Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

1 2 3 4
autor správa
eMDee
modelár

Príspevkov: 1332

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 29. 11. 2014 o 11:37 | odkaz na príspevok
Trochu som prelistoval forum, nie len toto a uz mi to nedalo Dojimaju ma ludia, ktory maju v profile jedno auto a potom vyrobcu tejto znacky vsetkym odporucaju lebo sa nemaju na co stazovat ( s cim porovnat?), ktory mali dve auta (prve z dracika) a to druhe odporucaju, ktory maju 3 auta (1 normalne, a potom 1/24,1/32) a jedno z nich moc odporucaju lebo je najlepsie. Ktori maju dvojkolku a vravia ze je to vacsia sranda ako stvorkolka s ktorou nikdy nejazdili. Ktory vsetkym odporucaju monstetrucky, pretoze buggy alebo truggy je samozrejme iba na parkovisko. Ktori odporucaju nekvalitne komercne znacky, ktore budu stat viacej penazi na dieloch a upgradoch, ako zavodne stroje ktorym sa aj tak po vsetkych investiciach rovnat nebudu.

Toto je len moj osobny nazor, ak sa niekto stotozni, tak to bude male plus.

1. volim si stavebnicu - nikdy RTR. Ci je to pre dospelaka, alebo male dieta, clovek ma omnoho lepsiu znalost fungovania stroja, vacsi vztah k autu, kedze ho sam "stvoril" (podstatne napr pre deti) a co si mnohi neuvedomuju, po prvej jazde vo vlhku/prachu/blate/kdekolvek, by ste mali auto rozobrat a vycistit menit oleje v diferakoch je obcas treba, podobne v tlmicoch, nie je vec, ktoru by ste nerozoberali, preto nema ziadny zmysel snazit sa tomu vyhnut v prvom okamihu pri kupe auta. Tam je aj ten casty omyl s vodeodolnostou elektroniky (ale nie mechaniky)

2. Druhy bonus je, ze si vyberiem svoje komponenty. Vidim auto RTR za 250e, ale potrebujem k tomu lipo baterku (~50e), a nie nejaku co mi vydrzi 5minut, k nej potrebujem nabijacku (~50e), taku co ju relativne rychlo dobije a neznici, casto ovladac (~80e), lebo originaly stoja za ***, chyba im cit, alebo len kvalita a casom odchadzaju potenciometre. Nove servo, v RTRkach su casto slabe, plastove, pomale, necentruju sa dobre... (~50e). Zrazu som zaplatil 480e a potrebujem dalsie veci na udrziavanie auta v dobrom stave (oleje, mazadla) + diely. Tak preco to neporiesit hned pri kupe auta a nepriplacat si za komponenty, ktore bude nevyhnutne vymenit??

3. Pred vyberom offroad auta sa spytam - mam k dispozicii trat? Indoor/Outdoor?
Ak mam, nastudujem si ake auta sa tam smu jazdit, ake zavody sa tam jazdia, volim podla toho. Jazdenie na trati je asi to najzabavnejsie co v modelarstve je - trening, meranie casu, skoky, technika, superenie s ostatnymi, adrenalin - odporucam kazdemu raz na trat vyrazit a vyskusat si to. Tj do indoorovej pravdepodobne 1/10 4wd / 2wd buggy/sct, alebo 1/8 buggy ak je to povolene. Na outdoorovu 1/10 - 1/8 buggy / truggy, je to fakticky jedno, cim mensia mierka tym vacsia vyzva na ovladanie, to iste dvojkolka vs stvorkolka. Kym v terene clovek spacha samovrazdu , na trati rozdiel v pohone dozenie treningom a zrucnostami, takze to nemusi byt na skodu (ak maju kamarati 1/8cky, tak si ale jednu radsej zozeniem aj ja)

4. Ak trat nemam, spytam sa kde chcem jazdit - parkovisko? ehm. V terene su dvojkolky k nicomu, resp kto jazdi 4wd, tak vie aky je v tom rozdiel, ani normalne 1:1 terenaky nejazdia na 2wd a ma to svoj dovod. Nie, nie je zabavava pretacat sa na mieste, chytat hodiny pri akceleracii, obcas brzdeni, zapadavat v terene a pod. zufalosti, bezny clovek este aj zadriftuje lepsie so 4wd, pretoze ma kontrolu. Takze si nevyberam dvojkolku,. 1/10 buggyny 4wd pojazdia po prasnej ceste, nejakom mensom strku, vykosenej trave, zaskace sa s nimi dobre, ale odolnost moze byt problem (u vacsiny z nich aj bude skutocny problem), nie su uplne zufale, ale budu sa trapit v beznom terene (kde mate pravidelne kosenu travu ako priklad, bezne podmienky = horse podmienky). Urcite lepsi bude 1/10 short course. Este lepsia volba bude 1/8 buggy - hlavne z dovodu odolnejsej konstrukcie, taktiez je to najjazdenejsia kategoria a vacsiu spolahlivost uz clovek nezozenie. Pre este tazsi teren a hlbsiu penazenku je tu 1/8 truggy, vychadzaju z buggyn, s nejakymi konstrukcnymi zmenami, na ukor odolnosti (vacsie kolesa, dlhsie ramena, vyssia hmotnost - vacsia energia a pakove efekty na diely). Furt budu lepsie ako vsetky tie komercne monstertrucky dohromady plus, spolu so vsetkymi zvysnymi menovanymi kategoriami ponechavaju moznost ist raz na trat a pripadne sa zucastnit zavodu v danej kategorii. A nie, priechodnost terenom u mna ako argument neobstoji - nerozumiem kde je ten podstatny rozdiel medzi nejakym monstertruckom s udavanou svetlou vyskou 10cm a truggy so 7.5cm, radsej vezmem to kvalitnejsie, odolnejsie auto, pretoze to sa pocita a ak chcem jazdit po tankodrome, tak to asi nie je to spravne hobby.

PS: tento prispevok sa nesnazi oslovit ludi ktori hladaju cinske predrazene RTR vo farebnej krabici s akcnymi obrazkami, co mozno najvacsie a najtazsie, s rychlostou 100kmh na co najvacsich kolesach aby s nim jazdili po parkovisku zlava doprava na zadnych kolesach.
trex
modelár

Príspevkov: 489

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 29. 11. 2014 o 14:38 | odkaz na príspevok
otazka kolko modelov si už odjazdil???lebo pises akoby si s kazdym odjazdil sezonu... no najviac ma pobavilo ako zrovnavas Monstre s Truggy...si odbornik ...hrusky a jablka si pomiesal...
Bydlisko: nitra
eMDee
modelár

Príspevkov: 1332

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 29. 11. 2014 o 17:38 | odkaz na príspevok
hovorim o vyuzitelnosti, nie o kontrukcii auta
mAto424
modelár

Príspevkov: 3231

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 29. 11. 2014 o 20:27 | odkaz na príspevok
teda monstre vobec nekupovat? ci ako?
Bydlisko: Liptovský Mikuláš ( 32 rokov )
eMDee
modelár

Príspevkov: 1332

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 29. 11. 2014 o 20:53 | odkaz na príspevok
Ahoj, to som nepovedal, tvrdim len, ze to na prejazdnosti terenu co clovek ziska oproti najblizsej konkurencii z toho co som spominal (tj 1/8 truggy) sa vykompenzuje jazdnymi vlasnostami vseobecne, lahkou udrziavatelnym dizajnom, odolnostou dizajnu a materialov + moznostou zavodit s tym. Vsetko zalezi nakoniec od individualnych priorit. Ale kolesa z monsteru obujem aj na tu truggy, taktiez jej zdvihnem podvozok ked potrebujem a mam k tomu ostatne vyhody.
vyprostovak
modelár

Príspevkov: 554

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 30. 11. 2014 o 09:16 | odkaz na príspevok
brutal teren sa rovna MONSTER alebo AXIAL - to je tak ista vec ako ked slnko vyjde kazde rano
Bydlisko: okr.Levice
tomiQe
modelár

Príspevkov: 1068

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 30. 11. 2014 o 10:43 | odkaz na príspevok
Dnešna logika ludí hovorí že čím väčšie kolesá tým väčší terén to prejde,alebo čím vyšší podvozok tak tým lepšie... Samozrejme že sa na to da pozrieť s viacerých uhlov . Radšej by som mal nižší podvozok ako napriklad dajme tomu mugen mbx7 truggy čiže tak 6cm ako keby som mal mať niečo ako emax ktorý prejde "hocičo" ...mne viac vyhovuje auto ktore na poli alebo na štrkovisku neprevratim ako keby som mal chodiť každých 30 sekund obratiť emaxxa s tažiskom v oblakoch . Čo sa týka prechu terénom tak s 1/8 truggy sa da jazdiť aj v takom teréne ako s 1/8 MONSTER...stačí otvoriť diferaky a dať do nich 500k olej ...prípadne 3.8 badlands a je to .
Ešte k lacným autám...z traxxasu slash čo bude mať tento rok asi 4 vyročie mi dodnes ostalo funkčne servo vysielačka prijmač aj regler.. Niekedy na tom nieje ta elektronika až tak zle povedal by som že väčšina zhoretej alebo pokazenej elektroniky bola zapričinena aj použivateľom...vysielačky podla mna meniť netreba pokial funguju na posledných pretekoch sa mi pokazila sanwa a tak som si požičal supravu z himota a povedal by som že rozdiel bol minimalny ale v nastaveniach...ano tam je velky rozdiel , ale využijú to všetci?
Bydlisko: košice ( 26 rokov )
eMDee
modelár

Príspevkov: 1332

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 30. 11. 2014 o 11:21 | odkaz na príspevok
Vidis, ja som mal zase 2 RTR vysielacky, obe odisli velmi rychlo, tretiu som si kupil samotnu, ale tiez z tej najnizsej cenovej kategorie, po 3 mesiacoch bola KO. Mal som v ruke aj hpi RTR vysielac, nevedel som s tym jazdit Samozrejme nie ze sa to tak stat musi vzdy, ale visi to vo vzduchu podla mna. Samozrejme nastavenia nie su vzdy nutne, aj ked mat aspon subtrimy, exponencialy, digitalne na displeji, nech clovek vie co tam ma, do buducna pamat na viac modelov, sa podla mna zide.
Co sa serv tyka, niektori vyrobcovia daju horsie, ini lepsie, nie nevyhnutne sa pokazia (aj ked davat serva s plastovymi prevodmi do 5kg monstertruckov je vcelku respektuhodna odvaha), ale ked clovek vymeni nejake 4kg plastove za digitalny savox, tak jazdenie a presnost je uplne niekde inde, pamatam si ten pocit poprvykrat.
Pointa mojho prispevku bola, ze bud nech si ludia kupuju uplne lacne stavebnice, vyberu komponenty a zoznamia sa s hobby, pretoze vela sa tym naucia a ziskaju k tomu vztah alebo nech potom priplatia za firmy ako mugen, xray, sworkz a dalsie, ked uz vedia ze ich to bavi vyberu si model podla moznosti na jazdenie ktore maju okolo seba.
Je lakave kupit si napr erevo a rovno jazdit, preco by clovek bral stavebnicu od xrayu, kt stoji skoro tolko isto a nema jediny kus elektroniky v sebe, ani len kolesa nalepene a karoseriu nastriekanu. Lenze v dlhodobom horizonte zahrnajucom upgrady a opravy ho to vyjde naopak lacnejsie. 1/8cky su stavane na profi zavody, auta musia vydrzat co najviac, ide tam o vela a preto su dobre aj do terenu pre beznych ludi, ktori nevedia vzdy skocit perfektne a nie vzdy sa vyhnu prekazkam, zaroven, ako vravi aj kolega, terenne vlastnosti su na dostatocne dobrej urovni (neporovnavam s crawlermi samozrejme), preto ten moj vyber hore - vzdy stavebnicu a podla podmienok 1/10 alebo 1/8
RCmario
modelár

Príspevkov: 166

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 30. 11. 2014 o 16:50 | odkaz na príspevok
ja mam tiež akurat RTR a nehodi sa idem kupovať nový a iný, tak ked som si tuto temu pozrel tak viem zas čosi, nove lebo som začiatočnik a mam 11 tak ešte neviem všetko.
je to dobra rada
Bydlisko: Svrčinovec ( 21 rokov )
tomiQe
modelár

Príspevkov: 1068

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 30. 11. 2014 o 20:54 | odkaz na príspevok
Keď maš 11 rokov tak radšej ostan u 1/18 latrax
Bydlisko: košice ( 26 rokov )
eMDee
modelár

Príspevkov: 1332

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 2. 12. 2014 o 00:18 | odkaz na príspevok
..alebo nech pekne posetri, ja som v priblizne takom podobnom veku kupoval svoje tretie a prve za vlastne koruny rc auto Ale oplati sa jednoducho posetrit, clovek ma vo vysledku viac zabavy za menej penazi, ako ked kupuje hned rychlo nieco na co prave teraz ma. Obzvlast by som dal do pozornosti slovensku firmu Xray (teamxray.com)
pera2008
modelár

Príspevkov: 2549

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 2. 12. 2014 o 09:18 | odkaz na príspevok
ja som trucho zmateny z toho, co tu pises. Moj nazor je taky, ze Monster a shortcourse ti v terene pre Trialy trpi, pretoze nevyuzijes rychlost, nie je to na to konstrukcne stavane (napr. extremne krizenie naprav ). nehnevaj sa, ale plastove komponenty ti pruzia a lamu sa v terene, preto sa pouzivaju, lebo kov je pevny ale ho ohnutim/narazom deformujes.Ano, Monster a shortcourse je zabava v podmienkach, na ktore boli urcene tieto modely( rychle prejazdy/nie pomalsia precizna jazda ). Crawlery su uplne ina kategoria ( pomala jazda, splhanie cez prekazky, rovnovaha ). to by som v tvojom prispevku ani nespominal, lebo to ma len malo spolocne ani s trialmi.
Ak si niekto kupi nejaku lacny model, tak si musi uvedomit, ze si kupil hobby vec, nie pre profesionalov a tak s nou jazdit. Stale ide o to, ci to co si kupujes je dobry pomer cena/co za to dostanes.
Ja mam Mex Truggy a nato, naco ma sluzit som dokupil suciastky. Nechal som si poradit, co nan treba a az casom uvidim, ci som spravil dobre.
Nie je nic zle na kupovani lacnejsich modelov, len si treba uvedomit co za tu cenu dostanes a ci je to to, co si clovek predstavoval.
Urcite by som nemiesal Trialy, crawleri/shorcourse a monster.
@vyprostovak: brutal teren sa rovna MONSTER alebo AXIAL? nehnevaj sa, ale ani Monster nema tazisko na spravnom mieste, Axial nema autenticitu sa spravania v terene a vdaka plastovym napravam ani dostatocnu prejazdovu vysku naprav pokial nedas vacsie kolesa s pneu. Co mas potom problem so stabilitou pri prejazde do zakrut + axial je velmi lahky na trialy , dokonca na rychlu jazdu v terene - podla mna

Je to moj nazor zalozeny na pol rocnom robeni prieskumu, plno videi a recenzii.
Bydlisko: Kosice ( 42 rokov )
trex
modelár

Príspevkov: 489

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 2. 12. 2014 o 12:53 | odkaz na príspevok
a preto vsetko co ste popisali je taka siroka škala roznich podvozkov ...treba si kupit viacej modelov a je to a nie hladat lamentovat a plakat ze nie je nic univerzalne v jednom ... bohuziaL MODELARCINA JE AJ O PENIAZOCH -
Bydlisko: nitra
eMDee
modelár

Príspevkov: 1332

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 2. 12. 2014 o 17:02 | odkaz na príspevok
..ja sa tu crawlerom nevenujem (co som aj spomenul), ani ponorkam, ani inym specifickym modelom ktore su kupovane ludmi, ktori idu idu jazdit expedicie, alebo splhat po skalach, alebo maju jedno konkretne zameranie, vyzadujuce velmi specificke vlasnosti auta.

Pisal som to pre ludi s otazkou charakteru "poradte mi ake auto si mam kupit, nech je do X korun" a pod, ktorym chcem naznacit, ak si to niekedy precitaju, ze su modely o ktorych sa na tychto ak-nie-himoto-tak-hpi/traxxas forach nehovori, pritom su daleko vpredu, ponuknu zrovnatelne vyuzitie s komercnymi autami pri vyssej kvalite a nizsich prevadzkovych nakladoch a ako sa vyplati, na tieto auta aj rok navyse setrit, pretoze potom posunu hobby uplne na iny level (alebo ich zhanat na bazaroch od zavodnikov co sa ich zbavuju).

Co hovoris o tych plastoch a kove "nehnevaj sa, ale plastove komponenty ti pruzia a lamu sa v terene, preto sa pouzivaju, lebo kov je pevny ale ho ohnutim/narazom deformujes", tomu fakt nerozumiem, na co narazas, plast som spomenul len v sulade s prevodmi serv.

Taktiez som tu naznacil vyhody stavebnic voci RTRkam a ich moznym klasickym problemom a skrytym nakladom, nemyslim si ze sa da nesuhlasit s vacsim prinosom kitu pre kohokolvek kto to berie ako hobby a nie ako docasne zahananie nudy.

Este som okrajovo spomenul rozdiel vo vyuzitelnosti 1/10 a 1/8 offroad modelov najbeznejsich kategorii, tj buggy, truggy, short course, monster, 2wd a 4wd, opat podla mna normalna dobra rada, pre cloveka ktory nevie co moze od tej svojej 1/10 buggyny 4wd cakat napriklad (nejake 1/16,1/24 a spol ani neriesim) alebo rozmysla, ci sa mu nevyplati viac dvojkolka kvoli "lahsej udrzbe".

Tak trochu nechapem teda vsetky odtemy odtrhnute komentare ktore sa tu objavuju, preto len este raz poviem - nie, neodporucam vyhadzovat crawleri a tanky a kupovat si 1/8cky a ani nevravim, ze su jednotlive platformy podvozkou totozne, iba ak tak ze niektore stoja nad tymi zvysnymi a jazdim-kde-sa-da modelarom daju viacej.
AspireSK
modelár

Príspevkov: 165

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 14. 12. 2014 o 17:41 | odkaz na príspevok
Ako som si všimol tak sa tu objavujú samé legendy (profesionáli alebo ľudia z bohatými skúsenosťami) rcportálu a taktiež aj jedna nová (neberte to ako do riťvlezstvo ale tuto z menami pánov sa stretávam čoraz častejšie a ako vidím (čítam) tak majú obsiahle skúsenosti z modelárstvom). Chcel som len poznamenať môj postreh inak tento komentár nemá žiaden hlbší význam.
Bydlisko: BA ( 23 rokov )
1 2 3 4
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 157 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 9 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: