Výrobca: | Rozpätie: | 2200 mm | Hmotnosť: | 1800 g | |
Kategória: | Lietadla - vetrone | Dĺžka: | 0 mm | Materiál: | balza, oracover |
Motor: |
ID Modelu: AM10488 | Zobrazenia: 389 | Pridané: 9. 2. 2023 o 22:09 | Autor: Trnavak
Autor | Správa | |
DaggyMAC team RCPortál ![]() Príspevkov: 1726 Moje modely Poslať správu |
Ako lieta model? Zmenou vzopätia je stále stabilný a dobre reaguje na smerovku? Vzopätie funguje ako samostabilizácia, ktorú modely bez ovládania krídelok potrebujú. Je to krásny model. |
|
JK modelár ![]() Príspevkov: 50 Moje modely Poslať správu |
Vzopätie potrebuje model bez riadených krídeliek kvôli zatáčaniu. Vychýlením smerovky model letí s vybočením - traverzom, čím dochádza k podfúknutiu krídla a tým k zmene priečneho náklonu modelu "do zatáčky". Model s nulovým vzopätím by teoreticky mohol letieť traverzom do nekonečna, kým by ho nejaký vertikálny poryv nedostal do náklonu. Príliš veľké vzopätie má zasa negatívny vplyv na priečnu stabilitu. Pri zvyšovaní rýchlosti modelu dochádza k priečnemu kmitaniu, ktoré pri neskorej korekcii rýchlosti môže viesť k neovládateľnosti až deštrukcii modelu... |
|
Trnavak modelár ![]() Príspevkov: 289 Moje modely Poslať správu |
Ešte to možno prehodnotím. Vzpetie krídla som prispôsobil uhlíkovej spojke krídla, ktorú som mal doma v šuplíku. Ovládatelné to ako tak je, ale vyskúšam aj to pôvodné vzpetie. Páčila sa mi stavebnica od Pichlera, ich Sinbad (2500 mm) má menšie vzpetie krídla, ale má krídelká. Ale aj tak si myslím, že hlavná funkcia V-čka a ušatých krídel, bola autostabilizácia neriadeného voľného letu. |
|
BOravec modelár ![]() Príspevkov: 614 Moje modely Poslať správu |
Ďakujem Vám že ste to vysvetlil tak ako má byť. Takéto základy by mali byť pre modelára samozrejmosťou. |
|
Jaroslav Kadlic modelár ![]() Príspevkov: 352 Moje modely Poslať správu |
To musí svahovať aj na železničnom násype . Pekná robota. |