Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

Technické parametre
Výrobca: JaroEDF Rozpätie: 1300 mm Hmotnosť: 4300 g
Kategória: Lietadla - turbíny, EDF Dĺžka: 1700 mm Materiál: EPS/XPS/Balza
Motor: 2800W Leopard 3674
Popis

Model F-100, prvá nadzvuková stíhačka vo svete (USA), prvý let absolvovala v roku 1953. Svoj vrchol dosiahla vo vojne s Vietnamom, kde slúžila ako stíhací bombardér. Model F-100D sa oproti predchodcom F-100C líši upravenou aerodynamikou kvôli problémom so stabilitou v určitých rýchlostiach. Známe sú aj havárie pri pristávaní, kedy lietadlo stratilo vztlak pri určitej rýchlosti a nebolo schopné získať rýchlosť ani napriek plnému výkonu motorov. Tento úkaz dostal názov "Sabre dance" - šabľový tanec.

Stavba modelu bola realizovaná z klasického EPS, XPS. Krídla potiahnuté balzou, celý model potiahnutý papierom. Striekané autolakmi.

Hmotnosť bez pohonu je 2600g, pre to je potrebné 2400W+ 90mm EDF.

Model je veľmi pevný, ale kvôli vysokej letovej hmotnosti potrebuje dostatočnú vzletovú plochu s hladkým povrchom.

ID Modelu: AM567 | Zobrazenia: 23350 | Pridané: 3. 12. 2010 o 23:20 | Autor: jaroEDF


Namontované klapky,…


Štúdia zaťahovacieho…


Krídla a trup po…


Krídla z ľahkého…


Krídla a trup po…


Prierezy…


Štúdia nasávacieho…


Časť…


Prierez trupu pod…


Profil…


Vytmelený trup, krídla…

1 2 3 4 5 6 7
Autor Správa
jaroEDF
modelár

Príspevkov: 427

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 12. 12. 2010 o 19:12 | odkaz na príspevok
Takže sem len doplním, že nebudem kupovať žiadne FLYFLY ani podobné sra*ky po tom čo som zhliadol detailné zábery ich nedorobku a vyrobím si to radšej sám.

Mám už zosumarizovanú dokumentáciu a idem vyrobiť šablóny atď. Nemám však vyriešenú otázku rozmerov. Mám na to nasledovnú pohonnú jednotku: 6S 1400W-1600W motor 1900kv a 90mm EDF (nemám ešte odmeraný ťah, ale odhadujem medzi 2kg až 2,4kg). Chcem to vyrezať z XPS a plus niektoré časti z balzy. Aký rozmer by ste mi poradili, aby to uvedená pohonná jednotka utiahla? Ja uvažujem rozmer 1800mm dĺžka a 1500mm rozpätie. Čo na to skúsení harcovníci?

Chcel by som z toho vyžmýkať maximálku do 140km/h a vysoké lopingy by som chcel robiť tiež bez problémov, ale teraz ma napadlo, že pri uvedenom rozmere bude aerodynamický odpor značný... Myslíte že by bol vhodnejší rozmer 1600mm na 1260?
Bydlisko: Pezinok ( 38 rokov )
edf
modelár

Príspevkov: 517

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 12. 12. 2010 o 20:02 | odkaz na príspevok
rozmer 1800-1500 to by slo do vahy aj odpor by bol znacni,pohon by bol slabý,tam patrí 120edf 10slipo,ja som mal podobne velke f16 vaha 5kg a edf120,urob presne take ako je stavebnica,ale ak chces co najväcsie edf na 90ku tak by som postavil viper jet to je ale skôr taky sportak medzi jetmy,armadne stroje su predsa atraktivnejsie,skus pozret tu su vykresy,mozno si daco vyberies ine:ww.airwar.ru/other/drawe.html
Bydlisko: Podbrezová
jaroEDF
modelár

Príspevkov: 427

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 6. 1. 2011 o 01:01 | odkaz na príspevok
Tak páni, pohonná jednotka otestovaná (1800kv Typhoon, 90mm EDF Haoye, 85A ESC Trunigy) ,žiaľ zatiaľ len na 4S, na 6S batériu ešte čakám. Veličiny ešte nemám presne namerané, ale približne čo som zahliadol na wattmetri bolo okolo 65A prúd pri nejakých 15,5V (Baterka už zopár hodín slúžila pri pomalom vyvažovaní a skúšaní).

