Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

1 2 3 4 5
autor správa
inamoto
modelár

Príspevkov: 46

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 14. 10. 2010 o 11:26 | odkaz na príspevok
Caute.

Mal som taky jemny crash, ked som mal vrtulnik dole hlavou (neudrzal som ho a chcem sa spytat, ci som spravne spravil nastavenia. Uz som s tym aj lietal, nezdalo sa mi, ze je tam nieco zle, ale necham si radsej poradit:

Chcem sa spytat na zopar otazok:
1. Ked som nastavoval serva pre cykliku, tak som zapol vysielac, odblokoval autorotaciu a nechal knipel uplne dole, cize v minusovej polohe a vtedy som sa snazil zapojit tiahla na serva a vyrovnat tak, aby bola doska cykliky rovno. Ked som nasledne zapol autorotaciu a dal knipel do stredovej polohy, zda sa mi, ze su listy rotora rovno.. Coz by malo byt asi dobre. Ale poradte mi, ci som to robil dobre, alebo je nato iny postup? Dajte vediet.

2. Ked som nastavoval tiahla pre vyrovnanie dosky cykliky, zabudol som dat trimy na vysielacke na "0". Mal som ich v rozmedzi +3 a -3. Vadi to, alebo to treba znova spravit, ked budu trimy na "0"?

3. A este jedna vec - stale od novoti ked lietam, mam trim pre servo zadnej vrtulky az +32 aby mi gyro drzal vrtulnik v rovine. Potom ked s nim lietam, tak gyro drzi stopu perfektne. Ale nemalo by to byt na trime "0" takto, namiesto +32??? Ak ano, ako to nastavim? Asi pravdepodobne presunut tiahlo na zadnu vrtulku na inu dierku na serve, ci sa mylim?

Dajte mi vediet, dikes.

Miro
Bydlisko: Trnava ( 41 rokov )
sqo3d
modelár

Príspevkov: 328

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 14. 10. 2010 o 13:12 | odkaz na príspevok
1. Odpoj motor, knipel do stredu a vsetko vo vysielaci do nuly. Podla manualu nastav dlzky tiahel od serv a vlastne vsetky tiahla.
Ja obvykle v strede nastavujem 0° packa hore 12° packa dole -6° pre prvy plyn. Pre akro +- 12° .

2. Zle vsetko do 0 treba mat, subtrim tiez.

3.Trim vrtulky stale 0° v normal rezime gyra sa nastavuje mechanicky stred serva a to nastavenim dlzky tiahla tak aby sa heli netocila v stabilnom vyse. Potom prepnut gyro do Headlock. Pokial stale toci tak mas slabsie gyro, to sa moze dat kompenzovat tromi kliknutiami na trim. Pri zapnuti ale stale musis mat vo vysielaci vsetko v nule az potom trimovat. Dierka na pake by mala byt stanovena vyrobcom. To ked prelozis tak sa zmeni odozva serva na vrtulku a tym padom musis zase nastavovat citlivost gyra ( gain)
inamoto
modelár

Príspevkov: 46

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 14. 10. 2010 o 13:59 | odkaz na príspevok
No budem na teba reagovat:

1. Motor som neodpojil (to musim spravit teda, aby som sa k tomu dobre dostal), podla manualu tiahla nastavim, to je v pohode.
Len sa chcem opytat, co su tie stupne co si napisal pre plyn 1 a pre plyn 2? To musim tiez nastavovat? To by nemalo byt nastavene stale tak isto?

2. Toto mi je jasne, zabudol som nato.

3. No gyro mam KDS 800 s Heading Lock. Takze v podstate ak to chapem dobre, mam vypnut heading lock, dat trim do 0 a nastavit manualne stred serva tak, aby ked som vzlietol, chvost drzalo na mieste. Potom ked ho prepnem zas do heading lock, tak by mal drzat (uvidim ak bude drzat gyro, tak ked tak natrimujem).
A co sa tyka tej dierky na pake, co pises, ze ma byt stanovena vyrobcom, to je co??? To mas na mysli, kam do akej dierky pichnut tiahlo? A ak sa mi to povedzme podari rozladit, ako potom nastavim cytlivost gyra tak, aby som vedel, ze uz pracuje spravne?

Diky za nasl. odpovede.
Bydlisko: Trnava ( 41 rokov )
sqo3d
modelár

Príspevkov: 328

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 14. 10. 2010 o 14:42 | odkaz na príspevok
1. Motor odpojit len voli tomu aby sa ti neroztocil ked budes nastavovat uhly v stupnoch. Treba uhlomer pouzit. Je velmi dolezita aby doska cykliky bola dokonale rovno ked mas packu v nule. Od toho sa potom odvija celkovo nastavenie uhlov. Ked je krivo tak mozes na jednom liste namerat iny uhol ako na druhom liste napriek tomu ze tiahla budes mat nastavene posuvnym meritkom dokonale presne.

2.-
3. No pokial to vyrobca neuvadza tak mozes len hadat kam to ma byt pychnute v akej vzdialenosti od osi paky serva. Ta urcita vzdialenost by mala stanovit niektoru dierku. Citlivost dvihas do doby kedy zacne chvost kmitat. Ked kmita treba citlivost uberat. Chvost nesmie driftovat ale ma presne zaseknut a drzat miesto ked pohnes packou a vratis ju do stredu. Ked chvost driftuje cize nechce sa mu zaseknut a nekmita tak musis zisk pridat. Treba docielit aby nerobil co nema robit.
inamoto
modelár

Príspevkov: 46

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 14. 10. 2010 o 15:43 | odkaz na príspevok
1. OK a este mi porad, ako nastavim tie uhly? Znamena to, ze dam knipel do stredovej polohy a zapojim tiahla na serva tak, aby doska cykliky bola uplne rovno a aby listy hlavneho rotora boli v rovine. A potom ako dostelujem, ci som spravne dal do roviny dosku cykliky a rovnako aj listy? Ci tam nemam nejaku odchylku alebo nieco? Viem ze zatiahnutim alebo uvolnenim tiahiel to vycentrujem, ale ako to odmeram???

3. A najskor treba teda nastavovat manualne dostelovanim tiahla na servo s vypnutim heading lock a potom s heading lockom dostelovat cytlivost? Alebo aky postup?
Bydlisko: Trnava ( 41 rokov )
sqo3d
modelár

Príspevkov: 328

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 14. 10. 2010 o 16:14 | odkaz na príspevok
1. Pouzi uhlomer na listy , meria sa to voci drotu padiel.
3. Moze byt. Nejaku citlivost samozrejme treba mat aj v normal rezime gyra. Takze ked to zavisis tak skus ako chodi vrtulka ci po zastaveni este nema tendenciu ist dalej. Skus zacat na 55% citlivosti. V HL uvidis.
inamoto
modelár

Príspevkov: 46

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 14. 10. 2010 o 16:42 | odkaz na príspevok
1. Ok, cize ked dam tiahla medzi servami a doskou cykliky v takej vzdialenosti ako pisu v navode, mal by som mat teoreticky dosku cykliky v rovine. Cize vlastne tym tiahlam musim prisposobit aj prisrobovanie drziaka tiahla zo serva, aby bola doska rovno a listy tiez. Potom zoberem uhlomer na listy a tiahlami na hlave uz len dostelujem aby som mal listy v rovine s drotom padiel. Spravne?

3. A to gyro, no nejak sa s tym popasujem a necham si to potom skontrolovat. A co znamena to "v HL uvidim"?
Bydlisko: Trnava ( 41 rokov )
sqo3d
modelár

Príspevkov: 328

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 14. 10. 2010 o 20:47 | odkaz na príspevok
HL je head lock

a stymi servami ked je vsetko v nule a paka v strede maly by byt paky serv kolmo to znamena do 90°, pokial niesu tak ich treba doladit subtrimom jemne. Nesmie sa to prehanat.
inamoto
modelár

Príspevkov: 46

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 15. 10. 2010 o 08:25 | odkaz na príspevok
ehmmm. Cize, ked dam knipel na vysielaci do stredu, tak drziak tiahla od serva (ty si to asi nazval paka serva) by mala byt v rovine so servom? Ci ako? Lebo podla toho zavisi, ako to nastavim.
Bydlisko: Trnava ( 41 rokov )
sqo3d
modelár

Príspevkov: 328

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 15. 10. 2010 o 12:35 | odkaz na príspevok
Pozri nejaky setup na youtube, napr. trex 450 isto nieco najdes.
ghostrider
modelár

Príspevkov: 108

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 18. 10. 2010 o 03:28 | odkaz na príspevok
cau.ja to robim tak ze vo vysielaci vsetko na nulu,linearny priebeh pitch,paky do stredu,potom subtrimom doladit tak aby paky serv boli rovnobezne voci horizontalnej rovine prip v uhle 90 stupnov s osou hl. rotora,potom nastavit tiahla tak aby doska ciklyky bola rovno aj z predu aj z boku a naklon listov(pitch) bol 0 stupnov.
2. gyro nastavujem tak ze trimy na 0,servo do neutralnej polohy,paku serva 90stupnov od roviny chvostovej trubky a tiahlo nastavit aby mali zadne vrtulky 0 stupnov naklon.potom ked to zapnes tak nehybat pakamy az kym sa gyro nesetne na neutralny impulz.cize ked to zapnes gyro blika a pochvilke sa rozsvieti,do tej doby nehybat s pakamy.ked sa setne,malo by sa servo dat do nuly,co znamena 0 pitch na chvoste.neviem ci tak funguje aj tvoje gyro,ale moje tak funguje.
Bydlisko: Svätoplukovo ( 37 rokov )
inamoto
modelár

Príspevkov: 46

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 21. 10. 2010 o 08:56 | odkaz na príspevok
no mam po dalsom crashi takze to idem tento tyzden skladat a nastavovat a dam vediet ako to prebiehalo. Ak by bol nejaky problem, urcite napisem.
Bydlisko: Trnava ( 41 rokov )
inamoto
modelár

Príspevkov: 46

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 25. 10. 2010 o 10:19 | odkaz na príspevok
1.
no tak nejak som to zostavil a nastavil. Mam tam este zopar malickosti, ktore musim prerobit ale chcel som ist v nedelu lietat a uz nebol cas na zmenu Ale v podstate diky radam som sa k tomu dopracovat. Cize serva boli nastavovane pri vypnutom motore, pri knipli v strede a trimy a subtrimy na 0. Paky som dal kolmo na hlavnu os a subtrimom doladil aby boli presne v horizontalnej rovine. Tiahla som vsetky dal podla navodu a potom po zapojeni na seva som uz len doladoval aby bola dosky cykliky v rovine a ostatne casti hlavy tiez. Nasledne som vyrovnal listy do 0 a lietam.

Troska sa to tazko nastavuje na vysielaci K-7X od KDS, pretoze nemam tam moznost nastavit uhol nabehu listov pri normal plyne, IDLE a autorotacii. Sprava sa to tam ako by bolo jedno nastavenie pre vsetky 3 plyny, ale ked nasledne prepinam packami na vysielacke tak mi serva o par stupnov poskocia a pri lete mi pohne tak 0,5m vrtulnik. Asi neviete ako to doladit, resp. co by mal ten vysielac mat, aby som to doladil? (mozno to ma, len neviem ako sa to vola a potom to neviem najst v manuale)

2.
a este jedna vec sa mi vcera na letisku stala. Neviem ci v tom ma suvis to, ze som nastavoval hlavu, resp. vsetky tiahla, vyrovnaval listy, dostelovaval serva, ale ked som sa snazil s vrtulnikom vzlietnut, mal som pri starte samozrejme normal plyn, a akonahle som sa dostal s kniplom na vysielaci do stredu, mal som uz uplne plne otacky motora a nasledne ked som vzlietol a prepol na IDLE tak motor nijak nezareagoval, lebo uz bol na plnych obratkach (len teda fungoval naklon +- aby som mohol letiet aj dole hlavou).
Krivku plnynu som pozeral, ze pre mod normal mam 0, 25, 50, 75, 100 a pre IDLE 100, 90, 80, 90, 100. Cize malo by to byt vsetko ok, ale vrtulnik mi hned po starte da plne obratky, ked dostanem knipel do stredu. Nemohlo sa nieco pri crashi stat? Skusal som nastavit aj regulato do tovarenskych nastaveni (neviem ci sa mi to ale podarilo) a stale nic. Moze byt chyba v tom, ci nie?


Poradte
Bydlisko: Trnava ( 41 rokov )
ghostrider
modelár

Príspevkov: 108

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 25. 10. 2010 o 15:25 | odkaz na príspevok
Cav.pozeral som manulal na ten tvoj vysielac a mas tam moznost nastavit aj Pitch curve pre vsetky 3 letove mody,najdes to v sekcii 6.8 toho manualu.ak ho nemas tak tu je link: http://hbfpnl.files.wordpress.com/2009/11/k-7x_2-4ghz_remote_controller_system_manual.pdf
Ale preco ide na plny plyn ti neviem poradit,ale docital som sa tam ze krivka plynu zalezi aj od neakeho end pointu,ktory urcuje max signal.napr.:ak mas krivku 0,30,75,80,100 a end point 110,tak paka na 25% kde je na kryvke hodnota 30,tak vystupny signal je 110x30%=33.inak neviem co to moze byt.
Bydlisko: Svätoplukovo ( 37 rokov )
inamoto
modelár

Príspevkov: 46

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 25. 10. 2010 o 16:40 | odkaz na príspevok
no to su koncove body pre vsetky kanaly. Cize pre klopenie koncovy bod 100%, klonenie a plyn tiez to iste. Aspon si myslim. A co sa tyka toho Pitch curve settings. Ake hodnoty by som mal mat pre normal, IDLE a autorotaciu?
Pre vsetky hodnoty by som mal mat 0, 25, 50, 75, 100?
Bydlisko: Trnava ( 41 rokov )
1 2 3 4 5
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 168 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 2 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 8 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: