Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

Technické parametre
Výrobca: Hyperion Rozpätie: 1500 mm Hmotnosť: 2300 g
Kategória: Lietadla - žhaviace Dĺžka: 1200 mm Materiál: Preglejka, balza, fólia
Motor: ASP 0.52 FS
Popis

Model som kúpil cez bazár RC portálu v roku 2018. Pôvodne bol na elektro a aj som s ním tak 2 roky lietal. Bol osadený motorom Foxy 3520/730 s APC 14x7 na 4S 2200mAh, čo bolo málo (letový čas iba 6 minút). Nechcel som už investovať do väčších batérií, tak cez zimu bol prerobený na spalováka. Zvýšenie hmotnosti o cca 500 gr. nevadí. Model je stabilnejší, oproti elektro verzii hlavne kľudnejšie štartuje a pristáva. Vrtuľa je 12x6 Master Airscrew, servá digitálne Hyperion DS13TCB.

ID Modelu: AM9956 | Zobrazenia: 6549 | Pridané: 25. 8. 2020 o 09:14 | Autor: JanoP

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Autor Správa
Atto
modelár

Príspevkov: 139

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 30. 8. 2020 o 08:53 | odkaz na príspevok
Nuž, nárast hmotnosti o 500 gramov je dosť. Ak tomu rozumiem, tak predtým vážil cca 1800 a teraz 2300.

Tým by sa dalo vysvetliť to, že teraz model kľudnejšie štartuje aj pristáva.

No na druhú stranu: 500 gramov, to sú takmer presne dve lipo batérie 4S 2200mAh.
Takže pri hmotnosti 2300 gramov by boli v modeli 3 batérie 4S 2200mAh, čo by dávalo letový čas 18 minút.

A to všetko pri zachovaní príjemného pocitu, že aj teraz model kľudnejšie štartuje aj pristáva.
JanoP
modelár

Príspevkov: 97

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 31. 8. 2020 o 09:00 | odkaz na príspevok
Atto, nečítal si pozorne... V popise som uviedol, že som už nechcel investovať do väčších batérií. Tvoja úvaha je pekná, otázka ale je kde umiestniť v trupe ďalšie dve batérie. Foxy 3520/730 by potreboval aspoň 5-článok, ktorý nemám ani jeden. Preto som sa rozhodol pre žhavíka.
Bydlisko: Banská Bystrica ( 64 rokov )
Atto
modelár

Príspevkov: 139

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 1. 9. 2020 o 10:33 | odkaz na príspevok
Vetu o tom, že už si nechcel investovať do väčších batérií, som si síce prečítal, ale netušil som, že to má pre teba až taký význam.

Alebo, presnejšie povedané, jej zmysel som vnímal inak ako ty, čo som pochopil až v tomto tvojom komentári:
JanoP:
... Foxy 3520/730 by potreboval aspoň 5-článok, ktorý nemám ani jeden. Preto som sa rozhodol pre žhavíka.

Z tvojho (prvotného) popisu modelu som dospel k názoru, že ťa netrápi to, že doteraz si to poháňal 4-článkom a skôr by to chcelo 5-článok (to je až v tvojom komentári):
JanoP:
... Foxy 3520/730 by potreboval aspoň 5-článok, ktorý nemám ani jeden ...

ale to, že letový čas je len 6 minút:
JanoP:
... 4S 2200mAh, čo bolo málo (letový čas iba 6 minút) ...


Samozrejme, aj modelárstvo je o osobnom prístupe a o (osobných) prioritách.
Keď začnem premýšľať nad nejakým ("novým", alebo skôr budúcim) modelom, viac-menej idem na to odzadu: mám také batérie, ktoré to budú poháňať? A mám ich dosť?

Pravdu povediac "obdivujem" modelárov, ktorí majú model a k nemu jednu pohonnú batériu.
Pripadá mi to ako mať auto a potom zakaždým na pumpe tankovať 2 litre benzínu.
Neviem ako kto, ale môj postoj je taký, že v takom prípade auto (a ani taký model) nechcem!

