Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

Technické parametre
Výrobca: Windrider Rozpätie: 1675 mm Hmotnosť: 800 g
Kategória: Lietadla - vetrone Dĺžka: 890 mm Materiál: EPP
Motor: bez
Popis

Od Minga z Windrideru som si objednal tohto Foxa v jesennej akcii bez poštovného. Skvelá ponuka ktorá sa neodmieta. Po tomto Foxovi som pokukoval už dlhšie na Lindingerovi, no nemali ho v tom čase skladom. Ruka v ruke som sa dostal na windriderove stránky a pozerám - AKCIA. No nezober to.

Základné údaje:
Rozpätie 1675mm
Dĺžka 890mm
Plocha krídla 0,2sq.m
Plošné zaťaženie 21,25g/sq.dm
Prázdna hmotnosť 425g
Materiál EPP

Plánujem použiť 4x HXT900 servo pre výškovku, smerovku a 2x krídelká, 1600mAh NiMh 4,8V batery pack, prijímač Assan 6ch. Mám v pláne peknú grafiku vo farbách Fox experimental. Bude to čistokrvný svahový akrobat do ľahkých a stredných podmienok. Vlekať tak malého vetroňa sa mi zdá byť pritiahnuté za vlasy, tak ani nebudem inštalovať servo pre vlečný háčik. Postupne budem pridávať fotečky zo stavby a záletu.



Tieto vecičky sú pripravené pre vloženie do Foxa.


23. 11. 2009 Tak som sa konečne pustil do stavby. Od víkendu som pekne pokročil:

Servo smerovky som vložil uprostred smerovky v mieste výškovky. Náhon smerovky som urobil napriamo s cieľom čo najmenšieho aerodynamického odporu vzniknutého servom. Takto je to pekné a aerodynamicky čisté.


Servo som pekne zakryl extrudovaným polystyrénom a zabrúsil One Time šľahaným tmelom. Pánty som použil veľké MP-JET. Servo takmer nevidieť a čomu sa najviac teším - FUNGUJE TO!


Šľahaným tmelom som vytmelil aj drážky káblov v krídle aj celé servá.


Servá som vložil úplne do krídla, aby som ich čo najviac schoval. Profil krídla Foxa je ozaj tenký a servo sa tam vošlo len tak tak. Po zalepení serva som napatlal tmel a zabrúsil.


Po zabrúsení som prelepil vinylovou lepiacou fóliou s podmaznutou lepiacou stranou CA lepidlom, nech to drží. Vďaka zabrúseným tvarom krídla sa nálepka nepoddáva vyrezanému tvaru, ale pekne kopíruje tvary krídla.


Nakoniec som sa predsa rozhodol použiť plochý pack, ktorý mi Ming poslal spolu s Foxom. Dal som ho naplocho a pájkou som vypálil priestor pre pack. Je tam pekne natesno, nemusel som ho lepiť a drží. Takto tam nie je pack "nafrut" ale v prípade nutnosti ho môžem vytiahnuť.


Potom nasledovalo lepenie samotného trupu. Pohrával som sa s myšlienkou, že to zlepím epoxydom, ale pripadalo mi to zbytočné, tak som ho zlepil Purexom v spolupráci s medium CA lepidlom.


Káble pekne pasujú do prijímača. Servo výškovky som z váhových dôvodov nechal 9g HXT900. Je dostatočne silné na to, aby v pohode utiahlo výškovku i pri vysokých rýchlostiach. Mám to odskúšané.


Momentálne sa epoxydom lepia magnety, ktoré budú držať krídla pri sebe a tiež aj magnety pre kabínku. Nechám to poriadne vytvrdnúť a dám sa na posledné úpravy pred záletom.

25. 11. 2009 Pokračovanie.

Fox je takmer dokončený. V kabínke nakoniec nesedia piloti, iba imitácie prístrojových dosiek. Nie je to maketa v takom merítku, že by tam mali byť hlavy pilotov. Skúšal som to, ale tí piloti vyzerali smiešne, tak ich tam nedám. Vo vzduchu bude mať aj tak najlepší dojem celý model, než detaily. Tiež som zmenil usporiadanie pod kabínkou. Prijímač som prilepil obojstrankou a namiesto vypínača s nabíjacím konektorom som dal servokáblik, keďže som sa dozvedel, že za takýto vypínač chcú 9€. Najlepší vypínač je žiaden vypínač a tak ako spájam krídla servokáblikmi, tak aj baterku s prijímačom.


Foxíkovi ešte chýbajú imatrikulačné znaky, ale tie mu dám až po zálete. Musí sí ich zaslúžiť. Celkovo je Fox krásny a teším sa na zálet. Ťažisko vyšlo takmer bez úprav. Momentálne je asi 4mm viac vpredu, ale to nechám tak, uvidíme ako sa bude chovať.


27. 11. 2009

Fox tesne pred záletom:


13. 12. 2009




14. 2. 2010


odkaz na Youtube









Zobraziť pokračovanie

ID Modelu: AM294 | Zobrazenia: 26860 | Pridané: 29. 10. 2009 o 14:21 | Autor: DaggyMAC

1 2 3 4 5 6 7
Autor Správa
Brano
team RCPortál

Príspevkov: 3266

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 27. 11. 2009 o 13:42 | odkaz na príspevok
Uz som velmi zvedavy na zalet Ze ako to zhodnotis
Bydlisko: Brno ( 33 rokov )
DaggyMAC
team RCPortál

Príspevkov: 1734

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 27. 11. 2009 o 16:35 | odkaz na príspevok
Ja sa tiež veľmi teším. Zatiaľ to nevyzerá na letové počasie, aj keď ma to veľmi láka spustiť ho z nejakého kopčeka dole len tak na skúšku. Nevydržal som a dal som Foxíkovi imatrikulačné čísla, ktoré používam v Condorovi. Budem referovať o zálete. Inak, tá modrá je tmavá, len svetlo z blesku ju zosvetľuje.

Bydlisko: PB ( 38 rokov )
DaggyMAC
team RCPortál

Príspevkov: 1734

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 29. 11. 2009 o 14:48 | odkaz na príspevok
Takže nevydržal som a šiel som ho hodiť z kopca. Všetko som kontroloval: ťažísko dobre, predletovka - kormidla, baterka, dosah, letove režimy, vietor... Všetko vyzeralo OK, tak som sa rozhodol ho pustiť. Prvý hod a Fox letel kolmo k oblakom, spravil looping, trošku som pritiahol, lebo bol nízko, odtrhli sa prúdnice, padol do vývrtky a buch na zem.

No fajn, prvý let nič moc, dotrimujem výškovku viac dole a uvidíme. Druhý let to isté, len sa mi podarilo s ním pekne pristáť. Tušil som, že čosi nebude v poriadku. Zatrimoval som výškovku zase viac dole a potom mi to cvrklo - krídelká som mal zle vytrimované a obe boli trošku dole - ako klapky, ale iba zopár mm. Dal som to všetko dokopy a Foxík po odhodení konečne lietal. Ale nič svetoborné. Moja chyba - zlý vietor, zlý svah, veľká trubulencia. Krídla majú tendenciu sa prehýbať napriek tomu, že je v nich uhlíková spojka aj po celej dĺžke krídla ďalšia uhlíková trubka. Toto ma prekvapilo. Tak som ho chcel otočiť a pristáť, no pri otočke sa opäť utrhli prúdnice a padol do vrtáku. Škody: odlomený koniec ľavého krídla v mieste, kde končí krídelko. Zalepil som sekunďákom a páskou a opäť do vzduchu.

Fox proste nemá priebojnosť, je ľahký a trubulencia si s ním robí čo chce. Neostávalo mi nič iné ako pristáť po vetre, alebo naraziť do kopca, čo sa mi podarilo naraz. Škody: utrhnutá výškovka od serva smerovky. Výškovka držala iba na bowdene. Moja chyba - mal som to spevniť. To už som nemal nervy a šiel domov.

Chyby Foxa:
1. Fox je príliš ľahký!
2. Konce krídel sa ľahko ulomia.
3. Pri páde na čumák sa mu nič nestane.
4. Zadná časť s výškovkou potrebuje poriadne spevniť.
5. Krídelká je lepšie mať s nižšími výchylkami, ale v malej rýchlosti sú takmer neúčinné.
6. V malej rýchlosti je takmer neovládateľný.
7. Padá po krídle aj napriek tubulátorom.
8. Ťažko sa mu rozbieha proti vetru.

Toľko zhodnotenie. Úpravy ktoré chystám:
1. Krídla vystužiť až po špičky.
2. Krídla potiahnuť papierom alebo laminátom.
3. Špičku olaminovať.
4. Pridať výstuhu okolo výškovky.
5. Okolo výškovky prelaminovať
6. Prelaminovať aj celý spodok (ešte neviem, ale možno áno)
7. Oceľová spojka krídel pre zlepšenie prenikavosti.
8. Počkať na lepšie svahové počasie.
Bydlisko: PB ( 38 rokov )
Ro.bo
modelár

Príspevkov: 1143

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 29. 11. 2009 o 18:31 | odkaz na príspevok
Pozeral som dve videa kde lietali s Foxom EPP na tom prvom to lietalo tak ako EPP pomaly hlavne v zatáčkach to bolo vidno že to nemá prenikavosť na tom druhom lietal rýchlo až sa mi to nezdalo na EPP, pôsobilo to ako keby to bolo zrýchlené.
EPP sa mi páči mal so jedného Easy Glid. užil som si s ním dosť potom som kúpil Easy Glid. Pro dal som poriadny pohon lieta rýchlo ale bez motora rýchlo vytratí rýchlosť a hoci váži 1000g tak prenikavosť proti vetru je aj tak slabá na skúšku som ho potiahol celého priesvitnou páskou poťahuje sa to na prd ale dá sa to spraviť na fotkách to ani nevidno že je to potiahnuté lieta to lepšie, trochu rýchlejšie pristáva ale aj tak to až tak moc nepomohlo.
Odkedy mám Mefista jadro krídla polystyrén vystužené laminátom na tom celobalzový poťah a to celé potiahnuté fóliou váha 1500g to je o inom vtedy som spoznal rozdiel medzi EPP a pevným krídlom s hladkým povrchom je to úplne iné. S Easy Gliderom polietam ale už málo nejak mi to EPP už nič nedáva preto sa mi to nezdalo na tom videu. Tie úpravy ti určite pomôžu k lepším letovým vlastnostiam ale uvidíš že stále to nebude to pravé, to že padá po krídle je fakt divné ale keď to potiahneš a vyhladíš povrch tak sa prúdnice odtrhnú ešte skôr ako teraz, ten model má menšiu plochu krídla a konštrukcia vyžaduje to držať na rýchlosti aby sa udržal čo je problém keď má slabú prenikavosť ale to by malo doriešiť zvýšenie hmotnosti tou ocelovov spojkou.
No je to nanič veľmi dobre ten pocit poznám keď som kúpil model dal som do toho peniaze dosť času nemohol som sa dočkať záletu a výsledok bol sklamanie chce to pevné nervy, porob úpravy a uvidíš čo to prinesie.
Možno ja by som ešte pouvažoval dať riadiace plochy na pánty nejaké MP jet malé pánty ale to je iba môj názor mne chodili na Easym dosť tuho a niekedy bola výškovka pekne v strede a niekedy mala stred 2mm hore alebo dole od stredovej polohy keď som dal pánty tak to zmizlo a aj v koncových polohách držali polohu a serva nehučali.
Bydlisko: Turčianske Teplice
DaggyMAC
team RCPortál

Príspevkov: 1734

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 29. 11. 2009 o 18:56 | odkaz na príspevok
Ro.bo ja som krídelká odrezal úplne, zabrusil a zalepil páskou zhora aj zdola. Krídelká idú tak ľahko, že ak sú voľné, tak padajú dole. Tam problém nevidím. To že Fox padá je aj moja chyba, chcel som v panike zachrániť model. Trošku ma sklamal letový prejav, ale práve to je to pravé a môžem sa s tým pohrať.

K tej prenikavosti. Na RCgroups ho jeden človek poriadne vystužil, potiahol EasyCoat (čosi ako Solarfilm alebo Oracover) a pod krídlo v mieste ťažiska dal 300g závažie (ballast). Ja zatiaľ spevním iba krídla, hlavne konce a potiahnem to, nech to má poriadnu pevnosť. Potom budem experimentovať s celkovou váhou. Na krídla dám tubulátory, lebo bez nich z Foxíka bude riadna mrcha.

S tým kompozitovým krídlom v porovnaní s EPP máš pravdu. Krásne svišťanie ako majú kompozity s EPP nedosiahneš. Bol som ale prekvapený ako je holý EPP krehký. Ak by bol z polystyrénu, tak by som zbieral guličky po celom svahu asi doteraz. Skúsenosť dobudúcna.
Bydlisko: PB ( 38 rokov )
Ro.bo
modelár

Príspevkov: 1143

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 29. 11. 2009 o 19:49 | odkaz na príspevok
Ešte s ním polietaš neboj nič len to treba dotiahnuť do konca tie krídelka to si dobre vymyslel ja som bol prekvapený ako to dobré drží na lepiacej páske keď je to zalepené z oboch strán akurát na EPP som to nevyskúšal.
Akou páskou si to lepil aby to dobre držalo ak budem robiť nejaké EPP tak to skúsim je to lepšie ako vlepovať pánty.
Bydlisko: Turčianske Teplice
petertn
modelár

Príspevkov: 299

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 29. 11. 2009 o 19:58 | odkaz na príspevok
co su to tubulatory? dakujem
Bydlisko: Trenčín ( 46 rokov )
DaggyMAC
team RCPortál

Príspevkov: 1734

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 29. 11. 2009 o 20:02 | odkaz na príspevok
Ro.bo: Je to páska zo skelnými vláknami, ktorú som mal pri stavebnici. Je hrubšia ako ostatné pásky zo skelnými vláknami, čo dostať u nás, ale všetky držia perfektne. Ak ich zlepíš lepiacimi stranami k sebe, už ich neoddelíš. EPP podmaznem Chemoprenom transparent alebo medium CA lepidlom a prilepím pásku. Potom drží tak pevne, že ak to odliepam, strhávajú sa aj guličky. Krídelko orežem, aby medzi krídlom a krídelkom bolo cca 1-2mm medzera pre pásku (pánt).

Lepím to tak, že položím krídelko ku krídlu, zodvihnem ho až na krídlo a prilepím pozdĺž. Potom ho preklopím úplne dole a tiež po celej dĺžke prelepím. Tak vznikne pánt, ktorý je mäkký, pevný a pri ohýbaní krídla sa poddáva aj krídelko, čo je vždy lepšie ako vychrustané diery okolo pántov spôsobené ohýbaním krídla.
Bydlisko: PB ( 38 rokov )
Ro.bo
modelár

Príspevkov: 1143

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 29. 11. 2009 o 20:07 | odkaz na príspevok
Je to dobrý spôsob čo si napísal na budúce to určite použijem namiesto pántov.
Bydlisko: Turčianske Teplice
DaggyMAC
team RCPortál

Príspevkov: 1734

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 29. 11. 2009 o 22:24 | odkaz na príspevok
Už ma postupne prešlo sklamanie a som rád, že Fox ukázal svoje zraniteľné miesta už pri zálete. Vždy lepšie ako pri serióznejšom lietaní, kedy človeka viac mrzí, že musí ukončiť lietanie. Keď sa nad tým zamyslím, tak ma to mohlo napadnúť skôr, ale na druhej strane, okrem koncov krídel a zraniteľnej výškovky ma ešte napadá, že sa môže odtrhnúť celý chvost zo smerovkou a výškovkou a samozrejme čumák. Na tieto miesta sa zamerám a spevním.
Bydlisko: PB ( 38 rokov )
Brano
team RCPortál

Príspevkov: 3266

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 29. 11. 2009 o 22:53 | odkaz na príspevok
Podla mna lepsi napad je, netrieskat to o zem Vies, nerozbitne lietadlo nespravis a pri naraze nieco musi povolit, lebo dieru do zeme nespravis Takze radsej nech sa ti zlomi nieco, co lahko zlepis, ako nieco kritickejsie..
Bydlisko: Brno ( 33 rokov )
DaggyMAC
team RCPortál

Príspevkov: 1734

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 3. 12. 2009 o 13:26 | odkaz na príspevok
Po prvotnom sklamaní som sa rozhodol nabrať na veci iný pohľad. V Košiciach krásne svietilo slniečko, teplo a bezvetrie. Hodil som sa s Foxom do auta a šiel ho konečne poriadne zalietnuť a musím povedať: FOX LIETA! Trošku ma prekvapuje, že na to, ako je ľahký si vyžaduje trochu rýchlosti. Počas týchto kratučkých letov som si uvedomil, že tie úpravy, ktoré plánujem sú potrebné a potom bude z Foxa to, čo som z neho chcel mať. Takže zopár postrehov:
- vzhľadom na malú prieraznosť si vyžaduje potlačiť
- pre pekné otočky je vhodné namixovať ku krídelkám aj smerovku (50%)
- pristátie s oboma krídelkami dole (flaperony) nehádže Foxa do vývrtky
- pristátie s oboma krídelkami hore (spoilerony) iba na rýchlosti
- po vytrimovaní ma Fox krásny rovný let.
Bydlisko: PB ( 38 rokov )
petertn
modelár

Príspevkov: 299

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 3. 12. 2009 o 22:32 | odkaz na príspevok
"petertn":
co su to tubulatory? dakujem


chlapi, co to je
Bydlisko: Trenčín ( 46 rokov )
DaggyMAC
team RCPortál

Príspevkov: 1734

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 3. 12. 2009 o 22:40 | odkaz na príspevok
PeterTN: Tubulátory sú poväčšine prúžky zig-zag materiálu nad nábežnou hranou hornej strany krídla (ktorá vytvára vztlak), ktoré zlepšujú obtok vzduchu okolo krídla, vyrovnáva nerovnosti krídla pre obtekanie vzduchom, tak spodná vrstva prúdiaceho vzduchu za tubulátorom urovnáva vrchnú "vrstvu" prúdiaceho vzduchu, čo spôsobuje lepšie vlastnosti. Tiež zabraňujú odtrhnutiu prúdnic od koncov krídel.

Viac informácii sa dozvieš tu: http://en.wikipedia.org/wiki/Turbulator alebo tu: http://www.mh-aerotools.de/airfoils/turbulat.htm
Tu máš obrázok, ako tubulátor vyzerá: http://www.wingsandwheels.com/page29.htm
Bydlisko: PB ( 38 rokov )
petertn
modelár

Príspevkov: 299

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 10. 12. 2009 o 00:01 | odkaz na príspevok
no co chalani, mate nejake novinky?
Bydlisko: Trenčín ( 46 rokov )
1 2 3 4 5 6 7
  • Pridať komentár
Pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť.
Úvodná stránka
  • 247 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 2 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 2 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 5 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: MiroSuja, destelant,