Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

Technické parametre
Výrobca: Freewing Rozpätie: 900 mm Hmotnosť: 2200 g
Kategória: Lietadla - turbíny, EDF Dĺžka: 1450 mm Materiál: EPS
Motor: 2X 900W SAPAC 3200KV
Popis

Konečne som sa dostal ku generálke tohto pekného Suchoja, ktorý som kúpil od Hasanuela. Trpel slabým ťahom vzhľadom na hmotnosť. Tak som sa rozhodol, že ho osadím výkonnými dúchadlami SAPAC 70mm na 4S (1500g ťah motora), namiesto originálnych 64mm motorov. Problém však je v tom, že má veľmi malý priemer sania aj výtoku (~62 mm). Po osadení dúchadla mal pri pôvodnej konfigurácii nový motor ťah iba žalostných 750g (50% výkonu). Pre to som sa rozhodol, že vybrúsim výtokovú rúru aj sanie o 10~15mm a vektorovanie ponechám s nezmeneným priemerom 62mm. Po tejto úprave vzrástol ťah motora na 1050g, čo som zhruba plánoval.

Vybrúsené a zväčšené sanie a výtok (sanie ešte nie je prebrúsené, iba zväčšené. Je tam vidno zbytky lepidla, ale to všetko pôjde preč a vybrúsi sa to o 15mm):


Dúchadlo SAPAC má dve nevýhody a to síce veľký priemer sania statora dúchadla a absencia príchytných prvkov. Pre to som namiesto originálneho statora použil stator od Freewing, ktorý je omnoho kratší, má menší priemer nasávacej obruče a je aj o poznanie ľahší (a výkon ostáva nezmenený)í:


Rotor som ponechal originálny SAPAC. Toto dúchadlo má vynikajúci motor Black Tornado MB1 3200kv. Na 4S pri 60A ostáva absolútne chladný. Bez problému zvláda 5S pri 85A a ťahu 2000g+ pri vhodnom osadení, s dostatočne veľkým saním a výtokom, čo je na 70mm EDF podľa mňa špičkový výkon.


Zatiaľ mám dokončený iba pravý motor, rovnaké úpravy musím spraviť aj na ľavom. Po dokončení motorov bude následovať testovací let. Podľa výsledku sa rozhodnem, či budem upravovať, alebo meniť podvozok. Ostanú potom už len povrchové a vizuálne úpravy.

Po generálke sa zmenia parametre lietla, (z pôvodných uvedených v zátvorke):

Letová hmotnosť: 2200g (1500g)
Batéria: s 2x4S 2200mAh (1x4S 3300)
EDF: 2x70mm (2x64mm)
Celkový ťah: 2100g (originál má reálne len 1200~1300g)

Ako vidno, parametre sa veľmi zmenili, bude z toho úplne iný stroj. Omnoho ťažší, a hlavne oveľa výkonnejší. Ťah bude okolo 1:1 na 4S, takže očakávam, že bude omnoho rýchlejší ako v originálnej konfigurácii.

ID Modelu: AM710 | Zobrazenia: 5001 | Pridané: 15. 4. 2011 o 19:21 | Autor: jaroEDF

Autor Správa
housing
modelár

Príspevkov: 945

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 17. 4. 2011 o 13:32 | odkaz na príspevok
Tak to som zvedavy ako to bude lietat Jaro EDF...
jaroEDF
modelár

Príspevkov: 427

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 21. 10. 2011 o 17:06 | odkaz na príspevok
Prerábka dokončená. Ťah 2200g, WOT s mojimi baterkami okolo 2150g:

Bydlisko: Pezinok ( 38 rokov )
palino
modelár

Príspevkov: 13

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 4. 1. 2012 o 09:10 | odkaz na príspevok
Ja som si kúpil dva tieto stroje a jeden som upravil len tak že som prerobil podvozok na bezservový resp len s jedným servom a to som uchytil na Al doštičky, tak isto bezservové predné kolo s lankovým ovládaním otáčania a špekulujem nad uzatváraním prednej podvozkovej šachty ako je to na SU-35 od Freevingu (pozri ready2fly) ďalej som upravil predné kačacie plochy na pohyblivé v plnom rozsahu pomocou pôvodných serv na hlavný podvozok a spojil som ich cez mix s výškovkou. Na druhom modely kúpenom ako kit som upravil aj výškovky na plávajúce , dal som 8 listové rotory na turbínky a silnejšie motory a dorobil som smerovky. Ešte som s tým nelietal lebo je to v štádiu povrchových úprav a rozmýšľam o náhrade 8 kanálovej vysielačky Walkery za nejaký 10 kanál ale nechcem dať za to 1000.-. Budem vďačný za každý jednoduchý nápad ako odľahčiť model ale nie na úkor pevnosti draku.
Bydlisko: Pezinské Záhumenice 46, Svätý Jur, 900 21 ( 75 rokov )
jaroEDF
modelár

Príspevkov: 427

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 26. 3. 2012 o 22:11 | odkaz na príspevok
Tam nie je moc čo odhľahčovať vo všeobecnosti na EPS modeloch, jediná úspora môže byť na pohone, batérii a elektronike. Ešte tu sa dá ušetriť na podvozku, teda ak sa ho vzdáš, inak nie je na čom...
Bydlisko: Pezinok ( 38 rokov )
IT
modelár

Príspevkov: 26

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 24. 9. 2012 o 13:35 | odkaz na príspevok
Ahoj,
Rozmýšlam nad kúpou SU -34,ako si spokojný s letovými vlastnosťami a prevedenim SU34.aký to malo pôvodný ťah pred výmenou EDF?

ďakujem
Bydlisko: Malacky ( 48 rokov )
jaroEDF
modelár

Príspevkov: 427

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 24. 9. 2012 o 18:00 | odkaz na príspevok
Tento model vrelo odporúčam. Super letové vlastnosti, ľahký, veľká plocha. Pôvodný ťah je trošku slabší, než by mohol byť, ale to postrehne len ten kto už má nalietané s nesetovými stíhačkami. Má len dve slabiny. Prvá je podvozok, je trocha menej odolný (ale na hladkej ceste stačí). Druhá a viac závažná, je nespoľahlivý spínaný UBEC v setových ESC (nestačí na toľko serv). Na túto chorobu padlo veľa týchto modelov. V každom prípade treba používať osobitný BEC a bude dobre a dlho slúžiť.
Bydlisko: Pezinok ( 38 rokov )
edf
modelár

Príspevkov: 517

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 24. 9. 2012 o 21:03 | odkaz na príspevok
IT:
Ahoj,
Rozmýšlam nad kúpou SU -34,ako si spokojný s letovými vlastnosťami a prevedenim SU34.aký to malo pôvodný ťah pred výmenou EDF?

ďakujem

ak chvilu pockas bude robit teraz SU-27 viac kusov rozp. 880mm,dlz.1300mm bude to na tlacnu vrtulu ale bude aj moznost zabudovania 2xedf 64
Bydlisko: Podbrezová
  • Pridať komentár
Pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť.
Úvodná stránka
  • 218 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 3 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 3 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 21 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: