Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

autor správa
neclovek
modelár

Príspevkov: 942

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 5. 6. 2016 o 23:10 | odkaz na príspevok
Najviac tam máš oscilácií pri prudkých otočkách a brzdení (propwash), toho sa zbavuje ťažko, ale väčšinou sa to rieši znížením Pčka. Poprípade to skús dotuniť Dčkom. Buď sa to ukľudní, alebo sa to zhorší.
Bydlisko: Bratislava ( 27 rokov )
poison
modelár

Príspevkov: 3389

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 6. 6. 2016 o 09:02 | odkaz na príspevok
Marek ma odjakziva problem s vysokym P nie je ochotny ho znizit a to je problem. Akykolvek ram akykolvek setup P ma svoju hranicu pod ktorou sa treba drzat. Ja uz som to vzdal on chce mat vysoke P a este aby to aj dobre lietalo nemozne.

A pouzivanie TPA dalsia chyba ved na to je to vymyslene aby sa to pouzivalo nemoze byt predsa rovnaka hodnota PID pre male otacky a rovnaka pre plny plyn. Clovek ziska nejake navyky a tazko sa ich zbavuje, kazdy mame nejake. Marek je specificky vysokym P a TPA 0 toz nie je podstatne ako to leti ale aby bolo vysoko.

Skoda pretoze lieta krasne este keby mu toto niekto vysvetlil bol by este lepsi ja som to vzdal. Ale chapem jeho pohlad. Vysoke P sposobi ze elektronika ma vacsiu kontrolu nad modelom cize lietanie zacne byt presnejsie, zaseky presne straca sa tym vsak pocit ze mam model na svojich rukach ja tomu hovorim ze urobim z modelu robota. Najlepsie je najst kompromis rozumny.

Kazdy mame ine navyky a ine potreby. Marek rozumiem Ti u Teba vsak tazsie hladat kompromis ak chces mat vysoke P.

Vacsina ubere P alebo prida TPA alebo prida D a utlmi tym P a je po probleme.

Letu zdar. Lietas krasne.
Bydlisko: Madunice ( 46 rokov )
neclovek
modelár

Príspevkov: 942

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 6. 6. 2016 o 13:56 | odkaz na príspevok
Ešte pripomeniem, že Dčko nieje len na tlmenie Pčka, ale na jeho ukľudnenie tým, že mu pomôže so stabilizáciou. Keď je Pčko akurát na hranici (občas mierne oscilácie), tak pridaním Dčka sa Pčko posilní a bude koptéru stabilizovať rýchlejšie a oscilácie zmiznú a koptéra bude na pocit responzívnejšia. Ak je ale Pčko moc vysoko, tak aj po pridaní Dčka je Pčko stále moc silné a spôsobí ďalšie oscilácie, len sa to celé zhorší tým, že ako sa na ne bude snažiť reagovať Dčko, tak sa s Pčkom povadia v vzniknú len ďalšie oscilácie.
Dčko funguje tak, že porovnáva predchádzajúce udalosti s aktuálnymi a snaží sa podľa toho predvídať, napríklad keď Pterm bol chvíľu hore a koptéra už začala poslúchať tak začal klesať, Dčko si to všimne a urýchli jeho klesanie, lebo ináč by pri pomalom klesaní Pčka mohla koptéra "prestreliť" požadovanú polohu a už by sa zase musela vracať a vznikla by tým oscilácia. Tak isto je to aj pri stúpaní a všetkom ostatnom. Čiže Dčko predvída a na základe toho posilňuje (zrýchľuje) Pčko. Ale Dčka nesmie byť nikdy moc, lebo zároveň zosilňuje bordel, čiže keď je Pterm rovný a vplyvom nejakého ruchu (vibrácia,...) sa pohne, Dčko si bude myslieť, že sa chcel pohnúť a zosilní to a koptéra zbytočne zaosciluje. Keďže Dčko zosilňuje nepravidelný ruch, tak aj jeho oscilácie sú nepravidelné a zároveň najviac škodia motorom, lebo rýchlo a hlavne nepravidelne sa snažia zmeniť ich rýchlosť a tým pádom ich regulátory musia hnať agresívnejšie a potom sa viac ohrievajú.

Super návod, ako funguje Dčko (po anglicky):

odkaz na Youtube


Ďalší super návod, čo robia PIDy a ako to robia (tiež po anglicky):

odkaz na Youtube


Týpek zaoberajúci sa prevažne ladením: https://www.youtube.com/user/loraan

Ešte dodám - s tou bezpečnosťou kondíkov ste mali nakoniec pravdu dostávajú občas rany od vrtúľ.
Bydlisko: Bratislava ( 27 rokov )
LuboSladek
modelár