..........................................................

Tvoje rozhodnutie - zmeniť elektrický pohon na pohon spaľovací, má logiku, ak si vhodný spaľovací motor mal (a nemusel si ho teda kupovať).

Lebo ak nie, tak potom zachovanie elektropohonu by bolo po všetkých stránkach výhodnejšie: či už po stránke finančnej (cena batérií verzus cena spaľovacieho motora a o pomere ceny paliva a ceny elektriny radšej pomlčím), alebo po stránke letového času (so spaľovákom to bude minimálne "fifty-fifty" ), alebo po stránke nárastu hmotnosti (a dovolil by som si polemizovať o tom, či nárast hmotnosti má len pozitívne prínosy), o patáliách spojených s prevádzkou spaľovákov ani nehovoriac.
majsterko
modelár

Príspevkov: 571

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 1. 9. 2020 o 17:25 | odkaz na príspevok
" o patáliách spojených s prevádzkou spaľovákov ani nehovoriac " toto som trošku nepochopil
Bydlisko: Očkov ( 56 rokov )
palci72
modelár

Príspevkov: 1028

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 1. 9. 2020 o 20:12 | odkaz na príspevok
Atto:
........ o patáliách spojených s prevádzkou spaľovákov ani nehovoriac.

Atto....
A koľko-že máš odlietané so spaľovákmi a ešte by ma zaujímalo že s koľkými /počet kusov/......že tu hovoríš o patáliach....

Ja by som patáliou nazval napr. to že .....batériu po 10 min. letu musím nabíjať aspoň hodinu s 1C....../za predpokladu že ju nechcem zničiť po niekoľkých letoch/....
Pri spaľovákoch lietam druhý let cca do 10 minút...../ak nie je nikto druhý na poradí/.....

Ja samozrejme nezavrhujem elektro-modely ale.....v lete lietam oveľa radšej so spaľovákmi ako s električkami....elektro si nechávam na zimu....
Ak sa dobre pametám tak....JankoP priúča aj zopár mladých chlapcov a preto.... je dobré ak mladí chalani vidia aj niečo zložitejšie ako len batériu....Možno práve kvôli spaľováku sa niektorý z nich prichytí k modelárčine trocha aj na dlhšie.... ako len počas školy....
Bydlisko: Podkrivaň ( 48 rokov )
Atto
modelár

Príspevkov: 139

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 2. 9. 2020 o 19:10 | odkaz na príspevok
Aby nevznikla nejaká zvada, znovu zopakujem a zdôrazním, že:
Atto:
..., aj modelárstvo je o osobnom prístupe a o (osobných) prioritách.


Na druhú stranu by nebolo dobré, aby ste dospeli k názoru, že mojou výhradnou prioritou je elektropohon a že som vlastne "slasti" modelárskych spaľovacích motorov nikdy neokúsil.

Áno, je pravda, že to môže vyzerať, že posledných niekoľko rokov sa spaľovákom vlastne vyhýbam.
Kým neboli k dispozícii lipo batérie s vysokou prúdovou zaťažiteľnosťou a motory s dostatočným výkonom, tak aj ja som svoje modely poháňal spaľovákmi.
A užil som si všetky patálie s tým spojené.

Čo je však horšie, keď si idem zalietať a je tam aj niektorý kolega-modelár s modelom poháňaným spaľovákom, zisťujem že sa za tú dobu toho (s tými patáliami) zase až tak veľa nezmenilo:

- stále sa riešia problémy so studenými a teplými (žeraviacimi) sviečkami. Táto patália sa elektropohonu netýka.

- model je po doletaní zababraný od oleja (či už viac alebo menej). Prípadne z výfuku vykvapkáva. Táto patália sa elektropohonu netýka.

- beh motoru je treba starostlivo nastaviť ihlou (ihlami) karburátora. Táto patália sa elektropohonu netýka.

