Autor | Správa |
majsterko modelár Príspevkov: 661 Moje modely Poslať správu |
Po montáži motora a potrebných komponentov(nádrž,servo,batéria,prijímač,zapaľovanie,...) som začal zabiehať tento malý benziňák,ale bude to nadlho.Zarobil som zmes na zábeh 25:1,nastavil bohatú zmes a po naštartovaní(bez problémov,jeden malý bol-popíšem potom) som naladil otáčky na 3200-3400 ot./min.Motor zhasol po spálení 2,5 dl benzínu po 46-tich minútach.Keď budem pokračovať urobím a pridám nejaké video.Kúpil som nádrž 190 ml do modelu,kam ho chcem nainštalovať,ale po zábehu to budem musieť prehodnotiť. |
majsterko modelár Príspevkov: 661 Moje modely Poslať správu |
Chcem sa spýtať,či má niekto skúsenosti so zábehom benziňáka s takým malým objemom.Zatiaľ som spálil v stojane 1l benzínu 25:1.Ešte plánujem 1l a potom po nainštalovaní do modelu vylietať ešte 1l v takomto pomere a až následne zarobiť 30-35:1 Bude tak stačiť?Ďakujem za rady. |
dodo_bb modelár Príspevkov: 177 Moje modely Poslať správu |
Nebol k nemu pribalený návod na použitie? Na stránke IMI Nitra sa dá tento návod v slovenčine stiahnuť. V manuáli sa píše, že motory RCGF Stinger treba zabiehať cca 20 minút, namontované v lietadle (nie na stojane!), to je pri tomto motore cca 4 - 5 deci paliva v pomere 1:20. Počas zábehu treba mierne meniť otáčky. Ak ide motor spoľahlivo a dobre, po tomto zábehu sa môže ísť do vzduchu. V návode sa doporučuje pre všetky typy motorov Stinger vylietať cca 4 - 5 litrov paliva na zábehový mix, potom prejsť na pomer 1:35. (to sa mi zdá trochu príliš všeobecné, 10 cm2 motor má inú spotrebu ako 70 cm2 motor). Toľko k tomu hovorí návod na použitie. Nie som na motory odborník, ale práve začínam lietať s modelom s motorom RCGF 15 cm2, tak som si ten manuál nedávno sťahoval. Nech to lieta dlho a pekne |
majsterko modelár Príspevkov: 661 Moje modely Poslať správu |
Ďakujem za príspevok.Ten návod je nejaký divný,ja sa toho nedržím.Toto je môj štvrtý benzínový motor,žhavíkov som mal minimálne 20 a nejaké ešte mám.20 minút na zábeh sa mi zdá strašne málo.Pri väčších kubatúrach som spálil na bohatú zmes zhruba 1l paliva a až pri ďalšom chode motora som postupne zvyšoval otáčky a dolaďoval bohatosť zmesi.Všetky motory čo som mal a mám som zabiehal v stojane a nikdy som s motormi nemal problém.Myslím si,že poctivé zabiehanie motora sa neskôr prejaví pri lietaní(a hlavne štartovaní).Prajem veľa príjemne odlietaných hodín. |
Marian modelár Príspevkov: 118 Moje modely Poslať správu |
Prva vec co treba spravit na tych motoroch su klapky. Treba ich rozobrat a na skle zalapovat dosadacie plochy kam dosadaju planzety . Klapky nesmu nic prepustat naspet do karbeca . Staci fuknut do vyfuku pri dolnej uvrati piestu a uvidis ako unika tlak von cez karbec co nesmie . Ak toto nefunguje tak motor bezi stale na chudobnej zmasy , tarakuje a ako by vynehaval pri kludnom poletovani .... Takmer vsetky tie lacne motory ale aj u DLE 20 som sa s tym stretol . Ked klapky tesnia tak ten motor neskutocne poslucha a ide to ozaj jak pilka . Daco je aj tuna https://www.rcuniverse.com/forum/tips-techniques-180/11396471-write-up-dle-20-reed-valve-block-mod.html |
majsterko modelár Príspevkov: 661 Moje modely Poslať správu |
Ďakujem za tip,vyskúšam,napíšem. |