Príspevkov: 91

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 6. 6. 2016 o 15:40 | odkaz na príspevok
Dobre video to prve. Aj ja som Thinkymu tiež vravel, ze najviac pochodi znizenim Pcka a to TPA skusit. Uvidime, dostal dosť info od MidziBho. Tak snáď čoskoro dá stanovisko čo sa týka toho ladenia, Ja som zalepil dnes magnety loctitom a idem troška testovať. Možno natočím nejaké videjko aspoň na Fatsharky. Momentálne mám Pčka 2.9, I 65 a D 20 (mám true X, takže som nechal aj roll aj Pitch rovnako), začal som pozerať aj tie dataflash loggy, je to fajn, že človek identifikuje zdroj oscilácií na prvý pohľad, Yaw mám P na 5. D na 0. Ze v BF teraz Yaw D znamená nejaký prevention pred poskočením koptéry pri náhlej zmene YAW.
Thinky
modelár

Príspevkov: 1008

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 6. 6. 2016 o 21:06 | odkaz na príspevok
pid tuning den druhy..

https://www.youtube.com/watch?v=3NyX-5ba4Do yaw jump prevention som este neladil to si necham nakoniec.. dnes som odstranil oscilacie pri strednom plyne co som mal vcera..

video:


odkaz na Youtube


a pidi TPA 0.0 ! ziadne oscilacie pri full throttle!

Bydlisko: Martin ( 36 rokov )
neclovek
modelár

Príspevkov: 942

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 6. 6. 2016 o 21:31 | odkaz na príspevok
Ale tých oscilacií tam počuť dosť

0:03
0:05
0:08
0:09
0:13
0:15 poriadna
0:20
0:21
0:23
0:25 tiež silná
0:32
0:36
Keby som lepšie počúval, možno by som ich našiel ešte zopár.
Bydlisko: Bratislava ( 27 rokov )
Thinky
modelár

Príspevkov: 1008

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 6. 6. 2016 o 21:38 | odkaz na príspevok
pisem ze som este neladil yaw jump prevention takze ano ten este trasie! nemam ani ziadne TPA je to len nahrubo nastavene.. nahrubo podla pocitov ziadny blackbox som nevidel este to budem doladovat nakonci.. skusal som len trasenie pri strednom plyne nic viac.. pises ako by som uz skoncil s ladenim a hovoril ze je to dokonale
Bydlisko: Martin ( 36 rokov )
neclovek
modelár

Príspevkov: 942

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 6. 6. 2016 o 21:54 | odkaz na príspevok
1. Yaw jump prevention s tým žiadno nesúvisí - ten sa používa vtedy, ak pri zastavení yawovania koptéra naberie výšku a spôsobí to, že keď prestaneš yawovať, tak to prestane plynulejšie.
2. To TPA ti možno ani nepomôže, lebo tam sú problémy aj inde ako pri plnom plyne.
3. Blackbox by si si určite mal pozrieť.
4. Píšem len, že tam máš ešte hromadu nevyriešených problémov a aj som napísal v ktorých častiach videa, aby si sa na to mohol lepšie pozrieť. To že si ešte neskončil je mi jasné.

Každopádne pokiaľ sa ti motory ani ESCčka nehrejú, tak tie pidy môžu byť aké chcú, tie oscilácie ničomu inému nevadia.
Bydlisko: Bratislava ( 27 rokov )
Thinky
modelár

Príspevkov: 1008

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 6. 6. 2016 o 22:11 | odkaz na príspevok
vsak vsetky casi co si vypisal je sposobene tym propwash (vyklesavanie a nahla otocka o 180) midziB mi vcera pisal ze sa to riesi tym yaw jump prevention a je to pravda.. ked som mal pidi 4 a 7 tak yaw jump som vyladil tak ze propwash som uplne minimalizoval.. no pri pidoch 4 a 7 mi to plavalo pri strednom plyne preto som dvihal P az dovtedy kym plavanie zmizlo a quad drzal pevne.. ten propwash sa mi samozrejme rozladil a nestihol som ho uz znovu vyladit preto sa s tym budem hrat este zajtra..
Bydlisko: Martin ( 36 rokov )
poison
modelár

Príspevkov: 3389

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 6. 6. 2016 o 22:25 | odkaz na príspevok
Neclovek a tu co vidis to je moje posledne.
https://youtu.be/RcJ-UX_8Sw0
Bydlisko: Madunice ( 46 rokov )
neclovek
modelár

Príspevkov: 942

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 6. 6. 2016 o 22:31 | odkaz na príspevok
Thinky: Pozrel som si to znovu a oscilácie tesne po yawovaní som tam narátal asi tri... Čo myslíš tým plávaním?
poison: Moc ti skresľuje mikrofón, tak tam oscilácie nepočuť cez ten šum. Vo videu som si nejaké oscilácie nevšimol.
Bydlisko: Bratislava ( 27 rokov )
MidziB
modelár