- treba nastaviť "prechody" (z vysokých do nízkych otáčok a naopak). To je u spaľovákov vždy veľký problém a nie každý motor je možné nastaviť uspokojivo. Táto patália sa elektropohonu netýka.

- u niektorých motorov treba pri nízkych otáčkach sviečku "prižhavovať" pomocou špeciálnej elektroniky. Táto patália sa elektropohonu netýka.

- počas štartovania treba žeraviť sviečku spaľováka. Táto patália sa elektropohonu netýka.

- potom treba žeravenie odpojiť. Táto patália sa elektropohonu netýka.

- na žeravenie treba mať patričnú "pomôcku" (buď jednoduché - primitívne "žhavítko", či komplikovaný automatický "kombajn" so zodpovedajúcimi parametrami a starať sa oň (minimálne nabíjať). Táto patália sa elektropohonu netýka.

- spaľovací motor sa sám nerozbehne (to platí aj pre veľké motory aut, nákladiakov ...). Vždy musí byť roztočený iným motorom, paradoxne väčšinou elektrickým! Táto patália sa elektropohonu netýka.

- na naštartovanie (rozbehnutie) elektromotora mi stačí posunúť plynovú páku. O tom, že raz budem modelárske motory štartovať stlačením tlačidla na vysielači, som sníval už pred 40-timi rokmi. Stále som sa nedočkal.

- spaľovací motor má taký zlozvyk, že občas "zdochne" počas letu (spravidla v najnevhodnejšej chvíli). Táto patália sa elektropohonu netýka.

- spaľovací motor má sklon inak bežať, keď je model vo vodorovnaj polohe a inak keď model prudko stúpa (motor hore, nádrž dole) a inak keď prudko klesá (motor dole, nádrž dole). A inak keď letí hore bruchom (iná poloha hladiny paliva voči motoru ako v normálnej polohe). Táto patália sa elektropohonu netýka.

- predchádzajúca "patália" súvisí s polohou nádrže (a hladiny paliva v nej) voči polohe motora - konkrétne karburátora. Elektropohonu je lauter jedno v akej polohe je batéria voči motoru, stále beží rovnako a isto vďaka tomu nezmení otáčky a isto-iste nezdochne.

- účinnosť elektromotora je okolo 90%, účinnosť spaľováka nejakých 30%. S tým súvisí nasledujúci bod:

- cena paliva do žhavíkov je v súčasnosti nenormálna (v porovnaní s tým, koľko som dal za metyl a ricínový olej za mojich spaľovacích čias). Oproti tomu cena elektrickej energie (v porovnaní s rovnakým letovým časom spaľováka) je zanedbateľná a nikto ju ani nerieši a ani nevyčísluje.

- palivo do žhavíkov rado absorbuje vlhkosť zo vzduchu. Lipolke je nejaká vzdušná vhkosť ukradnutá! (Lipolka aj elektromotor bude fungovať aj pod vodou.)

- do paliva pre žhavíky sa okrem metylu pridáva mazivo (kedysi ricínový olej, teraz syntetický) a prípadne nitro zložky. Do elektriny pre lipolky netreba pridávať nič.

- kto nemá (paradoxne) elektrický štartér (mal som Kavan-a, ale po zapožičaní sa mi akosi nevrátil), musí spaľováka štartovať rukou. Spaľováky rady "kopú" a niektoré aj sekajú prsty. Táto patália sa elektropohonu netýka.

- teplý spaľovák sa štartuje horšie ako studený. Elektromotoru je jedno, či pred chvíľou bežal alebo nie. Vždy sa rozbehne rovnako spoľahlivo.

- naproti tomu štartovať spaľovák v zime, to je fakt "radosť". Zažil som to a stačilo mi. Elektromotoru zima nevadí, rozbehne sa vždy rovnako spoľahlivo.

- .....

- .....

Asi nemá zmysel pokračovať ďalej.
Ale väčšina týchto patálií spôsobila, že som so spaľovákmi skončil a nemienim sa k nim vrátiť.
lucik
modelár

Príspevkov: 492

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 2. 9. 2020 o 20:14 | odkaz na príspevok
Aj napriek tym všetkým ,,pataliam,,ako tu píšete mam radšej spalovaky a polovicu s tych veci co ste napísali jednoducho neriesim.
Bydlisko: Horna Ves ( 38 rokov )
Atto
modelár

Príspevkov: 139

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 3. 9. 2020 o 09:31 | odkaz na príspevok
lucik:
Aj napriek tym všetkým ,,pataliam,,ako tu píšete mam radšej spalovaky a polovicu s tych veci co ste napísali jednoducho neriesim.

Áno, veď ja to rešpektujem.

To je práve ten, mnou už dvakrát zdôrazňovaný, osobný prístup a osobné priority.

Ak vám učarovali vlastnosti a prejavy, ktoré má len spaľovací motor, tak ste ochotný "odpustiť" mu aj mnoho necností, ktorými elektropohon netrpí.

Ja ku spaľovákom takýto citový vzťah nemám a preto nemám dôvod "odpúšťať" mu veci, ktoré mi fakt vadia, komplikujú a zdržujú prípravu pred štartom modelu, ale aj po dolietaní.

Na druhú stranu stranu ste ma potešil tým, že akosi "medzi riadkami" ste priznal, že minimálne polovicu "patálií", ktoré som vymenoval riešiť MUSÍTE (jeden príklad z mnohých: spaľovák musíte naštartovať, sám sa nerozbehne, na rozdiel od elektromotora) a že teda im MUSÍTE venovať čas, pozornosť, starostlivosť, financie ..... Inak by ste si nezalietal.

............................................................

Ja nechcem nikoho odhovárať od používania spaľovákov v jeho modeloch.

Celá táto doskusia vznikla ako moja reakcia na trochu "nešťastné" zdôvodnenie prechodu JanaP od elektropohonu k spaľováku v jeho modeli.
Nebudem moje (proti)argumenty opakovať, sú hneď v prvom komentári.
A v mojom druhom komentári som uviedol, v čom sú nezrovnalosti v rozdielnom chápaní problému.

Celým tým som chcel naznačiť, že keby môj model mal krátku dobu letu a jeho pohon by sa mi javil trochu slabý, tak by som to riešil jednoduchším, rýchlejším, (čistejším) a zrejme aj lacnejším spôsobom, za predpokladu, že som ochotný tolerovať zvýšenie hmotnosti modelu o 500 gramov: inými batériami (viac-článkovými, s vyššou kapacitou (či paralelne zapojenými)).

Uznal som, že riešenie JanaP malo logiku v prípade, že nemienil investovať do iných batérií a súčasne vhodný spaľovací motor už mal a nemusel ho teda kupovať. Ale to JanoP nepotvrdil (ale ani nevyvrátil).
vever440
modelár

Príspevkov: 227

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 3. 9. 2020 o 21:27 | odkaz na príspevok
využijem túto tému na to aby som sa tu trošku vyplakal aj keď k modelčeku hore nemám čo povedať len to nech slúži
myslel som si že sa už nikdy nezapojím do týchto debát elektrika vs spaľovák nakoľko tých fejsbukových flame wars som prečítal dosť ale nakopol ma jeden modelársky kolega s otázkou prečo lajkujem Attove príspevky keď som prešiel na benzín a tiež je to pre mňa psychohygiena napísať o mojom trápení, niečo ako klub anonymných modelárov.

chcel som si vyskúšať životný štýl mojich idolov v 3D akrobacii a tak som si zadovážil zánovný model z inzercie tu na portáli poháňaný benzínovým motorom GP123.

- vo februári aby som mal dosť času nabrať skúsenosti. prvý týždeň na letisku som si ukrútil ruku, kým som zistil že mi to ide na jeden valec fakt som ju nevedel zdvihnúť ani do výšky ramien hehe. iskru to dávalo, bolo mi povedané že to neviem a preto to nejde. po zakúpení nového zapaľovania za 200 eur motor začal fungovať normálne.

- potom sa povolila vrtuľa a zničila drahý kužel, drahú vrtuľu a drahý unášač - škoda cca 200 eur, zistil som že pôvodné skrutky sú o 1,5cm kratšie ako by mohli byť, samozrejme Loctite je môj kamarát, skrutky som vymenil za vhodné a problém sa nezopakoval
- potom sa zrejme stalo dačo s dosahom - pri elektrike som nemal problem, tu som zrušil celý model, hoci som lietal predtým s rovnakým setupom elektriku taktiež v pouhlíkovanej verzii
- tiež sa mi prepálila hadička na odvzdušňovanie, ked sa uvoľnila - dalšie riziko zastavenia motora.
- z nejakého dôvodu sa mi telo sviečky začalo otáčať, proste sa rozpadávala, našťastie som si to všimol pri neustálom rozoberaní
- nakoniec sa mi prepálilo výfukové koleno, škoda za cca 60 eur. Brečka na mňa kašle už 4 týždne, nedvíha, potom ked mu zavolám tak sľúbi ze pošle - ubehli ďalšie 2 týždne a kolená na výfuky nemám
- servá v modeli za cca 1200 eur a dostávajú riadne na hubu, vibruje to na voľnobeh ako keby som do toho tĺkol kladivom čo mi je veľmi ľúto, toto som predtým nemal
- namiesto utierania modelu od oleja by som radšej doma dával baterky do storage módu

keď chcem lietať tak aspoň 200 letov do roka s obrím akrobatom. s tým čo mám som dal 50 letov tento rok a poriadne som sa namakal. neustále kontrolujem dotiahnutie kolien výfukov a tak. ako si všimam tak mnohí súťažní piloti akrobatických modelov so spaľovacími motormi majú svojich mechanikov, napr. zanietených tatkov ktorí na tom makajú aby to lietalo ja som chcel ušetrit čas nabíjanim na letisku ale neušetril som nič.

spravil som chybu že som predal elektrický akrobat ale zase neberiem to tak tragicky, zrejme ked prídu tie nové kolená tak to zmontujem a hodim na inzerát, niet už času na lietanie.

na rovnakom letisku ako je odfotený tento model mi moji známi vravia (chodia na letisko každý deň so psom) kde všade bolo počuť že som lietal až sa ospravedlňujem za ten hluk, zatiaľ to berú tak že ok ale dokedy... raz som tam strašil 2 dni non-stop, spal som v aute takže som sa aj bál či sa niekto nepríde sťažovať.

celkovo čo tak sledujem nové vačšie benzínové akrobaty sa tu na rcportáli objavujú z času na čas (nemyslím teraz pár súťažných jedincov z ktorých niektorí to už majú tak zmáknuté že im benzínový pohon prináša úžitok a radosť) ale po veľkom nadšení zrazu vidím že je v inzercii. celkovo sa z internetov ťažko získavajú informácie o prevádzke spaľ motorov lebo napr. tu na rcportáli pribudne model bez popisu, majiteľ ani nenapíše čo musel vylepšiť, s čím sa potrápil, čo ho sklamalo, ako je spokojný s výbavou v modeli, proste len fotka a konec.

Samozrejme nikomu nenanucujem elektriku, sám sa teším na pretočenie vrtule keď to "brnkne" a potom sa to rozbehne, je to fajn pocit a každý nech si hračku poháňa tým čo sa mu najviac páči. Nie je to predsa úžitkový stroj. Ja som smutný len z toho že už si tak skoro na JETi model meetingu nevytiahnem ráno o šiestej z hangáru svoj akrobat a nepôjdem si na lačno zalietať : - )))))


Stano
ex elektroletec

P.S.1 už sa neviem dočkať kedy to zase nakopnem.
P.S.2 malé spaľovacie motory neriešim, napr. lucik má modely so žeraviacou sviečkou a ide mu to fakt dobre radosť pozerať. môj príspevok je porovnaním bývalého elektrického a súčasného benzínového 3D akrobata.
Bydlisko: Želiezovce ( 21 rokov )
majsterko
modelár

Príspevkov: 571

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 3. 9. 2020 o 23:21 | odkaz na príspevok
Nedá mi to,ale musím reagovať na dané(daný)príspevok.Atto,asi patrím k tým "šťastným" modelárom,ale nejako sa mi tie "patálie" so spaľovákmi vyhýbajú .Alebo mám to šťastie,že vždy kúpim dobrý a spoľahlivý motor?Mám pár spaľovákov,ale ani s jedným nemám Vami popisované "patálie".Žeby náhoda?Ak sa nejaký problém vyskytne,je vždy riešiteľný.
Bydlisko: Očkov ( 56 rokov )
mac
modelár

Príspevkov: 963

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 4. 9. 2020 o 09:36 | odkaz na príspevok
vever440:
využijem túto tému na to aby som sa tu trošku vyplakal

len poplac stano atto ma stastie, ze sa mi nechce pisat nevyhody elekropohonu, by plakal tiez
nech mu je odpustene, lebo porovnava zhavik metylak... za najvacsiu absurditu tejto nezmyselnej polemiky povazujem vyhodu, ze do baterky netreba nic prilievat ako do paliva

mac
celozivotny letec
majsterko
modelár

Príspevkov: 571

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 4. 9. 2020 o 11:56 | odkaz na príspevok
mac.......je tam toho viacej.Napr. - cena paliva do žhavíkov je v súčasnosti nenormálna (v porovnaní s tým, koľko som dal za metyl a ricínový olej za mojich spaľovacích čias). Oproti tomu cena elektrickej energie (v porovnaní s rovnakým letovým časom spaľováka) je zanedbateľná a nikto ju ani nerieši a ani nevyčísluje. Myslel som si,že do elektra treba aj batériu Alebo že by boli zadarmo k elektromotoru ako bonus?Pred nejakým časom som musel modelarinu "zavesiť na kliniec" a keď som sa k tomuto koníčku asi po 8-mich rokoch vrátil,čuduj sa svete,motory fungovali aj na staré palivo.Chcel by som vidieť ako by sa zachovala Lipolka,keby 8 rokov bez povšimnutia ležala na polici,...................Mohol by som toho popísať ešte veľa,ale sa mi nechce a nemá to asi zmysel.Viem že veľa modelárov prešlo na elektropohon kvôli uskladneniu modelov.Asi to nie je bohvie čo,skladovať žhavík,alebo benzín v 2-3 izbovom byte(pochopím),veľa modelárov prešlo na elektriku kvôli pohodlnosti a zbytok z neznalosti problematiky spaľovacieho motora.Ale je na každom,čo si zvolí,akú alternatívu.Nebudem jednostranne a zaujato odsudzovať niečo čo sa mi nepáči (ako Atto-dúfam že sa neurazí) a čo mi nevyhovuje.Nechcel som tu reagovať,ale 24 hodín to vo mne "vrelo" Zaťal som zuby a napísal aspoň toto.
Bydlisko: Očkov ( 56 rokov )
Atto
modelár

Príspevkov: 139

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 4. 9. 2020 o 18:27 | odkaz na príspevok
mac:
... atto ma stastie, ze sa mi nechce pisat nevyhody elekropohonu, by plakal tiez ...

Nemyslím, že by to bolo šťastie.
Skôr sa tomu hovorí pohodlnosť (nechcel som rovno napísať lenivosť ).

No a teraz vážne:

- ja netvrdím, že elektropohon NEMÁ ŽIADNE nedostatky (v porovnaní so spaľovákmi).

- len som presvedčený o tom, že pohon modelu spaľovacími motormi MÁ VIAC NEVÝHOD ako pohon modelu elektromotorom.

.........................................................

Ja som NIEKTORÉ nevýhody spaľovákov vymenoval. Nevymenoval som všetky - niektoré som si nechal ako tromfy na záver diskusie .

Ver mi, že sa poteším, keď ty vymenuješ nevýhody elektropohonu (v porovnaní so spaľovákmi).

........................................................

Možno som nepoužil vhodnú terminológiu: celý čas píšem o "patáliách".
Možno to nie je vhodný výraz - možno lepší (univerzálnejší) by bol výraz "neželaný faktor".

Vysvetlím:
Keď si idem na lúku alebo na (spevnenú) dráhu zalietať, tak v priebehu tých napr. dvoch hodín absolvujem viacero činností a úkonov.
Niektoré z nich sú "želané", teda tie, kvôli ktorým som tam vlastne išiel: pojazdy po dráhe, štarty a pristátia, len také pohodové poletovanie, šantenie s modelom, či dokonca pokusy o akrobaciu .....

A potom je tam mnoho činností a úkonov, o ktoré síce vôbec nestojím - sú "neželané", ale bez nich si proste nezalietam: kompletácia modelu (spojenie (mechanické aj elektrické) krídel s trupom), vloženie batérií, zapojenie batérií, ..... odpojenie batérií, vybratie batérií z modelu, rozobratie modelu, aby bolo možné ho prepravovať v aute .....

A teraz mi prosím vymenujte "neželané faktory", ktoré sú spojené s elektropohonom a ja vám potom vymenujem neželané faktory spojené so spaľovákmi (však mnohé som už vymenoval skôr).

A môžete hádať, na ktorú stranu sa prevážia misky pomyselných váh.

=================================================================================

majsterko:
... nejako sa mi tie "patálie" so spaľovákmi vyhýbajú . ... ani s jedným nemám Vami popisované "patálie".

V nasledujúcom príspevku síce Majsterko rétoriku trochu pritvrdil, ale ja teraz zareagujem na tento "miernejší" komentár.

Pri všetkej úcte, o 100-percentnej pravdivosti vašich predchádzajúcich tvrdení si dovolím úspešne zapochybovať!

Kolega Lucik na to išiel opatrnejšie: polovicu patálií síce nerieši, čo sa dá chápať tak, že uznal, že existujú, ale nie sú mu zase až tak veľmi "proti srsti", aby ich riešil s vráskami na tvári.
Ale druhú polovicu "patálií" evidentne pripustil a aj to, že hoci ho to neteší, ale chtiac-nechtiac ich musí riešiť, teda zaoberať sa nimi (hoci by sa radšej zaoberal niečím iným).
Ale nekonkretizoval a tak mu nikto (dokonca ani ja ) nemôže protiargumentovať. To urobil veľmi rafinovane - to sa cení.

Možno sa v duchu toho, aby netrhal partiu "spaľovákistov" o chvíľu ozve a všetko poprie a vyvráti aj svoje vlastné pôvodné tvrdenia.
Ale ja verím, že Lucik je charakter.

..............................................................

Ale aby som sa vrátil k Majsterkovmu tvrdeniu:

- chce sa mi veriť tomu, že tým (jeho) tvrdeniam ani sám Majsterko neverí

- lebo ak by som to vzal bod po bode, ako som niektoré "patálie" vymenoval, tak skrátka neverím tomu, že jemu sa (aspoň) niektoré tie "nežiadúce" činnosti či vlastnosti vyhýbajú a jeho spaľovacie motory žiadnu "patáliu nemajú".

Takže skúsme len tak námätkovo:
- jeho model nie je po dolietaní potriesnený olejom?

- jeho motor sa sám rozbehne? Netreba ho (pomocou niečoho iného) naštartovať?

- jeho (žiadny) spaľovák NIKDY (naozaj nikdy) nezdochol počas letu?

- jeho spaľovák nikdy "nekopol", nikdy mu neklepol po prstoch?

- .....

- .....

Vynechal som také veci ako nastavovanie motora (karburátora), žeravenie žhavíkov, "radosti" so sviečkami (či už takými či onakými) a pod.

Ak odpoviete, že žiadna z vymenovaných "patálií" sa vás netýka, tak skončím s modelárstvom a dám sa na včely .
lucik
modelár

Príspevkov: 492

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 4. 9. 2020 o 21:16 | odkaz na príspevok
Atto ta pomyseselna polovica co neriesim,je napr.tankovanie,zhavenie,startovanie ano su to ukony ktore musim spravit, ale vlastne skoro vsetko lebo som v tom nasiel zalubu.Naucit sa zabehnut si ho,nadstavit,nadstavit prechod s vol. na plny atd.Sviecku?Mam ju v motori 2r a este nebola vonku a nieto este ci studena alebo tepla.Palivo je sice drahsie ale co uz,davam 5%
nitrovane plus 2% ricinu. ANO je jedna vec ktora ma trochu skrie ze su modeli spinave po dolietani od paliva a musim ich utierat,ale povazujem to ako revanz za to ze sa nemusim starat o baterky- storage.Ked tak pozeram na ponuky obchodov tak vsade prevazuju modely na el. pohon ,cim to je?Myslim si,ze ludia dost spohodlneli a len par ludom sa chce babrat s spalovakmi a este k tomu aj zasraty model ze.Preto si rad staviam modely sam.Nechcem tu do nikoho rypat ,ale tak odusevnene tu presviecate ludi ake su zle spalovaky-30% ucinnost,strasne vela ,,patalii,,Myslim si,ze ste pouzili len zly vyraz ,,patalia=zaluba,,Viac nemam k tomu co dodat.
Bydlisko: Horna Ves ( 38 rokov )
majsterko
modelár

Príspevkov: 571

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 5. 9. 2020 o 00:20 | odkaz na príspevok
Zdravím Atto.Mám práve čas,tak odpíšem na tých pár bodov.Samozrejme že po lietaní so spaľovákom je model znečistený od spáleného oleja.Model očistím,nemám s tým problém.Mám aj nejaký ten model na elektropohon a tie čistím tiež.Nie sú síce od spáleného oleja,ale po lietaní a pristávaní ich treba tiež ošetriť-či sa mýlim?Ďalší bod,samozrejme spaľovák sa sám nerozbehne(pokiaľ to nie je väčší benziňák so štartérom),ale so štartovaním nemávam problémy(málokedy vyťahujem elektrický štartér).Ale nevidím to ako patáliu,ale bežnú,potrebnú činnosť patriacu k tomuto koníčku.Samozrejme sa mi párkrát stalo,že mi počas letu motor zdochol,ale nikdy som kvôli výpadku motora nerozbil model.A ďalší bod-stáva sa mi,že dostanem po prstoch vrtuľou,hlavne od štvortaktných motorov Saito,lebo tie majú snahu chytiť po prvom pretočení.A ešte k tej ekonomike prevádzky žhavíka.Kupujem palivo Optimix, 12% nitra 4T 5l za 36€.Cessna 182 so Saitom 10 ccm lieta na 250 ml paliva asi 12-15 minút.Keď dobre počítam,tak hodina lietania ma vyjde asi 7,2€.Akú lipolku budem potrebovať do modelu ktorý váži 3,5 kg a chcem lietať aspoň 10 minút?A koľko stojí?A koľko ich budem potrebovať,keď si chcem polietať?Samozrejme nie je problém ich nabíjať.Aj keby som mal dve,tak ťažko ju za 10 minút nabijem,kým tú druhú "vylietam".Neodsudzujem elektropohon,ale je nezmysel podľa mňa porovnávať tieto dva druhy pohonov(elektro a spaľováky).Je to podobné,ako porovnávať električku s autobusom
Bydlisko: Očkov ( 56 rokov )
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
  • Pridať komentár
Pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť.
Úvodná stránka
  • 140 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 2 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 11 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 11 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: