Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

1 2
autor správa
UjoTato
modelár

Príspevkov: 8

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 16. 4. 2019 o 22:19 | odkaz na príspevok
Dobrý deň
Potrebujem poradiť ohľadom tlačenia na 3D tlačiarni(Ender 3). Problém je taký že pri spustení tlačenia sa triska presmeruje do polohy "home" čo je v poriadku odtiaľ sa triska presunie na Hot Bed ale po začatí tlačenia sa Filament (PLA) nezachytáva na Hot Bed-e z dôvodu že triska sa pred začatím zdvihne o 0,200 mm a triska začne tlačiť do vzduchu. Neviete mi niekto prosím poradiť prečo sa to deje ?
newPOPE
modelár

Príspevkov: 287

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 16. 4. 2019 o 22:40 | odkaz na príspevok
Ale to je úplne v poriadku že sa tryska zdvihne a nemal by s tým byť problém. Napíš mi správu keď tak...
Bydlisko: SC
UjoTato
modelár

Príspevkov: 8

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 16. 4. 2019 o 23:05 | odkaz na príspevok
Problém vzniká ten že Filament sa nezachytáva o Hot Bed.
pepe206
modelár

Príspevkov: 448

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 17. 4. 2019 o 09:44 | odkaz na príspevok
triska ma byt 0.2mm nad doskou, problem moze byt ten ze nemas dobre nastavenu nulovu vysku a triska je viac ako 0.2mm nad doskou
Bydlisko: Bratislava ( 33 rokov )
ujovko
modelár

Príspevkov: 100

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 17. 4. 2019 o 10:26 | odkaz na príspevok
Ahoj,
1. skontroluj teploty stola ja trysky. Ťažko sa to realizuje, ale bez toho sa nepohneš. Mrázek vo videu https://www.youtube.com/watch?v=ftEmTXQ5zho od 12:15 hovorí o tom, že na jeho tlačiarni je skutočná teplota o 30-40°C nižšia ako nastavená.
2. Výšku nad stolom kalibruješ na hrúbku papiera, čo je tak 0,05mm a potom dolaďuješ aj výškovo roztavenú stopu podľa jej tvaru.
Bydlisko: Košice
newPOPE
modelár

Príspevkov: 287

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 17. 4. 2019 o 13:12 | odkaz na príspevok
Pripadne sem postni nejake obrazky ako to cele vyzera. Tych problemov tam moze byt kopa tak nech sa je coho chytit.
Bydlisko: SC
UjoTato
modelár

Príspevkov: 8

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 17. 4. 2019 o 16:35 | odkaz na príspevok
Ako je možné vidieť v priloženom videu z pozície "Home" Trisku som ju len jemne naddvihol do výšky cca 15mm premiestnil nad Hot bed a spustil do 0 výšky (Z 0.00) a kalibrácia je presná (na jeden plátok papiera v každom rohu ale je zbytočné sem dávať každý roh)
https://youtu.be/vy4cUk5tvtI
pepe206
modelár

Príspevkov: 448

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 17. 4. 2019 o 16:53 | odkaz na príspevok
mas ju vysoko este musi dole , vidno to ako pod nou presvita svetlo, ten papier tam mas moc navolno
Bydlisko: Bratislava ( 33 rokov )
UjoTato
modelár

Príspevkov: 8

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 17. 4. 2019 o 16:56 | odkaz na príspevok
Takže medzi Hot Bed-om a triskou má byť ešte menšia medzera ? nemá presvietať ? ... triska nemože isť viac dole jedine hot bed hore
pepe206
modelár

Príspevkov: 448

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 17. 4. 2019 o 17:04 | odkaz na príspevok
fugu nastavujes hot bendom tymi koleckami v kazdom rohu, ja som fugu nastavoval ta ze som vlozil papier a ked som citil ze zacina drhnut tak to bolo dobre
Bydlisko: Bratislava ( 33 rokov )
UjoTato
modelár

Príspevkov: 8

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 17. 4. 2019 o 17:09 | odkaz na príspevok
ale presne tak to aj mám medzi triskou a hot bedom je medzera presne na ten papier jemne mi tam ten papier drhne- (zvuk papiera ktorý je vo videu možné počuť je vlastne drhnutie papiera medzi triskou a hot bedom)
pepe206
modelár

Príspevkov: 448

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 17. 4. 2019 o 17:13 | odkaz na príspevok
to mas ten hruby tvrdy papier skus to s kancelarskym do tlaciarne
Bydlisko: Bratislava ( 33 rokov )
UjoTato
modelár

Príspevkov: 8

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 17. 4. 2019 o 17:34 | odkaz na príspevok
pomocou špárovej mierky som nastavil medzeru medzi hot bedom a triskou na 0,05mm ale výsledok je rovnaký Filament sa k hot bedu nepriliepa (okrem okraju) ako je vidieť na videu.
https://www.youtube.com/watch?v=pNc_KoUbrCE
pepe206
modelár

Príspevkov: 448

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 17. 4. 2019 o 17:38 | odkaz na príspevok
skontroluj medzeru v strede ci nieje doska ohnuta, a odmasti ju
Bydlisko: Bratislava ( 33 rokov )
UjoTato
modelár

Príspevkov: 8

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 17. 4. 2019 o 17:46 | odkaz na príspevok
v prípade že by bola ohnutá je možné kúpiť úplne klasické sklo z napr. ikei a tlačiť naň ?
Aké prostriedky môžem použiť na odmastenie ?
Je možné že to všetko robí Filament ? mohlo by pomôcť aj zmeniť ho ?
Pre PLA nieje potrebné zahrievať Hot Bed, je možné že sa Filament nepriliepa pretože je hot bed zohriatý na 60 stupňou ?
1 2
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 59 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 5 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 5 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 7 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: edf,