Príspevkov: 58

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 6. 6. 2016 o 22:56 | odkaz na príspevok
Bacha trochu na pomotanie/spojenie propwash a yaw prevention - su to dve veci - v Tvojom pripade ide o to prve este kym len padas dolu bez nejakych riadiacich impulzov (vrtule padaju cez tzv. spinavy vzduch - teda taky, ktory si samy vlastným pohybom to zvirili) a to druhe zacne byt dolezite az ked urobis tu otocku. To prve sa eliminuje vyssim D, co si uz odvcera urobil (a pomohlo Ti to aj riadne zvysit P) a to druhe by malo ist odstranit tym yaw prevention limitom. Ako som pisal Thinkymu - ide o to, ze pri yawovani sa dva diagonalne motory zrychluju a dva spomaluju - a toto sa v principe nedeje sucasne - ESC s brzdenim stale vedia rychlejsie motor roztocit ako ubrzdit - preto potom pri prechode z yawu do hoveru alebo dalsieho manevru kopta poskoci (hore, lebo v danej chvili je tah motorov vacsi nez FC ziada lebo tie co spomaluju nestihli spomalit dost rychlo; je to ale obycajne nie uplne rovnomerne bez akehokolvek sprievodneho naklonu, ktory potom FC cez gyro zaregistruje a snazi sa ho ihned korigovat a z toho potencialne vznikaju dalsie zakmity) - tento limit to riesi nejak tak, ze spomali zrychlovanie motorov (FC tam zrejme namiesto skoku posle rampu s postupnym rozbehom) a ked sa to vyladi tak, ze zrýchľovanie motorov ktore maju zrychlit sa vyrova spomalovaniu tych druhych dvoch motorov, tak kopta skakat/oscilovat prestane.

Pozeral som to video na telefone (cize na malom displayi) a zda sa mi byt uz teraz uplne dokonale. Mozno este skusim na TV, resp. urcite aspon na ntb - ale najskor zajtra, lebo musim zalahnut, o pol stvrtej rano vstavam. Kazdopadne, gratulacia k uspesnemu ladeniu - na BF som sa ja osobne takto daleko nikdy nedostal a na RF mi to lietalo dobre tak akosi samo od seba (s radami od Reyama z Madunic) - teda zda sa mi, ze mi Gep lieta ovela lepsie nez som ja bol zatial schopny ho pilotovat a to mi umoznilo zacat sa trochu zlepsovat - resp. som si zacal trochu viac dovolovat - takze prosim berte tie moje rady s rezervou a nie ako slovo bozie, lebo sam v tom este dost tapem a len sa snazim logicky si vysvetlovat co vidim (napr. v logoch, nastaveniach, videach atd.), popripade aspon prelozit to, co na danu temu povedal Joshua .

A druha moja prosba: o Vase rady mne ako co zlepsit na pilotazi, ale pripadne aj tuningu mojho Gepa podla videa z piatku, ktore som konecne nahral na YT: https://youtu.be/rb4rD041KU8
Je mi jasne, ze moje pilotovanie nie je dost plynule (resp. je prilis trhane) a asi aj malo agresivne (neclovek tvrdi, ze sa bojim packy plynu bo som este snad ani nesiel s plynom nadoraz), ale berte to tak, ze som sa este na jar s EF250 lietal iba dokolecka a bal sa robit rolly/flipy a odkladal som to kym ich natrenujem v simulatore, k comu som sa ale nikdy nedokazal donutit (nebavi ma to - aj HDMI->composite adapter som si kupil aj som s nim "simuloval" asi tak raz, nanajvys dva odvtedy). Nazivo je to omnoho zaujimavejsie aj ked hrozi crash a nie vzdy lacna oprava...
poison
modelár

Príspevkov: 3389

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 7. 6. 2016 o 07:58 | odkaz na príspevok
Midzi parada jedina rada asi je iba lietat dostavat to do krvi. Ale inak myslim ze ides spravnym smerom odlietane hodiny sa nedaju urychlit. Takze podla môjho nazoru len pokracuj v dobrom smere.
Bydlisko: Madunice ( 46 rokov )
MidziB
modelár

Príspevkov: 58

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 7. 6. 2016 o 12:41 | odkaz na príspevok
Dakujem, dufam, ze ich nebudem mat prilis prerusovane nutnymi opravami a cakanim na nahradne diely - zatial som Gepa bol schopny opravit sam a na pockanie aj napriek 2x zlomenemu ramenu. Ak mi teda vydrzi, budem sa s nim snazit byt vo vzduchu co najcastejsie - ked uz je teraz na to pocasie. Este upravit expo a raty a snazit sa o co najplynulejsie ovladanie...
poison
modelár

Príspevkov: 3389

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 7. 6. 2016 o 14:03 | odkaz na príspevok
Ono ako sa clovek vyvija letovo aj potreby rate a expo sa menia ideal neexistuje ale vseobecne plati ze rate vyssie a expa tak isto ma to efekt okolo stredu lieta kopta plynulo nie su tam vidiet vestky pohyby aj nechcene rukami. Vyssi rate potom ak potiahnes viac umyselne vtedy zaberie a je obratna. Okolo stredu vsak tupa. Mne sa to tak osvedcilo.
Bydlisko: Madunice ( 46 rokov )
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 208 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 2 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 2 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 4 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: MichalCZE165,