Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

1 2 3 4 5 6
autor správa
veka
modelár

Príspevkov: 906

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 26. 9. 2013 o 11:23 | odkaz na príspevok
Spomenieš si kde,v ktorom mieste sa to krídlo zlomilo? Ako vypadal ten lom? Praskol spodný potah ,ktorý nevydržal ťah, alebo sa zbortil ten horný, ktorý nevydržal tlakové namáhanie? Mal si tam stojinu po celom rozpatí? Bola zdeformovaná tvarovo, alebo len roztrhnutá?

Ruplo to v priebehu normálneho ustáleného letu,alebo dosledkom zvýšeneho zataženia,ktoré prekročilo prípustnú hodnotu,na ktorú bolo krídlo stavané ( násobok, pusinkovanie zo zemegulou ....)?
veka
Bydlisko: Bohumileč 15, Pardubice,CZ ( 65 rokov )
ejsik
modelár

Príspevkov: 188

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 26. 9. 2013 o 12:12 | odkaz na príspevok
fúha, ono to bolo dosť dávno takže... stojina bola po celom rozpetí.... krídlo bolo do V a na mieste kde sa spájala pravá a ľavá polovica bola stojina spevnená 1mm preglejkov.... ak si dobre spomínam, tak sa to ulomilo za tou preglejkov a roztrhol sa horný aj dolný poťah, polovica krídla doslova odletela, druhá polovica ostala pripevnená ku lietadlo a lietadlo išlo vo vývrtke k zemi.... a zlomilo a to pri zatáčke....
Bydlisko: Kosice ( 35 rokov )
veka
modelár

Príspevkov: 906

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 26. 9. 2013 o 12:37 | odkaz na príspevok
Ak sa krídlo zlomilo presne za preglejkou = názorná ukážka, ako to dopadne, ked sa skokovo zmení pevnosť nosného systému .

Ked pominieme, že zrejme si prekročil prípustné zataženie v rámci obálky obratov a stejne by k deštrukcii došlo , tak celkovú pevnostnú a hmotnostnú situáciu by hodne vylepšilo plynulé rozvidlenie stredovej preglejkovej stojiny na jej konci tj. postupná zmena nosného prierezu do ztratena.

veka
Bydlisko: Bohumileč 15, Pardubice,CZ ( 65 rokov )
Ďusi
modelár

Príspevkov: 134

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 26. 9. 2013 o 16:54 | odkaz na príspevok
ejsik:
Stavba pokračuje. Krídlo som už mal viac menej hotové a vtedy sa stavba nečakane zvrtla :-/ Podľa plánu mali byť krídielka ovládané jedným servom, ktoré je umiestnené v strede krídla a od serva cez krídlo ide "duša" z boudenu a v nej je ako tiahlo oceľový dôt 0,6mm. Tak som to tak aj postavil. Keď boli krídielka zalepené, servo osadené, pripojil som krídlo na prijímač a vtedy sa ukázal veľký nedostatok tohto systému ovládania krídelok - bouden musí byť v krídle do oblúka (je to tak aj v pláne) no drôt sa tam nepohybuje dostatočne voľne.... krídlieka sa nepohybovali plynule, nevracali sa do východiskovej polohy a servo v jednom kuse vrčalo.... usúdil som, že je nutné každé krídielko ovládať samostatným servom umiestneným priamo pri krídielku...

Asi si málo pozorne prečítal návod.

Dozvedel by si sa, že v takýchto prípadoch sa používa plast bowdenu pre drôt 0,8 mm a v ňom drôt 0,6 mm. Práve preto, aby to nedrhlo v tých oblúkoch.

Keď budeš robiť ďalšie krídlo, vyskúšaj
Bydlisko: Veľký Krtíš
ejsik
modelár

Príspevkov: 188

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 28. 9. 2013 o 00:27 | odkaz na príspevok
no ja som tam mal plastový bowden pre drôt 0.8mm no to už je teraz jedno...

model mám hotový (zatiaľ s pôvodným krídlom) a absolvovaný prvý let... nie 100% úspešný ale nebola to ani až taká veľká katastrofa Model letel ale bol to boj... Aj keď som mal výškovku rovno, model dosť prudko stúpal, ako by som mal výškovku pritiahnutú... vplyvom toho že sa tak vspínal, strácal rýchlosť a padal po krídle lebo som mal trochu problém udržať ho v rovnom lete.... a pri tom "bojovaní" som sa dostal relatívne nízko, a po 2min. letu lietadlo stratilo rýchlosť (kvôli vspinaniu sa) a po krídle išlo do poľa... ale výška aj rýchlosť boli malé, zlomila sa len vrtuľa a praskol motorový kryt (z depronu)... takže je to oka, oprava bude rýchla... musím tento problém vyriešiť a bude letieť fajn
Mám pocit, že to spôsobuje veľmi malé vyosenie motora dole... čo myslíte?

inak, zajtra pridám aj nejaké foto....
Bydlisko: Kosice ( 35 rokov )
goro
modelár

Príspevkov: 467

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 28. 9. 2013 o 00:51 | odkaz na príspevok
čau , môže to byť všeličo , ale ja si myslím, že máš zle ťažisko
Bydlisko: Bratislava ( 57 rokov )
palci72
modelár

Príspevkov: 1057

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 28. 9. 2013 o 07:36 | odkaz na príspevok
posun baterku do predu.....a....ides ides a letiiiis...
Bydlisko: Podkrivaň ( 52 rokov )
ejsik
modelár

Príspevkov: 188

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 28. 9. 2013 o 10:39 | odkaz na príspevok
lenže ja mám baterku umiestnenú tak, že keď podopriem model v mieste ťažiska, tak lietadlo je mierne naklonené do predu... takže si nemyslím, že by to bolo zlým ťažiskom... tak, aké sú ešte možnosti? kde by som mal hľadať chybu? premeriaval som vyosenie motora dole a mám tam 2°...
Bydlisko: Kosice ( 35 rokov )
palci72
modelár

Príspevkov: 1057

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 28. 9. 2013 o 14:46 | odkaz na príspevok
vyskusaj dalsi let a pri vzpinani sa cumakom hore potlacaj mierne vyskovku packou do predu ak sa to zlepsi tak je mozne ze mas zly uhol kridla voci smerovke v smere letu
Bydlisko: Podkrivaň ( 52 rokov )
ejsik
modelár

Príspevkov: 188

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 28. 9. 2013 o 16:08 | odkaz na príspevok
Ďalší let môžem urobiť až v pondelok - utorok lebo musím ísť kúpiť vrtuľu (doma mám len väčšie) :-/ Ale pozeral som na výškovku, a tak to vyzerá, že oproti plánu mi uteká o cca 2°... smer ktorým uteká je na obr: (červena je moja vyskovka, cierna ako by mala byt)


No ja si myslím, že pri tomto uhle by (aj keď je mi uteká voči plániku) by lietadlo malo skôr klesať ako tak silno stúpať... alebo sa mýlim?
Alebo som tým zmenil uhol medzi výškovkou a krídlom a preto mi tak stúpa?

btw, pridávam aj foto hotového modelu.....




no a po "núdzovom" pristáti... škody našťastie minimálne...
Bydlisko: Kosice ( 35 rokov )
Yoko
modelár

Príspevkov: 54

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 28. 9. 2013 o 20:34 | odkaz na príspevok
Môj názor je,podľa predchádzajúcich skúseností,že by si mal,alebo by si si mal dať prepočítať celkové plošné zaťaženie,Je možné,že celé lietadlo je na plochu krídiel ľahké....Ale je to len môj názor,aj keď na 99 % je to isté... Inak spravil si ho nádherne,klobúk dolu.
Napíš prosím ťa pred ďalším letom chalanom,alebo chlapom z tejto stránky : http://rcmodely.cevaro.sk/ Určite ti poradia,Janko je macher na takéto problémy a vyhneš sa haváriam.Pomohli už veľa ľuďom zachrániť krásne modely..
Bydlisko: Bratislava - Dúbravka ( 57 rokov )
500w
modelár

Príspevkov: 362

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 28. 9. 2013 o 22:34 | odkaz na príspevok
ejsik ja by som predsa len skusil to tazisko posunut smerom dopredu. Podla rozlozenia serv ako mas na foto tj. za taziskom a vzhladom k mohutnej zadnej casti trupu a baterie ulozenej v mieste taziska to motor nedovazi. Môj nazor je ze to je lahke na čumak (tazke na zadok) tym padom ho taha hore. Ja som koli tomu serva umiestnil pred tazisko
palci72
modelár

Príspevkov: 1057

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 28. 9. 2013 o 22:45 | odkaz na príspevok
/ejsik/Vybavenie: motor turnigy c3530 (trošku silnejší ale.....nepises ake otacky tam mas a aku vrtulu si tam pouzil a kolko si dosiahol celkovu vahu...kedze je to dolnoplosnik tak sa to uz radi do skupiny akrobatov je mozne ze budes potrebovat vacsie otacky aby si dosiahol potrebnu rychlost a vrtulu daj taku ako predpisuje vyrobca motorov pozri na HK je to tam napisane myslim si ze ak je lahsi model ako by mal byt tak to nemoze vadit skor je vadou vacsia vaha lebo potom je to uz tehla, najlepsie bude ked skusis pohladat v albume modelov /tu hore/ alebo na inych strankach podobny model a tak zistis potrebne parametre

ja by som to tiez skusil este s tym taziskom....a ta siesta fotka je tvoj model vo vzduchu?
Bydlisko: Podkrivaň ( 52 rokov )
ejsik
modelár

Príspevkov: 188

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 29. 9. 2013 o 00:14 | odkaz na príspevok
500w:
ejsik ja by som predsa len skusil to tazisko posunut smerom dopredu. Podla rozlozenia serv ako mas na foto tj. za taziskom a vzhladom k mohutnej zadnej casti trupu a baterie ulozenej v mieste taziska to motor nedovazi. Môj nazor je ze to je lahke na čumak (tazke na zadok) tym padom ho taha hore. Ja som koli tomu serva umiestnil pred tazisko


keď model podopriem v mieste ťažiska, tak lietadlo je mierne naklonené na čumák, preto som to nepripisoval ťažisku ale keďže mi to tu každý píše, tak ho posuniem viacej v pred....

palci72:
/ejsik/Vybavenie: motor turnigy c3530 (trošku silnejší ale.....nepises ake otacky tam mas a aku vrtulu si tam pouzil a kolko si dosiahol celkovu vahu...kedze je to dolnoplosnik tak sa to uz radi do skupiny akrobatov je mozne ze budes potrebovat vacsie otacky aby si dosiahol potrebnu rychlost a vrtulu daj taku ako predpisuje vyrobca motorov pozri na HK je to tam napisane myslim si ze ak je lahsi model ako by mal byt tak to nemoze vadit skor je vadou vacsia vaha lebo potom je to uz tehla, najlepsie bude ked skusis pohladat v albume modelov /tu hore/ alebo na inych strankach podobny model a tak zistis potrebne parametre

ja by som to tiez skusil este s tym taziskom....a ta siesta fotka je tvoj model vo vzduchu?


áno, je tam silnejší motor lebo menší doma nemám a na iný niesu momentálne financie.... motor je c3530 1700kv, vrtuľu som tam mal APC SF 7x4... s touto vrtuľou a mojím dvojčlánkom to má mať odber cca 10A a ťah cca 450g... lietadlo ma rozpätie 1000mm a hmotnosť 570g... ( hmotnosť vyšla kúsok väčšia ako som rátal keďže mám väčší motor a 1800mAh 2S1 akumulátor) v tejto konfigurácii bol model dosť živý, plný plyn som mal len pri štarte....

a áno, ta šiesta fotka je môj model vo vzduchu pri tom prvom lete...

mimochodom, každý rozoberá ťažisko, takže to že mi mierne ušiel uhol výškovky neprekáža?

A samozrejme, každému ďakujem za reakcie!
Bydlisko: Kosice ( 35 rokov )
palci72
modelár

Príspevkov: 1057

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 29. 9. 2013 o 01:43 | odkaz na príspevok
uhol vyskovky ako si napisal ten by tomu nemal vadit vaha je v poriadku motor by mal tahat od 600 do 1300g vrtula ok cize zostava len to tazisko ja mam dvojplosnik z HK minipitts a tiez som ho nevedel dostat do vzduchu a to ma vahu 395g s bateriou vrtula 7x4 ale gws a ked som to skusal drzat v ruke s motorom na plny plyn zdal sa mi slaby tah pozeral som na vrtulu a mal som dojem ze sa vystieraju listy tak som ju vymenil za APC 7x6 ale este stale nechcel lietat mal som bateriu 3s 1000ma v trupe a po dalsich dvoch zlomenych vrtuliach som prilepil navonkajsok trupu nad motor 3s 1600ma bateriu... len tak som ju prilepil izolacnou paskou aj stym rizikom ze pri naraze moze bit po nej...a cuduj sa svete model zacal lietat vzpriamene a prvy jeho normalny let bol 15 min a dokonca som s nim aj poplachtil asi do dvoch minut celkoveho 15min letu
Bydlisko: Podkrivaň ( 52 rokov )
1 2 3 4 5 6
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 221 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 5 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 5 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: gabriel3691, triskac, Denis739, p-38,