Výrobca: | Rozpätie: | 2200 mm | Hmotnosť: | 1800 g | |
Kategória: | Lietadla - vetrone | Dĺžka: | 0 mm | Materiál: | balza, oracover |
Motor: |
ID Modelu: AM10488 | Zobrazenia: 1067 | Pridané: 9. 2. 2023 o 22:09 | Autor: Trnavak
Autor | Správa | |
DaggyMAC team RCPortál Príspevkov: 1733 Moje modely Poslať správu |
Ako lieta model? Zmenou vzopätia je stále stabilný a dobre reaguje na smerovku? Vzopätie funguje ako samostabilizácia, ktorú modely bez ovládania krídelok potrebujú. Je to krásny model. |
|
JK modelár Príspevkov: 50 Moje modely Poslať správu |
Vzopätie potrebuje model bez riadených krídeliek kvôli zatáčaniu. Vychýlením smerovky model letí s vybočením - traverzom, čím dochádza k podfúknutiu krídla a tým k zmene priečneho náklonu modelu "do zatáčky". Model s nulovým vzopätím by teoreticky mohol letieť traverzom do nekonečna, kým by ho nejaký vertikálny poryv nedostal do náklonu. Príliš veľké vzopätie má zasa negatívny vplyv na priečnu stabilitu. Pri zvyšovaní rýchlosti modelu dochádza k priečnemu kmitaniu, ktoré pri neskorej korekcii rýchlosti môže viesť k neovládateľnosti až deštrukcii modelu... |
|
Trnavak modelár Príspevkov: 295 Moje modely Poslať správu |
Ešte to možno prehodnotím. Vzpetie krídla som prispôsobil uhlíkovej spojke krídla, ktorú som mal doma v šuplíku. Ovládatelné to ako tak je, ale vyskúšam aj to pôvodné vzpetie. Páčila sa mi stavebnica od Pichlera, ich Sinbad (2500 mm) má menšie vzpetie krídla, ale má krídelká. Ale aj tak si myslím, že hlavná funkcia V-čka a ušatých krídel, bola autostabilizácia neriadeného voľného letu. |
|
BOravec modelár Príspevkov: 576 Moje modely Poslať správu |
Ďakujem Vám že ste to vysvetlil tak ako má byť. Takéto základy by mali byť pre modelára samozrejmosťou. |
|
Jaroslav Kadlic modelár Príspevkov: 356 Moje modely Poslať správu |
To musí svahovať aj na železničnom násype . Pekná robota. |
|
Trnavak modelár Príspevkov: 295 Moje modely Poslať správu |
Prerobil (zväčšil) som vzpätie krídla na originálnu veľkosť. So zmenšeným vzpätím som mal problém so stabilitou a ovládaním pri pristávaní s bočným vetrom. |
|