Pri pár (cca 2) minútovom teste na plný plyn - EDF som držal v ruke - sa zdali byť všetky komponenty stabilné. Nárast teploty minimálny.

Šablóny pre Super Sabre sú pripravené (1,6m x 1,3m), XPS extradurák objednaný (objednal som extra tvrdý 500kPa). Dúfam že prototyp bude hotový už v januári, ale bez povrchovky a bez podvozka. Pre výkon ale bude kľúčový nasávací krúžok, o ktorom zatiaľ nemám predstavu z čoho a ako ho spravím... Tak či tak, cieľom je letová rýchlosť nad 140 km/h
Bydlisko: Pezinok ( 38 rokov )
edf
modelár

Príspevkov: 517

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 6. 1. 2011 o 09:21 | odkaz na príspevok
nasavaci kruzok nemusis robit,urob nasavaci kanal/ruru/ ktoru napojis priamo na duchadlo....a na predku modelu kde je vstup vzduchu nesmie byť ostra hrana,tam urob radius .......
Bydlisko: Podbrezová
jaroEDF
modelár

Príspevkov: 427

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 11. 1. 2011 o 23:18 | odkaz na príspevok
Testujem teraz 90mm EDF a motor, ale nedostal som sa zatiaľ k očakávaným výkonom. Pri 75A na 6S sa dostanem len k 1,9 kg ťahu (asi na 2/3 plynu, ale väčší prúd už motor neznesie - uvažujem či 1800 kv motor nie je príliš na 6S, na 4S ide parádne). Rotor som dobre vyvážil, priestor medzi rotorom a statorom som minimalizoval na cca 1mm. Dúchadlo zatiaľ nemá ani nasávací kanál, ani výtokovú rúru. Ale aj tak som dúfal, že sa dostanem aspoň na 2,4 kg ťahu. Aký názor na to majú skúsení stíhači? Myslíte, že nasávací kanál a výtoková rúra môže pridať 25% ťahu? Čo do optimalizácie už ostávajú len tieto vylepšenia...

Nasávací aj výtokový kanál plánujem vyrezať priamo do XPS tela modelu. Výtok chcem dať 80mm a nasávací kanál plynulo od dúchadla rozšíriť na 130mm. Jediný problém je, že F-100 má vpredu malý nasávací otvor (elipsa cca 90x60mm) a teda sa potom nasávací kanál musí zužovať ešte viac ako pri dúchadle. Neviem či to nezmarí celé úsilie dosiahnutia výkonu a či maličký nasávací otvor nebude "dusiť" dúchadlo.

Teraz už navyše vidím, že som mal radšej zobrať 1400KV motor, s ním by som pri rovnakom dosiahnutom výkone (keďže nemôžem ísť na plný plyn) mal aspoň nižší prúd.
Bydlisko: Pezinok ( 38 rokov )
edf
modelár

Príspevkov: 517

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 13. 1. 2011 o 19:14 | odkaz na príspevok
no vidim ze sa trapiš,kanal nasavaci a vytokovy naopak znizi vykon duchdla,su tam straty ,1800kv neni vela,to vsetko zalezi od kvality motora,ak tam maš neaky čínsky šmejd, nečakaj velke vykoni, a na 6s ti zhorí , a na 6s 1400kv ti to nepotiaahne,ak chces dosiahnut aspon 2,4kg tahu treba ti lepsiu vybavu: motorhttp://www.rc-warbirds.com/product_info.php/cPath/67_130/products_id/855..........edf:http://www.rc-warbirds.com/product_info.php/products_id/1018........lipo 6s 5000mah 30c.....reg.100A
Bydlisko: Podbrezová
jaroEDF
modelár

Príspevkov: 427

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 13. 1. 2011 o 22:56 | odkaz na príspevok
edf:
no vidim ze sa trapiš,kanal nasavaci a vytokovy naopak znizi vykon duchdla,su tam straty ,1800kv neni vela,to vsetko zalezi od kvality motora,ak tam maš neaky čínsky šmejd, nečakaj velke vykoni, a na 6s ti zhorí , a na 6s 1400kv ti to nepotiaahne,ak chces dosiahnut aspon 2,4kg tahu treba ti lepsiu vybavu: motorhttp://www.rc-warbirds.com/product_info.php/cPath/67_130/products_id/855..........edf:http://www.rc-warbirds.com/product_info.php/products_id/1018........lipo 6s 5000mah 30c.....reg.100A


Nuž výbavu tam mám šmejdovú to je fakt, ale motor dáva výkon do 1600W bez problému, núdzovo zvládne 2200W (pri testovaní, keď som to na chvíľu prešvihol) - 6S, 100A.
Skôr si myslím, že je to tým dúchadlom. Vyvážil som ho perfektne, vibrácie na minime, ale nemám na ňom ani len nasávací krúžok, takže nasáva cez svoju ostrú hranu od ktorej je rotor vzdialený ani nie 4mm hlboko (predpokladám, že sú tam naozaj veľké turbulencie a tým pádom veľké straty). Druhá vec je, že i keď je rotor dobre vyvážený, netočí sa v rovine - shaft cez neho prechádza pod malým uhlom a teda trocha "tancuje". I keď to po vyvážení nespôsobuje žiadne vibrácie, predpokladám že to tiež spôsobuje určitú stratu ťahu. Používam baterku 6S 5000mAh 30C, s ňou nie je žiaden problém, aj pri 100A sa zahriala minimálne. ESC mám len 85A, ale ani motor už viac neznesie...

Uvažujem, či zobrať od pajlota dúchadlo HET 9305, lenže kvôli väčšiemu priemeru môjho motora (27mm a treba tam nejako cez housing prepchať aj káble - Outrunner) by som mohol použiť iba samotný rotor a vsadiť ho do môjho statora a nie som si istý či by to spravilo veľký rozdiel v ťahu (keby že viem že to vydá aspoň + 300g tak to beriem hneď).

Moja úvaha bola mylná v tom, že som za vzor bral Lander 90mm dúchadlo (1700kv). Na 6S pri 72A - 85A ťahá 2,7-3kg. Lenže rozdiel je v tom dúchadle. Presný rotor a zaoblené nasávanie robí zrejme omnoho väčší rozdiel ako som predpokladal. V tom saní proste ešte vidím nejakú rezervu

Tak či onak, budúci týždeň začínam s vyrezávaním Super Sabre a uvidíme, ako ho tento pohon potiahne, ale čo sa týka hmotnosti, malo by to byť v pohode, horšie je to s aerodynamickým odporom, kvôli ktorému som chcel väčšiu rezervu ťahu. Hmotnosť Motor + ESC + EDF + 6S 5000mAh baterka + prijímače + 8 serv + zaťahovací podvozok + telemetria = 1500 gramov. Otázkou je, akú hmotnosť dosiahne kompletná konštrukcia trupu a krídel (XPS a trocha balzy na osadenie). Uvidím. Ak sa to podarí pod 700g, bude tento projekt za vodou . Spraviť ľahkú a zároveň peknú povrchovku bude fuška.
Bydlisko: Pezinok ( 38 rokov )
pajlotmato
modelár

Príspevkov: 1475

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 14. 1. 2011 o 07:07 | odkaz na príspevok
Problém je práve v tom, že ten motor je outrunner, nie je primárne určený na dmychadlá...Ja som mal presne ten tvoj motor v 500vke vrtulníku len na 5S a viem ako sa hrial...Ten papierový výkon čo tam oni napísali to je taký orientačný údaj, outrunner má väčší krútiaci moment ako inrunnery takže aj lepšie vládze s tým rotorom, inrunnery využívajú zotrvačníkový efekt pomerne ťažkého rotora a často krát preto ani nemajú taký výkon ako outrunnery a berú aj menší prúd ale pri vhodnej konfigurácii sú na dmychadlo tejto veľkosti najlepšie...Na rcgroups je celá diskusia venovaná týmto outrunnerom z hobbycity v dmychadlách, treba to tam vyhľadať cez search a môžeš si to prečítať, pochopíš že toto nie je celkom tá správna cesta...toto by celkom aj bola na 6S za slušný peniaz: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=15234 je to presne ten rozmer ktorý sa lieta v týchto dúchadlách a videl som na youtube veľa videí ako lietali aj kratšie 36-60 motory s 1600 kv na 6S ako rakety...Porozmýšľaj kým to ešte nie v modeli a kým sa s tým dá pracovať...
Bydlisko: Trenčín ( 39 rokov )
jaroEDF
modelár

Príspevkov: 427

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 14. 1. 2011 o 10:31 | odkaz na príspevok
Dík za typ, určite o tom porozmýšľam. Zhodou okolností som si pred pár dňami pozeral tento inrunner a pozdával sa mi, len som si nebol istý, či práve v motore je chyba.
Bydlisko: Pezinok ( 38 rokov )
pajlotmato
modelár

Príspevkov: 1475

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 14. 1. 2011 o 22:33 | odkaz na príspevok
Nevravim, že chyba ale skôr ten tvoj outrunner len na 5S...
Bydlisko: Trenčín ( 39 rokov )
jaroEDF
modelár

Príspevkov: 427

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 15. 1. 2011 o 00:57 | odkaz na príspevok
pajlotmato:
Nevravim, že chyba ale skôr ten tvoj outrunner len na 5S...


Na 4S z neho dostanem 1,2kg pri 50A, myslím že je to vynikajúci výkon, ale na rozpätie 1300mm žiaľ nepostačuje

Ale ani nemám veľmi problém s prehrievaním na 6S (do 75A) ale problém je, že je príliš veľký prúd pri maximálnych otáčkach s EDF (vysoko nad 100A). A to práve neviem zatiaľ zistiť, že čím je to spôsobené. Či EDF vytvára pri vysokých otáčkach abnormálne veľký odpor (pri viac ako 1,9 kg ťahu), alebo či to môže byť spôsobené motorom. Skrátka očakával som, že sa zmestím do 85A pri max. otáčkach na 6S, ale nezmestím... Myslíš že príliš vysoký prúd môže spôsobovať samotný motor?

Naproti tomu, pri ťahu 1,5 kg je prúd takmer ideálnych 55A (ťah 1900g~75A..... ťah 2000g~85A.... ťah 2050g~100A). V horných hraniciach otáčok v podstate nenarastá ťah, ale prúd rastie strmo. V každom prípade ešte budem skúmať v čom je problém (buď v EDF, alebo v motore).

Inak s vyrezávaním som už začal, dúfam že stihnem vyrezať aspoň polovicu trupu do konca víkendu. Vyrezávam odzadu, a chcem sa už pohrať s osadením EDF do trupu. Krídla si nechávam na koniec, to bude asi najťažšia robota. Hodím sem potom aj nejaké fotky, na posúdenie kvality
Bydlisko: Pezinok ( 38 rokov )
pajlotmato
modelár

Príspevkov: 1475

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 15. 1. 2011 o 23:51 | odkaz na príspevok
Tu som ti vybral pár obrázok z môjho dosť veľkého archívu. V každom prípade vyrieš čo najplynulejšie sanie na vnutornú stranu EDF a potom sa môžeme baviť o odpore dmychadla (aj keď tomu pojmu akosi nerozumiem celkom) a statickom ťahu, túto vec som pochopil už dávno keď som čítal diskusie na rcgroups kde sa tomu venovali a miestami to robilo až 30 percent ťahu pri nezmenenom alebo dokonca menšom prúde...Ten motor na 6S asi bude veľa, to by sme vedeli posúdiť keby si mal niečo takéto (viď obrázok) na svojom dúchadle a potom by sme laborovali s prúdom, ťahom a vecami s tým súvisiacimi...Tu som ti schválne vybral len modifikácie dmychadiel HAOYE, mal som tiež také isté 115mm a boli s tým problémy kým nebolo dobre sanie vyriešené...Sú tam príklady len takých vysústružených drevených límcov a potom aj ten polystyrénový potiahnutý carbonovou tkaninou a prelaminovaný na vnútornú stranu dmychadla...tam kde si mal na 75A tých 1900 g ťahu by to pri takomto saní a nejakej výtokovej rúre s dĺžkou aspoň 2 x dĺžka plášťa dmychadla s výstupným primerom od 72 do 78mm by si mohol dostať cca 2,3 až 2,5 kg ťahu...to je takto ťažko riešiť, rád by som ti pomohol ale musíš len skúšať, ja som si tým prešiel tiež

Bydlisko: Trenčín ( 39 rokov )
jaroEDF
modelár

Príspevkov: 427

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 20. 5. 2011 o 00:10 | odkaz na príspevok
Konečne mám trocha času, tak som sa pustil znova do stavby, chcem to dotiahnuť. Rozhodol som sa, že nakoniec nepoužijem XPS (aspoň nie na trup) a vyrežem celý trup z klasického polystyrénu (mám vyrezanú polovicu z XPS a je priťažká). Ten ďalej podľa rady Hasanuela potiahnem papierom (zohnal som 21 gramový v kombinácii s duvilaxom (nezohnal som herkules)). U neho som videl, že sa to dá, mal potiahnutý jeden model dokonca len novinovým papierom a povrch bol dokonca aj hladký, napriek tomu že na ňom bolo plno zaoblení a zakrivení. Skúsil som potiahnuť pár kúskov polystyrénu a som zvedavý čo z toho bude keď to vyschne a koľko vrstiev poťahu bude treba. Videl som poťahovanie laminátom a tam sa tkanina pekne prispôsobovala zakriveniam, ale papier sa teda moc neprispôsobuje, tak to skúšam na problematických miestach poťahovať menšími kúskami papiera. Čo sa týka toho poťahovania, robím to prvý raz, zatiaľ len experimentujem aby som zistil ako by sa to takto dalo.

Od toho poťahu si nesľubujem veľmi rovný povrch, iba dodanie pevnosti, keďže samotný polystyrén ju nemá veľkú. A ešte ak by sa potom potiahnutý model dal nastriekať aj nitro lakom, bolo by to fajn.

Ak by mal niekto nejakú praktickú radu k tejto metóde, určite by padla na osoh
Bydlisko: Pezinok ( 38 rokov )
jaroEDF
modelár

Príspevkov: 427

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 21. 5. 2011 o 23:44 | odkaz na príspevok
Tak mám vyrezané všetko až na chvostové krídla. Aktuálne parametre:

Dĺžka: 1650 mm
Rozpätie: 1250 mm
Hmotnosť: (EPS draka): 450g

Trup potiahnem papierom (2-3 vrstvy), na krídla pôjde balzový povrch a uhlíková výstuž (7mm trubky).

Ešte ma čaká tmelenie, brúsenie, potom poťahovanie trupu a krídel balzou (to som doteraz ešte nerobil). Potom sem prihodím ďalšie foto.

Bydlisko: Pezinok ( 38 rokov )
peterkuk
modelár

Príspevkov: 396

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 22. 5. 2011 o 09:16 | odkaz na príspevok
Fuha,tak podla rozmerov- riadny stroj....pekne!!!
Bydlisko: Zvolen ( 41 rokov )
1 2 3 4 5 6 7
  • Pridať komentár
Pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť.
Úvodná stránka
  • 205 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 10 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: robertbulko,