Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

Technické parametre
Výrobca: Hyperion Rozpätie: 1500 mm Hmotnosť: 2300 g
Kategória: Lietadla - žhaviace Dĺžka: 1200 mm Materiál: Preglejka, balza, fólia
Motor: ASP 0.52 FS
Popis

Model som kúpil cez bazár RC portálu v roku 2018. Pôvodne bol na elektro a aj som s ním tak 2 roky lietal. Bol osadený motorom Foxy 3520/730 s APC 14x7 na 4S 2200mAh, čo bolo málo (letový čas iba 6 minút). Nechcel som už investovať do väčších batérií, tak cez zimu bol prerobený na spalováka. Zvýšenie hmotnosti o cca 500 gr. nevadí. Model je stabilnejší, oproti elektro verzii hlavne kľudnejšie štartuje a pristáva. Vrtuľa je 12x6 Master Airscrew, servá digitálne Hyperion DS13TCB.

ID Modelu: AM9956 | Zobrazenia: 12785 | Pridané: 25. 8. 2020 o 09:14 | Autor: JanoP

1 2 3 4 5 6 7 8 9
Autor Správa
Janko-O
modelár

Príspevkov: 106

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 6. 9. 2020 o 21:42 | odkaz na príspevok
Ačkoľvek má macil túžbu ďalej rýpať, nevšímajme si ho.
Jojo, daj do pľacu dáke bližšie špecifikácie, dáke detaily. Čo tam bolo predtým, čím to bolo napájané, koľko to vážilo, ako dlho to lietalo a aké hodnoty očakávaš po konverzii pohonu.
Bydlisko: Banská Bystrica
macil
modelár

Príspevkov: 1092

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 6. 9. 2020 o 22:05 | odkaz na príspevok
Žeby práve macil si mal nechať skákať po hlave? Iste, lebo na výmysly sa fakt už nedá rozumne reagovať.
Inak, k tvojej otázke. Skús si prečítať popis k modelu.
Bydlisko: KE - Furča
Janko-O
modelár

Príspevkov: 106

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 7. 9. 2020 o 09:05 | odkaz na príspevok
A ja som tak chcel veriť tomu, že to skončilo. Ale to ty zjavne nechceš.
Čo sa týka toho skákania po hlave a výmyslov, síce som tu žiadne nepostrehol a ani tebe po hlave nikto neskáče, ale možno aspoň začneš chápať tých, ktorým sa bezdôvodný pejoratívny tón a účelové výmysly nepáčia. Takže jednoznačne nedorozumenie.
No a ďalšie nedorozumenie je to, že som sa pýtal na parametre modelu, ktorý tu spomenul jojo68, nie na parametre a popis modelu JanaP.
Bydlisko: Banská Bystrica
mior
modelár

Príspevkov: 165

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 7. 9. 2020 o 09:14 | odkaz na príspevok
Nie som pilot akrobat, ale z číreho technického záujmu by som sa chcel spýtať, že u modelu ako je táto Extra 260, aký by mal byť pomer ťahu motora k váhe modelu?
Bydlisko: NovéMesto nad Váhom
jojo68
modelár

Príspevkov: 213

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 7. 9. 2020 o 10:33 | odkaz na príspevok
Pome sa venovat modelom. Ako som uz pisal prerabku som uz planoval davnejsie.
Model uz dlho iba visel na stene neni nejak hodnotny tak preco to neskusit.
Model ma rozpatie 1400mm vaha cca 2200g aj s aku. (ak sa dobre pamatam)
Elektro motor +regulator 320g +aku 340g
Spalovak co tam planujem dat cca 730g samozrejme este nadrz+palivo a aku
Ale neocakavam nejak brutalny narast hmotnosti. No vsak uvidime ako to cele
dopadne.
No a preco to cele vlastne? nechcem rozvirit diskusiu ci spalovak alebo elektro
nech kazdy lieta co mu vyhovuje,(mam dost modelov aj na elektro ale tam treba
nabit aku a to nejaky cas zaberie) ten model planujem na polietanie v zahrade
teda zvesim natankujem a lietam, prijimacove aku na moje polietanie vydrzi dlho
tak to neriesim.
Bydlisko: Nitra ( 56 rokov )
Janko-O
modelár

Príspevkov: 106

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 7. 9. 2020 o 14:59 | odkaz na príspevok
mac:
som rad, ze ked uz si sa chopil moderovania tohto vlakna, pomenoval si attove ucelove a zaujate vyroky, ktory jediny, a nie macil, zacal tuto davnu historicku nezmyselnu polemiku bez potrebneho nadhladu... a dopadol s tym ako dopadol...

Jóóój, prepáč, hlboko sa ospravedlňujem, strašne ma to mrzí, ale ... Ďalšie nedorozumenie.
Tým bezdôvodným pejoratívnym tónom som myslel práve teba a tvoje vyjadrenie o tom, aké má atto šťastie a ako by plakal, keby si ty napísal nevýhody elektropohonu. A účelovými výmyslami som myslel tvrdenia o tom, ako niekomu nikdy nezdochne motor vo vzduchu a že so spalovacím motorom nie sú žiadne zádrhele a že keď je kvalitný motor, tak stačí brnknúť a naskočí hneď. A tak som včera narazil na toto domáce video: https://www.youtube.com/watch?v=svhk3WIWozc
Toho pána, čo štartuje motor dobre poznám a vážim si ho a nemyslím, že by mal nekvalitný motor. Ale naštartovanie spalováka je proste také a tak to autor videa v čase 0:30 radšej prestrihol.
Okrem toho, dal som si tú námahu a našiel som toto: https://www.rcportal.sk/elektro-ci-zhavik--ft10695
Najviac sa mi páči ako jeden z autorov mierne pohŕdavých výrokov v tejto diskusii dáva rady začínajúcemu modelárovi, pričom vymenuje zopár nedostatkov spalovacích motorov a otvorene píše, že s elektromotorom sú menšie problémy.
Takže ak niekto naraz píše, že so spalovacími motormi nie sú žiadne tzv. patálie, tak si vymýšľa, aby tým v tejto debate naplnil nejaký účel a z toho logicky vyplýva, že ak som písal o účelových výmysloch, tak som myslel práve toto.
Ak sa niekomu zdá, že sa zase odkláňame od tzv. odbornej a vecnej roviny k osobnému osočovaniu, tak si všimnite, že som sa dvakrát snažil tomu zabrániť, ale tretí raz sa o to pokúšať už nebudem. Kto je na vine? Kľudne ukážte na mňa, na atto-a, na Vevera. Ak tomu veríte?
Bydlisko: Banská Bystrica
mior
modelár

Príspevkov: 165

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 7. 9. 2020 o 18:11 | odkaz na príspevok
Možno to zaniklo vo víre tunajších udalostí, tak to radšej zopakujem.
Nie som pilot akrobat, ale z číreho technického záujmu by som sa chcel spýtať, že u modelu ako je táto Extra 260, aký by mal byť pomer ťahu motora k váhe modelu?
Bydlisko: NovéMesto nad Váhom
macil
modelár

Príspevkov: 1092

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 7. 9. 2020 o 19:19 | odkaz na príspevok
Záleží na tom, čo s tým chceš lietať. Klasickú, dynamickú akrobaciu v pohode zalietaš s pomerom ťahu k hmotnosti 0,8. Ak chceš lietať niečo, ako 3D, s pomerom 1,2 sa už dá, ale 1,5 je pohodlnejšie.
Bydlisko: KE - Furča
mior
modelár

Príspevkov: 165

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 7. 9. 2020 o 20:52 | odkaz na príspevok
Vďaka, cenná informácia.
Ale poďme to ešte bližšie špecifikovať. JanoP je +/- pár rokov tá istá veková skupina ako ja. Ako Jana poznám, je to seriózny človek v zrelom veku, ktorý už nejaké bláznoviny robiť nepotrebuje, takže myslíš, že by stačil pomer tak 0,8 až do 1,0 na takú ranno seniorsku akrobaciu?
Bydlisko: NovéMesto nad Váhom
macil
modelár

Príspevkov: 1092

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 7. 9. 2020 o 21:48 | odkaz na príspevok
Myslím, že áno.
Bydlisko: KE - Furča
Janko-O
modelár

Príspevkov: 106

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 8. 9. 2020 o 17:59 | odkaz na príspevok
Už pár dní popri inej činnosti premýšľam nad tým JanoP-ovým pôvodným pohonom. Trápi ma to, že tu nesedí teória s praxou a to ma dosť irituje, pretože u elektropohonu je možné kadečo pomerne presne odhadnúť, alebo vypočítať, prípadne nasimulovať.
Nadhodím, čo mám na mysli.
Elektromotor triedy 35, konkrétne 3520 s Kv 730, ako mal JanoP v Extre, naozaj pomerne veľká vrtuľa APC 14x7 a to celé napájané 4-článkom LiPol, to by malo dať ťah nie menej ako 2000 gramov. Skôr si myslím, že by to malo byť viac. A to by podľa macilových koeficientov v pohode malo JanoviP stačiť na akrobaciu. Ale JanoviP sa to zdalo byť slabé. Jedine že by motor bol nejaký pošahaný, čomu príliš neverím, alebo je LiPolka mäkká - má veľký vnútorný odpor.
Keď budem mať trochu času, skúsim to hodiť do počítača, čo na to povedia kadejaké tie Calcy.
Bydlisko: Banská Bystrica
mac
modelár

Príspevkov: 940

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 8. 9. 2020 o 21:23 | odkaz na príspevok
Janko-O:
alebo je LiPolka mäkká - má veľký vnútorný odpor.

no vidis, este chvilu a napisete si tie nevyhody elektropohonu aj sami
(mimochodom, tato patalia sa spalovacieho pohonu netyka)
vever440
modelár

Príspevkov: 261

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 8. 9. 2020 o 22:12 | odkaz na príspevok
mac:
no vidis, este chvilu a napisete si tie nevyhody elektropohonu aj sami
(mimochodom, tato patalia sa spalovacieho pohonu netyka)


Tento komentár musel napísať niekto iný, v profilovke máš nadupaný elektroakrobat kŕmený jednými z najlepších bateriek na trhu SLS Quantum (aj keď nakoniec zhorel)

Bydlisko: Prievidza
mac
modelár

Príspevkov: 940

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 8. 9. 2020 o 22:34 | odkaz na príspevok
vever440:
nadupaný elektroakrobat kŕmený jednými z najlepších bateriek na trhu SLS Quantum
(aj keď nakoniec zhorel)

ano, ani tato patalia sa netyka spalovacieho pohonu
gunter
modelár

Príspevkov: 130

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 9. 9. 2020 o 05:27 | odkaz na príspevok
vever440:
mac:
no vidis, este chvilu a napisete si tie nevyhody elektropohonu aj sami
(mimochodom, tato patalia sa spalovacieho pohonu netyka)


Tento komentár musel napísať niekto iný, v profilovke máš nadupaný elektroakrobat kŕmený jednými z najlepších bateriek na trhu SLS Quantum (aj keď nakoniec zhorel)



Stano, zhorel (regulátor), to máš pravdu, ale zhorel mojou blbosťou. Pretože, keď niekomu vypadáva motor zo synchronizácie, tak pristane a zmení nastavenie regulátora. Ja som to neurobil a lietal som ďalej. A nie jeden let, ale rovno tri a až v tom treťom zhorel.
Keď niekedy najdeš odvahu ( ) a prídeš do Neveríc, uvidíš model lietať o5.

Mišo MAC, okrem toho že si SPROSTÝ, si aj ZLODEJ. Ako profilovku, maš teraz moju fotku.



Nerád sa zapájam do tejto nezmyselnej diskusie, ale so spalovákmi, (detonak, metyl 2-T), som lietal 28 rokov, od 1,5ccm po 26ccm, MVVS, WEBRA, OS MAX. S elektrikou lietam 14 rokov, od 2S v EPP po 12S v 2,4m . Za tých 14 rokov som mal s elektrikou 5x problem. Pri spalovákoch, som mal každý rok 5x problém.
Bydlisko: gkmodel.sk
1 2 3 4 5 6 7 8 9
  • Pridať komentár
Pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť.
Úvodná stránka
  • 289 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 11 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: