Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

1 2 3 4 5
autor správa
Alfa
modelár

Príspevkov: 1825

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 28. 10. 2010 o 13:36 | odkaz na príspevok
sqo3d:
Stymi cislami to tak nieje. Ked to chces mat skutocne naladene, tak neverim ze rovnake hodnoty krivky plynu sa ti budu zhodovat s krivkami kolektivu.
Ja stale nastavujem kolektiv - packa v strede 0° packa hore +12° dolo-12° v idle 1/2 v normalne packa dole -5° az -7° podla nalady je to viac menej jedno aj tak to riadim ja a cit v prstoch nejaky je.
Pre autorotaciu nastav hodnoty kolektivu rovnake ako v idle 1/2 - ( kazdemu tu vyhovuje nieco ine takze to je na tebe aky das velky minus listov ), je ale dobre pri prepnuti autorotacie aby heli neposkocila.

Ano keď už vie autorotáciu lietať,vtedy tam môže mať -+12°. Ale keď sa učí autorotáciu a narve mu tam -12° tak to zadusí. Preto som napísal aby tam nedával viac ako -5°.
Bydlisko: Trnava, vek-46
Alfa
modelár

Príspevkov: 1825

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 28. 10. 2010 o 13:44 | odkaz na príspevok
Stymi cislami to tak nieje. Ked to chces mat skutocne naladene, tak neverim ze rovnake hodnoty krivky plynu sa ti budu zhodovat s krivkami kolektivu.
A kto písal že by sa mali zhodovať ? Veď sa ani nemôžo zhodovať. Krivku plynu máš na Idle 1/2 buď rovnú čiaru(keď používaš governor) alebo u spalováka Véčko.
Bydlisko: Trnava, vek-46
sqo3d
modelár

Príspevkov: 328

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 28. 10. 2010 o 16:02 | odkaz na príspevok
Alfa:
Stymi cislami to tak nieje. Ked to chces mat skutocne naladene, tak neverim ze rovnake hodnoty krivky plynu sa ti budu zhodovat s krivkami kolektivu.
A kto písal že by sa mali zhodovať ? Veď sa ani nemôžo zhodovať. Krivku plynu máš na Idle 1/2 buď rovnú čiaru(keď používaš governor) alebo u spalováka Véčko.


Na toto som reagoval :
1. Cize ak som to spravne pohochopil, tak pri normalnom mode by som mal mat plyn 0, 25, 50, 75, 100 a kolektiv tiez tie iste cisla???
Alfa
modelár

Príspevkov: 1825

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 28. 10. 2010 o 17:04 | odkaz na príspevok
sqo3d:
Alfa:
Stymi cislami to tak nieje. Ked to chces mat skutocne naladene, tak neverim ze rovnake hodnoty krivky plynu sa ti budu zhodovat s krivkami kolektivu.
A kto písal že by sa mali zhodovať ? Veď sa ani nemôžo zhodovať. Krivku plynu máš na Idle 1/2 buď rovnú čiaru(keď používaš governor) alebo u spalováka Véčko.


Na toto som reagoval :
1. Cize ak som to spravne pohochopil, tak pri normalnom mode by som mal mat plyn 0, 25, 50, 75, 100 a kolektiv tiez tie iste cisla???

Trebárs aj tak,podľa toho ako to komu vyhovuje.
Bydlisko: Trnava, vek-46
sqo3d
modelár

Príspevkov: 328

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 28. 10. 2010 o 23:06 | odkaz na príspevok
inamoto
modelár

Príspevkov: 46

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 29. 10. 2010 o 11:36 | odkaz na príspevok
co je to zle tak, ci dava sa to vseobecne inak? toto neviem


Alfa:
sqo3d:
Alfa:
Stymi cislami to tak nieje. Ked to chces mat skutocne naladene, tak neverim ze rovnake hodnoty krivky plynu sa ti budu zhodovat s krivkami kolektivu.
A kto písal že by sa mali zhodovať ? Veď sa ani nemôžo zhodovať. Krivku plynu máš na Idle 1/2 buď rovnú čiaru(keď používaš governor) alebo u spalováka Véčko.


Na toto som reagoval :
1. Cize ak som to spravne pohochopil, tak pri normalnom mode by som mal mat plyn 0, 25, 50, 75, 100 a kolektiv tiez tie iste cisla???

Trebárs aj tak,podľa toho ako to komu vyhovuje.
Bydlisko: Trnava ( 41 rokov )
sqo3d
modelár

Príspevkov: 328

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 29. 10. 2010 o 12:45 | odkaz na príspevok
Nejde o to aby si mal rovnako ciarocky ale aby si to mal spravne nastavene, t.j. aby to fungovalo ako to podla teba fungovat ma, len je problem ked si zaciatocnik tak nevies ako to ma fungovat. Jednoducho kolektiv a plyn su dve odlisne, rozdielne terminy, veci, funkcie. Obe sa nastavuju samostatne vzhladom na pouzite komponenty ( regulator, motor ... ), (serva, prepakovanie).
pyglo
modelár

Príspevkov: 200

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 29. 10. 2010 o 14:46 | odkaz na príspevok
inamoto:
co je to zle tak, ci dava sa to vseobecne inak? toto neviem


Alfa:
sqo3d:
Alfa:
Stymi cislami to tak nieje. Ked to chces mat skutocne naladene, tak neverim ze rovnake hodnoty krivky plynu sa ti budu zhodovat s krivkami kolektivu.
A kto písal že by sa mali zhodovať ? Veď sa ani nemôžo zhodovať. Krivku plynu máš na Idle 1/2 buď rovnú čiaru(keď používaš governor) alebo u spalováka Véčko.


Na toto som reagoval :
1. Cize ak som to spravne pohochopil, tak pri normalnom mode by som mal mat plyn 0, 25, 50, 75, 100 a kolektiv tiez tie iste cisla???

Trebárs aj tak,podľa toho ako to komu vyhovuje.

Miro ti to napísal presne, je to o pocitoch z lietania a nie je to iba 0 až 100 atď,ale na to prídeš sám za ,,X,, rokov lietania.
Bydlisko: Leopoldov
saki
modelár

Príspevkov: 104

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 12. 1. 2011 o 23:11 | odkaz na príspevok
Chlapi, kupil som T-REX 450SE V2 po crashi. Rozobral, vymenil diely, poskladal a nastavujem akoby od nuly. Som zaciatocnik. Precital som navody a rady z for. Nesedi mi nastavenie zadnej vrtulky: supatko je v strede rozsahu jeho pohybu. Packa ovladania supatka je zaroven kolmo k chvostovej trubke a tiahlu. Paka serva je tiez kolmo na tiahlo. Teda na obe strany mam rovnaky rozsah pohybu. Ale v tejto "zakladnej" polohe ma vrtulka mierny nabeh, co by zrejme malo byt normalne, lenze na opacnu stranu, ako by bolo treba. Teda ma mierny zaber v smere snahy stacania chvosta a nie naopak. Hladal som chybu, ci som to zle poskladal, ale mam to podla navodu a chybu nenachadzam. Na zastavenie otacania chvosta musi byt nabeh vrtulky preklopeny na opacnu stranu. Potom ale supatko uz nie je v strede mozneho pohybu po oske, ale cca v tretine. Takze do jednej strany sa potom heli toci pomaly a do druhej dva krat rychlejsie, kvoli uvedenym nesumernym vychylkam riadenia vrtulky. Kedze som nenasiel chybu, jedine riesenie mi vyslo v otoceni listov vrtulky a zmene smeru otacania zadneho rotora. Vtedy by bolo supatko cca v strede jeho rozsahu pohybu a vrtulka by mala mierny nabeh proti smeru snahe stacania chvosta. Co, vy na to? Alebo napadne niekoho, co by mohlo byt zle?
Bydlisko: Bratislava
Timo
modelár

Príspevkov: 1248

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 13. 1. 2011 o 06:35 | odkaz na príspevok
saki:
Chlapi, kupil som T-REX 450SE V2 po crashi. Rozobral, vymenil diely, poskladal a nastavujem akoby od nuly. Som zaciatocnik. Precital som navody a rady z for. Nesedi mi nastavenie zadnej vrtulky: supatko je v strede rozsahu jeho pohybu. Packa ovladania supatka je zaroven kolmo k chvostovej trubke a tiahlu. Paka serva je tiez kolmo na tiahlo. Teda na obe strany mam rovnaky rozsah pohybu. Ale v tejto "zakladnej" polohe ma vrtulka mierny nabeh, co by zrejme malo byt normalne, lenze na opacnu stranu, ako by bolo treba. Teda ma mierny zaber v smere snahy stacania chvosta a nie naopak. Hladal som chybu, ci som to zle poskladal, ale mam to podla navodu a chybu nenachadzam. Na zastavenie otacania chvosta musi byt nabeh vrtulky preklopeny na opacnu stranu. Potom ale supatko uz nie je v strede mozneho pohybu po oske, ale cca v tretine. Takze do jednej strany sa potom heli toci pomaly a do druhej dva krat rychlejsie, kvoli uvedenym nesumernym vychylkam riadenia vrtulky. Kedze som nenasiel chybu, jedine riesenie mi vyslo v otoceni listov vrtulky a zmene smeru otacania zadneho rotora. Vtedy by bolo supatko cca v strede jeho rozsahu pohybu a vrtulka by mala mierny nabeh proti smeru snahe stacania chvosta. Co, vy na to? Alebo napadne niekoho, co by mohlo byt zle?

Podľa mna stačí otočiť gripy vrtuľky. To znamená že odpojíš gripy od tej ovládacej vidličky a len ich pretočíš o 180stup a znovu pripojíš. Samozrejme musíš potom otočiť listy vrtuľky, zreverzovať servo a gyro!!!

( 49 rokov )
jaroSK
modelár

Príspevkov: 453

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 13. 1. 2011 o 07:58 | odkaz na príspevok
cimak:
saki:
Chlapi, kupil som T-REX 450SE V2 po crashi. Rozobral, vymenil diely, poskladal a nastavujem akoby od nuly. Som zaciatocnik. Precital som navody a rady z for. Nesedi mi nastavenie zadnej vrtulky: supatko je v strede rozsahu jeho pohybu. Packa ovladania supatka je zaroven kolmo k chvostovej trubke a tiahlu. Paka serva je tiez kolmo na tiahlo. Teda na obe strany mam rovnaky rozsah pohybu. Ale v tejto "zakladnej" polohe ma vrtulka mierny nabeh, co by zrejme malo byt normalne, lenze na opacnu stranu, ako by bolo treba. Teda ma mierny zaber v smere snahy stacania chvosta a nie naopak. Hladal som chybu, ci som to zle poskladal, ale mam to podla navodu a chybu nenachadzam. Na zastavenie otacania chvosta musi byt nabeh vrtulky preklopeny na opacnu stranu. Potom ale supatko uz nie je v strede mozneho pohybu po oske, ale cca v tretine. Takze do jednej strany sa potom heli toci pomaly a do druhej dva krat rychlejsie, kvoli uvedenym nesumernym vychylkam riadenia vrtulky. Kedze som nenasiel chybu, jedine riesenie mi vyslo v otoceni listov vrtulky a zmene smeru otacania zadneho rotora. Vtedy by bolo supatko cca v strede jeho rozsahu pohybu a vrtulka by mala mierny nabeh proti smeru snahe stacania chvosta. Co, vy na to? Alebo napadne niekoho, co by mohlo byt zle?

Podľa mna stačí otočiť gripy vrtuľky. To znamená že odpojíš gripy od tej ovládacej vidličky a len ich pretočíš o 180stup a znovu pripojíš. Samozrejme musíš potom otočiť listy vrtuľky, zreverzovať servo a gyro!!!





presne ako pise Timo, mal som to aj ja na 450Pro naopak ....
Bydlisko: Liptovsky Hradok ( 53 rokov )
saki
modelár

Príspevkov: 104

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 16. 1. 2011 o 23:37 | odkaz na príspevok
Vdaka za radu. Toto ma teda nenapadlo. Nakoniec po hlbsom badani, som zistil, ze som chybne vymeriaval stred pohybu supatka. Gripy maju z jednej strany zavit a z druhej sa strka sroub na uchytenie vrtulky, podla toho ich mam otocene podla navodu. A navyse, uz povodny majitel by to musel mat naopak, aby som menil jeho nastavenie serva a gyra. (Mam od neho aj vysielacku). Takze som to nakoniec doladil a dnes pri tom skvelom pocasi aj uspesne zalietal. Vdaka.
Bydlisko: Bratislava
inamoto
modelár

Príspevkov: 46

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 18. 2. 2011 o 09:43 | odkaz na príspevok
Ahojte, prosim znova o radu:

1. Vcera som nastavoval hlavu a uhly listov. Ked som vyrovnal pri knipli v strede paky serv do 90° ku hlavnej hriadeli, vyrovnal som listy nastavovanim tiahiel tak, aby mali nabeh 0°. Ked som potom ale nasledne kontroloval uhly pri knipli hore a dole, tak som mal hodnoty +10° a -12° pre normal plyn aj pre IDLE. Potreboval by som to zmenit. Ktore tiahla musim prenastavit aby som dostal iny vysledok? Napr. +- 12°? A este otazka. Tieto hodnoty +10° a -12° mam pre oba plyny. Ako docielim to, aby som mal pri plyne normal hodnoty nabehov +12° a -7° a pre IDLE +- 12°???

2. Este mam jeden zadrhel, a neviem cim to je. Vcera, ked som zalozil hlavu do domcekov (a este som nazapojil hlavne ozubene kolesa), tak mi isla hlava uplne v pohode, bez ziadneho protiodporu. Ale ked som zalozil ozubene kolesa, tak hlavu mi strasne toci s odporom. Nemastia sa nejakym sposobom loziska, alebo nieco?

Dajte vediet.

dikes
Bydlisko: Trnava ( 41 rokov )
ghostrider
modelár

Príspevkov: 108

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 19. 2. 2011 o 13:49 | odkaz na príspevok
Ja by som to typol na nastavenie krivky kolektivu alebo limitov cykliky.
Bydlisko: Svätoplukovo ( 37 rokov )
inamoto
modelár

Príspevkov: 46

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 25. 2. 2011 o 15:48 | odkaz na príspevok
a neriesi sa to aj nejakymi tiahlami. Trebars od pak serv alebo nejakymi inymi? Ze aj tie sa troska skratia alebo predlzia podla potreby???
Bydlisko: Trnava ( 41 rokov )
1 2 3 4 5
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 253 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 2 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 8 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: