Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

autor správa
vidra1985
modelár

Príspevkov: 653

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 14. 7. 2017 o 22:08 | odkaz na príspevok
nazdar.
nenasiel by sa tu niekto sikovny kto by mi vedel zvarit dva kusy hliniku ? rovny zvar, dlzka asi 12cm a hrubka materialu 3mm . presne ide o HARDCOATED SWISS 7075 T6 (3MM)
Bydlisko: čataj
Joba
modelár

Príspevkov: 1256

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 16. 7. 2017 o 08:08 | odkaz na príspevok
Neviem či je zvariteľný pozri do techn.listov zdá sa mi že sa zle zvára
Bydlisko: Bratislava -Karlova Ves ( 51 rokov )
bado
modelár

Príspevkov: 1310

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 16. 7. 2017 o 10:11 | odkaz na príspevok
Čítal som to niekedy na MTB biker fóre že zvara hliník,hliníkové rámy bicyklov opravuje len to neviem nájsť.
Bydlisko: Samorin ( 34 rokov )
vidra1985
modelár

Príspevkov: 653

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 16. 7. 2017 o 10:27 | odkaz na príspevok
Tam je o tom toho dosť . tiez som to tam čítal ked so potreboval zvarit rám ale vykašľal som sa na to.
Asi skocim pre informácie do VUZ

Nieco mudre som nasiel :
Svařitelnost
Slitiny ze série 7000 jsou takzvané za studena vytvrditelné nebo přírodně vytvrditelné slitiny. To znamená, že ztvrdnou již při pokojové teplotě. Dále se zdá, že tyto materiály jsou relativně necitlivé na rychlost zchlazení po rozpouštěcím žíhání. Tyto vlastnosti znamenají, že slitiny ze série 7000 jsou velice vhodné k použití v konstrukcích, kde je nutné svařování, a kde po svařování není možno provést další tepelné zpracování (rozpouštěcí žíhání a vytvrzení). Ihned po svařování je pevnost v přechodovém pásmu nízká, ale zvyšuje se přirozeným stárnutím. Ve finále lze dosáhnout 90% původní pevnosti. Jak bylo již řečeno, výhoda slitin ze série 7000 je vysoká dosažitelná pevnost. Možná nevýhoda je náchylnost k protržení teplem při svařování. Při svařování kvality EN AW-7075 se s tímto musí počítat.

Bydlisko: čataj
bogo
modelár

Príspevkov: 710

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 16. 7. 2017 o 13:55 | odkaz na príspevok
vidra1985:
nazdar.
nenasiel by sa tu niekto sikovny kto by mi vedel zvarit dva kusy hliniku ? rovny zvar, dlzka asi 12cm a hrubka materialu 3mm . presne ide o HARDCOATED SWISS 7075 T6 (3MM)

Mne raz zvarili takto hlinik vo vyskumnom ustave zvaracskom v Bratislave len za podakovanie
Ale bolo to pred cca 12 rokmi.Ale za spytanie nic nedas

http://www.vuz.sk/

A bolo to odborne perfektne cisto zvarene
Bydlisko: Bratislava ( 49 rokov )
vidra1985
modelár

Príspevkov: 653

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 16. 7. 2017 o 13:57 | odkaz na príspevok
pojdem to tam s nimi prediskutovat .
dik
Bydlisko: čataj
mato321
modelár

Príspevkov: 111

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 16. 7. 2017 o 16:32 | odkaz na príspevok
takto tenky hlink sati bude krutit keby to bolo aspon ocel zelezo ale celkovo zvarat tenky hlinik to je problematicke ,argonom to pojde urobit len kto sa ti stym bude piplat ,,,vo vysumaku ti to sice urobia ale myslim ze nebudu nadseny takouto pracou dakoho si najdi v okoli co zvara brany zabradlia dakeho zamocnika a na argon sa ho pytaj
Bydlisko: BA ( 35 rokov )
marianr
modelár

Príspevkov: 951

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 18. 7. 2017 o 09:50 | odkaz na príspevok
Vo Viedni na Vianočnom modelárskom veľtrhu sa dá kúpiť spájka. (Nemám.)
Bydlisko: Ba ( 59 rokov )
marek4444
modelár

Príspevkov: 81

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 18. 7. 2017 o 10:13 | odkaz na príspevok
Myslím že aj v OBI som videl spájku na hliník, vyzerá to ako obaľované elektródy bielej farby, treba to hľadať pri veciach na spájkovanie(horáky, fľaše atd)
Bydlisko: Nová Dedina pri Leviciach ( 42 rokov )
vidra1985
modelár

Príspevkov: 653

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 18. 7. 2017 o 11:02 | odkaz na príspevok
Tak už som bol zmierený s tym ze 7075 sa zvarat nedá resp. na to neni vhodná ( podľa všetkých tabuliek a špecifikácií ) a teraz sa dozviem že to ide niečím čo sa dá kúpiť na trhu
Bydlisko: čataj
Joba
modelár

Príspevkov: 1256

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 18. 7. 2017 o 13:33 | odkaz na príspevok
Spájkovať a zvárať je dosť veľký rozdiel musíš povedať čo a na čo to má byť .Dá sa zvárať aj s TIGO-M s ochrannou atmosférou ,spájkovať som skúšal ale je tam veľmi malý teplotný rozdiel kedy sa pájka taví a hlinník topí najhoršie že lavínovite.
Bydlisko: Bratislava -Karlova Ves ( 51 rokov )
vidra1985
modelár

Príspevkov: 653

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 18. 7. 2017 o 14:39 | odkaz na príspevok
potrebujem zvarit šasi auta (1/
Bydlisko: čataj
Hronecml
modelár

Príspevkov: 83

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 18. 7. 2017 o 15:55 | odkaz na príspevok
No to budeš mať problém dobre zvarit a kľudne sa ti to môže zmrstit a par mm... Jednoduchšie dat vypáliť alebo vyfrezovat nový rám... Nejaká foto by pomohla
Bydlisko: Detva ( 30 rokov )
misho222
modelár

Príspevkov: 1078

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 18. 7. 2017 o 17:44 | odkaz na príspevok
Zospájkujem ti to aj ja, no prichádza k veľkému teplotnému ovplyvňovaniu pôvodného materiálu.

používam Spájku Welco 1450




daj pár fotiek ako to vyzerá, nech mám predstavu či je to reálne a čo z toho vo finále vieme spraviť.
Bydlisko: Senec ( 37 rokov )
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 35 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 8 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 25 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 2 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 43 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: mareckojass, Peter Kovac, desko,