciu páky vysielača. Predstavme si že nastavujeme krídelká (ROLL). Vychýlenie páky doprava, alebo doľava. Na obrázku je v strede čiara, ktorá predeľuje celý nákres na dve časti. V tomto stave je poloha páky v strede. Obrázok v podstate zobrazuje 2D priestor, v ktorom môžeme nastavovať stabilizáciu, smerovanie a prioritu. Naspodu je 0% a navrchu 100%. V tomto priestore sa nastavujú hodnoty GAIN - tzv. zisk (RATE GAIN, HEADING GAIN, PRIORITY).

Ďalší obrázok je nastavenie stabilizácie (RATE GAIN). Tu sa myslí klasické udržiavanie lietadla vo všetkých 3 osiach natáčania pri nárazovom vetre.



Na obrázku je zobrazený trojuholník. Jeho vnútorný priestor je miesto, kde je aplikovaná stabilizácia. Keď je páka v strede, úroveň stabilizácie je najväčšia a vychýlením páky do strany úroveň klesá až tak, že je pri plnom vychýlení páky úplne neúčinná. Takto sa stabilizácia správa pri nastavení PRIORITY na hodnotu 100%, čo je východiskové nastavenie. O PRIORITY napíšem neskôr. To ako moc sa stabilizácia "mieša" do riadenia sa nastavuje práve percentuálnou hodnotou RATE GAIN. Kladiete si asi otázku, aká by mala byť najvhodnejšia úroveň. Stabilizácia, aby bola najúčinnejšia by sa mala nastavovať pre každý smer otáčania zvlášť (aby bolo jednoznačne vidieť, v ktorej osi sa lietadlo chveje) pri plnej rýchlosti a hodnota by sa mala zvyšovať až tesne pred úroveň keď sa začne (ak nastavujme ROLL) lietadlo chvieť v smere natáčania krídeliek. Keď sa chvejú už je to moc.

Ďalší obrázok je nastavenie smerovania, resp. držania smeru lietadla (HEADING RATE).



Toto nastavenie, tak ako RATE GAIN a vlasne všetky ostavné nastavenia sa nastavuje tiež v percentuálnej hodnote. Treba brať na zreteľ, že HEADING RATE je aktívny len ak je páka v stredovej polohe. Akonáhle sa páka dostane do stredovej polohy AR636 sa bude snažiť (podľa výšky úrovne nastavenia) držať aktuálny smer lietadla v danej osi otáčania, kde je páka v strede. Aká by mala byť hodnota smerovania je na pilotovi. Max. pre lietadlo bezpečná hodnota by mala byť dosiahnutá podobne ako pri nastavení RATE GAIN.

Na ďalšom obrázku sú zobrazené nastavenia: stabilizácia RATE GAIN, smerovanie HEADING RATE + priorita (PRIORITY).



Min. hodnota priority je 0% a max. 200%. Východzia hodnota je 100%. Pri vysvetlení RATE GAIN som písal, že priorita je tu nastavenmá na 100%. V tomto nastavení, keď je páka v strede, úroveň stabilizácie je najväčšia a keď je vychýlená na maximum, úroveň stabilizácie je nulová/žiadna. Toto nastavenie sa niekomu nemusí páčiť a preto je tu nastavenie priority (PRIORITY). Na obrázku je hodnota nastavená na 130%. Znamená to, že stabilizácia funguje len do 70% vychýlenia páky a zvyšných 30% je neúčinná. Ak by som nastavil prioritu na 50% aj pri plnom vychýlení páky, by stabilizácia mala ešte úroveň 50%. Mohlo by to byť v niektorých prípadoch celkom nebezpečné. V žiadnom prípade nenechajte prioritu na úrovni 0%. Mohli by ste za určitých podmienok stratiť kontrolu nad lietadlom.

A na záver nastavenie ABSOLUTE (ABS) a RELATIVE (REL). Na obrázku je hodnota HEADING GAIN nastavená na 80% a pod ňou je REL. Túto hodnotu v reále nepouživám. Je to ale max. hodnota, ktorú som schopný nastaviť na rádiu počas letu.



AR636 je prijímač s telemetriou a Spektrum rádiá s telemetriou dokážu v reálnom čase vďaka tejto technológii zobrazovať, ale aj nastavovať niektoré letové údaje. Je tomu tak aj pre nastavenie AS3X. Pomocou telemetrie môžete v reálnom čase, počas letu na vašom rádiu nastavovať hodnoty RATE GAIN a HEADING GAIN. Ak ponecháte počas programovania AR636 hodnoty na úrovni ABSOLUTE, tieto zostanú natrvalo nemené a nebudú sa dať meniť cez rádio. Ak nastavíte hodnoty na úroveň RELATIVE, tieto sa budú dať počas letu nastavovať. Nastavenie AS3X sa v rádiu normálne nezobrazuje, je potrebné ho aktivovať cez nastavenie telemetrie.

Ja používam na programovanie AR636 Audio interface kábel k mobilu. Príde mi to praktickejšie ako USB kábel k PC.

To je z mojej strany zatiaľ všetko.
Bydlisko: Trenčín ( 43 rokov )
bogo
modelár

Príspevkov: 860

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 15. 2. 2018 o 08:25 | odkaz na príspevok
Perfektne!
Bydlisko: Zürich ( 50 rokov )
  • Pridať komentár
Pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť.
Úvodná stránka
  • 82 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 18 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 21 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 16 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 25 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: artur, MATHIAS, robertbulko, Viktor191, braien23, peterrc, jaromir, martin-, ujovko, pentx,