Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

Technické parametre
Výrobca: Rozpätie: 0 mm Hmotnosť: 0 g
Kategória: Autá - elektrické Dĺžka: 0 mm Materiál:
Motor:
Popis

Traxxas TRX-4

ID Modelu: AM8912 | Zobrazenia: 7564 | Pridané: 29. 5. 2018 o 19:35 | Autor: marekk

1 2
Autor Správa
marekk
modelár

Príspevkov: 634

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 29. 5. 2018 o 19:42 | odkaz na príspevok
Dlho som uvazoval nad scale/trail truckom, ale napr taky axial ma neoslovil svojou jednoucelostovou(zamknute dify) a moc dalej som nehladal. Ked vsak prisiel traxxas s portalovymi napravami , uzavierkami diffov, 2 rychlostnou prevodovkou tak za mna ako fanusika traxxasu bolo jasno. Tento truck nieje dlho na trhu ale uz sa zacinaju krystalizovat zmysluplne upgrady aj tunnigy ktore stoja za to a zlepsia jeho jazdne vlastnosti.

Ako prve som vykuchal vsetku elektroniku okrem malych serv. Na pohon som zvolil kombo castle mamba X so Slate 2280kv motorom. Je to motor s nizsimi kv navrhnuty specialne pre crawlery. Original jednosmerny motor ma otacky asi ako 1900kv striedak. Chcel som nieco mierne rychlejsie tak som siel do 2280kv , ten bol aj priamo castlom odporucany do trx-4. Mamba ma specialny aux kablik ktory ako jednu z vlastnosti ma prepinanie medzi rezimom rock racer a rock crawler Tento aux kablik staci cez Y rozdvojku napojit na servo radenia prevodovky a automaticky potom na nizsej rychlosti mate okamzitu crawler spiatocku a drag brake a na druhej rychlosti normalnu spiatocku a drag brake vypnuty.
Prec islo aj servo riadenia, zvolil som tam 20kg vodeodolny savox, Od samix-u som kupil hlinikovu patku serva ktora mala byt specialne navrhnuta na trx-4 , ale napriek tomu vyzadovala upravy na cnc aby nekolidovala s tyckami prednej napravy.



Poznamka: ked budete menit servo a paku, tak je na trx-4 dolezite dostat gulovy cap riadenia do polohy co najblisej tej povodnej. lebo ako lavopravy posun tak aj posun nahor nadol sposobi zmenu geometrie a posunie paku serva do strany co sposobi obmedzenie rajdu do tej danej strany a zaroven pri posunuti nadol budu o paku serva narazat tycka naprav .
Tento konkretny savox bolo treba podlozit 2mm podlozkami a kedze ostatne serva maju inu roztec ako traxxas, tak bolo treba odrezat aj tie 2 vystupky ktore ho fixuju a vycentrovat ho medi original diery aby bola vystupna hriadel serva v rovnakej lavopravej pozicii ako original. Paka serva musi byt 22mm.

Dalsia zmena boli pneu a disky. Po troche hladania som mal jasno, preferujem pneu od proline a gumy s najlepsim gripom su od nich Hyrax. Zaroven som zvolil ich mensiu class1 verziu s priemerom 106 mm a sirkou 36mm, kedze original kolesa resp normalny hyrax s rozmerom cca 120/45 sa mi zdali trsoku velke na toto auto a vyzerali ako balony. Disky su beadlocky od gmade seria SR. Pripravil som sa tym o cca 6mm svetlej vysky a trocha gripu a stabilty skrz uszie gumy a rozchod pneu ale zatial to aj tak pri skuskach v terene vyzeralo velmi dobre. Guma je oproti stock-u vyrazne maksia, do diskov som navrtal vetracie otvory. Pri prehode prekazkami sa na ich hranach pneu krasne deformuje a zachytava o co sa da , grip je naozaj perfektny.


Pre jazdne vlastnosti tohto(aj kazdeho ineho) auta v terene pri prejazde cez prekazky plati cim niszie tazisko tym lepsie. Dosiahnut sa to da presnutim tazkych veci co najniszie. Preto je dobre mat co najlahsiu kasnu a ak sa da poresuvat veci smerom nadol, Tohto sa chytil bowhouse a vyrobili na 3d tlaciarni LCG uchyt baterie ktory vyuzije posledny mm a bateria je s nim najnizsie ako sa da.


S striedavym senzovym kombom auto jazdi krasane plynulo pri minimalnej rychlosti a dokonca aj pod zatazou sa to nezmeni. Testoval som a ako po rovine tak aj v 75%(! ) stupani dokazalo auto ist plynulo rychlostou cca 2,5cm /s,( co je asi 100m za hodinu ) A cez prekazky sa da pohybovat pri hrani sa s plynom este vyrazne pomalsie.
Tiez je velmi dobra jeho schopnost krizenia naprav tz. RTI (ramp travel index), aj s tymito mensimi kolesami som sa dostal na 20 stupnovej rampe k cislu cca 950 . V inom teste namerali trx-4 so stock kolesami 1060 , axial scxII ma 725. Takze tento podvozok sa traxxasu nazaj podaril a je radost ho pozorovat ako v terene pracuje.
Bydlisko: BA V ( 41 rokov )
pera2008
modelár

Príspevkov: 2549

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 29. 5. 2018 o 20:51 | odkaz na príspevok
mne sa paci ako si sa do toho pustil. Mam len zopar otazok a faktov:
1.portaly posuvaju tazisko vyssie
2.daval si aj zavazia do kolies?
3. dierky v diskoch su super pokial nepojdes do vody
4. paci sa mi ako si isiel do scale kategorie s kolesami, super volba na combo - asi ti v istych momentoch poloosy podakuju
5. odkial mas tie udaje o RTI?
6. v realy len jedno koleso na prekazke nemas ( RTI ), cize ti to nedava ziadnu garanciu ci sa prevratis alebo nie
Ak vsetko pojde hladko, tak model nebudes lutovat.
tu je nieco o RTI: https://en.wikipedia.org/wiki/Ramp_travel_index ale je to pekne tak na pohlad na autosalone
Bydlisko: Kosice ( 42 rokov )
marekk
modelár

Príspevkov: 634

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 29. 5. 2018 o 22:09 | odkaz na príspevok
@pera2008
1. No to je samozrejme, ale treba sa snazit posunut tazisko aj tak co najniszie. S tymito mensimi kolesami teraz vzniklo aj zbytocne vela miesta pod blatnikmi ktoreho sa neda lahko zbavit, karoseriu neposuniem nizsie ani o pol centi. Dalo by sa to riesiet ked tak kratsimi tlmicmi co by ale zas znizilo aj celkovy zdvih a obmedzilo aj spominany RTI. Alebo portal delete kitom, tym sa ale zas aj vyrazne znizi svetla vyska, co by bola skoda a auto zrychli2,3x. Potom by tu redukciu trebalo nejaku nahanat na spure/pinione , alebo aftermareketom v prevodovke, aby to nebolo zbytocne rychle.
https://scalerc.org.uk/forum/topic/ssd-portal-delete-kit/
https://www.amainhobbies.com/ssd-rc-trx4-front-axle-portal-delete-kit-black-ssd00245/p730431
https://www.amainhobbies.com/ssd-rc-trx4-rear-axle-portal-delete-kit-black-ssd00243/p730430
2. do kolies nie, rotacnu hmotu nechcem zvysovat, uz samotne beadlocky su o dost tazsie od povodnych plastovych diskov. Ale uz mam objednane kryty portalov, aktualne najtazsie co sa daju zohnat SSD 75g kus. https://www.amainhobbies.com/ssd-rc-trx4-portal-brass-weights-ssd00198/p695931
3. to je jasne , pred planovanou vodou treba zalepit. Inac si nechat radsej zajst chut na prechod potokom. Ak niekto neodola potom len rozobrat beadlocky a vysusit vlozky. Ale bez tych dierok by to prilis prepruzovalo, tie ovplyvnia vykon vyrazne
4. Tento mensi rozmer pneu sa mi paci viac , najskor som chcel scalove BF ktore maju 110/36mm https://www.prolineracing.com/tires/bfgoodrich-all-terrain-ko2-1-9-g8-rock-terrain-truck-tires.asp tie by este o chlp lepsie vyzerali, hyrax maju zas maximalny grip.
Kombo je naozaj fajnove, v crawlwer rezime s dragbrakom a okamzitou spiatockou sa s tym da hybat doslova po milimetroch. Snad tie poloosy cosi vydrzia, ak budu problemove aftermarket urcite ponukne cosi bitelnejsie.
5. s mojimi kolesami som meral RTI sam, tie dva dalsie merali tu https://www.rccaraction.com/axial-scx10-ii-vs-traxxas-trx-4-head-head/
6. RTI je meranie krizenia naprav, jasne nehovori to nic o tom kedy sa auto prevrati . Ale to ze pri akom krizeni naprav sa este vsetky kolesa dotykaju prekazok a mozu zaberat je udaj ktory povie cosi o vlastnostiach podvozku.

Je to moj prvy model s tuhymi napravami, takze sa ucim za pochodu.
Bydlisko: BA V ( 41 rokov )
pera2008
modelár

Príspevkov: 2549

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 29. 5. 2018 o 22:55 | odkaz na príspevok
jasne, vsetko vpohode, ja som len zvedavy, ze kolko penazi oproti kupnej cene do toho investujes. Uz teray sa mozno blizis 1:1. Tie portaly ti davaju viac moznosti, ale zarove su konstrukcna slabina vozidla. pridavanim hmotnosti budes musiet ist do aftermarketu, hlavne tie poloosy. sprevodovanie sa da nastavit pomocou traxxas ozubeni ( samozrejme dokupit ). Skade si vlastne kupoval kombo ( posli mi link do spravy ak mas)? Dakujem. tie dierky ti budu nasavat vsetok bordel a ti degraduju vlozky. Zalepene sa spravaju +/- rovnako ako s dierami, v tych pneu nie je taky tlak aby si mal citelny rozdiel. Zasadny rozdiel je ci tam mas vlozky alebo nie. K RTI: ti len udava hodnotu krizenia naprav. Nema to vplyv na to, ci budes mat grip, lebo sila pruzin + hmotnost vozidla ti urcuje pritlacnu silu kolesa na povrch, ak budes mat makke pruziny, tak nebudu vyvyjat dostatocny silu na povrch a teda aj hyraxy len budu smirglovat povrch a tak ci onak sa budes kyvat na 2 kolesach. preto sa to robi tak, ze model ma vlastnou vahou sadnut cca 25-50% aby presne v takych situaciach dokazal vyvinut dostatocnu silu na napravu vlastnou vahou a tuhostou pruzin a teda koleso bude mat vacsiu treciu silu voci povrchu. ak sa naucis prenasat silu s modelom, tak ti je RTI udaj nanic. to je ako udaj, ze tvoj motor ma 300k, ale smerom ku hnanemu kolesu strati 30% odporom, 15% sprevodovanim a dostanes 180WHP. zvysok su straty. tak aj ti RTI, ano mas tu hodnotu, za idealnych podmienok ju ziskas, ale v realy ti je nanic. mi posli udaj o svojej rampe ( kolko ° uhol mas na nej ) a ja ti poslem RTI mojich modelov ( len tak zo srandy ) . Co sa tyka vyzoru auta a velkosti kolies, ja nemam rad balony, podla mna je to ok tak ako to je. Mi tam chybaju tie retro farebne pasy, sa mi pacia na povodnom broncu, tak je to ako vozidlo agentov FBI , coz tiez nie je vobec zle
Bydlisko: Kosice ( 42 rokov )
marekk
modelár

Príspevkov: 634

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 29. 5. 2018 o 23:22 | odkaz na príspevok
No s tou cenou je to ako pises, ked zacnes akykolvek model vylepsovat tak to ide hore . Mas pravdu ze tie dierky asi zalepim a skusim ako sa to bude spravat. Lebo aj na dalsich offroad gumach co som mal na ine auta sa vsetko co je mensie ako dierka dostalo do gumy a dralo potom vlozku, tam mam odvtedy vsetko zalepene. Tu som najskor myslel ze to koli malym rychlostiam nebude az taky problem, ale cosi sa tam dostane tak ci tak. RTI som meral na 20 stupnovej rampe a mas sa samozrejme pravdu to koleso sa musi aj zapriet o podklad inac sa bude len suchat a nic z toho.

Kasnu mam v plane tuto istu , ale chcem ju dat do oranzovej metalizy + zadnu kabinu ciernu, takyto pohrebak sa mi tiez az tak nepaci a stock kasne nemam rad vobec. Uvazoval com aj teraz nad proline rubiconom este, len tu sa mi pacia tie scale detaily a priprava na osvetlenie. Proline je len hladky lexan bez nicoho, vsetko bude len "namalovane".

Este info pre niekoho kto bude planovat ten bowhouse LCG uchyt baterie, pisu ze aby sa tam zmestila 140mm dlha bateria treba dokupit aj zadnu rozperu sasi od nich, moja bateria ma 138mm a musel som z toho dost orezavat este aby sa tam zmestila. Tak ak si chcete usetrit robotu tak rovno zoberte uchyt XL na 158mm dlhu bateriu https://bowhouserc.com/rear-chassis-brace-xl-for-trx-4-v1/.
Tak isto na broncu ktore ma oproti defenderu skateny razvor z 324 na 312mm trebalo odrezat asi 1 cm z konca samotneho LCG lozka pri zadnej naprave, lebo do neho narazali pri plnom stlaceni zadnej napravy konce ociek gulovych capov. Na defenderi s razvorom 324mm to nebude treba, tam su tie tycky dlhsie a cele je to posunute smerom dozadu o tych 12mm.
Bydlisko: BA V ( 41 rokov )
marek4444
modelár

Príspevkov: 476

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 30. 5. 2018 o 00:05 | odkaz na príspevok
Skúšal si motor aj ako sa kamaráti s vodou? Lebo mám obavy že senzorový strieďak bude musieť byť len sucholezec. Nemám to overené z vlastnej (zlej) skúsenosti ale senzorový motorom vraj voda nerobí dobre. Máš to pekné, ja by som asi spustil kasňu nižšie aj za cenu kratších tlmičov, ale to je vec názoru, tvoje auto má spĺňať tvoje predstavy
Bydlisko: Nová Dedina pri Leviciach ( 49 rokov )
marekk
modelár

Príspevkov: 634

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 30. 5. 2018 o 00:55 | odkaz na príspevok
@marek4444 s vodou v castle pocitali kedze tieto motory su "crawler edition", priamo v specke motora je pisane ze senzorova doska v motore je zaliata do silikonu. Jedine co musis spravit pre lepsiu vodeodoslnost je namazat konektory zvonka dielektrickou vazelinou.

Co sa tyka znizenia to by som spravil velmi rad. Pouziti kratsie tlmice a znizit to o 10mm by vyzeralo suser. Origo tlmic ma 90mm a z toho chod cca 23mm. A ked sa stlaci o tych 23mm tak uz je vsetko v naprave poskladane na doraz takmer o ram. Keby som tam supol 80mm tlmice musel by som ich chod obmedzit spacerom na 13mm aby to nenarazalo o ram. A to by vyrazne uskodilo offroad schopnostiam podvozku.

Jedine spustit kasnu na podvozku, lenze zvnutra su uchyty ktore drzia tie chromove listy a su uz oprete o blatniky, budem musiet blatniky trochu pooriezat. Ale spustenie kasne je najlepie zo vsetkych moznych rieseni, zachova jazdne vlastnosti, znizi tazisko a auto bude vyzerat lepsie . Musim sa s tym pohrat. Potom hodim nejake foto co sa podarilo spravit
Bydlisko: BA V ( 41 rokov )
pera2008
modelár

Príspevkov: 2549

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 30. 5. 2018 o 08:37 | odkaz na príspevok
Tie castle modre su jedime striedaky senzorove,co su vodeodolne.
Bydlisko: Kosice ( 42 rokov )
marekk
modelár

Príspevkov: 634

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 30. 5. 2018 o 08:51 | odkaz na príspevok
Ped tym nez prisiel castle s tymto modrym slate motorom ludia hlavne v USA do crawlerov pouzivali holmes hobbies motor https://holmeshobbies.com/motors/brushless-motors/puller-pro-series/puller-pro-bl-540-standard.html je taktiez vodeodolny. Resp komu nezalezalo na vedeodolnosti aj tekin. Podla skusnoti ale castle ide uplne rovnako a stoji 1/2 co spominane 2.
Bydlisko: BA V ( 41 rokov )
corp
modelár

Príspevkov: 671

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 30. 5. 2018 o 09:09 | odkaz na príspevok
Super je ten model lame ma stale...
Bydlisko: Bratislava ( 37 rokov )
pera2008
modelár

Príspevkov: 2549

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 30. 5. 2018 o 09:10 | odkaz na príspevok
marekk:
Ped tym nez prisiel castle s tymto modrym slate motorom ludia hlavne v USA do crawlerov pouzivali holmes hobbies motor https://holmeshobbies.com/motors/brushless-motors/puller-pro-series/puller-pro-bl-540-standard.html je taktiez vodeodolny. Resp komu nezalezalo na vedeodolnosti aj tekin. Podla skusnoti ale castle ide uplne rovnako a stoji 1/2 co spominane 2.

presne tie dve boli, ale presne ta cena bola brutal
Bydlisko: Kosice ( 42 rokov )
BoroX
modelár

Príspevkov: 287

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 31. 5. 2018 o 20:56 | odkaz na príspevok
krásne auto karosériu si striekal?
Bydlisko: Bratislava ( 62 rokov )
marekk
modelár

Príspevkov: 634

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 1. 6. 2018 o 10:16 | odkaz na príspevok
@BoroX - tato kasna je povodna z modelu. Len som z nej strhol tie farebne nalepky. Ale chystam sa nastriekat nejaku farebnejsiu kombinaciu ked bude dostupna cira od traxxasu.
Bydlisko: BA V ( 41 rokov )
VladoB
modelár

Príspevkov: 10

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 1. 6. 2018 o 11:43 | odkaz na príspevok
Marek, velmi pekne auto vo vysledku, velmi pekna praca, pekne odborne si veci opisal. Aj ja uz davnejsie uvazujem o TRX-4. Nech Ti robi model radost a nech sa Ti dari posuvat tuning aj dalej
Bydlisko: LM ( 55 rokov )
marekk
modelár

Príspevkov: 634

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 3. 6. 2018 o 22:58 | odkaz na príspevok
Znizil som karoseriu a narazniky o 8mm. Vizualne myslim ze teraz sedi medzera v blatnikoch k tymto kolesam velmi dobre . Skusal som aj 12mm ale tam uz drhli predne kolesa stuplami o karoseriu , bolo to moc nizko. Trebalo trochu poobriezat podblatniky, aby sa tam zmestili listy ktore drzia na karoserii chromove listy zvonka.


Bydlisko: BA V ( 41 rokov )
1 2
  • Pridať komentár
Pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť.
Úvodná stránka
  • 282 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 11 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: