Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

autor správa
niio
modelár

Príspevkov: 58

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 5. 5. 2009 o 20:18 | odkaz na príspevok
Mam taku otazocku:
Ako ma byt spravne nastaveny volnobeh a ako to dosiahnut?
Ja ked mam volnobeh, tak sa kolesa tocia a ked polozim auticko na zem, tak samovolne sa hybe rychlostou ludskeho poklusu. Snazil som sa nastavit volnobeh pomocou pomeru palivo/vzduch, ale to sa mi zda nemozne, pretoze akonahle znizim otacky na take, aby sa auticko nehybalo, tak motor rychlo zhasne a tazsie potom startuje . Este ma teda napadlo, ze ci na volnobehu by nemala byt brzda nastavena tak, ze jemne brzdi kolesa, aby sa auticko nehybalo? Mal som aj problem, ze ked som zabrzdil, tak motor hned zdochol, ale prisiel som uz na to,ze je tam taky srobik, ktorym sa steluje doraz na minimalne otvorenie vzduchu, lebo ja akonahle som predtym zabrzdil, tak sa uplne zavrel privod vzduchu.
Aj mi dost auticko pluje z vyfuku, co som steloval motor 20minut, tak zem bola dost ofrkana.
Aky ma byt cca pomer palivo/vzduch? skor bohata zmes alebo skor chudobna?
niio
modelár

Príspevkov: 58

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 5. 5. 2009 o 21:22 | odkaz na príspevok
tak uz som na to prisiel, ja som to uuuuplne zle steloval, vobec som nesteloval low speed needle, ale iba high speed needsle a srob dorazu som myslel, ze je low speed needle. takze low speed needle je ten srobik, co je najblizsie ku plynovemu tiahlu, srobik dorazu je kolmy na nasavanie vzduchu a high speed needle je ten pri palivovej hadicke.
Postupoval som podla navodu:
http://rcauto.webtip.sk/content/view/243/59/

ale nie je mi jasne toto:

(-A-) High speed needle šrób je od výrobcu nastavený na 4 a ½ otáčky od pozície úplne dotiahnutého. Po zábehu motora môže byt šrób nastavený od 2 a ½ - 3 otáčok od pozície dotiahnutého. Záleží to od vlhkosti, zdvihu, paliva, žhaviacej sviečky. Šrób nesmie byt nikdy nastavený pod 2 otáčky od dotiahnutého. Inak motoru hrozí prehriatie a vážne poškodenie. V plnej rýchlosti by ste mali vidieť dym vychádzajúci z výfuku.

Pokiaľ pri plnom plyne motor prská, je šrób nastavený na veľa paliva. Otoč šróbom proti smeru hodinových ručičiek o 1/8 otáčky, aby si pridal prívod paliva. V tomto pokračuj pokiaľ motor neprestane prskať.

Pokiaľ sa naopak vám motor pri plnom výkone zdá príliš lenivý otočte šróbom v smere hodinových ručičiek o 1/8 a otáčajte dokiaľ sa to nezlepší. Stále dbajte na teplotu motora. Pokiaľ je nastavená príliš chudobná zmes , motor sa prehrieva, horšie sa štartuje, alebo sa samovoľné vypína.


Ta veta, ze ked motor prska z vyfuku, tak je vela paliva a mam ten srob povolit, aby som pridal viacej paliva. A dalej veta, ze pokial je motor lenivy, tak treba ten srob zatiahnut......Nema to byt prave naopak? teda ak prska, tak vtedy ho treba zatiahnut?
niio
modelár

Príspevkov: 58

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 5. 5. 2009 o 23:31 | odkaz na príspevok
takze asi po hodine a pol nastavovania sa mi konecne podarilo na 90% priblizit spravnemu nastaveniu. tych 10% chybycky krasy je to, ze na volnobeh stale auticko ide svojvolne, aj ked len pomalym krokom. Motor ma ale poriadny tah a nezdochne ani na brzde. Po 10min jazdeni mi z vyfuku po nakloneni vytecie asi nespalene palivo, je ho tak za dve polievkove lyzice...
Inac k tomu clanku o nastaveni motora, ked som ho nastavil podla toho, tak motor okamzite isiel do maximalnych obratok(zhasol az po 5s odkedy som zapchal vyfuk), tak som dalej robil pokusy a vyslo mi, ze doraz nie na 2mm ale necely 1mm, High speed needle na 2 1/2 otacky a low speed needle na takmer 4otacky. ked startujem, tak si na vysielacke centrovanim pridam trosku plyn, lebo inac nechce dobre chytit a ked chyti, tak potom ho centrovanim uberiem....Mam motor 2.5cc, tak hadam sa nic nestane, ak je doraz necely 1mm, aj ked v tom clanku upozornovali, ze musi byt minimalne 2mm, ale to plati asi pre ine motory alebo nie?
Michall72
modelár

Príspevkov: 825

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 6. 5. 2009 o 15:50 | odkaz na príspevok
1, doraz pri motore 2,5ccm je dobry ako ho mas, aj ja to mam tak...
2, pri zabrzdeni je dobre ze ti nedochne , ale naopak je zle ze sa sam samovolne pohybuje, to musis nastavit tou srubkou co je na doraz, ale tym padom musis dostelovat aj zmes. Nikdy ked stojis nemaj nastavene brzenie...
3, to ze ti trosku prska z vyfuku nevadi, to robi aj mne, je to kvoli tomu, ze palivo so 16% nitra ma vecsi obsah ricinoveho oleja a pri tomto spalovani (nedokonalom) sa nespotrebuva. Ak by si tam dal palivo s 10% nitra tak to budes rovno robit na ceste olejove cesticky
Bydlisko: Humenne
niio
modelár

Príspevkov: 58

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 9. 5. 2009 o 00:16 | odkaz na príspevok
co mam dostelovat, ked vsetko je naladene, lenze kolesa sa stale pomalicky tocia a ako nahle ich zabrzdim, tak motor zdochne?
Proste z vyfuku ide dym pri prudkom pridani, zrychlovanie je plynule a motor sa neprehrieva, na volnobehu zdochne do 20s, ale staaale na volnobehu ma tendenciu auticko sa hybat a proste ked este viac privriem doraz karburatora, tak uz zdochne...
pozeral som nejake videa a tam oni maju volnobezne celkom vysoke otacky a netocia sa im kolesa a mne sa tocia, prestavaju sa tocit, az ked motor takmer trpne....ja to vidim tak, ze problem moze byt v spojke, lebo inac nechapem...
Michall72
modelár

Príspevkov: 825

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 9. 5. 2009 o 07:13 | odkaz na príspevok
to musis len skusat a skusat, alebo zajst do servisu...
Bydlisko: Humenne
niio
modelár

Príspevkov: 58

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 9. 5. 2009 o 22:42 | odkaz na príspevok
takze mam rozobratu spojku, vsetko je OK, len by ma zaujimalo, ze aku tuhu mate pruzinku na spojke? ja ju nemam moc tuhu v rukach ide lahko roztiahnut a prave preto,ze pruzinka je velmi jemna, tak spojka zabera uz od spodnych otacok a teda neda sa naladit volnobeh, lebo ine vysvetlenie ako zaciatocnik nemam
niio
modelár

Príspevkov: 58

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 10. 5. 2009 o 01:14 | odkaz na príspevok
Rozobral som spojku, skratil pruzinku o 5% a dostavil sa pozitivny vysledok, ale este je treba ju skratit asi o 3%-5%, aby bola tuhsia a bude volnobeh vynikajuci. Lenze som zodral inbus pri neustalom rozoberani a skladani spojky, takze zajtra utekam kupit novy. Spravil som aj drobnu upravu polohy motora voci prevodovke, nechapem preco, ale od vyroby bola os motora voci osi prevodovke po horizontalnym uhlom a zuby spojkoveho bubna a prevodovky teda dobre nezapadali, takze som os motora dal do rovnobeznosti s osou prevodovky.
Zajtra doladim spojku, naladim motor a kooonecne po tyzdni a pol zufaleho ladenia volnobehu motora(pricina bola aj tak spojka) si pojdem poriadne zajazdit
Michall72
modelár

Príspevkov: 825

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 10. 5. 2009 o 09:39 | odkaz na príspevok
si zaciatocnik, ale vyriesil si to ako profesional...
Bydlisko: Humenne
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 322 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 11 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: Redlline,