Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

1 2 3 4 5 6 7 8 9 29 30 31 32 33 34 35 36
autor správa
Peter
team RCPortál

Príspevkov: 2098

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 7. 9. 2018 o 13:43 | odkaz na príspevok
to ti na ohýbačke nikto nespraví.... bude z toho šabľa...takto malé ramená na tú dĺžku sa nedá.....kup si Jokel za pár šuśňov a rozpíľ ho po dĺžke.... to sa tak robí ....
ale... tá mašinka sa mi pači..... ďalšia myślienka?
Bydlisko: Nové Zámky ( 55 rokov )
marek4444
modelár

Príspevkov: 452

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 7. 9. 2018 o 14:02 | odkaz na príspevok
Je to veľmi veľmi podobné Uralu 4320 , hlavné profily úplne rovnaké , tiež pérovanie a nápravy (okrem prednej - tá je iná ako zadné ,ural má všetky rovnaké) rozdielne sú priečky okrem tej nad zadným podvozkom, tam je to tiež skoro rovnaké. A práve tie hlavé velké profily budem asi robiť tak že zachovám len rovnú vrchnú zahnutú časť(také obrátené L) a spodok kde sa mení tá výška profilu bude bez záhybu alebo z ďaľšieho kusa/kusov malého L - podľa potreby tuhosti rámu)
Bydlisko: Nová Dedina pri Leviciach ( 44 rokov )
pera2008
modelár

Príspevkov: 2325

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 7. 9. 2018 o 14:48 | odkaz na príspevok
ja si osobme myslim, ze je to lepsie si dat vyrobit, ako nakupovat a zhanat. predsa to mas rovne, ohnute presne a nemusis nic rozrezavat a zarovnavat. Ja si neviem prestavit, ze by som profil rezal presne na pol po celej dlzke s flexou
Bydlisko: Kosice ( 37 rokov )
Peter
team RCPortál

Príspevkov: 2098

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 7. 9. 2018 o 15:20 | odkaz na príspevok
Peťo... pochop, že to nebudeš mať rovné.... nezávisle na tom, či to ohneš ty alebo iný..... dlhý ohyb na L alebo U s malými stranami voči hrúbke sa ti prehne do šable..... preto sa to robí lisovaním vo forme alebo valcovaním..... ale to ti nik nebude robiť prípravu na tvoje dva kusy.... alebo bude, ale to sa nedoplatíš....
podľa mňa na naśej hrúbke cca 1 - (1,5?) mm a stranách 10-15mm tak max okolo pol metra - 60cm.... tam bude deformácia ešte únosná a môžeš to nejak zrovnať .....
začína to tým, že taký pas neodstrihneš..... takže len rezať.... karbośka alebo laser.... a ohnúť na ohraňováku
Bydlisko: Nové Zámky ( 55 rokov )
marek4444
modelár

Príspevkov: 452

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 7. 9. 2018 o 15:48 | odkaz na príspevok
Pera... toho rezania sa nemusíš báť, treba len tenší kotúč (tak 1mm), trochu ubrať otáčky zo začiatku a pomaly zarezať a len sa sústrediť na začiatok rezu teda tam kde dochádza k odoberaniu materiálu, musíš kotúč "ponoriť" do rezu aby si nerezal dotyčnicou ale kotúč musí prejsť materiálom naskrz ,vtedy kotúč drží líniu a rez je pekne rovný, to nie je ako vypilovacia pilka že to šmodrká do strán a ledva sa udržíš na čiare rezu. Nezačínaj rezať od kraja ale nechaj konce vcelku (tam to môžeš upnúť aby sa ti to nestláčalo ) a tie potom dorežeš nakoniec keď budeš mať zvyšok odrezaný. Ide to prekvapivo dobre , mám to vyskúšané, len potrebuješ zverák, 1mm kotúč a karbošku s nastaviteľnými otáčkami.
Bydlisko: Nová Dedina pri Leviciach ( 44 rokov )
misho222
modelár

Príspevkov: 1888

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 7. 9. 2018 o 16:32 | odkaz na príspevok
Popýtam sa brata čo si o tom myslí, prípadne skúsime nakrčiť jeden, alebo dva U-profily a dám vám vedieť
Bydlisko: Senec ( 39 rokov )
pera2008
modelár

Príspevkov: 2325

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 7. 9. 2018 o 17:11 | odkaz na príspevok
my sme mali v dielni ohybacku na plechy a noznice na plech a dalo sa to. nebavim sa tu o rucnom naradi ale 2m ohybacke, co vazi niekolko 100kg a hydraulickych nozniciach
Bydlisko: Kosice ( 37 rokov )
Peter
team RCPortál

Príspevkov: 2098

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 7. 9. 2018 o 18:06 | odkaz na príspevok
aj ja o tom hovorím.... to ste dokázali odrezať 15mm široký pás z 1,5mm hrubého plechu v dĺžke 1 meter bez toho aby to bola šabľa??? no to by som si pozrel ...


marek4444:
Pera... toho rezania sa nemusíš báť, treba len tenší kotúč (tak 1mm), trochu ubrať otáčky zo začiatku a pomaly zarezať a len sa sústrediť na začiatok rezu teda tam kde dochádza k odoberaniu materiálu, musíš kotúč "ponoriť" do rezu aby si nerezal dotyčnicou ale kotúč musí prejsť materiálom naskrz ,vtedy kotúč drží líniu a rez je pekne rovný, to nie je ako vypilovacia pilka že to šmodrká do strán a ledva sa udržíš na čiare rezu. Nezačínaj rezať od kraja ale nechaj konce vcelku (tam to môžeš upnúť aby sa ti to nestláčalo ) a tie potom dorežeš nakoniec keď budeš mať zvyšok odrezaný. Ide to prekvapivo dobre , mám to vyskúšané, len potrebuješ zverák, 1mm kotúč a karbošku s nastaviteľnými otáčkami.


presne toto hovoim... najjednoduchśie riešenie.. tenkostenný 15x15 .. ... 1mm tenký kotúč..... a za chvíľu máš dve krásne účka....
Bydlisko: Nové Zámky ( 55 rokov )
pera2008
modelár

Príspevkov: 2325

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 7. 9. 2018 o 18:07 | odkaz na príspevok
no 1mm hruby ti staci a 1cm siroly sme dali vpohode, co sa tyka strihania. a na ohybanie sa to dalo na hydraulickej ohybacke a vpoho 2 zahyby 5mm siroke
Bydlisko: Kosice ( 37 rokov )
Peter
team RCPortál

Príspevkov: 2098

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 7. 9. 2018 o 19:08 | odkaz na príspevok
ok.... tak to máš vyriešené....
Bydlisko: Nové Zámky ( 55 rokov )
marek4444
modelár

Príspevkov: 452

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 19. 1. 2019 o 23:39 | odkaz na príspevok
Myslím že s odstupom času môžem asi skonštatovať ,že profily už teda asi máme všetci vyriešené, takže ako ste na tom so stavbou takto začiatkom roka ? pochváľte sa kto ako pokročil, kľudne aj nejaký obrážťok môžete dať
Bydlisko: Nová Dedina pri Leviciach ( 44 rokov )
dandelion
modelár

Príspevkov: 85

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 20. 1. 2019 o 16:09 | odkaz na príspevok
niečo z toho bude
marek4444
modelár

Príspevkov: 452

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 20. 1. 2019 o 16:55 | odkaz na príspevok
ÓÓÓ pane neviem čo povedať, padla mi sánka. Tatra ako víno
Bydlisko: Nová Dedina pri Leviciach ( 44 rokov )
Peter
team RCPortál

Príspevkov: 2098

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 20. 1. 2019 o 22:43 | odkaz na príspevok
kurňa.... tá tatra začína poctivo..... ź som zvedavý... dufam, uvidíme aj na nejakej akcii.... aj keby ešte nie komplet....

no a odpoveď pre teba Marek.... moja vejtraska zatiaľ takto.....







Marek, ide mi to pomalšie... simultánne staviam ešte "bakoňského jeeeeeepa".... špecial na trial serial v Bakoňských kopcoch nad balatonom.... tam sa s mojimi defom nedalo.... skončil som celorok až jedenásty.... tak uvidím, ako sa zadarí.... bude to špeciál, ale tak na môj obraz... žiadna stavebnica..... skladanie z pozbieraných súčiastok... vlastná karoséria.....
Bydlisko: Nové Zámky ( 55 rokov )
marek4444
modelár

Príspevkov: 452

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 20. 1. 2019 o 23:31 | odkaz na príspevok
Pomalšie či rýchlejšie, to je relatívne. Ja mám urobené ešte menej ako ty a nezdá sa mi že by som robil extra pomaly, veľa vecí riešim za pochodu, občas jednu vec mením aj viac krát aby som sa napokon vrátil k pôvodnej verzii alebo vymyslel niečo úplne nové, len mám málo času. Ale som rád že vôbec staviam a ty Peter máš na tom svoj podiel, lebo bez tvojej priateľskej výzvy by som možno ešte ani nezačal ...
Bydlisko: Nová Dedina pri Leviciach ( 44 rokov )
1 2 3 4 5 6 7 8 9 29 30 31 32 33 34 35 36
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 45 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 8 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 15 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: jojo68, rogi, edf, PeePo, robopok, flateric, komarek,